W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
Zagrożenie zewnętrzne dla Polski   
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena:
2 głosy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Odsłon: 9304
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JerzyS




Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 4008
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 13:19, 10 Lip '09   Temat postu: Zagrożenie zewnętrzne dla Polski Odpowiedz z cytatem

Bezpieczeństwo Państwa Polskiego
WSKSiM, 2009-03-22
Nad "Problemami bezpieczeństwa państwa" 21 marca 2009 roku w Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu dyskutowali: prof. dr hab. Andrzej Zybertowicz, Zbigniew Ziobro, Antoni Macierewicz, Bogdan Święczkowski. Konferencję otworzył o. Tadeusz Rydzyk CSsR- Dyrektor Radia Maryja.

Konflikt interesów zjawisko, o którym w Polsce mówi się od niedawna. Proceder ten w Europie zachodniej znany od lat, w naszym państwie, w ostatnim czasie, spopularyzował go były premier Waldemar Pawlak. Temu zagadnieniu swój wykład poświęcił prof. dr hab. Andrzej Zybertowicz- wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, doradca Prezydenta Rzeczpospolitej ds. bezpieczeństwa państwa. Temat "Konflikt interesów- jakość instytucji publicznej a bezpieczeństwo państwa" prof. Zybertowicz przedstawił z pozycji badacza.
Z konfliktem interesów zauważamy w chwili kiedy jedna osoba działa w stronniczej lojalności. Widoczne to jest w działalności instytucji. Działają one dwuwarstwowo: reguły formalne i nieformalne. Te drugie choć nie spisane, często nie omawiane tak naprawdę są ważniejsze w codziennym funkcjonowaniu. Nieformalne działania konstruują sieć informacji. Wchodzić ona może w strefę przestępczą. Jednak- jak kontynuował prof. Zybertowicz- elity życia społecznego nie rozumieją funkcjonowania instytucji. Zatrzymują się na formalnych zasadach.
Nasze państwo nie potrafi samo siebie monitorować. Co za tym idzie nie jest zdolne do samo naprawy. Utrwalają się nierówności- przedstawił wniosek prof. Zybertowicz. Podając przykłady osób działających wg. takiej struktury prelegent przytoczył takie nazwiska jak: Bondaryk, Komorowski, Ćwiąkalski.
Kolejni prelegenci mówili z pozycji praktyków. Bogdan Świączkowski- prokurator Prokuratury Krajowej, b. szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego poinformował uczestników konferencji o "Zagrożeniach bezpieczeństwa Polski i sposoby ich neutralizowania poprzez ABW". W swoim wystąpieniu zawarł informacje o zagrożeniach zewnętrznych jakie zagrażają ze strony służb wywiadowczych innych krajów.
Główne zagrożenie wywiadowcze Polsce grozi ze strony Rosji oraz państw jej przyjaznych: Białorusi, Kuby, Wenezueli. Obejmuje on wszystkie dziedziny życia od militariów po media. Zagrożenie występuje także ze strony państw tzw. zaprzyjaźnionych takich jak: Izrael, Niemcy, Francji, Stany Zjednoczone. Polską interesują się także kraje sąsiadujące z państwami gdzie stacjonuje nasze wojsko: Iran, Syria. Nie można także zapomnieć o wywiadzie Chin, Korei Płn, Wietnamu, które monitorują rozwój technologii, informatyki. Kraje te kradną kolejne osiągnięcia naukowców.
"Polityczne uwarunkowania działania służb specjalnych w Polsce po 1989 roku" przedstawił Antoni Macierewicz, poseł na Sejm RP, b. wiceminister obrony narodowej, b. szef Służb Kontrwywiadu Wojskowego. W swoim referacie b. szef Kontrwywiadu Wojskowego przypomniał, że przez ostatnie 20 lat tylko 15 miesięcy przy władzy były partie prawicowe. 5 miesięcy rząd Jana Olszewskiego i 15 miesięcy rządy Prawa i Sprawiedliwości. Po tych dwóch okresach stary porządek próbował zniszczyć to co udało się zrobić prawicy. Przykładem, że nie do końca to się udało jest powołanie i działalność Instytutu Pamięci Narodowej oraz likwidacji Służb Specjalnych.
Źródłem niepodległego państwa Polskiego miał być okrągły stół. Głównym jego rozgrywającym był gen. Kiszaczak. Służby PRL były częścią aparatu okupacyjnego, którego celem było stworzenie w Polsce aparatu odzwierciedlającego państwo. Po prawie dwudziestu latach od upadku komunizmu największym osiągnięciem kadry kierowniczej Służb Specjalnych, to fakt, że wśród pracowników przeważają wychowankowie gen. Kiszczaka- informował Macierewicz.
Ostatnim prelegentem był Zbigniew Ziobro- poseł na Sejm RP, b. minister sprawiedliwości. Temat wykładu jaki przedstawił brzmiał: "Wpływ polityki karnej na bezpieczeństwo obywateli". Na początku lat 90-ych, w latach gdy notowano wzrost przestępczości kary były złagadzane- mówił b. minister sprawiedliwości. Dla przykładu przytoczył konkretne złagodzenie: za rozbój groziły 3 lat więzienia po zmianie kara złagodzona została do roku. Co za ty idzie rozbój stał się występkiem.
Znaczną część wypowiedzi Zbigniew Ziobro poświęcił na podanie racjonalności polityki karnej. Były minister podał funkcje jakie w jej ramach mogą być realizowane: sprawa odpłaty, resocjalizacja, abolicjonizm, sprawiedliwość naprawcza. Jako przykład powielany przez różne kraje Z. Ziobro podał model kalifornijski- do trzech razy sztuka (bądź też kolokwialnie zwane trzy razy i po tobie). Za przestępstwo ciężkie popełnione po raz drugi kara musi być wyższa od poprzedniej. Natomiast za podobne przestępstwo popełnione po raz trzeci kara nie może być niższa niż 25 lat pozbawienia wolności.
Rozpoczynając konferencję o. Tadeusz Rydzyk powiedział, że WSKSiM w łączności z Radiem Maryja i TV Trwam współtworzą uniwersytet. Właściwy kształt uniwersytetu naszkicował przytaczając słowa Ojca św. Jana Pawła II. Założeniem uniwersytetu jest nauczyć człowieka myśleć samemu. Dziś, w czasie globalnej rewolucji nowej lewicy, jest to szczególnie potrzebna umiejętność. W poszczególnych referatach prelegenci podkreślali, że zjawiska, które oni przytaczają w teorii należy zauważać na co dzień. Można to zrobić za pomocą obserwacja i przy pomocy rozumu.

Agata Bruchwald

=============
Zagrożenie zewnętrzne dla Polski


Zagrożenie zewnętrzne dla Polski

"Problemy bezpieczeństwa państwa " wykład Bogdana Święczkowskiego - b. szefa ABW



"Witam Szanownych Państwa!

Na początku chciałbym państwu omówić, wskazać definicję bezpieczeństwa państwa. Otóż na ogół uznaje się, że bezpieczeństwo państwa to jest taki stan i proces, który zapewnia możliwość przetrwania i niezakłóconego rozwoju państwa i ludności go zamieszkującej w sytuacjach pojawiających się zagrożeń zewnętrznych i wewnętrznych. Stabilności i suwerenności uzyskiwanej zazwyczaj w wyniku zorganizowanej ochrony i obrony przed tymi zagrożeniami przy użyciu sił i środków pochodzących ze wszystkich dziedzin działalności państwa. Zagrożenia wewnętrzne i zewnętrzne mogą przejawiać się wieloma negatywnymi zachowaniami osób, organizacji, państw, które wpływają na prawidłową działalność instytucji zapewniających możliwość swobodnego i nie zagrożonego życia obywateli w demokratycznym kraju. Zagrożenia, o których ja będę mówił, będą zagrożeniami zewnętrznymi, dlatego przedstawię aktualną mapę polityczną Europy ze skrótami służb specjalnych, które prowadzą najszerszą działalność wywiadowczą na terenie naszego kraju. W kolejnej części referatu omówię niektóre z tych służb i ich działania terenie Polski sojusznikami oraz najbliższymi sąsiadami.

Na terenie Polski działają przede wszystkim główne tajne służby SVR- Służba Wywiadu Zagranicznego, GRU- Główny Zarząd Wywiadu (służba wywiadowcza wojskowa). FSB- Federalna Służba Bezpieczeństwa Federacji Rosyjskiej. Działania te koncentrują się na wszystkich dziedzinach życia poczynając od sfery militarnej, ekonomicznej- gospodarczej , w tym w szczególności w sektorze paliwowo- energetycznym, aż do sfery medialno-informacyjnej i informatycznej .Służby prowadzą swoją działalność poprzez agenturę osobową i techniczną wykorzystując całą infrastrukturę swojego kraju, w tym infrastrukturę satelitarną naziemną i morską. W swojej działalności wykorzystują służby rosyjskie inne służby zaprzyjaźnionych państw w szczególności państw, które w jakiś sposób prezentują podobne podejście ideologiczne czyli mówimy tutaj o służbach białoruskich, kubańskich, o obecnych wenezuelskich, dlatego nie możemy mówić tylko o działalności rosyjskich służb, ale służb innych suwerennych na gruncie międzynarodowym państw, ale wykorzystywanych przez służby rosyjskie.

