Witam
Pare lat temu moja znajoma, pracowala dla pewnej firmy reklamowej, wykonujacej zlecenia dla czolowych marek, poczawszy od producentow sokow po popularne strony internetowe.
Pracowala w domu stad tez mialem pare razy mozliwosc obejrzenia jej pracy.
Polegala ona na tzw. marketingu szeptanym w internecie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_szeptany , zakladala rozne tematy, aby w 2 czy 3 odp podac i zareklamowac niby przez przypadek nazwe produktu lub tez od razu w temacie pytala sie np co sadzicie o takim i takim produkcie, niby, ze che go wypburbowac.
Pomyslalem, ze mozna by to wykorzystac w uswiadamianiu ludzi.
Sposob jest prosty, mamy jakis temat, przypuscmy sztucznie wywolany kryzys, piszemy zgrabna informacje i co wazne poruszamy tylko ten jeden dany temat, a nie od razu wtc i szczepionki.
Rejestrujemy sie w jak najwiekszej ilosci portali i zakladamy tematy (moga byc wszedzie identyczne- w odroznieniu od profesjonalistow mozemy sobie na to pozwolic)
Chodzi o to, aby ludzie wchodzacy na swoje ulubione fora (dot. komputerow, silowni, malarstwa czy makijazu) mogli znalesc informacje na interesujace nas tematy.
Nie liczy sie temat przewodni forum, wazne aby takie forum posiadalo, a wiekszosc popularnych posiada, pod fora typu, hydepark czy "po godzinach" gdzie pisac mozna o wszystkim.
W ten bezplatny sposob mozna dotrzec do wielkiej rzeszy osob, juz nie mowiac, ze mozna wdac sie z nimi w dyskusje i odrzucic ewentualne, slowa krytyki.
Skoro korzystaja z tego najwieksze koncerny to dlaczego my mamy nie wykorzystac takiej broni.
Pisanie komentarzy na onecie czy na wp, ma zupelnie inny wymiar, niz wejscie na dane forum tematyczne i podanie konkretnych informacji na forum z adminem.
Firmy tym sie zajmujace zalacaja stworzenie wiarygodnej osobowosci i wypowiadanie sie w innych tematach, lecz one to robia w ukryciu a my mozemy oficjalnie i nie musimy udawac, ze cos robimy przez przypadek.
Tematy powinny zachecac do dyskusji a nie oznajmiac prosto z mostu, nasze zdanie o watykanie czy masonach, bo z miejsca wiele osob nasz przekresli.
Nalezy zachecic do dyskusji a po wymianie komentarzy napisac juz konkretnie o co chodzi.
Tak dziala ogolnie marketing szeptany, choc jesli ktos woli moze prosto z mostu napisac kto za tym stoi, oczywiscie warto by wtedy ulozyc sobie jakas sensowna wypowiedz.
W przypadku zachecenia do rozmowy wystarczyloby zdanie: czy nie uwarzacie, ze sprawa z przymusowymi szczepienia jest bardzo podejrzana zwlaszcza, ze nie potwierdzono dzialania i co najwazniejsze tego czy szczepionka jest bezpieczna.
Sposob kazdy moze wybrac sobie sam, wazne aby dzialac.