"ANALITYK" podrzucil nam ten matrial:
Jerzy
"Calosc ze zdjeciami jest na:
http://www.owp.org.pl/index.php?option=c.....p;Itemid=1
Niestety nie wiem jak zamiescic te zdjecia, ktore mam na HD. Jak Pan Cezary mi zdradzi te tajemnice to je dodam.
Analiza wywiadu p. A. Ca³ej
Analiza czê¶ci wywiadu p. A. Ca³ej dla „Rzeczpospolitej” wyg³oszona podczas demonstracji Obozu Wielkiej Polski. (26.06.2009 r.)Ju¿ wczoraj nas podsumowano w ¶rodkach masowego przekazu, mimo ¿e nigdzie nas nie zaproszono ani te¿ nie poproszono o komentarz. W swoim przemówieniu odniosê siê do tez Pani Aliny Ca³ej cytuj±c jej wypowied¼ dla “Rzeczpospolitej” krok po kroku j± podsumowuj±c. Jeste¶my lud¼mi kulturalnymi i dla nas licz± siê argumenty a nie medialna nagonka której jeste¶my dzi¶ ofiarami. Stowarzyszenie OWP nie ma tak¿e nic wspólnego z jakimikolwiek szkalowaniami kogokolwiek. Zostali¶my wywo³ani do tablicy, wiêc jeste¶my. Kontrdemonstracja naszych przeciwników jest oczywi¶cie nielegalna i nie wyra¿amy zgody na przebywanie zgromadzenia na placu.
„Rz: Czy Polacy s± wspó³odpowiedzialni za Holokaust?
Alina Ca³a: W pewnym stopniu tak. Przyczyn± tego by³ przedwojenny antysemityzm, który nie przygotowa³ ich moralnie do tego, co mia³o siê dziaæ podczas Zag³ady. No¶nikiem tego antysemityzmu by³y dwie instytucje. Ugrupowania tworz±ce obóz narodowy oraz Ko¶ció³ katolicki. Ten ostatni mniej wiêcej od 1935 roku zacz±³ sprzyjaæ endecji. W efekcie wysokonak³adowe pisma konfesyjne zaczê³y g³osiæ propagandê antysemick±. Choæby „Ma³y Dziennik” Kolbego.”
Proszê Pani± skoro jeste¶my przy samym Maksymilianie Kolbe nale¿y siê przede wszystkim trochê szacunku z Pani strony, tak siê bowiem sk³ada, ¿e cz³owiek ten zosta³ ¶wiêtym a je¶li chodzi o publikacje nigdy nie nawo³ywa³ do choæby w najmniejszym stopniu do nienawi¶ci wzglêdem ¯ydów a wrêcz poleca³ za nich modlitwê. Owszem, nawo³uj±ce do mi³osierdzia pisma Kolbego oraz honorowa postawa endecji doprowadzi³y do uratowania tysiêcy ¯ydów mimo ¿e grozi³a za to, jak przypominam, w Polsce kara ¶mierci. Jak widaæ w³a¶nie tych warto¶ci moralnych o których Pani wspomina zabrak³o pracownikom UBecji po wojnie i nie mieli oni zahamowañ wydawaæ wyroki ¶mierci, nie muszê przypominaæ kto stanowi³ kadrê w tych strukturach, wystarczy obejrzeæ film “Nil”.
- „Od endeckiego ekonomicznego antysemityzmu czy ko¶cielnego antyjudaizmu do ludobójczego rasizmu Adolfa Hitlera chyba jest daleka droga.
- Wcale nie taka daleka. Wszystkie rodzaje antysemickiego dyskursu w latach 30. zaczê³y siê zlewaæ. Antysemityzm ekonomiczny by³ uzasadniany rasizmem, a antyjudaizm katolicki sta³ siê rasistowski, pochwalaj±cy politykê Hitlera. W programie Obozu Wielkiej Polski ju¿ w 1932 roku zawarto postulaty podobne do tych, które pó¼niej siê znalaz³y w ustawach norymberskich. Obóz Narodowo-Radykalny wysun±³ projekty masowych deportacji, po³±czonych z ¿±daniem, ¿eby to ¯ydzi sfinansowali swoje wygnanie. W³a¶nie to zrobili hitlerowcy. Zag³ada zosta³a sfinansowana z maj±tków zrabowanych ¯ydom. Oenerowcy i klerykalni antysemici domagali siê tworzenia otoczonych murem gett. Ich ¿yczenie spe³nili okupanci.”
Pani po prostu nie rozró¿nia s³ów krytyki wobec kogo¶ od nawo³ywania do nienawi¶ci. Stawia Pani w jednym rzêdzie polskich narodowców z hitlerowcami mimo, ¿e nigdy oni po jednej stronie nie stanêli, w przeciwieñstwie do ¿ydowskiej policji w getcie warszawskim choæby paraduj±cej w¶ród swastyk. We¼my chocia¿ ¯agiew – by³a to organizacja ¿ydowskich kolaborantów w getcie warszawskim, powo³ana pod koniec 1940 r. przez ¿ydowski referat Gestapo z cz³onków Grupy 13 do infiltrowania ¿ydowskich i polskich organizacji podziemnych, w tym nios±cych pomoc ¯ydom.
Proszê wskazaæ ilu ONRowcow albo „klerykalnych antysemitów” jak to Pani ma w zwyczaju mówiæ tam by³o? Mo¿na powo³aæ siê na Jana Mosdorfa lidera ONR który zgin±³ za pomoc niesion± m. in. ¿ydowskim dzieciom w O¶wiêcimiu! To s ± fakty a nie niczym nie podparty be³kot.
- „Endecy nie postulowali zabijania ludzi.
- Ale inicjowali niektóre anty¿ydowskie rozruchy, zarówno w latach 1918 – 1920, jak i podczas fali ponad 100 pogromów w latach 1935 – 1937. W pogromach tych ginêli ludzie. Po rozpoczêciu okupacji dosz³o w Polsce do spontanicznych pogromów, takich jak wielkanocne rozruchy w Warszawie w 1940 roku, przygotowany przez organizacjê zwi±zan± z ONR Falanga Boles³awa Piaseckiego.”
Je¶li jeste¶my przy tych 100 pogromach w miêdzywojennej Polsce to Wasza historyczka Joanna ¯yndul oblicza liczbê ofiar na 17 z czego sama przyznaje, ¿e realnie s± ¼ród³a na 14. Pani nie podaje ile osób dlatego, ¿e lepiej brzmi 100 pogromów ni¿ nawet 17 zabitych a jakie to te pogromy? Byle k³ótnia na targowisku wystarczy je¶li tylko by³ tam choæ jeden ¯yd. Takie rzeczy zdarza³y siê wszêdzie, nawet tam gdzie nie by³o ani Obozu Narodowego ani Ko¶cio³a Katolickiego.
- „A nie przez Niemców?
Nie. Wydarzenie to jest zwi±zane z prób± kolaboracji podjêt± wówczas przez grupê dzia³aczy Falangi. Piasecki pozosta³ w cieniu, a jego rola nie jest do koñca wyja¶niona.”
Oczekujemy jaki¶ dowodów w tej sprawie a nie tylko twierdzeñ, ¿e kto¶ tam kiedy¶ co¶ powiedzia³. Piasecki zapewne by³ w cieniu w sensie dos³ownym poniewa¿ siedzia³ wiêziony przez GESTAPO. Raczy Pani ¿artowaæ.
- „Ci dzia³acze Falangi zostali rozstrzelani w Palmirach.
- Zostali wykorzystani do mokrej roboty i usuniêci. Chwalimy siê, ¿e byli¶my pañstwem bez Quislinga. Ale chêtni byli, to Niemcy nie chcieli wspó³pracy z Polakami.”
Proszê Pani 24 pa¼dziernika 1938 roku Ribentropp oficjalnie zaoferowa³ Polsce przyst±pienie do paktu antykominternowskiego ale z racji tego, ¿e w przeciwieñstwie do niektórych, my mamy swój honor odmówili¶my i pierwsi w Europie odwa¿yli¶my siê stan±æ z broni± w rêku przeciw III Rzeszy i Zwi±zkowi Radzieckiemu. Je¶li jeste¶my przy wykorzystaniu kogo¶ do mokrej roboty a nastêpnie usuniêciu odsy³am Pani± do Judische Ordnungsdienst czyli ¯ydowskiej Policji w okupowanej Polsce. I tutaj s± dowody i s± liczby: w samym getcie warszawskim 2,5 ty¶, ³ódzkim 1,2 ty¶. czy lwowski 500 osób. Przypominam, by³a to organizacja ochotników i wspomagali wywóz pozosta³ych ¯ydów do obozów koncentracyjnych zaraz po likwidacji dzielnicy sami byli ostatnim transportem.
- „Ale mówi pani, ¿e to Niemcy wykorzystali Polaków do mokrej roboty.
- Ten pogrom odby³ siê oczywi¶cie ze wsparciem logistycznym Niemców. Bojówkarze byli podwo¿eni ciê¿arówkami Wehrmachtu. Ale bez przedwojennego antysemityzmu do tego wydarzenia by nie dosz³o.”
Nie wiem sk±d Pani bierze te dane, lecz mówi Pani niemal jak by Pani by³a ¶wiadkiem naocznym, prosimy o ¼ród³o. W zamian ju¿ teraz oferujemy ca³± oficjalnie dostêpn± dokumentacje w sprawie policji ¿ydowskiej w getcie warszawskim wyposa¿onej nawet w rowery i pa³ki.
- „Jego skala by³a jednak niewielka. Kilka pobiæ czy nawet zabójstw to chyba za ma³o, ¿eby mówiæ o wspó³udziale w Holokau¶cie.
- Z moralnego punktu widzenia przemoc to przemoc. Ale przecie¿ ta fala pogromów to nie wszystko. Spójrzmy na problem ratowania ¯ydów podczas Zag³ady. Polak, który przed wojn± by³ bombardowany ko¶cieln± i endeck± agitacj± antysemick±, musia³ mieæ rozterki, czy ratowanie ¯ydów jest moralne.”
Proszê Pani od kiedy Pani czyta w duszy ludzkiej? Czy cz³owiek mia³ rozterki czy nie fakt jest taki, ¿e jeste¶my najliczniejsz± grupa w¶ród sprawiedliwych w¶ród narodów ¶wiata. I to Wasz kraj przyzna³ te odznaczenia. Na ca³ym ¶wiecie zdarzaj± siê konflikty z mniejszo¶ci± cygañsk±, na ca³ym ¶wiecie zdarzaj± siê konflikty z mniejszo¶ci± ¿ydowsk± tylko o tej ostatniej s³yszymy jako o antysemityzmie. A mo¿e te grupy by³y po prostu konfliktowe?
- „Proszê Pani oczywi¶cie
A mo¿e rozterki te bra³y siê nie z czyjej¶ agitacji, tylko z powodu terroru okupanta. Kara ¶mierci dla ca³ej rodziny za ukrywanie ¯yda… Proszê siê postawiæ w sytuacji matki, która ryzykuje ¿ycie dzieci dla obcego cz³owieka.
- Za ukrywanie polskiego patrioty, cz³onka ruchu oporu, te¿ grozi³a ¶mieræ. A jednak ³atwiej to by³o zorganizowaæ i wiêcej ludzi siê na to zdobywa³o. Bo tu nie by³o ju¿ ¿adnych moralnych rozterek. Poza tym niektórzy Polacy brali aktywny udzia³ w Zag³adzie. Choæby sprawa buntu w Sobiborze. Wiê¼niowie, którym uda³o siê przedrzeæ do lasu, zostali wy³apani przez ch³opów. W ogóle so³tysi w okupowanej Polsce mieli obowi±zek denuncjowania wszystkich ukrywaj±cych siê ¯ydów i partyzantów. Tych ostatnich jednak na ogó³ nie denuncjowano, a ¯ydów czêsto. Jest bardzo niewiele przypadków, ¿eby ca³a wie¶ wziê³a na siebie odpowiedzialno¶æ za ukrywaj±cego siê ¯yda.”
Proszê Pani± dobrze zdaje sobie Pani sprawê, ¿e polski partyzant nie mia³ napisu na czole, ¿e jest polskim partyzantem poza tym posiada³ dokumenty i nie by³ znany z imienia i nazwiska jako partyzant z czego ³atwiej by³o go ukryæ. Wiêkszo¶æ ¯ydów nie chcia³a siê asymilowaæ ze spo³eczeñstwem odró¿niali siê wygl±dem, ubiorem, poza tym brak dokumentów na polskie nazwiska. Jak Pani wie, ostatni test na to kto jest jakiej narodowo¶ci równie¿ by³ ³atwy do przeprowadzenia nie muszê chyba tutaj t³umaczyæ jaki. I tak w tych utrudnionych warunkach dziesi±tki tysiêcy osób podjê³y siê tej próby do dzi¶ nie wiadomo ilu zginê³o. Mo¿e Pani podaæ choæ jeden przypadek uratowania polskiego partyzanta przez funkcjonariuszy UB pochodzenia ¿ydowskiego w powojennej Polsce? Mówi Pani o niejasnej sprawie w Sobiborze a my mamy du¿o ja¶niejsz± sprawê Tewje Bielskiego. By³ podejrzany o wspó³udzia³ w rzezi 128 mieszkañców wsi Naliboki, w tym kobiet i dzieci. Ludzie z otoczenia Bielskiego oraz on sam mieli nadu¿ywaæ alkoholu, w bezwzglêdny sposób wymuszaæ pos³uszeñstwo i molestowaæ seksualnie m³ode kobiety
- „Byæ mo¿e ludzie po prostu obawiali siê donosu.
- No, ale o czym ¶wiadczy ten lêk przed donosem s±siada?”
Proszê Pani lêk powoduje ¿e ludzie jak baranki pod±¿aj± na rze¼, czego przyk³adem jest w wiêkszo¶ci bierna postawa ¯ydów w czasie likwidacji getta warszawskiego.
- „ O tym, ¿e niegodziwcy s± w ka¿dej spo³eczno¶ci.
- A ja my¶lê, ¿e to ¶wiadczy o kondycji moralnej tego spo³eczeñstwa. Nie da siê wymordowaæ 3 milionów ludzi bez bierno¶ci spo³eczeñstwa. Jak¿e inna by³a reakcja Polaków na próby masowej deportacji ludno¶ci Zamojszczyzny. Bo to byli prawdziwi Polacy, a nie znienawidzeni przez endeków ¯ydzi. By³o natomiast niema³o przypadków, gdy partyzantka AK i NSZ mordowa³a ukrywaj±cych siê ¯ydów.”
Mówi Pani o wymordowaniu 3 milionów ludzi przy bierno¶ci spo³eczeñstwa, ¿e ¶wiadczy to o kondycji moralnej tego spo³eczeñstwa. Wystarczy spojrzeæ na liczbê ofiar komunizmu i nie by³y to pañstwa okupowane. W samym Zwi±zku Radzieckim zginê³o co najmniej 30 milionów ludzi czyli 10 razy wiêcej. A w Polsce ci±gle by³a to kara ¶mierci dla ca³ej rodziny i byæ mo¿e dziesi±tki tysiêcy bohaterów którzy o to nie dbali.
- „A czy agitacj± endeck± by³a przesi±kniêta równie¿ czê¶æ spo³eczeñstwa ¿ydowskiego?
- Sk±d¿e.”
Tutaj muszê przypomnieæ: Stanis³awa Piaseckiego, Stanis³awa Stroñskiego, Rudolfa Gali. Oto czo³owi dzia³acze endeccy pochodzenia ¯ydowskiego. Znów wiêc mija siê Pani z prawd±.
- „To dlaczego czê¶æ ¯ydów pomaga³a Niemcom w Holokau¶cie? Choæby ¿ydowska policja w gettach, która denuncjowa³a swoich wspó³braci i nadzorowa³a za³adunek ludzi do poci±gów zmierzaj±cych do obozów?
- Tego typu zachowania mo¿na ewentualnie porównaæ ze szmalcownictwem. Czê¶æ szmalcowników nie robi³a tego z antysemickich pobudek, tylko kierowa³a siê chêci± zarobku. Podobne by³y motywy ¯ydów, którzy poszli na wspó³pracê z Niemcami, z t± ró¿nic±, ¿e dla nich stawk± by³o ¿ycie, a nie zarobek. Proszê te¿ pamiêtaæ, ¿e Polacy dzia³ali pod znacznie mniejsz± presj±, mieli wiêksz± swobodê dzia³ania i, co najwa¿niejsze, w przeciwieñstwie do ¯ydów nie byli zamkniêci za murem.”
Oczywi¶cie, je¶li ¯yd wspó³pracuje z Niemcami jest szmalcownikiem, ale je¶li Polak by siê przypadkiem znalaz³, od razu jest ideologicznie przekabacony przez Endecje i Ko¶ció³ Katolicki. ¯enuj±ce… Jak Pani mo¿e w ogóle wymagaæ czego¶ wiêcej od ludzi w okupowanym pañstwie jak swoboda dzia³ania? Czy Pani zna w ogóle realia w okupowanym kraju?
- „U¿y³em tego przyk³adu, bo mam wra¿enie, ¿e problemem nie by³ wcale endecki antysemityzm, ale po prostu natura ludzka. Wszêdzie znajd± siê ludzie zachowuj±cy siê w sposób niegodny.
Ale to dziêki przedwojennemu antysemityzmowi ludzi zachowuj±cych siê niegodnie by³o w Polsce wiêcej.
Postawy anty¿ydowskie by³y jednak mocno piêtnowane i potêpiane przez Polskie Pañstwo Podziemne.
- To mit. Problemem szmalcownictwa pañstwo podziemne zajê³o siê pod wp³ywem ¯egoty w 1943 roku, gdy Holokaust dobiega³ ju¿ niemal koñca. Z og³oszonych wyroków bardzo niewiele zosta³o wykonanych. Pañstwu podziemnemu mo¿na zarzuciæ grzech zaniechania. I to zaniechania intencjonalnie wyp³ywaj±cego z pobudek antysemickich. ¯ydów wykluczono ze wspólnoty obywatelskiej, ich los niezbyt zaprz±ta³ g³owy elit pañstwa podziemnego. W niektórych podziemnych gazetach endeckich mo¿na znale¼æ wrêcz entuzjazm dla tego, ¿e Niemcy „za³atwiaj± za nas problem”. By³o tylko jedno zmartwienie – co w przysz³o¶ci zrobiæ z tymi ¯ydami, którzy prze¿yj±.”
Proszê Pani± w Polsce przynajmniej istnia³o Pañstwo Podziemne dla którego problem ¿ydowski by³ istotny, proszê powiedzieæ co zrobili posiadaj±cy ogromny kapita³ ¿ydzi amerykañscy mimo wie¶ci o zag³adzie. Pani totalnie nie zna realiów wojny i okupacji. Co mog³a zrobiæ tajna struktura Pañstwa Podziemnego, zosta³o zrobione, podczas gdy inni nie kiwnêli palcem. Proszê wskazaæ w jakim innym pañstwie by³a druga “¯egota” czyli Rada Pomocy ¯ydom? Bardzo nam przykro za t± niewdziêczno¶æ.
- „Przed wojn± ¯ydzi czêsto nie mówili po polsku, mieli inne obyczaje. Wielu nie mia³o polskich znajomych i w czasie Holokaustu nie mia³o siê do kogo zwróciæ o pomoc. Mo¿e to w³a¶nie s³aba asymilacja spowodowa³a, ¿e zginê³o tak wielu polskich ¯ydów?
- To stereotyp. W okresie miêdzywojennym wyros³o pokolenie ¯ydów, którzy przeszli przez polskie szko³y elementarne. Starsze pokolenie równie¿ dogadywa³o siê jako¶ z s±siadami. U¿ywana przez tych ludzi gwara by³a zrozumia³a. W du¿ych miastach rzeczywi¶cie mogli byæ ¯ydzi, którzy nie mieli styczno¶ci z Polakami, ale w ma³ych miasteczkach wiêzi miêdzy obydwoma spo³eczno¶ciami istnia³y. W Warszawie mówi³o siê: „idê co¶ kupiæ do ¯yda”, ale w ma³ym miasteczku – „idê co¶ kupiæ do Abramka”. To nie by³y odrêbne ¶wiaty. Ci ludzie siê znali. Tak by³o na przyk³ad w Jedwabnem.”
Ju¿ wspominali¶my, ¿e nie by³o to takie proste o czym mówi p. redaktor. Kolejne naiwne twierdzenie, ¿e skoro kto¶ zna³ imiê sklepikarza np. Abramek czy Icek oznaczaæ to musi jego totaln± asymilacje bo Pani powiedzia³a ¿e oni siê zlali, a tego siê inaczej zinterpretowaæ nie da.
Dalej mamy sprawê Jedwabnego i bajkopisarza Grossa, który dla wielu jest person± non grat±, jest totalnym ignorantem historycznym i jego liczby s± wyssane z palca. Jak zwykle du¿o ja¶niejszy jest udzia³ miejscowych ¿ydów w represjach przeciw polskiej ludno¶ci Jedwabnego ale o tym wszyscy milcz±. Polityczna poprawno¶æ oczywi¶cie siê k³ania. Mamy wcale nie daleko zbrodnie innych ¿ydowskich partyzantów s³u¿±cych komunizmowi, mam na my¶li wie¶ Koniuchy.
Mamy tam liczbê udokumentowan±, liczbê ofiar opiewaj±c± na 34, naszym zdaniem, zani¿on± ale taki opis jest na pomniku postawionym tam w maju 2004 roku. Akcje przeprowadzili ¿ydowscy i sowieccy partyzanci opisuj± j± z chlub± ¿ydowscy kronikarze.
- A niby czym? 8 tysiêcy Sprawiedliwych na trzydziestomilionowy naród to strasznie ma³o. St±d w³a¶nie inicjatywa IPN, który chce z kapelusza wytrzasn±æ 300 tysiêcy Polaków pomagaj±cych ¯ydom. ¯eby znale¼æ tyle ludzi, bêdzie chyba musia³ w³±czyæ do tego nawet tych, których zas³ug± by³o to, ¿e nie zadenuncjowali jakiego¶ ¯yda.”
Proszê Pani± bardzo trudno jest udowodniæ wiêcej sprawiedliwych, poniewa¿ jak Pani doskonale wie, ale w tym wywiadzie Pani oczywi¶cie tego nie powiedzia³a, warunkiem uzyskania tego statusu jest relacja przynajmniej jednej osoby pochodzenia ¿ydowskiego. Nie jest wa¿ne zdanie przedstawicieli innych narodów. A wiec znów manipulacja??
- „To za ¶mieræ ilu ¯ydów s± wed³ug pani odpowiedzialni Polacy?
- W pewnym sensie za ¶mieræ wszystkich – 3 milionów. Bo ludzie ci zostali skoncentrowani w gettach, wywiezieni do obozów i wymordowani przy bierno¶ci polskich s±siadów. A jak uciekali, byli wy³apywani przez ch³opów. Jest takie stare powiedzenie: w¶ród przyjació³ psi zaj±ca zjedli. Oczywi¶cie mo¿na to obudowaæ rozmaitymi os³abiaj±cymi argumentami, których pan u¿y³, ale skutki s± takie same. Zginêli niemal wszyscy polscy ¯ydzi.”
To by³a ta kropka nad “i”. Proszê Pani± my nie w pewnym sensie jak to Pani mówi ale na 100% pewni, ¿e tak± wypowiedzi± nawo³uje Pani do nienawi¶ci na tle narodowo¶ciowym poniewa¿ jest to absolutna nieprawda bardzo bolesna dla tych wszystkich którzy ratowali ¯ydów w Polsce. Pani oskar¿y³a ca³y Naród Polski tymi nieprzemy¶lanymi s³owami o zdecydowany wspó³udzia³ w Holokau¶cie i my na to nie zgadzamy i bêdziemy nadal protestowaæ. Dzi¶ jest nas niewielu stoimy tu jak 300 spartan wobec ca³ej tej propagandy w ¶rodkach masowego przekazu, ale taka jest dzi¶ nasza rola broniæ honoru Polski i Polaków! Skoro nikt inny siê nie odwa¿y³ przyj¶æ i zrobiæ to samo.
Doskonale wiemy, ¿e w tym samym czasie trwa konferencja Dawida Pelega w Pradze i domagacie siê od Polski odszkodowañ. Wiemy doskonale na jaki m³yn ¯ydowski Instytut Historyczny i personalnie Pani Ca³a lej± wodê.
Alina Ca³a sprzeciwia siê ingerencji w wolno¶æ badañ naukowych. To dlaczego, kiedy bie¿±ca sytuacja im nie sprzyja zabraniaj± wolno¶ci badañ naukowych pracownikom naukowym z tytu³ami profesorskimi, którzy podwa¿aj± liczbê 6 milionów ofiar Holokaustu? S± skazywani na karê wiêzienia bez wzglêdu na argumenty. Dlaczego tylko jedna strona ma prawo nie tyle do wolnych badañ naukowych, co do szerokiej nadinterpretacji, a druga strona za same badania naukowe przeciwne do oficjalnej wersji jest skazywana na kary wiêzienia? Przyk³adem jest prof. David Irving, którego ksi±¿ki historyczne znajduj± siê w ka¿dej wiêkszej bibliotece na ca³ym ¶wiecie odsiadywa³ karê wiêzienia za swoje badania naukowe, które podwa¿y³y 6 milionów ofiar. Gdzie ta wolno¶æ badañ naukowych o któr± walczy Alina Ca³a? Mo¿e w Opolu, gdzie za ksi±¿kê opisuj±c± opinie naukowców cz³owiek zosta³ wyrzucony z Uniwersytetu Opolskiego? mam na my¶li dr Dariusza Ratajczaka. Która ze stron ogranicza wolno¶æ badañ naukowych? Czekam na przyk³ad ze strony Pani Aliny.
Mamy tutaj transparent na którym jest cytat z Hannah Arendt:
By³a to jedna z najs³ynniejszych ¿ydowskich my¶licielek XX wieku Hannah Arendt w 1963 roku wyst±pi³a w ksi±¿ce Eichmann w Jerozolimie z dramatycznym oskar¿eniem przeciw Judenratom by³y to ¯ydowskie Rady Starszych. Twierdzi³a, ¿e bez ich udzia³u w rejestracji ¯ydów, koncentracji ich w gettach, a potem aktywnej pomocy w skierowaniu do obozów zag³ady zginê³oby du¿o mniej ¯ydów poniewa¿ Niemcy mieliby wiêcej k³opotów z ich spisaniem i wyszukiwaniem. W okupowanej Europie nazi¶ci zlecali funkcjonariuszom ¿ydowskim sporz±dzenie imiennych wykazów wraz z informacjami o maj±tku. Zapewniali oni tak¿e pomoc ¿ydowskiej policji w chwytaniu i ³adowaniu ¯ydów do poci±gów transportuj±cych do obozów koncentracyjnych.
W swojej ksi±¿ce Arendt napisa³a:
“Dla ¯ydów rola, jak± przywódcy ¿ydowscy odegrali w unicestwieniu w³asnego narodu, stanowi niew±tpliwie najczarniejszy rozdzia³ ca³ej tej ponurej historii.”
Dziêkuje
www.owp.org.pl/
*Grupa 13 , trzynastka, Urz±d do Walki ze Spekulacj± - kolaboracyjna formacja policjantów ¿ydowskich z warszawskiego getta pod kierunkiem kolaboranta Abrahama Gancwajcha, maj±ca oficjalnie na celu zwalczanie przemytu oraz spekulacji, a faktycznie kontrolowanie dzia³alno¶ci Judenratu oraz infiltrowanie podziemnych organizacji dzia³aj±cych w getcie.
Za³o¿ona w grudniu 1940 roku, swoj± nieoficjaln± nazwê nosi³a od budynku na ulicy Leszno 13, gdzie kwaterowa³a. Liczy³a 300-400 osób. Wykonywa³a wy³±cznie polecenia Gestapo, bêd±c faktycznie niezale¿na od Judenratu. Posiada³a w³asne uniformy oraz w³asne wiêzienie. Pod naciskiem szefa Judenratu, Adama Czerniakowa, wskutek ma³ej u¿yteczno¶ci dla Niemców w sierpniu 1941 roku w³±czona do policji gettowej. Sam Gancwajch oraz niektórzy jego wspó³pracownicy dzia³ali tak¿e za zgod± Gestapo na stronie aryjskiej udaj±c bojowników ¿ydowskiego ruchu oporu.
Cz³onkowie trzynastki byli likwidowani jako kolaboranci zarówno przez ¯ydowsk± Organizacjê Bojow±, jak i polskie podziemie. Wyrok na Gancwajchu jednak nie zosta³ wykonany, a on sam zagin±³.
_________________
POLSKA Ojczyzna prawych Polskich Patriotow i lojalnych Nam Polakom mniejszosci narodowych."