Kolejne takie zagrożenie podmiotowe istnieje ze strony tzw. państw zaprzyjaźnionych Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych i Izraela. Przez długi czas poprawności politycznej w naszym kraju służba tajna, wewnętrzna cywilna jaką jest ABW nie zajmowała się tymi zagrożeniami uznając, że jeżeli jesteśmy w gronie państw zaprzyjaźnionych, to państwa te nie prowadzą takiej działalności, a należy się obawiać, że przeciwdziałanie takiej działalności byłoby przez te państwa źle przyjęte. Otóż jest tutaj oczywista nieprawda państwa zaprzyjaźnione, będące naszymi sojusznikami zawsze w każdym kraju, i także w Polsce taką działalność prowadzą. Zależy tylko w jakim stopniu te działania są kanalizowane poprzez służbę wewnętrzną cywilną polską, W jakim stopniu prowadzone są one we współpracy z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego i w jakim stopniu ta działalność tych obcych służb specjalnych na terenie naszego kraju jest korzystna dla naszego państwa. Przede wszystkim jeżeli mówimy tu o państwach zaprzyjaźnionych, na terenie naszego kraju działalność na pewno prowadzi CIA, MI6, na pewno prowadzi działalność niemiecka Federalna Służba Wywiadowcza, francuska: Dyrekcja Generalna Wywiadu Wojskowego czy też Dyrekcja Generalna Bezpieczeństwa Zewnętrznego. Poza sporem jest także, że na terenie naszego kraju działają „firmy" (posługuje się tutaj slangiem - firma tj. służba specjalna) państwa Izrael, w szczególności Mossad, ale nie tylko bo także służby wojskowe. Jeżeli chodzi o służby państwa Izrael, to trzeba powiedzieć, że ta działalność wywiadowcza nie jest tylko nakierowana na wywiad technologiczny, czy też agenturę wpływu ale prowadzą na terenie naszego kraju normalne działania operacyjne związane przede wszystkim z terroryzmem arabskim czy tez z chęcią zachowania suwerenności i istnienia państwa Izrael. W dużym stopniu te działania są koordynowane z innymi służbami specjalnymi i są przeprowadzone we współpracy z tymi służbami, dlatego jak wszyscy wiemy prowadzimy (cała Europa Zachodnia i Świat) wojnę z terroryzmem i ta współpraca się jednak odbywa. Aczkolwiek państwo Izrael ma szereg swoich interesów, szczególnie w sferze militarnej, technologicznej i tutaj na pewno taką działalność tu prowadzi.

Ze strony Białorusi, jest to kolejne zagrożenie podmiotowe powiedziałbym, że służby tego kraju prowadzą w Polsce samodzielną działalność wywiadowczą. Z uwagi jednak na dużo mniejszy potencjał finansowo-gospodarczy (mają dużo mniej pieniędzy) prowadzą go głównie z pozycji placówkowej lub też we współpracy z rosyjskimi służbami specjalnymi, lub też na rzecz rosyjskich służb specjalnych. Dla Rosjan bardzo ważną, istotną cechą jest granica polsko-białoruska, gdzie mogą przy zastosowaniu różnego rodzaju technologii wywiad techniczny. Zresztą tak samo odbywa się to z pozycji Kaliningradu, gdzie odmiennie od dotychczasowej sytuacji działalność wywiadowczą prowadzi wewnętrzna służba rosyjska czyli FSB, dlatego że tam jest bardzo mocna struktura tej służby.

Kolejnym zagrożeniem jest zagrożenie ze strony państw około misyjnych (czyli państw, które sąsiadują z krajami, gdzie polscy żołnierze realizują misje pokojowe lub wojskowe), w których mają swoje żywotne interesy wywiady państwa Iran, Pakistan, Arabii Saudyjskiej, Syrii. Prowadzą w Polsce i na terenie misji działalność wywiadowczą nastrojoną głównie na uzyskiwanie informacji o stanie polskiej armii, jej wyposażeniu i zdolności militarnych polskiego przemysłu zbrojeniowego, w szczególności pod kątem uzyskiwania technologii militarnych.

Kolejnym takim zagrożeniem jest zagrożenie państw bliskiego i dalekiego wschodu ze szczególnym uwzględnieniem Chin. Bardzo często nie docenia się zagrożeń wynikających z działalności tych służb zwłaszcza Chin, Korei Północnej czy też Wietnamu. Działalność tych służb cechuje się tym, że państwa te prowadzą działalność długofalową i nie są nastawieni na uzyskiwanie szybkiej informacji, szybkich danych czy szybkiego werbunku. Szczególnie widać to w przypadku Chin, gdzie przy werbowaniu naszych obywateli czy też przy prowadzeniu tzw, agentury wpływu odbywa się to w sposób nawet kilkunastoletni, ale efekty dzięki temu osiągane są bardzo ważne, istotne dla bezpieczeństwa naszego państwa. Przede wszystkim, jeżeli chodzi o Chiny, to jest kradzież technologii militarnych i wykorzystywanie wielu przedstawicieli naszego państwa do tworzenia pozytywnego wizerunku dla tego państwa w sferze gospodarczej.

Jeżeli chodzi o zagrożenia przedmiotowe, to przede wszystkim z punktu widzenia cywilnej służby specjalnej najważniejsze są zagrożenia militarne czyli problem zapewnienia ochrony kontrwywiadowczej w sferze militarnej. Polska co prawda nie jest obecnie żadną potęgą militarną. Dysponuje jednak realnie dosyć silną armią, która do przyszłego roku była dosyć mocno modernizującą się. Nasz przemysł zbrojeniowy dysponuje co najmniej kilkunastoma nowoczesnymi wyrobami czy też technologiami militarnymi czy to rakietowy pocisk przeciwlotniczy „Grom", stacja radiolokacyjna „Nur", transporter opancerzony „Rosomak".

W związku z tym państwa, w szczególności Rosja, która chce uzyskać informacje na temat potencjału militarnego naszego państwa oraz uzyskać technologie z których korzystamy. Z uwagi na fakt iż Polska wiele elementów sprzętu post rosyjskiego zmodernizowała przy wykorzystaniu technologii zachodnich, dlatego w sposób bardzo tani można wejść w posiadanie technologii, które pozwolą na modernizację wyposażenia armii rosyjskiej bez wydatkowania milionów dolarów.

Jeżeli chodzi o Rosję to jest dodatkowa trudność, dlatego że Rosjanie prowadzą działalność nie tylko z pozycji ambasady czy konsulatu jako oficerowie kadrowi, ale także z pozycji tzw. nielegałów czyli osób wprowadzonych do biznesu, dziennikarzy, konsultantów, doradców, itd. Oni to prowadzą rozpoznanie w zasadzie w każdej dziedzinie życia. Jam mogę Państwu powiedzieć, że dopóki ja nie zostałem szefem ABW w tej służbie nie istniała wyspecjalizowana jednostka zajmująca się tylko eliminowaniem zagrożeń z kierunku rosyjskiego (od !996 nie istniała żadna jednostka, która by się tym tematem zajmowała). No więc sytuacja była tragiczna, jeżeli chodzi o państwa zaprzyjaźnione takiej jednostki wcale nie było, nigdy. Oprócz tego Rosja jest znana z tego, że prowadzi bardzo szeroką działalność dezintegracyjną i działalność medialno- wizerunkową. Siła rosyjskich służb specjalnych od kilkudziesięciu lat- tzw agentura wpływu czyli takie kształtowanie opinii publicznej w danym kraju, żeby było to na korzyść Rosji. Nie zawsze to musi być kształtowanie pozytywnego wizerunku, wręcz w wielu wypadkach dla rosyjskich służb pozytywnym elementem jest kształtowanie negatywnego wizerunku w zależności od rozwoju sytuacji czy od danej pozycji Rosji w negocjacjach międzynarodowych. Nie ma jeszcze jasności jaka rola będzie tych służb w przypadku zagrożenia wojennego i metod ich działania. Muszę Państwu powiedzieć, że Polska całkowicie nie jest przygotowana do jakiegokolwiek konfliktu militarnego, nawet na skalę lokalną. Dysponowanie w miarę silną armią, patrząc na region nie oznacza że państwo jest w jakikolwiek sposób przygotowane na jakąkolwiek reakcją militarną.



W zasadzie można powiedzieć, że jesteśmy całkowicie bezbronnym krajem i biorąc pod uwagę obecną sprawność służb specjalnych myślę, że służby wywiadowcze rosyjskie mogłyby na terenie Polski osiągnąć wiele celów także z fizyczną eliminacją szeregu różnych osób. Mam nadzieję, że to się zmieni. Takie działania zostały rozpoczęte.(Oczywiście nie wiem co się dzieje w chwili obecnej, tutaj pan profesor wygłosił swoje zdanie nt. p. Krzysztofa Bondaryka, no cóż ja uważam że ten człowiek jest totalnie nie sprawnym organizatorem. Z wiedzy którą posiadam wynika wręcz, że dopuszcza się nie tylko zaniedbań ale rozwiązuje instytucje, które zostały powołane do neutralizowania takich zagrożeń, zagrożenia wojennego. Nie wiem czy państwo wiecie ale z historii naszego kraju wynika, że nasz wywiad i kontrwywiad słynna, tzw przedwojenna „Dwójka" popełnił olbrzymi błąd w czasie kampanii wrześniowej polegający na tym, że nie potrafił zapewnić bezpieczeństwa swoim archiwom. Archiwa Dwójki zostały w całości przejęte przez Rosjan i Niemców i w zasadzie wszyscy nasi ważniejsi agenci zostali wymordowani. Nikt nie przewidział w przypadku wojny procedur ewakuacji czy zabezpieczenia takiej dokumentacji. Dlatego musimy być przygotowani na wszystkie ewentualności i musimy zapomnieć o tym naszym powiedzeniu: „Mądry Polak po szkodzie".

Źródło: www.radiomaryja.pl (2009.03.21)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Vril




Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 237
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 12:11, 12 Lip '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie na darmo kolesie pokroju Macierewicza zrobiły bajzel w polskich służbach specjalnych. To była celowa robota, ażeby zniszczyć nasze zaplecze informacyjne, obsadzić innych i kontrolować nas z zewnątrz.
Teraz możemy tylko pomarzyć sobie o sprawnie działającym aparacie naszych tajniaków. Jesteśmy między młotem a kowadłem, czy to się nam podoba czy nie. Narzekaliśmy na ruskich, że nas inwigilowali itd, itp. Teraz to samo czynią "kolesie" z USA lub Izraela i wszystko jest OK. Ale...do czasu tylko. Oby się nie okazało że historia przysporzy nam za to jeszcze więcej bólu niż w 1939 roku.
_________________
"bajka o demokracji, to największe gówno w jakie tylko ludzkość mogła wdepnąć"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
franek12




Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 664
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 14:43, 12 Lip '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Vril napisał:
Nie na darmo kolesie pokroju Macierewicza zrobiły bajzel w polskich służbach specjalnych. To była celowa robota, ażeby zniszczyć nasze zaplecze informacyjne, obsadzić innych i kontrolować nas z zewnątrz.
Teraz możemy tylko pomarzyć sobie o sprawnie działającym aparacie naszych tajniaków. Jesteśmy między młotem a kowadłem, czy to się nam podoba czy nie. Narzekaliśmy na ruskich, że nas inwigilowali itd, itp. Teraz to samo czynią "kolesie" z USA lub Izraela i wszystko jest OK. Ale...do czasu tylko. Oby się nie okazało że historia przysporzy nam za to jeszcze więcej bólu niż w 1939 roku.



Cytat:
Bezpieczeństwo Państwa Polskiego
WSKSiM, 2009-03-22
Nad "Problemami bezpieczeństwa państwa" 21 marca 2009 roku w Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu dyskutowali: prof. dr hab. Andrzej Zybertowicz, Zbigniew Ziobro, Antoni Macierewicz, Bogdan Święczkowski. Konferencję otworzył o. Tadeusz Rydzyk CSsR- Dyrektor Radia Maryja.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Kowal




Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 188
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 15:01, 12 Lip '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chiny wykradają naszą technologię militarną. Jestem pod wrażeniem...!
Jeśli PIS jest partią prawicową, to cały ten tekst nie wart jest funta kłaków.
Zagrożenie jest takie, że Niemcy pod przykrywką Unii Europejskiej znów robią z nas swoje el'dorado, a żydki są o krok od wyłudzenia "odszkodowań". Tyle zagrożeń. I aż tyle.
_________________
Moja chata z kraja.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


Zagrożenie zewnętrzne dla Polski
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile