W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
Pożegnanie ropy   
Podobne tematy
O samochodach elektrycznych158
Wodór w samochodzie od zaraz?33bez ocen
Polski samochód elektryczny za 20 tyś zł2
Pokaz wszystkie podobne tematy (16)
Znalazłeś na naszym forum inny podobny temat? Kliknij tutaj!
Ocena:
8 głosów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Odsłon: 8145
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
R4S




Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 524
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 21:45, 17 Wrz '08   Temat postu: Pożegnanie ropy Odpowiedz z cytatem

no coś ciekawego i pozytywnego się dzieje ...

Cytat:
Hasło Zlotu i Konferencji: "Pożegnanie ropy"

Miejsce: Gdynia, ul. Jana Pawła II 3

Termin: 19 – 20.09.2008

Opis: Impreza składa się z trzech części. Przede wszystkim jest to pierwszy w Polsce zlot użytkowników i twórców pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Organizatorzy dają możliwość zaprezentowania różnych pojazdów wykonanych we własnym zakresie lub pochodzącym z produkcji seryjnej. Mogą to być m.in. samochody, motocykle, motorowery, rowery, trzykołowce, pojazdy golfowe, łodzie elektryczne lub inny pasażerski sprzęt pływający, lotnie elektryczne, paralotnie elektryczne, samoloty elektryczne, helikoptery itp. Za najciekawsze rozwiązania przyznane zostaną nagrody i dyplomy. Po drugie, równolegle do zlotu, odbędzie się konferencja naukowa, w trakcie której zaprezentowane zostaną nowe technologie, osiągnięcia naukowe i organizacyjne, dzięki którym możemy poprawić niezależność energetyczną i zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych. Spotkanie zakończy konferencja na pokładzie Daru Młodzieży w trakcie rejsu po Zatoce Gdańskiej.


Zgłoszenia: Zgłoszenia do udziału w zlocie prosimy przesyłać na adres: ev@am.gdynia.pl Zgłoszenie powinno zawierać dane osobowe, kontakt, typ pojazdu, liczbę osób. Więcej szczegółów: www.ev.am.gdynia.pl lub www.green-stream.pl



jak ktoś będzie niech zrobi fotoreportaż...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20448
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 09:35, 29 Mar '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komisja Europejska oświadczyła, że samochody benzynowe i diesla powinny zostać zakazane w europejskich miastach do 2050 roku.
Cytat:
Plan to ban petrol and diesel cars from EU cities by 2050

Petrol and diesel-driven cars should be banned from cities across Europe by 2050 to slash dependence on oil and tackle climate change, the European Commission said today.

A sweeping transport plan to be put to EU governments insists that phasing out "conventionally fuelled" cars by then is not an assault on personal mobility.

http://news.eircom.net/international/19396082/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ropppson




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 512
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 09:50, 29 Mar '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

III ZLOT EV 2011 w Żyrardowie.

ZAPROSZENIE NA ZLOT POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH

W dniach 29 – 30 kwietnia 2011 roku w Żyrardowie na torze kolarskim przy ul. Stefana

Żeromskiego 13 odbędzie się zlot wszelkiego rodzaju pojazdów elektrycznych. Będzie to trzecia

edycja takiego zlotu EV w Polsce. Poprzednie dwa zloty odbyły się w latach ubiegłych w Gdyni. W tym roku

Żyrardów podjšł się zorganizowania takiego zlotu,

Jeœli sš Państwo zainteresowani udziałem w zlocie proszę o potwierdzenia mailowe na adres: zeeltom@gmail.com

lub zgłoszenia proszę kierować pod numer telefonu: 606116824 (Tomasz Wierzchoń). Uczestnictwo w zlocie jest darmowe.


http://www.samochodyelektryczne.pl/

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=16242#16242
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aqua




Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1450
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 10:13, 29 Mar '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2050...
Może uda mi się do tego czasu wyprowadzić do Peru.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko mało prawdopodobne.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20448
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 10:18, 29 Mar '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a mi się może uda dożyć... Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
q8ic




Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 487
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 10:22, 29 Mar '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Błazny nie wiedzą co będą robić za 3 lata a planują na 40 do przodu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Delfin




Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 198
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 15:21, 23 Sie '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
SMCs - rewolucja na rynku pojazdów elektrycznych?
Wtorek, 23 sierpnia (07:45)

Akumulator opracowany przez Nanotek Instruments ma wszelkie szanse stać się przełomowym urządzeniem na rynku pojazdów elektrycznych.

SMC łączą zalety baterii i superkondensatorów /stock.xchng

Specjaliści zaprojektowali urządzenie przechowujące energie, które jest w stanie bardzo szybko uwięzić dużą liczbę jonów litu pomiędzy elektrodami, których działania wspomagają duże ilości grafenu.

Naładowanie takiego akumulatora, który mógłby napędzać samochody elektryczne, może trwać mniej niż minutę. Urządzenie takie przyda się również np. do przechowywania energii ze źródeł odnawialnych. Wynalazcy nazwali je "surface-mediate cells" (SMCs). Już w tej chwili, mimo, że materiały oraz konstrukcja urządzenia nie zostały zoptymalizowane, charakteryzuje się ono osiągami przewyższającymi zarówno konstrukcje litowo-jonowe jak i superkondensatory.




Gęstość mocy urządzenia wynosi 100 kW/kg, jest zatem 100-krotnie większa od baterii litowo-jonowych i 10-krotnie przekracza możliwości superkondensatorów. Im większa zaś jest gęstość mocy, tym szybszy transfer energii, a co za tym idzie - tym krótsze czasy ładowania. Ponadto gęstość energii - czyli ilość energii, którą można przechowywać w danej objętości lub masie - sięga 160 Wh/kg. Jest więc porównywalna z gęstością baterii litowo-jonowych i 30 razy większa od gęstości konwencjonalnych superkondensatorów.

- Jeśli porównamy SMC i baterie litowo-jonowe o tej samej wadze, to napędzany nimi samochód elektryczny będzie mógł przejechać mniej więcej taką samą trasę na pojedynczym ładowaniu. Nasze SMCs, podobnie jak współczesne urządzenia litowo-jonowe, mogą być jeszcze ulepszone pod względem gęstości energii. Jednak SMC mogą być ładowane w ciągu minut (prawdopodobnie w mniej niż minutę), a akumulatory litowo-jonowe wymagają godzin ładowania - mówi Bor Z. Jang, współzałożyciel Nanotek Instruments.

Nanotek i jego firma-córka, Angstron Materials, która współpracowała przy SMC, specjalizują się w badaniach nad nanometeriałami. Angston to największy na świecie producent płytek nanografenowych (NGP). Jak widzimy, SMC łączą zalety baterii i superkondensatorów. Te pierwsze charakteryzują się większą gęstością energetyczną, te drugie - większą gęstością mocy.

Nanotek i Angstron stworzyły nową architekturę urządzenia do przechowywania energii, która potencjalnie może zrewolucjonizować przemysł samochodowy. Kluczem do sukcesu są anoda i katoda wyposażone w olbrzymie powierzchnie grafenowe. Podczas produkcji naukowcy umieścili na anodzie metaliczny lit (w postaci cząsteczek lub folii). W czasie pierwszego rozładowania, dochodzi do jonizacji litu, w wyniku czego pojawia się znacznie większa liczba jonów litu niż w urządzeniach litowo-jonowych. W czasie pracy urządzenia jony migrują poprzez płynny elektrolit do katody. Z kolei podczas ładowania, olbrzymia liczba jonów litu szybko przechodzi od katody do anody.

Dzięki wielkiej powierzchni obu elektrod możliwe jest szybkie przesyłanie dużych ilości jonów. Dzięki temu, że jony litu przemieszczają się pomiędzy porowatymi powierzchniami elektrod udało się wyeliminować czasochłonny proces interkalacji. Naukowcy prowadzili badania z różnymi rodzajami grafenu i mówią, że konieczne są dalsze eksperymenty. Chcą teraz przede wszystkim skupić się na zwiększeniu żywotności swojego urządzenia.

Dotychczasowe badania wykazały, że może ono zachować 95 proc. pojemności po 1000 cykli ładowania/rozładowania, a nawet po 2000 cykli nie zauważono, by dochodziło do powstawania zmniejszających pojemność akumulatorów kryształów dendrytycznych. - Nie widzimy żadnych poważniejszych przeszkód, które mogłyby uniemożliwić komercjalizację technologii SMC. Chociaż grafen jest obecnie drogi, to Angstron Materials pracuje nad technologiami umożliwiającymi jego produkcję na skalę przemysłową. Przewidujemy, że w ciągu najbliższych 1-3 lat jego cena dramatycznie spadnie - mówi Jang.

Mariusz Błoński


źródło: http://nt.interia.pl/wiadomosci/news/rew.....ch,1684201[color=violet]

hm.... zobaczymy czy koncerny na to pozwolą.
Jak sądzicie?
poczekamy - zobaczymy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
xXx




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 255
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 00:25, 24 Sie '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszystko super, ekstra, tylko jest jedno małe "ale". wszystko co jest napędzane prądem musi ten prąd skądś wziąć - bierze go z sieci - siec do przesyłu prądu jest zaopatrywana przez elektrownie - a ta z kolei do wytwarzania prądu używa paliw kopalnych w głównej mierze węgla i ropy... i tu jest pies pogrzebany.
to że Ty osobiście nie lejesz do baku benzyny nic nie znaczy bo ona i tak jest wykorzystywana do wytworzenia prądu

musi przyjść kolejna rewolucja przemysłowa wraz z nowymi technologiami i jeszcze nie spotykanymi rozwiązaniami żeby sprostać dzisiejszym problemom energetycznym. zapotrzebowanie na prąd, paliwo itp jest olbrzymie a technologie nie wystarczające - tzn przestarzałe
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Hans Olo




Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 125
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 15:56, 25 Sie '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Można pójść nawet dalej i sobie policzyć. Załóżmy, że nasz napęd elektryczny ma sprawność 80%. To całkiem dobry napęd, może nie z najwyższej półki, ale już dobry. A silnik diesla ma sprawność 40% - powiedzmy, że silnik napędzający turbinę w elektrowni ma taką samą. Stawiam pytanie. Jaką sprawność bezwzględnie osiąga silnik elektryczny? Prosta sprawa. 80% z tych 40%. Czyli silnik diesla w samochodzie jest 20 punktów procentowych oszczędniejszy niż silnik elektryczny, a to i tak z pominięciem strat energii na linii długiej.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Lestar




Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 557
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 16:58, 28 Sie '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ale w elektrowniach nie spala się przecież benzyny, tylko węgiel. Można palić śmieci, też dobry patent, biomasę również. Wtedy koszt tych 40% w elektrowni jest znacznie niższy niż to samo 40% w silniku samochodu.
Obecnie samochody elektryczne, ładowane z gniazdka mają koszt jazdy ok. 3gr/km (jeżeli wierzyć temu kolesiowi od zlotów EV w Zyrardowie).
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
JerzyS




Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 4008
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 18:02, 28 Sie '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lestar napisał:
No ale w elektrowniach nie spala się przecież benzyny, tylko węgiel. Można palić śmieci, też dobry patent, biomasę również. Wtedy koszt tych 40% w elektrowni jest znacznie niższy niż to samo 40% w silniku samochodu.
Obecnie samochody elektryczne, ładowane z gniazdka mają koszt jazdy ok. 3gr/km (jeżeli wierzyć temu kolesiowi od zlotów EV w Zyrardowie).


Rodzaj napędu to nie problem techniczny , tylko fiskalny.

Co by było , jeśli by ktoś wynalazł samochód na stare gumowce i stare skarpety.
To zamiast cieszyć sie z sprawności samochodu , że zamiast benzyny spala stare gumowce to spotkał by się z celnikami,
którzy poprosili by go , aby zapłacił , akcyzę wstecz od momentu skonstruowania takiego pojazdu.

Tak państwo, - czyli wybrani naszymi głosami nasi czcigodni przedstawiciele natychmiast wprowadzi akcyzę na stare gumowce i stare skarpety!

Podatek od deszczu już od dawna skutecznie wprowadzają.
_________________
JerzyS
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn."
Arystoteles
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Hans Olo




Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 125
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 21:14, 28 Sie '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lestar napisał:
No ale w elektrowniach nie spala się przecież benzyny, tylko węgiel. Można palić śmieci, też dobry patent, biomasę również. Wtedy koszt tych 40% w elektrowni jest znacznie niższy niż to samo 40% w silniku samochodu.
Obecnie samochody elektryczne, ładowane z gniazdka mają koszt jazdy ok. 3gr/km (jeżeli wierzyć temu kolesiowi od zlotów EV w Zyrardowie).

Koszt niższy, ale emisja spalin wyższa, a podobno o to się właśnie rozchodzi. Czy może jednak nie? Mam dalej ironizować?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Leski




Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 307
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 00:52, 29 Sie '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapominacie, że energię elektryczną można pozyskiwać na wiele sposobów a konieczne jest zastąpienie ropy/gazu/węgla. osobiście jestem przekonany, że kiedy ludzie opanują moc jaką daje nam słońce będzie po problemie.
_________________
W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakże byśmy to mogli dowodami obalić?
Fryderyk Nietzsche
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Vril




Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 237
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 06:03, 29 Sie '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chodzi tylko o słońce. Jeśli zaufać niezależnym mediom (są takie?), to w archiwach już spoczywają naukowe patenty na energię czerpaną z wody i tzw. punktu zerowego. Najtrudniejszy problem polega na tym, że wprowadzenie tego do obiegu łączy się nierozerwalnie z "małą rewolucją przemysłową". A tego żadne lobby dzierżące prym nie chce wprowadzać przed czasem. Bo i po co? Lepiej zarabiać wciąż na dobrze sprawdzonej ropie.
Ale przyjdzie dzień kiedy trzeba będzie to zrobić. Choć...do tego czasu banda chciwców i masonów może wysłać nas już dawno do diabła. Very Happy
_________________
"bajka o demokracji, to największe gówno w jakie tylko ludzkość mogła wdepnąć"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
banon




Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 95
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 20:17, 29 Sie '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic762836.html

a w kodzie piramid spotkałem się też z informacją, że niektóre z piramid mogły być stosowane jako swego rodzaju elektrownie
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Goska




Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 3535
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 14:51, 30 Sie '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Samochod na sprezone powietrze

http://www.forbiddenknowledgetv.com/vide.....d-air.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


Pożegnanie ropy
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile