Heh. Nie ważne jest ile paliwa wlatuje do komory spalania. Czy jego skład będzie bardziej, czy mniej oktanowy. Ważne jest ile powietrza wlatuje do tej komory, jak dobrze jest mieszanka wymieszana i jaka jest siła iskry w świecy. Ewentualnie paliwo moze mieć większą wybuchowość (gwałtowniej i szybciej się spala) i to może niewiele podnieść moc. Jak widać w przypadku 99+ być może jest tam coś dodawane co pozwala na gwałtowniejsze spalanie mieszanki.
Raynold nie tylko to by mogli udostępnić. Polak wymyślił za komuny takie proste urządzonko co dokładniej mieszanke mieszało przed wlotem do komory i powodowało, że auto miało więcej mocy i mniej paliło.
Cytat: |
wydaje mi się, że pamietam że mój poldek lepiej na niej poginał niz na zwyklej 95. znaczy mnije się dławił więc chyba jakoś tam działa ten vi power. |
Przyczyną dławienia się (mam to obecnie w swoim autku) mogą być 4 rzeczy:
- flitr paliwa
- pompa paliwa
- świecie
- kable wysokiego napięcia
Ostatnie 3 jeśli nie działają sprawnie to nie ma wyjątku czy tankujesz 95 czy 98. Jeśli jest prawdą, że 98 jest czystszym paliwem (mniej zanieczyszczeń) to być może miałeś zapchany filtr paliwa i przez to troszkę mniej się dławił.