W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
Nowe układy klimatyzacji niebezpieczne dla ludzi  
Podobne tematy
Efekt cieplarniany i handel 22
PAN: Nie ma dowodów, że to akurat CO2 zmienia klimat 77
niech najbogatsi walczą ze zmianami klimatycznymi5
Pokaz wszystkie podobne tematy (40)
Znalazłeś na naszym forum inny podobny temat? Kliknij tutaj!
Ocena:
4 głosy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Odsłon: 3845
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kreatywny




Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 198
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 18:31, 06 Paź '13   Temat postu: Nowe układy klimatyzacji niebezpieczne dla ludzi Odpowiedz z cytatem

Chyba jeszcze nie było nic na ten temat na tym forum a temat bardzo ciekawy.

Cytat:
Umrzeć w imię ekologii. Nowe układy klimatyzacji bezpieczniejsze dla środowiska, niebezpieczne dla ludzi

Nie będę Was zanudzał technicznymi szczegółami, bo nie w tym rzecz. Zresztą z chemii zawsze miałem problemy. Jedyne, co musicie zapamiętać to nazwy czynników chłodzących. Ten, który wypełnia układy klimatyzacji znacznej większość aut jeżdżących po Europie nazywa się R134a. Nagle okazało się, że jest tak destruktywny dla warstwy ozonu, że widać gołym okiem jak robi się jaśniej od zabójczego słońca w momencie naciśnięcia guzika A/C na desce rozdzielczej. Jego szkodliwość dla atmosfery wynosi wg współczynnika GWP (Global Warming Potential) dokładnie 1430. Im większa wartość, tym gorzej. Natomiast ten, który ma uratować lód przed roztopieniem nazywa się R1234yf. Jego wartość GWP to 4. Prawie 360 razy mniej, więc 360 razy lepiej dla… no właśnie dla kogo?

Bezpośrednio, tylko i wyłącznie dla właścicieli dwóch największych koncernów chemicznych DuPont i Honeywell. Cena rewolucyjnego czynnika jest kilkanaście razy większa niż starego i obie firmy mają wyłączność na jego produkcję. Zarobią również producenci sprzętu do obsługi klimatyzacji, bo stare urządzenia nie będą się nadawały do wymiany nowego czynnika. A my?

My dostaniemy obietnicę, że teraz będzie nieco chłodniej, nieco ciemniej i bardziej ponuro. Jak w banku mamy to, że cena usługi serwisowej związanej z przeglądem klimy będzie wyższa. To nie wszystko. W razie pożaru auta, mamy dość wysokie prawdopodobieństwo, że wydostający się z klimatyzacji czynnik w kontakcie z płomieniami palącego się auta wytworzy toksyczne związki, które potrafią strawić szkło i standardowe ubrania przeciwchemiczne. Mogą bez trudu przedostać się przez skórę i zmienić nasze kości w papkę. W teście przypominającym realny wypadek, przeprowadzonym przez Mercedesa wykazano, że już sam wyciek czynnika może spowodować pożar samochodu.

http://natemat.pl/52717,umrzec-w-imie-ek.....-dla-ludzi

Cytat:
(Uwaga!) Pożar auta z nową klimą = ewakuacja terenu i pełen strój ochronny
Ostrzeżenie producenta czynnika R-1234yf (HFO-1234YF) w przypadku pożaru: produkt skrajnie łatwopalny. Stosować pełny ubiór ochronny i izolowany aparat oddechowy. Ewakuować teren. Nie dopuszczać do zbliżania się ludzi...


Nowy środek chłodniczy R-1234yf, którego stosowanie wymusza na producentach aut Komisja Europejska ma temperaturę samozapłonu 405 stopni. Producent środka opisuje go w karcie charakterystyki jako "środek skrajnie łatwopalny". W dodatku, jeśli już się zapali zamienia się w skrajnie toksyczne substancje m.in. fluorowodór.

http://kingamatusiak.natemat.pl/77269,uw.....j-ochronny
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Kreatywny




Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 198
Post zebrał 100000 sat

PostWysłany: 23:29, 06 Paź '13   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Unia Europejska wspiera Francję, która wstrzymała rejestrację kilku modeli Mercedes niemieckiego Daimlera, ponieważ w ich klimatyzatorach stosowany jest zakazany w UE środek - podkreśla "Die Welt".

Ze wstępnych badań wynika, że samochody, których to dotyczy, nie mogłyby być w Unii "ani sprzedawane, ani rejestrowane" - oświadczył unijny komisarz ds. przemysłu Antonio Tajani.

Chodzi o szkodliwy dla środowiska, znacznie przyczyniający się do ocieplenia klimatu środek R123a. Mimo unijnego zakazu Daimler kontynuuje jego stosowanie w niektórych modelach, twierdząc, że nowy, akceptowany przez UE środek - R1234yf - w razie poważnego wypadku może być przyczyną pożaru.



http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/.....936469,415


http://www.autobild.de/videos/video-killer-kaeltemittel-3706106.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


Nowe układy klimatyzacji niebezpieczne dla ludzi
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile