Dołączył: 20 Sie 2005 Posty: 20456
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 12:05, 16 Lis '13
Temat postu:
Toyota zapowiada samochody na wodór
Toyota poinformowała o znacznym obniżeniu kosztów produkcji wodorowych ogniw paliwowych. Obniżka jest tak duża, że firma już w 2015 roku - na całe lata przed konkurencją - rozpocznie sprzedaż samochodów z ogniwami. Pojazdy będą kosztowały pomiędzy 50 a 100 tysiącami dolarów. To sporo, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że prototypowe pojazdy z ogniwami paliwowymi kosztowały ponad milion USD.
Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 229
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 19:25, 20 Lis '13
Temat postu:
Jeśli wierzyć doniesieniom, EROEI wodoru jest jakieś strasznie kiepskie (piszą, że wynosi 0,8). Więcej energii trzeba włożyć, niż wodór odda. Jeśli tak jest, to w jakim celu tworzy się nowe wynalazki oparte na tym paliwie?
http://www.peakoil.pl/p/wodor
Dołączył: 20 Sie 2005 Posty: 20456
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 12:18, 01 Gru '13
Temat postu:
Top-Selling Cars In Norway Now Electric Cars (Two Months In A Row)
For two months in a row, the top-selling car in Norway has been an electric car. (Yes, the #1 best-selling car of any kind was an electric car in both September and October.) Interestingly, it wasn’t the same car. In September, it was the Tesla Model S that led Norwegian auto sales. In October, it was the Nissan Leaf.
Now, there’s a lot of speculation about why Norway is kicking serious ass in electric car sales. Some people think it’s “this,” some think it’s “that,” etc, etc. But can anyone say what it really is?
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 1232
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 20:56, 07 Gru '13
Temat postu:
nanook napisał:
Jeśli wierzyć doniesieniom, EROEI wodoru jest jakieś strasznie kiepskie (piszą, że wynosi 0,. Więcej energii trzeba włożyć, niż wodór odda. Jeśli tak jest, to w jakim celu tworzy się nowe wynalazki oparte na tym paliwie?
http://www.peakoil.pl/p/wodor
Bardzo prosto nanook- opłaci się to np. Islandczykom, gdzie cała energia oparta jest na źródłach geotermalnych, więc mają ją za darmo, dlatego ich samochody już zamienianie są na te z paliwem wodorowym, wtedy przy tzw"tankowaniu" nie zżera tyle energii jak byłoby to u nas.
Dołączył: 20 Sie 2005 Posty: 20456
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 14:19, 26 Paź '14
Temat postu:
Porsche, Mercedes building electric cars to challenge Tesla
According to interviews given to German publication Manager Magazine (Google translate) this week, sources from Porsche, Mercedes, and Audi said that they are all readying electric cars to respond “to the success of the Californian newcomer Tesla with its Model S.”
Porsche’s chairman Matthias Müller reportedly said that the company is working on an all-electric car that will be based on the company’s Modular Standard Platform (Modularer Standardantrieb-Baukasten in German, or MSB for short) and look similar to the company’s Panamera (which has already been introduced with a hybrid electric engine).
The car will be "an advanced battery-powered variant [that] is tasked with challenging the Model S on both performance and range,” Autocar UK says. The publication added that Porsche is aiming for a curb weight lower than the 4,647 lbs of Tesla’s Model S in its forthcoming car, and that it will come with a synchronous electric motor with horsepower comparable to the Model S.
Although details about the car are slim, Manager says that the car won’t be released until 2018 at the earliest.
Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 3117
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 14:54, 23 Lis '14
Temat postu:
Quant e-Sportlimousine to potężny pojazd, który napędzany jest paliwem w postaci słonej wody. Auto niedawno uzyskało certyfikat do jazdy po drogach Europy. Jest to poważny znak, że na sile traci lobby paliwowe.
W przeciwieństwie do tradycyjnych maszyn, napędzanych benzyną, Quant e-Sportlimousine wykorzystuje przepływ pierwiastków elektrolitowych opracowanych przez NanoFlowcell. Elementy te są w stanie zapewnić oszałamiającą moc 920 koni (680 kW). W rezultacie samochód na słonej wodzie może rozpędzić się do 100 kilometrów na godzinę w 2,8 sekundy i osiąga prędkość 350 kilometrów na godzinę.
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 2652
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 09:06, 10 Mar '15
Temat postu:
Czytałem jakiś czas temu, że jeździ już japoński motocykl
z silnikiem działającym na bazie zimnej syntezy jądrowej.
Podobno Japańcy opierali sie na pracach Rosjan.
Tu inne wieści
-motocykl elektryczny
Tekst do wrzucenia w google tłumacz
Cytat:
Электрические мотоциклы уже выпускаются в разных странах. Однако у российской разработки КПД составляет 95%. Больше, чем у лучших иностранных проектов.
Автор разработки Владимир Петров, сообщает, что полной зарядки батареи хватает на 200 км городского пробега. Однако он планирует разработать еще несколько моделей, у которых будет выше запас хода. Экологичный мотоцикл разгоняется до 100 км всего за четыре секунды. А подзарядить его можно за три часа от обычной розетки в 220 вольт. Двигатель электромотоцикла напрямую соединен с задним колесом, а коробка передач отсутствует.
Раньше мы планировали некоторые комплектующие заказывать в Китае. Сейчас мы разговариваем с питерским заводом, который производит необходимые детали, и с Казахстаном, который выпускает очень неплохие рамы. Сейчас мы проводим локализацию, — поясняет Даниэль Башмаков, председатель краснодарского краевого отделения «Опора России».
Партнерство с отечественными компаниями позволит уменьшить стоимость электромотоцикла. Его цена составит приблизительно 150-200 тыс. рублей. Разработчики уверены, что экономия от электромотоцикла неоспорима. Например, чтобы проехать 200 км на бензиновом двигателе, нужно около 400 рублей, а на электрическом всего 100. Он прост в эксплуатации и недорог в обслуживании.
Дмитрий Самарский, руководитель комитета по инновационной деятельности ККО «Опора России», впервые увидел прототип электрического мотоцикла на «Startup Village – 2014». Дмитрий привлек инвестиции со стороны компании «Талисман», которая в настоящий момент финансирует создание отечественных электрических мотоциклов марки «Deller».
Стоит отметить, что первые десять мотоциклов планируют выпустить в Краснодарском крае уже летом.
Motocykle elektryczne są już produkowane w różnych krajach. Jednak rosyjski efektywności rozwoju wynosi 95%. Większa niż w najlepszych projektów zagranicznych.
Autor projektu Władimir Pietrow, informuje, że w pełni naładowana bateria wystarcza na 200 km biegu miejskiego. Jednak planuje rozwijać kilka modeli, które będą wyższe rezerwy. Ekologiczny motocykl rozpędza się do 100 km w ciągu zaledwie czterech sekund. I można je ładować w ciągu trzech godzin od zwykłych punktach w 220 woltów. Elektromototsikl Silnik podłączony bezpośrednio do tylnego koła, a skrzynia biegów nie istnieje.
Wcześniej mieliśmy zaplanowane, aby zamówić akcesoria w Chinach. Teraz rozmawiamy z Sankt Petersburga zakładu, który produkuje niezbędne dane, i Kazachstanu, która produkuje bardzo dobre ramy. Teraz poszukujemy lokalizacja - wyjaśnia Daniel Bashmakov, przewodniczący regionalnego oddziału Krasnodar z "Wsparcie Rosji".
Partnerstwo z lokalnych firm będzie obniżenie kosztów elektromototsikl. Jego cena będzie wynosić około 150-200 tys. Rubli. Deweloperzy są przekonani, że oszczędności z elektromototsikl niezaprzeczalne. Na przykład, do podróży 200 km w silniku benzynowym, konieczne jest RR 400 i 100. Całkowita energia jest prosty w działaniu i tani w eksploatacji.
Dmitrij Samara, szef Komisji innowacji KCO "Wsparcie Rosji", po raz pierwszy zobaczył prototyp motocykla elektrycznego na «Startup Village - 2014". Dmitrij przyciąga inwestycje z firmy "Talisman", który obecnie finansuje tworzenie krajowych elektryczny marki motocykli «Deller».
Warto zauważyć, że pierwsze dziesięć motocykli planuje zwolnić na terytorium Krasnodar w lecie.
_________________ "istnieje tylko jedno dobro - WIEDZA, oraz tylko jedno zło- IGNOROWANIE WIEDZY "
Dołączył: 20 Sie 2005 Posty: 20456
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 13:19, 27 Sie '16
Temat postu:
The Netherlands Sets to Ban Petrol and Diesel Cars by 2025
In an attempt to eliminate pollution and make the environment safe for a sustainable future, the Netherlands has announced that its lawmakers will hold a roundtable discussion to look at how to ban petrol and diesel cars outright in the country, as early as 2025.
Dołączył: 20 Sie 2005 Posty: 20456
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 09:50, 10 Paź '16
Temat postu:
Germany calls for a ban on combustion engine cars by 2030
Germany isn't content with relying on financial incentives to usher in an era of pollution-free cars. The country's Bundesrat (federal council) has passed a resolution calling for a ban on new internal combustion engine cars by 2030. From then on, you'd have to buy a zero-emissions vehicle, whether it's electric or running on a hydrogen fuel cell. This isn't legally binding, but the Bundesrat is asking the European Commission to implement the ban across the European Union... and when German regulations tend to shape EU policy, there's a chance that might happen.
Dołączył: 20 Sie 2005 Posty: 20456
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 10:39, 26 Lip '17
Temat postu:
Toyota set to sell long-range, fast-charging electric cars in 2022
TOKYO (Reuters) - Toyota Motor Corp is working on an electric car powered by a new type of battery that significantly increases driving range and reduces charging time, aiming to begin sales in 2022, the Chunichi Shimbun daily reported on Tuesday.
Toyota's new electric car, to be built on an all-new platform, will use all-solid-state batteries, allowing it to be recharged in just a few minutes, the newspaper said, without citing sources.
By contrast, current electric vehicles (EVs), which use lithium-ion batteries, need 20-30 minutes to recharge even with fast chargers and typically have a range of just 300-400 kilometers (185-250 miles).
Toyota has decided to sell the new model in Japan as early as 2022, the paper said.
Toyota spokeswoman Kayo Doi said the company would not comment on specific product plans but added that it aimed to commercialize all-solid-state batteries by the early 2020s.
Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 3715
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 11:38, 26 Lip '17
Temat postu:
Dziś w UK zapowiedziano całkowity zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych po 2040.
Jest to drugi kraj w Europie po Francji.
Przy okazji, Volvo od 2019 zaprzestaje produkcji samochodów spalinowych - będą produkować tylko hybrydy i elektryczne, przy czym hybrydy też sa nierozwojowe.
Zaczyna się naprawdę coś zmieniać w temacie pojazdów elektrycznych.
Może i ja doczekam, że mnie będzie stać na taki elektryczny wózek:) Bo na razie cny są, lekko pisząc zaporowe.
Najtańszy elektryczny pojazd w UK to koszt ok., £25000.
Samochód dobrej klasy z bateriami 100kVh 4x4 kosztuje jedyne £ 125000! (Tesla Model x P100D) Zasięg ok. 600 km na jednym ładowaniu.
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 8695
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 12:18, 07 Paź '18
Temat postu:
November09 napisał:
PROJEKT TITAN, iCar, SAMOCHÓD APPLE'A
Droga jest jeszcze daleka . Jeśli chodzi o telefony to wcześniej przed Iphonem , nie było niczego porównywalnego . W ogóle telefonia komórkowa jest czymś stosunkowo nowym . Branża samochodowa natomiast ma już ponad sto lat i jest tu cała infrastruktura nie wspominając o dominującej roli sektora naftowego .
Elektryczna auta są i długo będą poza zasięgiem przeciętnego obywatela , a przecież wiemy że prawdziwa rewolucja to powszechny i masowy dostęp do technologi co widzimy w przypadku telefonów .
Nie wspominając o cenie , najwięcej przeszkód w rozwijaniu technologii aut elektrycznych widzę w systemie ich "tankowania" . Samochód spalinowy to kwestia kilku minut i jedziesz dalej . Samochód elektryczny to czas liczony od godziny wzwyż . Pośrednim rozwiązaniem jest umieszczanie stacji ładowania w centrach handlowych , idziesz na zakupy , do kina , do manikiurzystki . Ale kto chodzi do kina co dwa trzy dni .
Ja osobiście widzę rozwiązanie w bezprzewodowym ładowaniu we wszystkich miejscach parkingowych . W tę stronę trzeba iść .
Kolejna sprawa to rewolucja w samych systemach ładowania ( akumulatory , baterie ) zwiększenie ich pojemności przy minimalizacji urządzenia . A co najważniejsze trzeba skrócić czas ładowania do minut nie godzin jak mamy teraz . Ta rewolucja daje możliwość powszechnego dostępu .
W kwestii samochodów , model T Forda był takim rewolucyjnym osiągnięciem o powszechnym zastosowaniu , więc czekamy na taki model T ale elektryczny .
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=0K4J90s1A2M
Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 256
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 12:13, 09 Paź '18
Temat postu:
Samochodów elektrycznych będzie coraz więcej.
Docelowo całkowicie wyprą pojazdy - nazwijmy je - tradycyjne.
Z bardzo prostego powodu.
KONTROLA bydła zwanego społeczeństwem.
Założę się, że samochodów elektrycznych w nieodległej przyszłości nie da się ot tak sobie ładować energią, gdzie popadnie.
Być może naładujesz w miejscu, w którym mieszkasz, może w specjalnych punktach na terenie "swojego" miasta? Może znajomy na jego drugim końcu pozwoli ci naładować ze "swojego" gniazdka elektrycznego? Ale niewykluczone, że samochód z "nieautoryzowanego" przez system źródła nie da się naładować?...
Nigdzie takim samochodem nie pojedziesz "w świat". Nigdzie NIE UCIEKNIESZ!!!
Pojazdy elektryczne to Nowa Wspaniała Przyszłość. "Tania" i "Ekologiczna" przyszłość... Huxley byłby dumny...
_________________ "Demokracja niesie wyłącznie piękne słowa ale ani pracy ani chleba." - Labadine
Dołączył: 20 Sie 2005 Posty: 20456
Post zebrał 1000 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 17:55, 09 Paź '18
Temat postu:
Forged napisał:
Ale niewykluczone, że samochód z "nieautoryzowanego" przez system źródła nie da się naładować?...
Jasne
Tak samo niewykluczone, jak i to że się nie wysrasz w "nieautoryzowanym" przez system klopie.
Co nie zmienia faktu, że zawsze będą istnieć ludzie którzy jednak potrafią się wysrać bez udziału i przyzwolenia tego twojego legendarnego systemu, na którego zresztą już samą myśl ty leszczu srasz w gacie.
Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 1104
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 14:43, 19 Paź '18
Temat postu:
To co pisze Forged jest jak najbardziej możliwe, ale z innych względów. Chodzi oczywiście o pieniądze. Nikt, kto ma jakieś pojęcie o otaczającym nas gównie, który niektórzy nazywają naszym światem, nie przypuszcza, że będzie można sobie postawić wiatrak lub fotowoltanikę i popylać. Takie młoty jak _góral, mają pewnie polucje, kiedy śnią o swoim elektrycznym samochodziku i własnym prądzie. Obecnie nie można sobie postawić instlacji do produkcji biodiesla, choć można kupić takie coś za kilka tysięcy w necie. Powód? Podatki, a jakże. Nie da się kontrolować milionów ludzi ile oni robią paliwa i czy tylko dla siebie, więc jest zakaz. Tak samo będzie z prądem. Teraz by nie płoszyć ofiary roztacza się wizję świetlanej elektrycznej przyszłości i głąby to łykają. Kiedy większość przejdzie na prąd, a produkcja paliw ustanie, to zacznie się golenie owiec. Będzie legalizowany licznik (taki jak w domu) zużycia prądu przez pojazd i produkuj sobie baranie jeden z drugim ten prąd nawet dynamem na pedały. Może też być to, co wspomniał Forged, czyli auto i ładowarka będzie mieć jakiś protokół uwierzytelniania. Osobiście obstaje przy liczniku w aucie. Budżet państwa jest jawny i można sprawdzić jakie są planowane przychody z podatków od paliw, a jest ich kilka. Nie no kurde, naprawdę myślicie, że oni zrezygnują z takich pieniędzy?
_________________ "sodomitom smierc i sodomitom wojna"
Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 3715
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 01:58, 20 Paź '18
Temat postu:
Prawdopodobnie, za 14 lat (2032) w UK, sprzedaż nowych samochodów z silnikami benzynowymi i dieslowskimi, będzie zabroniona.
Już dziś, sprzedaż diesel drastycznie spada.
Jak więc widzisz misiaczku o małym rozumku Wld To się dzieje już!
Pieprzysz a nawet pojęcia nie masz o czym.
Wiatrak, którego śmigło nie przekracza 11,1 metra, możesz sobie w UK, postawić bez zgody gminy czy kogokolwiek.
Musisz naturalnie spełniać warunki zabudowy, jak odpowiednia działka, tak by przy katastrofie maszt z wiatrakiem, nie wpadł komuś do okna. Tak samo jak przepisy budowlane.
Widzisz więc misu o małym rozumku. Samochody elektryczne, czy tego chcesz czy nie za 15 - 20 lat będą czymś normalnym i powszechnie. No może w Polsce nadal będą 30 letnie pasaty w dieslu:) (czyż nie coś podobnego posiadasz?).
Więc spokojnie, nie denerwuj się. Pojedź do Niemiec, zobaczysz ile tam jest już na drogach pojazdów elektrycznych.
Samochody elektryczne mają same zalety. Sprawność silnika elektrycznego to ponad 90% - spalinowego, maks ok. 30.
Już samo to mówi co jest znacząco lepsze.
A co do generowania biodiesla. Człowieku, daj już sobie z tym pokój. To przeżytek, to tak, jak byś chciał dziś palić w piecu w domu odpadami plastikowymi.
Technologie idą na przód, więc postaraj się więcej czytać, anie pisać durnot o biodieslach.
A licznik, to tobie zainstalują na liczenie głupoty.
Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 3715
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 02:07, 20 Paź '18
Temat postu:
Goska napisał:
To ladowanie drogo kosztuje - uskarzal sie jeden facet, ktory jest posiadaczem samochodu elektrycznego !
Jest tańsze i to znacząco od tankowania paliwa.
Nissan LEAF - potrzebuje do pełnego naładowania baterii ok. 30 kWh - teraz policz sobie koszt 1 kWh i masz całkowity koszt naładowania takiego pojazdu. W UK. Średnia cena 1 kWh to 0.14 funta.
Czyli 30 x £0,14 = £4.2
Na pełnych bateriach można przejechać ok. 120 mil czyli nie całe 200 km.
Obecnie bardzo ekonomiczne pojazdy zużywają w granicach 3,5 l/100 km paliwa.
By przejechać 200 km potrzeba co najmniej 7 litrów. Policz ile to jest 7 litrów. W Uk średnio to będzie £9,5 czyli ponad 2x drożej niż prąd.
Następnym razem sama sprawdź.
Ordel
Nie masz racji.
Rozwój technologi związanych z bateriami i ładowaniem, idzie w postępie logarytmicznym.
Choćby taka "sztuczka" jak ładowanie bezprzewodowe! Słyszałeś? Na pewno.
A teraz wyobraź sobie, że parking pod supermarketem czy w mieście jest wyposażony w takie "ładowarki". To tylko mały przykład.
Obecnie ładowanie samochodu, wielkości Nissan LEAF trwa w zależności od ładowania od 30 minut do 12h. W zależności gdzie ładujesz - w domu czy na stacji.
Do tego, rozwija się technologie szybkiego ładowania. Są już dostępne na rynku telefonii komórkowej. To takie same baterie, tylko na znacznie mniejszą skalę.
Więc bez przesady.
Co się zaś tyczy samego samochodu elektrycznego, to takowe były już w latach 20 ubiegłego wieku, wyparte spalinowymi ze względu na lobby naftowe. Więc pojazd elektryczny, nie jest aż taki młody jak ci się wydaje:)
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 8695
Post zebrał 1000 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 10:03, 20 Paź '18
Temat postu:
goral_ napisał:
Ordel
Nie masz racji.
Rozwój technologi związanych z bateriami i ładowaniem, idzie w postępie logarytmicznym.
Choćby taka "sztuczka" jak ładowanie bezprzewodowe! Słyszałeś? Na pewno.
Ja nie wiem @goral_ , sklerozę masz czy to są początki czegoś poważniejszego , oczywiście nie życzę .
A może po prostu nie czytasz całego postu .
Ordel napisał:
Ja osobiście widzę rozwiązanie w bezprzewodowym ładowaniu we wszystkich miejscach parkingowych . W tę stronę trzeba iść Wink .
W skrócie powtórzę . Ogólny , powszechny dostęp gwarantuje rewolucje . Potrzeba zapewnić odpowiednią infrastrukturę po odpowiednich kosztach . Kolejna sprawa co na to przemysł Naftowy . Te wszystkie wielkie korporacje .
W latach 70 tych ubiegłego wieku powstrzymali rewolucje . Dziś symulują , opóźniają , wprowadzają zaporową cenę . Może nie są w stanie powstrzymać rewolucji w świecie aut elektrycznych , ale skutecznie ją hamują . A o tym co ma być za kilka lat , to lepiej nie rozmawiajmy , bo to i tak jest długa droga , a jakaś jedna marka aut ma się przestawić na elektryczne , toż jedna jaskółka wiosny nie czyni .
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=0K4J90s1A2M
Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 1104
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 21:46, 21 Paź '18
Temat postu:
Rozmowa chuja z butem. Ja mówię o przyszłym opodatkowaniu prądu do aut, co uzasadniam, a Ty pierdolisz ile TERAZ kosztuje kWh, albo jakie wiatraki można stawiać. Paranoja.
_________________ "sodomitom smierc i sodomitom wojna"
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 8695
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 14:44, 22 Paź '18
Temat postu:
Cytat:
Diesel będzie czystszy od elektryków do 2030? Wojna na ekologię trwa
Diesel wydaje się być typem jednostki, która powoli wychodzi z użycia. Ostatnio widać zdecydowaną niechęć do takich silników. Tymczasem niemieccy konsultanci postanowili udowodnić światu, że w praktyce wysokoprężne jednostki wcale nie wypadają gorzej od elektrycznych braci.
Jeszcze kilkanaście lat temu w Europie mocno promowano diesle. Na pozostałych kontynentach nie podchodzono do nich z podobnym zamiłowaniem, ale trzeba przyznać, że w pewnym momencie nawet w USA zaczęto z sukcesem je sprzedawać, przynajmniej przed wybuchem afery Dieselgate. To był prawdziwy przełom.
Od tamtej pory jesteśmy świadkami prawdziwej wojny skierowanej przeciwko silnikom wysokoprężnym. Nagle ktoś zaczął zwracać uwagę na kompletną zawartość spalin, ich szkodliwość oraz pomiary spalania w nierealnych warunkach, które sprzyjały oszustwom. Najzabawniejsze jest to, że świat potrzebował dopiero takiego wstrząsu, aby coś zmienić w tej sprawie. W końcu już wcześniej zwracano na to uwagę.
Obecnie w wielu miastach wprowadzane są zakazy wjazdu dla aut z dieslem. Naturalnie nie można do tego podchodzić negatywnie, bo jednak idea jest szczytna i ma solidne podstawy. Z drugiej jednak strony wciąż nie dysponujemy odpowiednio czystą technologią. Właśnie na ten problem uwagę zwrócili konsultanci z Berylls Strategy Advisors.
Auta elektryczne nie wydzielają żadnych spalin. To jednak tylko pozorny element, który pozostaje najmocniejszym atutem dla osób deklarujących się jako miłośnicy natury. Trzeba do tego tylko dodać zanieczyszczenie, jakie trafia do atmosfery na etapach produkcji baterii oraz tworzenia samej energii.
Aktualnie te procesy produkcyjne pozostają zdecydowanie szkodliwe. W samych Niemczech auta elektryczne mają stać się realnie bardziej ekologiczne dopiero za ponad 10 lat. Zaznaczono również, że nadmiernie zdemonizowano diesle i w praktyce mają szansę być produkowane dalej, spełniając coraz to bardziej wymyślne i rygorystyczne normy. Pokrywa się to ze słowami BMW. Ta bawarska marka nie chce rezygnować i stwierdziła, że będzie rozwijać takie silniki, bo nie mają żadnych problemów ze spełnianiem wymagań, a do tego świetnie nadają się do konkretnych pojazdów.
Jak to bywa w przypadku takich badań, wyniki i wnioski wzbudziły gorącą dyskusję. Nie bez powodu zarzucano im stronniczość. Owszem, produkcja baterii nie jest ekologiczna i nie wydaje się, aby szybko się to zmieniło, podobnie wygląda z przemysłem energetycznym. W wielu państwach, w tym Polsce, nie zanosi się nawet na szybkie przejście na przyjazne środowisku źródła. Do tego dochodzi problem z zapewnieniem wystarczającej ilości energii elektrycznej – wątpię, że na przykład nasz kraj jest gotowy na coś takiego.
Jeżeli jednak w przypadku elektryków bierze się pod uwagę zanieczyszczenia z produkcji, to czemu w przypadku spalinowych silników nie uwzględnia się już etapu wydobycia paliwa i jego dalszej obróbki? Typowy problem takich analiz. Mnie bawi najbardziej wzajemne demonizowanie, wytykanie wad i nawet nie zanosi się na szczególną poprawę. Na razie widzę w tym więcej marketingu niż realnych wniosków. Ot, rozpoczęła się moda na bycie zielonym w motoryzacji. Zobaczymy tylko, jak to wyjdzie w praktyce i jak płynnie przejdziemy etap transformacji tego przemysłu pod wpływem implementacji kolejnych rozwiązań informatycznych. Na pewno pojawia się świetne miejsce do rozwoju hybryd, które najbardziej umiejętnie łączą w sobie najbardziej pożądane cechy przez klientów, pozostając przy tym uniwersalne. Sytuacja na pewno będzie ciekawie się rozwijać.
Nie ma co się podniecać zapowiedziami co niektórych koncernów samochodowych o produkcji tylko i wyłącznie aut elektrycznych . To dziś jest gadanie pod publikę . Ekologia jest w modzie .
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=0K4J90s1A2M
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 8695
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 13:22, 23 Paź '18
Temat postu:
Jest jeszcze jedna sprawa , która to obowiązuje w gospodarce . A mowa o planowym postarzaniu produktów . Oczywiście coś takiego istnieje w końcu Unia Europejska chce z tym walczyć . Więc problem jest . I pytanie jak to dziś wygląda ? Mam znajomego co od lat sprzedaje nowe auta i mówi ; dziś samochód musi przejechać 300 tysięcy kilometrów , a później są niebotyczne koszta naprawy . Wstawiają małe silniki do dużych aut dołożą turbinę i są eko do 300 tysi .
I pytanie jak taka polityka PPP odbije się na autach elektrycznych . Jakiej jakości będą samochodowe akumulatory/baterie . Koszt auta elektrycznego musi być porównywalny do auta spalinowego . Klienta , takiego przeciętnego jebie eko jeśli chodzi o jego kasę .
Eksploatacja auta musi być porównywalna i dopasowana do kieszeni klienta .
I oczywiście kwestia "tankowania" , kto powiedział że cena prądu nie może być porównywalna do ceny paliw . W końcu na przyszły rok zapowiadają w Polsce wysokie podwyżki prądu .
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=0K4J90s1A2M
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 4105
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 18:22, 24 Paź '18
Temat postu:
Zachód dopiero wtedy się obudzi, jak Chiny prześcigną nas technologicznie i zostawią dwie dekady z tyłu. W Chinach nie ma problemu ze "sztucznym postarzaniem" czy torpedowaniem paliw alternatywnych i silników elektrycznych. Problem tkwi w patologicznym systemie, rozwijającym się prężnie na zachodzie od lat 80-tych.
_________________ Stagflacja to połączenie inflacji i hiperinflacji ~ specjalista od ekonomii, filantrop, debil, @one1
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa) Strona: « 1, 2, 3...11, 12, 13, 14 »
Strona 12 z 14
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz moderować swoich tematów