W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

TVN24: Facebook został zablokowany w Iranie  
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena:
8 głosów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Odsłon: 1330
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bimi
Site Admin

Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 14:04, 24 Maj '09   Temat postu: TVN24: Facebook został zablokowany w Iranie Odpowiedz z cytatem

Oto wiadomość która przed chwilą podali w TVN24:
Cytat:
Popularny portal Facebook został zablokowany w Iranie.A wszystko dlatego ,że kandydat na urząd prezydenta,Mir-Hossein Mussa,o umiarkowanych poglądach stał się zagrożeniem dla obecnego urzędującego prezydenta Mahmouda Ahmadinejada.Ten ostatni obawia się że rywal dzięki portalowi może odnieść sukces,bo na tym portalu spotykają się ludzie iranscy o umiarkowanych poglądach,nie takie radykałowane jak obecnego prezydenta.Wystraszony jak kura że rywal może wpływać na młodych wyborców, w obawie przed klęską wyborcza, kazał zamknąć dostęp do Facebook.

... powyższy tekst jest z forum, ale w TV podali to w łudząco podobnej formie.

http://www.tvn24.pl/12691,1601751,0,1,kto-sie-boi-facebooka,wiadomosc.html
Cytat:
Wystarczyło, że umiarkowany kandydat na prezydenta Iranu zgromadził 5 tys. "fanów" pod swoim profilem na Facebooku, by duchowne władze kraju uznały, że popularny portal społecznościowy jest zbyt niebezpieczny.

Szukając źródła tej informacji doszedłem do tego, że facebook owszem został zablokowany w Iranie. Z tym, że już dawno, dawno temu... Very Happy
Tu np. mamy newsa z września 2007:
Cytat:
Facebook (Facebook reviews) can add Iran to the growing list of entities that have banned the social networking site.

The ban reportedly coincides with the existence of a Facebook group aimed at ending censorship in Iran, but there appears to be no correlation between the two events. It’s also been reported that some users in Iran can still access the site, and this may be due to the lack of consistency in the Iranian system as it’s strained relationship to Syria makes it difficult to enforce laws on both ends.

Nevertheless, Facebook has now joined the ranks of YouTube (YouTube reviews), MySpace (MySpace reviews) and Flickr (Flickr reviews) in terms of becoming a staple in a list of banned sites. While no further information has been provided, it’s clear that large and popular social networks, as well as blogging platforms and other arenas for personal expression, have limited access in Iran. Perhaps the potential power of Facebook groups is really something to worry about in countries that use this level of censorship as a form of political control?
http://mashable.com/2007/09/03/facebook-banned-in-iran/

A tu pytanie z Yahoo Answers sprzed 11 miesięcy:
Cytat:
So I came here on vacation, and lo and behold, facebook is blocked. So I used proxies like I did at work in America, but when I open facebook with the proxies, I cant write on walls, put up pictures, or even add people! I need a good facebook proxies for Iran, could anyone help me out?

And please no comments of "get the heck outta there" and Its not safe in that communist country and other such things. Regardless of their poor government, the people here are hospitable, the sights beautiful, and the food delicious.

Tyle na temat rzetelności TVN24.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Bimi
Site Admin

Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 15:47, 24 Maj '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a tu jeszcze jeden news z listopada 2008:
http://www.india.com/news/top_headlines/youtube_and_facebook_banned_iran_1405
Cytat:
It looks like Iran is more than just a nuclear superpower, the country has not only the power to blow up the USA but also the authority to ban a couple of huge websites.

Iran has blocked access to more than five million Internet sites, including YOUTUBE and FACEBOOK, whose content is mostly perceived as immoral and anti-social, a judiciary official was quoted as saying on Wednesday.

wygląda na to że iran blokuje facebooka.. co najmniej kilka razy do roku Smile
swoją droga niezłą muszą mieć infrastrukturę że zdołali zbanować ponad 5 milionów stron internetowych Laughing
5mln stron to chyba już cały internet?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
davidoski

Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 16:10, 24 Maj '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W zeszłym roku było już 162 miliony domen internetowych. Obecnie jest zapewne znacznie więcej.

http://www.networld.pl/news/155627/Staly.przyrost.nazw.domen.internetowych.html
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do: