W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
Bio Diesel - kolejny etap kontroli  
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena: Brak ocen
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Gospodarka i pieniądze Odsłon: 3670
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mighn




Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 145
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 11:54, 30 Cze '09   Temat postu: Bio Diesel - kolejny etap kontroli Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich, oto mój pierwszy i zapewne nie ostatni post na tym forum:


Biodiesel - ekologiczne paliwo, które może uwolnić kraj od dostaw ropy z zagranicy, pobudzić gospodarkę i rolnictwo - same plusy, żadnych wad... ale czy na pewno?

Odpowiedź wstępnie banalna: Tak, powyższe zdanie to prawda, ale... (no właśnie Smile )
Bioester jest paliwem ekologicznym, i świetnie spisującym się w wypadku starych silników, oraz silników w samochodach ciężarowych, natomiast dla nowoczesnych silników jest to niestety paliwo zabójcze. Coraz częściej znajdziemy nawet na klapce wlewu paliwa symbol zakazu używania Bio!, coraz więcej aut trafia do warsztatów z uszkodzeniami powstałymi dzięki temu paliwu. Pewnie pojawia się pytanie jak, dlaczego, co za bzdury? Więc spieszę z wyjaśnieniem: Bioester podczas przechowywania podlega powolnemu rozpadowi (doświadczenie: nalej bio do szklanki i odstaw na 2-3 tygodnie a potem pooglądaj) Jednym z składników rozpadu jest woda - substancja zabójcza dla pompy paliwa i wtrysków. Co prawda ilość tej wody dla starszych konstrukcji jest niezauważalna, tak w wypadku nowoczesnych silników z bezpośrednim wtryskiem potrafi wykończyć nasze auto w przeciągu kilku set kilometrów jazdy. Tak więc BIOdiesel tak - ale nie dla każdego. No tak - więc dla kogo?

Przy obecnym trendzie do usunięcia z Europejskich dróg starych aut (niebezpiecznych, nieekologicznych, i inne takie ciekawostki) wszystko zmierza do etapu w którym bioester stanie się ulubionym paliwem kierowców ciężarówek, niektórych dostawczaków oraz przemysłu, i tu dochodzimy do przełomu w zrozumieniu tej przewrotnej polityki paliwowej Smile - możemy spokojnie wykluczyć z ruchu drogowego 90% aut osobowych powołując się na brak ropy/benzyny, ale nie ucierpi na tym nasz transport oparty na technologii pozwalającej bezpiecznie używać paliw "bio", a szary obywatel? - niech leje bio, długo nie pojeździ, wystarczy że dostarczymy na stacje 2-3 tygodniowe paliwo... przecież producent ostrzegał że nie wolno - prawda?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dryp




Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 103
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 12:28, 30 Cze '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to akurat bardzo mnie cieszy. Im mniej samochodów tym lepiej, to oczywiste. Samochody to jedna z gorszych rzeczy na tym świecie. Hałas, smród, kolejne obszary przyrody niszczone i wydzierane dla coraz większych dróg, martwej betonowej nawierzchni. Wszedzie pełno tego żelastwa, wszędzie pełno hałasu, zanieczyszczeń. Ale ludzie tego nie widzą, nadal podniecają się kolejnymi "brykami". Zlikwidowanie lub radykalne ograniczenie samochodów dla przeciętnego szarego zmanipulowanego człowieczka było by bardzo dobrym rozwiązaniem. Planeta Ziemia zapewne by oddychła.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aya Sophia




Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 1227
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 13:02, 30 Cze '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Docelową sprawą jest pojazd elektryczny, najlepiej samowystarczalny - w tej chwili takie auta są już produkowane, ale nie seryjnie, pracuje sie nad poprawieniem wydajnosci zasilania. Napędy wodorowe to melodia przyszlosci.

Wszystkie BIO mają jedną wspólną wadę - podnoszą ceny żywności - przyczyniając się do i tak juz sporego niedożywienia ludzi - w tym wypadku na pewno są EKO ;/
_________________
"W pozornie beznadziejnej walce, rozwiązanie tych problemów jest proste. Jedyną broń jaką mają przeciwko nam jest ukrywanie przed nami wiedzy. Musicie dużo czytać, by
poznać prawdę i dostrzec korzenie zła"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Mighn




Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 145
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 13:32, 30 Cze '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. samochód jest elementem umożliwiającym kryzysową kontrolę przemieszczania się ludności, wystarczy że obywatele uzależnieni od prywatnego środka transportu nie będą w stanie go użyć każdy zostanie zdany na transport publiczny, a w zasadzie jego brak. Z stąd też następujące wnioski:

- o samochodach na paliwa ekologiczne możemy pomarzyć, są wrogie dla systemu.
- będą podejmowane działania do pełnego uniezależnienia transportu korporacyjno/rządowego od prywatnego (np różne paliwa)

2. Wpływ BIOpaliw na ceny żywności: teoretycznie masz 100% racji, tak na prawdę jednak nie ma to wpływu, jesteśmy w stanie produkować znacznie więcej pożywienia niż potrzebujemy - ba, produkujemy go znacznie więcej, ale każdy nadmiar jest niszczony, a zachodnie konsumpcyjne społeczeństwo nauczone jest perfekcyjnie marnować więcej żywności niż samo zużywa (smutne ale prawdziwe)

3. Fakt auta nie obchodzą się najłagodniej z naszym środowiskiem, ale to z jednej strony margines rujnowania środowiska naturalnego przez człowieka, a z drugiej strony działania celowe. Istnieje wiele sprawdzonych, tanich i skutecznych metod, dzięki którym można znacznie obniżyć szkodliwość aut, jednak nikt ich nie wprowadza - spowodowało by to zmniejszenie zanieczyszczeń na terenach zurbanizowanych, a przecież nie o to chodzi... A nam nie chodzi o to żeby zamiast spalin w powietrzu pojawiały się nowe ciekawe chemikalia wprowadzane jako zamienniki na które już zupełnie nasz organizm nie wie jak odpowiedzieć Sad Na razie mamy konsensus - nas trują spaliny, a Oni nie muszą wydawać kasy na inne (pewnie skuteczniejsze) metody trucia obywatela.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
q8ic




Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 487
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 22:40, 30 Cze '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co jest ekologicznego w biodieslu ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Driver84




Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 61
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 23:34, 30 Cze '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja sobie będę śmigał LR Defenderkiem '94 na olej roślinny i mnie mogą producenci cmoknąć, niech nawet cała ta mafia drogi pozamyka, przez rzekę przejadę, przez góry przejadę, w błocie, śniegu, na szlaku itp tez dam radę Wink i niech mnie scigają za nie pojscie na wybory albo mandat za złe parkowanie Very Happy
_________________
"Zrobiłem coś dziś nie tak, czy świat już zawsze był szurnięty, a ja po prostu zbyt zajmowałem się sobą, by to zauważyć?"
//DNA
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
eNKa




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 634
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 23:37, 30 Cze '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli są jakieś zamierzenia w zakresie tzw. biodizla to chyba tylko takie, aby ciężarówki jeździły na nim, a cała reszta nie mogła uciec przed podatkami przez konieczność używania droższego wtedy dizla wydobywanego z ziemi. Żadne odnawialności czy emisje nie mają z tym nic wspólnego, skoro "trujacego" CO2 emitują tyle samo a ropa jest mieszaniną węglowodorów, która powstała w wyniku nasłonecznienia ówczesnej powierzchni ziemi, czyli jest odnawialna jak długo świeci Słońce. Oczywiście do powtórzenia cyklu potrzebny jest jeszcze czas, ale tego Ziemia i Słońce mają jeszcze ponoć dużo w przeciwieństwie jakoby do nas.
Z drugiej strony, może to co my produkujemy posłuży Ziemi w jej rozwoju po naszym zniknięciu?
Dlatego nie rozumiem tych nienawistnych wobec spalania ropy komentarzy. Czy to jakaś nowa religia czy co?
_________________
"każdy samolot ma skrzydła więc jest też szybowcem"
"Do protestujących dołanczają się też wszelkiego rodzaju organizacje..."
~Bimi
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Mighn




Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 145
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 00:09, 01 Lip '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Biodiesel jest paliwem o charakterze ekologicznym - podczas spalania wydziela znacznie mniej tzw cząstek stałych, które to są głównym zanieczyszczeniem produkowanym przez silniki diesla (za to produkuje ciut więcej związków siarki - ale o tym się milczy Razz ), jest też paliwem odnawialnym w przeciwieństwie do ropy, jako że paliwo/energia odnawialna to taka która odnawia się w tempie użytkowym, a nie co paręset tysięcy lat Razz

Faktem jest, że spalając ropę (w dowolnej postaci) jedyne co robimy to wysyłamy w atmosferę to, co kiedyś roślinki z niej wyłapały i zgromadziły, i są to substancje które roślinki zaabsorbują i zgromadzą w sobie ponownie.

Natomiast istotne dla nas jest to, że dzięki pewnym "zbiegom okoliczności" (jakoś w takowe nie wierze Razz) można wyprodukować dwa paliwa - jedno "dla nas" i drugie "dla nich" i wprowadzić dodatkowy element kontroli obywatela. Takich zbiegów okoliczności jest w motoryzacji więcej, przytaczając chociażby jeden fakt: nowoczesnego auta nie jesteś w stanie naprawić samodzielnie, a nawet w normalnym małym warsztacie samochodowym, są już samochody w których nie wymienisz świec bez podpinania się do komputera pokładowego :/ o fakcie, że powoli w coraz większej ilości aut istnieje możliwość zdalnego unieruchomienia pojazdu już nie wspominając Sad((

Tyle że jak operacja "nie serwisujemy" albo "wszystkie BMW przestają jeździć od 11:45" jest jawną ingerencją w naszą wolność, tak komunikat "nie ma ropy, na szczęście służby komunalne i transport towarowy ma bioester" nie wskazuje wprost kto za tym stoi.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
q8ic




Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 487
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 23:12, 25 Lut '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bzdura: ma EROEI w okolicach 1 przy bardzo intensywnej uprawie. Równie dobrze można by to paliwo użyte do wytworzenia biodiesla wlać do baku i nie marnować zupełnie bez sensu zasobów. Monża by zasiać rzepak spożywczy na terenie powiększonym o areał rzepaku energetycznego (w tej chwili to jeszcze ta sama roślina) i zastosować po prostu bardziej ekstensywną uprawę - to sprzyjało by ochronie środowiska.
ps. każda "roślina energetyczna" ma EROEI co najwyżej 1.
ps2. w sumie to masz rację - charakter ekologiczny ma - zielony? zielony!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aqua




Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1450
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 01:41, 26 Lut '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ANALIZA OPŁACALNOŚCI PRODUKCJI ESTRÓW METYLOWYCH OLEJU RZEPAKOWEGO:

http://ir.ptir.org/artykuly/pl/119/IR(119)_2656_pl.pdf
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko mało prawdopodobne.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
q8ic




Dołączył: 21 Gru 2007
Posty: 487
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 11:01, 26 Lut '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PISZĘ WIELKIMI LITERAMI BO KURWA NIE ZROZUMIAŁEM CO TEN WYŻEJ NAPISAŁ:
Masz poczytaj sobie:
viewtopic.php?t=2856&postdays=0&postorder=asc&start=150
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wiedzmin




Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 1035
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 11:42, 26 Lut '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest jedzenie. Nie wiem jak was, ale mnie szlag trafia jak slysze, ze w Polsce pali sie zbozem w kotlach. W wyniku podatkow i akcyz zboze jest tanszym paliwem niz wegiel.
Dochodzimy do absurdu, ze placi sie wiecej za wegiel, zeby rzad mogl dolozyc do produkcji biopaliw.
Logiki w tym zadnej nie ma.
Tak jak pisze q8ic EROEI jest w okolicach 1.
Bimi o tym pisal, ze liczy sie tylko oplacalnosc ekonomiczna.
EROEI to termin ekonomiczny.
Dla przykladu.
Wegla brunatnego nie transportuje sie na duze odleglosci, bo jego wartosc opalowa jest tak niska, ze transportowanie go na 500 km pochlania tyle energii, ze spalenie go moze nie pokryc wydatku energetycznego utraconego na transport.
Natomiast gdybys dostawal doplate za spalanie wegla brunatnego w Gdansku to doplata rekompensowalaby koszty transportu.
Sa wyjatkim, gdzie EROEI nie gra roli np elektrownie szczytowo-pomopowe, ale to troszke inna bajka.
W przypadku braku ingerencji, czyli braku doplat EROEI jest jednym z najwazniejszych czynnikow oplacalnosci.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Pr0meteusz




Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 548
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 15:55, 26 Lut '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak z innej beczki..

Skoro produkuje sie paliwo z roślin uprawnych to jest to jakimś wyznacznikiem postępu cywilizacyjnego.. Smile
pola pod uprawe,czas pracy rolników wszysko po to aby Człowiek był zmotoryzowany.
Nadwyzki jedzenia i tak gniją w magazynach albo są utylizowane a tak przynajmniej rolnictwo się ozywi dzięki biodislowi.


Wielka jest potega człowieka,cywilizacja jaką stworzył sięga szczytów marzeń.Mimo przeciwnościom losu,mimo dziekości natury,tak zdołał sie rozwinąć że z słow tych może tylko sie śmiać:

przeklęta będzie ziemia dla ciebie, w pracy z niej pożywać będziesz po wszystkie dni żywota twego.
18 A ona ciernie i oset rodzić będzie tobie; i będziesz pożywał ziela polnego.
19 W pocie oblicza twego będziesz pożywał chleba, aż się nawrócisz do ziemi, gdyżeś z niej wzięty; boś proch, i w proch się obrócisz.



Wypędzeni z edenu stowrzyliśmy raj o jakim sie najstarszym indianom nie śniło.

Wielkość istoty ludzkiej sięga zenitu,czym nas jeszcze zadziwi czas tylko pokaże.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Greg




Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 112
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 21:02, 28 Lut '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zgodzę się że biodiesel to jedzenie, owszem rzepak chodowany tylko dla paliwa, nie jest dobrym pomysłem.

Ale jest jeszcze inny olej roślinny... odpad po smażeniu frytek, hamburgerów etc.

Taki zużyty przepalony olej wyśmienicie nadaje sie do napędzania starszych diesli, osobiście testowałem ten patetnt na dieslach VW 1.6D, 2.0TD i 2.4TD, oraz dieslach mercedesa 240D i 300D.

Wszystkie te silniki są proste jak czołg T34, tak samo wytrzymałem i doskonale radza sobię z każdym paliwem, byleby było tłuste.
W zimie wystarczy stosować podgrzewacze paliwa, co eliminuje problem krzepnięcia oleju i zatykania filtra.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
The Mike




Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 2171
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 21:34, 28 Lut '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Biodiesla nie poleca się także do ciężarówek. Chyba, że macie na myśli starego Kamaza Smile Co do ekologi, to chodzi bardziej o pozyskanie i przetworzenie surowca, niż o emisje. Dzisiaj obowiązująca emisja spalin Euro 5 (dla ciężarówek) osiągana jest dwojako. Przez dopalanie spalin lub przez dozowanie mocznika (AdBlue) w wydechu. Normy Euro 5 są bardzo wyśrubowane, w 2013 dla ciężarówek wchodzi jeszcze bardziej restrykcyjna norma Euro 6.
Konstrukcje są coraz bardziej zaawansowane, dzisiejsze diesle w niczym nie przypominają tych starych klekotów i teoretycznie wydech Euro 6 jest czystsze niż powietrze w Katowicach.

Pewną konsekwencją wprowadzania wyśrubowanych norm emisji spalin są wymiany taborów wśrod transportowców. Dlaczego? Myto uzależnione od normy emisji spalin!

Przejechanie 1 km zestawem DMC44 tony w Niemczech to dla Euro 5 15,4 centy a dla Euro 3 22,4 centy. Siedem centów na km to dużo! Tak to działa a w PL już w tym roku wchodzi system poboru zależny od emisji spalin.

W osobówkach jest troszkę lżej, bo nie kupujesz winiety Smile Ale polecem wymiane filtra cząstek stałych, dopalanie filtra lub operacje dolania AdBlue w ASO. Koszty idą w tysiące Smile Biznes is biznes.

A wszystko jest Eko
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wiedzmin




Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 1035
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 00:37, 01 Mar '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Greg napisał:

Taki zużyty przepalony olej wyśmienicie nadaje sie do napędzania starszych diesli, osobiście testowałem ten patetnt na dieslach VW 1.6D, 2.0TD i 2.4TD, oraz dieslach mercedesa 240D i 300D.


http://www.filmy-dokumentalne.pl/ekotechnologie-paliwa-przyszlosci.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
The Mike




Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 2171
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 17:38, 01 Mar '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiedzmin napisał:
Greg napisał:

Taki zużyty przepalony olej wyśmienicie nadaje sie do napędzania starszych diesli, osobiście testowałem ten patetnt na dieslach VW 1.6D, 2.0TD i 2.4TD, oraz dieslach mercedesa 240D i 300D.


http://www.filmy-dokumentalne.pl/ekotechnologie-paliwa-przyszlosci.html


Dopóki nie można legalnie tankować samochodu tym paliwem to temat jest skutecznie ukrócony. Tak samo paliwa Bio. Producenci samochodów odradzają stosowanie tych paliw w nowych brykach. Każdy kto mial samochód z silnikiem HDI wie, co to za wynalazek.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Gospodarka i pieniądze Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


Bio Diesel - kolejny etap kontroli
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile