W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
Jak się fałszuje opinie w internecie  
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena:
4 głosy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Odsłon: 1007
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goska




Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 3535
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 10:32, 02 Mar '09   Temat postu: Jak się fałszuje opinie w internecie Odpowiedz z cytatem

Jak się w internecie fałszuje opinie?
Agencje marketingu, firmy PR a nawet producenci zatrudniają osoby, które mają reklamować w internecie dane towary w taki sposób, jakby je polecały znajomym, po uprzednim wypróbowaniu. W rzeczywistości tylko podszywają się pod internautów robiących zakupy - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
- Mamy z tym problem na co dzień. Gdybyśmy puścili to samopas, forum szybko zmieniłoby się w słup ogłoszeniowy - mówi Anna Siwińska opiekująca się forum Gazeta.pl.

Pokusa fałszowania opinii jest silna, bo rekomendacje znajomych to dziś główne źródło wiedzy konsumentów o produktach i usługach. Zwłaszcza w internecie. Gazeta przytacza dane z grudniowego raportu firmy Nielsen Online, których wynika, że aż 81% kupujących w internecie czytało opinie innych konsumentów.

Agencje, które zatrudniają płacą za podszywanie się wynajętym internautom 10-20 groszy od wpisu. Same dostają dużo więcej: kilka- kilkanaście tysięcy złotych.

Gazeta przypomina, że fałszowanie opinii podlega ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Jeśli konsument kupi telewizor na podstawie sfałszowanych opinii klientów, może poskarżyć się na fałszerzy do sądu, ale sprawa jest trudna do udowodnienia.

http://prawy.pl/r2_index.php?dz=prasa&id=10074&subdz=

Takich falszerzy roznych tematow pracuje w internecie pewnie wiecej
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Raynold




Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 339
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 13:10, 02 Mar '09   Temat postu: Re: Jak się fałszuje opinie w internecie Odpowiedz z cytatem

Goska napisał:

Takich falszerzy roznych tematow pracuje w internecie pewnie wiecej


Obecnie większość firm, instytucji, partii politycznych a nawet państw posiada swoich ludzi którzy zajmują się dorywczo lub etatowo śledzeniem i poprawianiem opinii dotyczących ich pracodawców Cool
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
hoo




Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 328
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 13:39, 02 Mar '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kupiłeś laptopa, bo ktoś zachwalał go w internecie? Armię osób, która będzie polecała telewizory, książki czy telefony, można dziś wynająć za grosze


Monika Czaplicka, studentka socjologii, przez rok na różnych forach i w przeróżnych blogach podszywała się pod internautów robiących zakupy. Udawała dzieci, kobiety, mężczyzn - w zależności od potrzeb. Każda "jej" postać na czymś się znała, coś testowała lub rekomendowała. Czaplicka dziennie pisała po sto postów. O batonikach, jogurtach i chipsach. W komentarzach zachwalała odtwarzacze MP3, których nie używała, zachęcała do książek, których nie czytała, rozpływała się nad filmami, których nie obejrzała.

Razem z nią pracowały cztery osoby. - Nie chodziło o ordynarną reklamę: kupujcie podpaski X, a nie Y, tylko raczej delikatne sugestie. Jakich używacie? Dlaczego tych? Ja używam Y, ale słyszałam, że X są chyba lepsze - opowiada Monika.

Takich osób są w polskim internecie setki. Zatrudniają je agencje marketingu, agencje PR albo same firmy sprzedające swój towar w sieci. - Mamy z tym problem na co dzień - mówi Anna Maria Siwińska opiekująca się forum Gazeta.pl. - Gdybyśmy puścili to samopas, forum szybko zmieniłoby się w słup ogłoszeniowy.

Część akcji jest szyta tak grubymi nićmi, że internauci sami się orientują. Ale ani oni, ani moderatorzy nie są w stanie wszystkiego wyłapać.

Pokusa fałszowania opinii jest silna, bo rekomendacje znajomych to dziś główne źródło wiedzy konsumentów o produktach i usługach. Zwłaszcza w internecie - wciąż uważanym za medium wolne od reklamy. Z grudniowego raportu firmy Nielsen Online wynika, że aż 81 proc. kupujących w internecie czytało opinie innych konsumentów.

Fałsz.pl wygląda tak: "Mam lapa ze sprawdzonego sklepu, ale obawiam się, że może nie wytrzymać dłuższej wyprawy" - pisał Krzysztof Borsuk. "Ale lapik z Vobisu byłby chyba spoko" - odpowiadał Egon. "Ja też mam tego kompa. Jeżdżę z nim na spotkania biznesowe, na wakacje i nie miałem problemów. Nawet mi upadł parę razy" - to z kolei opinia Mastertona. Tę ciekawą wymianę poglądów zakończył administrator strony internetowej magazynu "PC Format", gdy zorientował się, że Borsuk, Egon i Masterton to nicki pracownika agencji Core PR. Używając służbowego maila, stworzył pięć kont.

Agencje same zaśmiecają internet albo płacą za to wynajętym internautom. Niewiele, 10-20 groszy od wpisu. Same dostają dużo więcej - kilka-kilkanaście tysięcy złotych.

"Obklejamy wszystkie fora w Polsce i nie tylko. Niskie ceny, doświadczenie, dużo adresów IP" - takie ogłoszenie zobaczył w styczniu Łukasz Macheta, szef serwisu Mediarun.pl. Odpowiedział na nie, podszywając się pod przedsiębiorcę, który chce wypromować wchodzący na ekrany kin trójwymiarowy film dla dzieci. Dowiedział się, że kampania będzie kosztowała 9,5 tys. zł. Za te pieniądze oferowano mu m.in. dyskusje na forach dla matek o tym, jak filmy trójwymiarowe pobudzają wyobraźnię.

Nazwy agencji pośredniczących przy tym procederze wypływają rzadko i przy wpadkach. "Słuchajcie, właśnie odkryłem nową opcję. Supersprawa!" - zachwalał na różnych forach serwis Grono.net niejaki Piotr F. Gdy wyszło na jaw, że Piotr F. to pracownik agencji Neuron PR, ta przepraszała i tłumaczyła, że stażysta, zamiast sprawdzać, co piszą o usłudze w blogach, wklejał tam komentarze.

- Bez żenady i wstydu oszukuje się konsumentów, a firmy tłumaczą, że przecież wszyscy tak robią - zżyma się Piotr Gotkowski, szef agencji Streetcom, pioniera marketingu szeptanego w Polsce. Zdaniem Gotkowskiego, jeśli ktoś bierze udział w dyskusjach o produkcie, a jednocześnie uczestniczy w jego promocji, powinien to ujawniać. A co z fałszerzami? - Rada Reklamy powinna takie praktyki publicznie piętnować - uważa Gotkowski.

Choć fałszowanie opinii podlega ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, UOKiK interweniować nie zamierza. Jeśli konsument kupi telewizor na podstawie sfałszowanych opinii klientów, może co najwyżej poskarżyć się na fałszerzy do sądu. Szanse na wygraną ma jednak mizerne. - W praktyce jest to trudne do udowodnienia - mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik UOKiK.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło: Gazeta Wyborcza


takie techniki można ciekawie wykorzystywać, np. na http://sklep.benchmark.pl , tam komentarze są filtrowane, więc nie wszystkie przechodzą, dlatego można to umiejętnie wykorzystywać.

Wg mnie profesjonalni administratorzy powinni zauważyć tego typu techniki i usuwać takie wpisy, a użytkowników banować, jednak takich to można na palcach policzyć...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
prostynick




Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 343
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 20:54, 02 Mar '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Produkty, a nawet usługi na przykład Alior bank też sam sobie komentował filmy na youtube, sam to wyczaiłem jak wszędzie zachwalano te konta które wcale nie różnią się od konkurencji i wreszcie sprawa wyszła na jaw. Każdy komentarz musiał być zaakceptowany przez nich więc trafiały tylko te wychwalające bank.

http://webhosting.pl/Jaki.ten.Alior.Bank.jest.w.spanialy.na.Youtube
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


Jak się fałszuje opinie w internecie
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile