W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
Personalizacja Warszawskiej Karty Miejskiej  
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena:
2 głosy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Odsłon: 3837
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rbt




Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 15
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 23:37, 14 Wrz '09   Temat postu: Personalizacja Warszawskiej Karty Miejskiej Odpowiedz z cytatem

Czy personalizacja karty jest konieczna? Co się stanie jeżeli tego nie zrobię?
Cytat:
Po 1 stycznia 2010 roku nie będzie możliwości kodowania biletów 30 i 90 dniowych imiennych na zwykłej karcie. Z biletów zakodowanych przed tą datą będzie można korzystać do końca czerwca. W związku z tym zachęcamy do szybkiej wymiany kart na spersonalizowane.

Posiadanie imiennej karty daje wiele korzyści. Przede wszystkim nowa karta nie wymaga podpisywania a jej posiadacz podczas kontroli nie musi dodatkowo legitymować się dowodem tożsamości. Jedynie osoby korzystające z ulg muszą mieć przy sobie dokument poświadczający ich prawo do danej ulgi.

W przypadku zagubienia karty można ją zablokować w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTM. Następnie można otrzymać od ręki duplikat (wydanie duplikatu jest odpłatne i kosztuje 10 zł). W przypadku niewykorzystania części biletu możliwe jest przeniesienie jej na duplikat karty lub zwrot pieniędzy w Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM przy ul. Senatorskiej 37.


Obecnie na karcie są (albo powinny być) napisane niezmywalnym pisakiem dane jej posiadacza, ale mimo to karta pozostaje dla systemu anonimowa, gdyż dane te nie są nigdzie wprowadzane. Powiązanie używanej przez nas karty z naszą osobą może nastąpić dopiero, gdy zatrzyma nas kanar/policja/służby/etc. Niektórzy pomogli w inwigilowaniu samych siebie zapisując kartę miejską na elektronicznej legitymacji studenckiej.

W Warszawie nie ma obowiązku podbijania karty przy wsiadaniu do każdego środka transportu publicznego (tak jest w Londynie). Konieczne jest to jedynie przy wchodzeniu do metra. Tak więc obecnie system wie jedynie, że o danej godzinie na danej stacji metra daną kartą otworzono bramkę. Po wprowadzeniu kart spersonalizowanych system będzie wiedział, kto o której godzinie wchodził na którą stację metra. No niby nie dużo, ale zawsze jest to jakaś informacja o nas. Kolejnym krokiem może być wprowadzenie obowiązku podbijania karty przy wsiadaniu do autobusu i tramwaju, a także przy wychodzeniu ze stacji metra. Oficjalnie po to, by usprawniać system transportu miejskiego, a faktycznie w celu śledzenia ruchu obywateli.

Dodam, że można kupić sobie droższą kartę na okaziciela.

http://personalizacja.ztm.waw.pl/ – strona Personalizacji WKM
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?t=1395 – dyskusja na ten temat na innym forum
_________________
http://rp2i.webpark.pl/Pilecki-KLAuschwi.....i-MBP.jpeg
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wiraz




Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 477
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 00:15, 15 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w krakowie to tak działa od.. dawien dawna. poza kkm (krakowska karta miejska) dostajesz imienna legitymacje.
dostajac potwierdzenie z doladowania karty w automacie na rachunku masz nr biletu, nr karty kkm oraz nr legitymacji...
a czytniki sa w kazdym pojezdzie mpk. takze.. jupijajej, w kupie razniej:P
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
detro




Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 163
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 00:57, 15 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przecież do takiej karty można bardzo łatwo wsadzić jakiegoś mikrochipa. Jest to nawet bardzo realne. A jeśli tak robią to wiedzą wszystko gdzie kiedy co jak i po co. Kartę trzyma się w portfelu a portfel zawsze przy sobie.


Nawet jak nie wsadzą chipa to i tak wiedzą bardzo dużo:
-dane, adres
-jak wyglądasz
-gdzie sie uczysz/pracujesz (łatwo sprawdzić przy tylu dostępnych danych)
-kiedy korzystałeś z metra, w autobusach bodajże nie trzeba przykładać karty.

dosyć obszerna kontrola ludzi korzystających ze środków masowego transportu. Ale nie dziwne przecież masy trzeba kontrolować. NWO dzieje się na naszych oczach.
Krok po kroczku.
Kropla drąży skałę.. (już gdzieś to przeczytałem dzisiaj)


ale i jaka piękna manipulacja z ich strony - same plusy.

Cytat:
Czy personalizacja daje jakieś korzyści?

Tak. Dzięki personalizacji nie ma potrzeby noszenia ze sobą dokumentu tożsamości. Dodatkowo, w przypadku zagubienia lub kradzieży karty istnieje możliwość odzyskania niewykorzystanej części zakodowanego biletu


Cytat:
Ile to kosztuje?

Nic. Wyrobienie pierwszej Karty jest bezpłatne.



Cytat:
Bezpieczeństwo danych

Proces zbierania danych osobowych odbywa się pod ścisłą kontrolą, dlatego też dane zbierane przez ZTM są bezpieczne.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
randomuser




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 80
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 04:10, 15 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

detro napisał:
Przecież do takiej karty można bardzo łatwo wsadzić jakiegoś mikrochipa. Jest to nawet bardzo realne. A jeśli tak robią to wiedzą wszystko gdzie kiedy co jak i po co. Kartę trzyma się w portfelu a portfel zawsze przy sobie.


W Krakowie od kilku lat są karty bezstykowe, a karty bezstykowe to właśnie te karty z mikroprocesorem czyli chipem. Sam taką mam, wystarczy przyłożyć do czytnika aby sprawdzić ważność albo do automatu aby wykupić abonament na wybrane linie i wybrany czas.

A pesel w karcie miejskiej to już miałem wpisany jak chyba miałem 10 lat tyle, że przy wyrabianiu jak ktoś nie pamiętał peselu wystarczyło im podać pierwsze 6 cyfr i nikt się nie czepiał.

Mam już chipy chyba w 10 kartach (kilka to programy lojalnościowe, zbieranie punktów w sklepach itp.), nawpychają nam na wszystkich kartach te chipy, a potem powiedzą "Po co się męczyć! Nadstaw rękę, wszczepimy chipa i nie będziesz musiał nosić tych porysowanych, ciężkich, niewygodnych, przestarzałych kart". Obawiam się, że za kilka lat to ludzie sami poproszą bo myślą o wygodzie, a zapominają o drugiej stronie czyli chipie w ręku władzy...


Trochę o technologii z krakowskiej karty:
Cytat:
Krakowska Karta Miejska ma w przyszłości zintegrować wiele usług dostępnych w aglomeracji krakowskiej oferowanych przez Gminę (komunikacja miejska, parkowanie w strefie ograniczonego postoju, instytucje kulturalne, itp.) jak i podmioty gospodarcze działające w tej aglomeracji.

System Karty Miejskiej budowany jest jako system otwarty, tak aby w przyszłości możliwa była jego rozbudowa o nowe zastosowania.

Nośnikiem Krakowskiej Karty Miejskiej jest bezstykowa karta, oznakowana unikalnym i niezmiennym numerem, wykonana zgodnie ze standardem MIFARE®.
Zbliżeniowa komunikacja karty z urządzeniami zapewnia jej dużą trwałość oraz utrudnia podrabianie.


http://pl.wikipedia.org/wiki/Mifare

Jeszcze to jest warte uwagi:
Cytat:
Słabości [edytuj]

Na konferencji Eurocrypt 2009 w Kolonii opublikowano raport, z którego wynika, że możliwe jest zdalne skopiowanie danych z nieznanej karty tego standardu w bardzo krótkim czasie (od kilku sekund do minuty), bez znajomości żadnych sygnałów wysyłanych przez czytnik. Problem ten w rożnym stopniu dotyczy wszystkich kart tego rodzaju i wynika z luki w mechanizmie szyfrującym oraz generatorze liczb pseudolosowych[1].


Dołóżmy do takich kart dowód osobisty, paszport i inne dokumenty dla "wygody", a być może znowu ktoś złamie system i stracimy tożsamość która może zostać wykorzystana do łamania prawa za co my możemy beknąć.


Co wy myśleliście, że dopiero zaczynają? W Niemczech, Francji było to już jakiś czas temu w kilku miastach funkcjonowało i ludzie sobie chwalili (mówię o tych miastach w których byłem, a mogło już być nawet w całym kraju ale nie wiem).
_________________
"Kiedy znalazłem się na dnie, usłyszałem pukanie od spodu." S. J. Lec
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 20:00, 05 Mar '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
HFPC: kontrolerzy biletów mogą nadużywać przymusu wobec gapowiczów

Kontrolerzy biletów w tramwajach i autobusach mogą w nieuzasadniony sposób stosować środki przymusu wobec gapowiczów - uważa Helsińska Fundacja Praw Człowieka. Od wtorku kontrolerzy mają prawo ująć gapowicza, który odmawia okazania dokumentów lub próbuje uciec.
Zobacz także:

* Zobacz, jakie dodatkowe uprawnienia posiadają od dziś kontrolerzy biletów
* Podróżujący bez biletu poczeka na straż miejską lub policję
* Za brak legitymacji podczas kontroli biletów kara musi być niższa

HFPC zaapelowała do Cezarego Grabarczyka o podjęcie działań legislacyjnych zmierzających do sprecyzowania uprawnień kontrolerów w środkach transportu zbiorowego.

Wystąpienie Fundacji to efekt obowiązującego od 1 marca nowego prawa przewozowego, które pozwala kontrolerom komunikacji publicznej żądać okazania dokumentu tożsamości, jeśli gapowicz odmawia zapłacenia należności. W razie nieokazania dokumentów mogą oni "ująć podróżnego i niezwłocznie oddać go w ręce policji lub innych organów porządkowych".

W opublikowanym na stronie HFPC w internecie wystąpieniu Fundacji do Grabarczyka podkreślono, że posłużenie się generalnym określeniem "ujęcie" nasuwa uzasadnione wątpliwości z punktu widzenia wolności obywatelskich. "Ogólny charakter tego zwrotu może prowadzić do nadużycia władzy przez kontrolerów i zbędnego, a także nieuzasadnionego posługiwania się środkami przymusu bezpośredniego" - napisano w liście podpisanym przez sekretarza HFPC Adama Bodnara.

Zwrócił on też uwagę na fakt, że termin "ujęcie" stosowany jest m.in. w kodeksie postępowania karnego, ale "odnosi się do sytuacji o zdecydowanie poważniejszym charakterze" (każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa, gdy podejrzenie jego popełnienia jest niemal pewne - PAP).

W Warszawie kontrolerzy biletów zostali poinstruowani, by w sytuacji konfliktu m.in. stawali w drzwiach i po prostu blokowali drogę ucieczki. Stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego informował, że jeśli gapowicz zlekceważy polecenie kontrolera i podejmie próbę ucieczki, pracownik ZTM "najpierw zastosuje perswazję słowną". "Dopiero jeśli nie przyniesie ona skutku, podejmie działania uniemożliwiające ucieczkę pasażera" - podkreślał ZTM.

Ustawa wprowadziła też sankcje karne dla pasażerów, którzy nie chcą poddać się procedurze kontroli. Takiego gapowicza policja może teraz ukarać mandatem do 500 zł, a sąd - grzywną do 5 tys. zł.

Źródło: PAP
Artykuł z dnia: 2011-03-05, ostatnia aktualizacja: 2011-03-05 10:27

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/49.....iczow.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ya




Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 1036
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 23:10, 05 Mar '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W przypadku zagubienia karty można ją zablokować w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTM. Następnie można otrzymać od ręki duplikat (wydanie duplikatu jest odpłatne i kosztuje 10 zł). W przypadku niewykorzystania części biletu możliwe jest przeniesienie jej na duplikat karty lub zwrot pieniędzy w Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM przy ul. Senatorskiej 37.


Obecnie na karcie są (albo powinny być) napisane niezmywalnym pisakiem dane jej posiadacza, ale mimo to karta pozostaje dla systemu anonimowa, gdyż dane te nie są nigdzie wprowadzane. Powiązanie używanej przez nas karty z naszą osobą może nastąpić dopiero, gdy zatrzyma nas kanar/policja/służby/etc. Niektórzy pomogli w inwigilowaniu samych siebie zapisując kartę miejską na elektronicznej legitymacji studenckiej.

???duplikat karty lub zwrot pieniędzy Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM przy ul. Senatorskiej 37.
a tam obsługa składa się z samych jasnowidzów? jak mogą wydać ci duplikat, a jeszcze przelać srodki ze starej karty skoro nie jest nigdzie zarejestrowana, oczywiście jest to możliwe tylko dla kart zarejestrowanych, wiec możemy mówić że w chwili obecnej nie ma dwóch obowiązków,
- rejestrowania karty (masz możliwość ale nie musisz)
- odbijania jej przy każdym wejściu do pojazdu, (masz możliwość, ale nie musisz)

jednak w każdej chwili mogą być te opcje wprowadzone, jako obowiązkowe, nie są to żadne zmiany w funkcjonalności, a tylko poinformowanie użytkowników.
Dodaj do tego jeszcze, że np w uk mówi się o wspólnej karcie kredytowej dla wszystkich banków+ autobusy, metro. Taka jedna super karta do wszystkiego.
Raczej widać tu że wprowadzana jest usługa, oswaja się z nią ludzi i powoli wprowadza kolejne "ulepszenia".
_________________
Kiedy wyeliminuje się wszytko co niemożliwe, cokolwiek pozostanie, choćby nie wiem jak nieprawdopodobne, musi być prawdą."
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
t1r3d




Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 26
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 15:51, 08 Mar '11   Temat postu: Re: Personalizacja Warszawskiej Karty Miejskiej Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Powiązanie używanej przez nas karty z naszą osobą może nastąpić dopiero, gdy zatrzyma nas kanar/policja/służby/etc.


Interesuje mnie tutaj jedna sprawa. Czy "kanar" ma moc prawną aby mnie wogóle legitymować i sprawdzać moje dane osobiste? Czy w takiej sytuacji moge odmówić podania danych? Zdaje się ze tylko policja i straz miejska ma mozliwosc legitymowania obywatela.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 16:37, 08 Mar '11   Temat postu: Re: Personalizacja Warszawskiej Karty Miejskiej Odpowiedz z cytatem

t1r3d napisał:
Cytat:

Powiązanie używanej przez nas karty z naszą osobą może nastąpić dopiero, gdy zatrzyma nas kanar/policja/służby/etc.


Interesuje mnie tutaj jedna sprawa. Czy "kanar" ma moc prawną aby mnie wogóle legitymować i sprawdzać moje dane osobiste? Czy w takiej sytuacji moge odmówić podania danych? Zdaje się ze tylko policja i straz miejska ma mozliwosc legitymowania obywatela.


Od 1 albo 15 marca zmieniła się ustawa prawo przewozowe. Kanar zawsze mógł żądać okazania dokumentu tożsamości (jeśli nie okazałeś ważnego biletu i odmówiłeś zapłacenia gotówką opłaty za przejazd i opłaty dodatkowej), ale na prawie żądania uprawnienia kanara się kończyły - nie miał prawa Cię dotknąć, ani nie miał prawa ograniczać Twojej wolności poprzez uniemożliwienie opuszczenia pojazdu. Teraz kanar ma prawo "ująć" Cię - a ujęcie jak to ujęcie - może być różne - np. może Ci wpierdolić i zakuć Cię w kajdanki. Dodatkowo jeśli odmówisz okazania kanarowi dokumentów to popełnisz wykroczenie.. Powstała nowa policja - policja kanarystyczna, z tą różnicą, że jest to prywatna - cywilna formacja (także w autobusach prywaciarzy kanar jest funkcjonariuszem policji kanarystycznej...)

Co ciekawe - przedmiotem sporu jest umowa (prawo cywilne) - strony umowy (Ty i przewoźnik) macie problem z wykonaniem zawartej umowy przewozu - przewoźnik twierdzi, że jesteś mu winien kasę za przejazd, ty twierdzisz, że przewoźnik nie ma podstaw prawnych żądania od Ciebie kasy - typowa sprawa dla sądu cywilnego... a tu proszę - można zakuć Cię w kajdany...

Śmieszne to trochę, bo można być niewypłacalnym dłużnikiem (miliony długów, których nie masz zamiaru spłacać - nie dot. alimentów) i nikt nie ma prawa takiego wobec takiego dłużnika stosowania jakichkolwiek środków przymusu... a za głupie 2,50zł za bilet - pałą przez plecy, głowa niżej twarzą do ziemi, but kanara na plecach i kajdany na nadgarstkach....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Nicolas




Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 56
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 22:20, 08 Mar '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze, że w mniejszych miastach jeszcze tego nie wprowadzili. Choć to pewnie kwestia czasu... Confused
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


Personalizacja Warszawskiej Karty Miejskiej
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile