W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
Kryzys - kto korzysta?  
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena:
9 głosów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Odsłon: 1402
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aya Sophia




Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 1227
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 20:38, 12 Lut '09   Temat postu: Kryzys - kto korzysta? Odpowiedz z cytatem

Mieliśmy/Mamy już przejęcia banków, towarzystw emerytalnych, firm samochodowych, itd itd

Coś czego jest ograniczona ilość jest jednak najcenniejsze...

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1.....ajach.html


Swoją drogą - można by zrobić zestawienie, kto za ile i kogo kupił...
Będzie widać jak na dłoni!

Wrzucajcie jeśli możecie i bedzie Wam się chciało info o przejęciach/kupnach etc !
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20448
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 20:40, 12 Lut '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Bogaci wykupują ziemię rolną w biednych krajach

Zgoda władz Madagaskaru na wydzierżawienie południowokoreańskiej firmie Daewoo Logistics obszarów wielkości połowy Belgii to jedna z przyczyn protestów i zamieszek w Antananarywie - pisze w środę agencja AFP, podając przykłady wykupywania bądź dzierżawienia ziemi rolnej przez bogate korporacje i państwa.

[...]

Na Ukrainie amerykański bank Morgan Stanley nabył 40 tys. hektarów ziemi uprawnej, rosyjska firma inwestycyjna Renaissance Capital - 300 tys. hektarów, a brytyjska grupa inwestycyjna Landkom - 100 tys. hektarów.

Rząd libijski w zamian za gaz i ropę uzyskał dostęp do 247 tys. hektarów ziemi na Ukrainie.

W Rosji szwedzkie grupy inwestycyjne nabyły: Black Earth Farming - 331 tys. hektarów, Alpcot-Agro - 128 tys. hektarów ziemi rolnej.

W Kazachstanie Chiny wydzierżawiły 7 tys. hektarów. W Afryce, w zamian za udostępnianie nowoczesnych technologii, chińskie firmy przejmują ziemię. Produkcję rolną Chiny przenoszą też do Australii.

W Brazylii japońska grupa Mitsui nabyła 100 hektarów pod uprawę soi, a holenderska grupa Louis Dreyfus - 60 tys. hektarów.

W Argentynie rząd południowokoreański posiada 21 tys. hektarów ziemi uprawnej.

Z Sudanem Egipt zawarł kontrakt na uprawę milionów ton zboża przeznaczonego na eksport do Kairu. W tym afrykańskim kraju saudyjskie konsorcjum Hadco wydzierżawiło ponad 10 tys. hektarów pod uprawę żywności na rynek w Arabii Saudyjskiej; trwają też pertraktacje w sprawie 690 tys. hektarów ziemi, o które zabiega Korea Płd.

Byli rebelianci z południa Sudanu zawarli z amerykańskim przedsiębiorstwem porozumienie o wykorzystaniu obszaru większego od Luksemburga.

W Malawi brytyjski fundusz Cru Investment kontroluje 2500 hektarów ziemi, by uprawiać tam żywność na potrzeby Zjednoczonego Królestwa.

W Angoli afrykańskie stowarzyszenie Lonrho z siedzibą w Londynie kontroluje 20 tys. hektarów.

W Indonezji firmy należące do rodziny bin Laden podpisały w sierpniu umowę na eksploatację 500 tys. hektarów pól ryżowych.

W Laosie chińskie przedsiębiorstwo ZTE uzyskało koncesję na eksploatację 100 tys. hektarów ziemi ornej pod uprawę biopaliw.

Na Filipinach rząd podpisał umowy z Pekinem, dające chińskim firmom dostęp do 1,24 mln hektarów ziemi, ale część porozumień została zawieszona.

W Pakistanie fundusz ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Abraaj Capital, nabył 324 hektary ziemi pod uprawy ryżu i zboża na wewnętrzny rynek ZEA.

W USA inwestorzy japońscy kontrolują 216 862 hektarów ziemi na potrzeby uprawy warzyw na rynek japoński.


czytałem o tym w przekroju jakieś 2 miechy temu.
ciekawa sprawa.

jest to nie tyle kupowanie ziemi co dzierżawa na 99 lat.
umowa jest taka że cokolwiek zostanie na tej ziemi wyhodowane należy do kraju który to dzierżawi - nie ma mowy po cłach eksportowych czy ograniczeniu wywozu. niektóre kraje nawet zwożą swoich ludzi żeby pracowali na tej wydzierżawionej ziemi jako farmerzy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Aya Sophia




Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 1227
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 16:30, 13 Lut '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Fiat przejął Zastawę
Wiadomości z rynku / Archiwum
01.10.2008 Liczba odwiedzin: 1347

Przedstawiciele Fiata podpisali ostateczne porozumienie z serbskim rządem w sprawie przejęcia lokalnej spółki Zastava.



W ramach utworzenia spółki joint-venture, w której Fiat zapewnił sobie 67 proc. udziałów, włoski koncern przejmie aktywa wchodzące w skład zakładów Zastava w miejscowości Kragujevac.



Strony zobowiązały się w początkowym okresie przeznaczyć na rozwój nowoutworzonej spółki ok. 700 mln euro, z czego ponad 200 mln wyłoży serbski rząd. Do końca 2010 r. zakłady będą w stanie wytwarzać rocznie ok. 200 tys. samochodów. Nie jest wykluczone, że obiekt zostanie jeszcze rozbudowany, tak aby produkcja mogła zostać zwiększona o dalsze

100 tys. egzemplarzy.



Współpraca Fiata z firmą Zastava trwa od lat 50. ubiegłego wieku, m.in. przy produkcji modelu 500. Na początku lat 90. sytuacja zmieniła się wraz z wprowadzeniem sankcji gospodarczych przez Radę Bezpieczeństwa ONZ w odpowiedzi na działania wojenne w dawnej Jugosławii.



Fiat i władze Serbii zawarły też wstępne porozumienie dotyczące ewentualnej współpracy spółek Iveco oraz Magneti Marelli z rządem serbskim przy produkcji w tym kraju autobusów, pojazdów użytkowych oraz części motoryzacyjnych.



http://www.motofakty.pl/artykul/fiat_przejal_zastawe.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Aya Sophia




Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 1227
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 16:32, 13 Lut '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Fiat SpA, Chrysler LLC (Chrysler) oraz Cerberus Capital Management L.P.- większościowy udziałowiec Chrysler LLC - poinformowały o podpisaniu niewiążącego listu intencyjnego w celu utworzenia sojuszu strategicznego o zasięgu globalnym.

Sojusz, który stanowić będzie kluczowy element planu restrukturyzacji Chryslera, umożliwi amerykańskiej firmie dostęp do konkurencyjnych platform pojazdów o niskim poziomie zużycia paliwa, silników, przekładni oraz komponentów, które będą produkowane w zakładach Chryslera. Fiat udostępni też Chryslerowi swoją sieci dystrybucji w krajach istotnych z punktu widzenia rozwoju sprzedaży oraz ograniczenia kosztów. Dodatkowo Włosi umożliwią Chryslerowi korzystanie z własnych zasobów w zakresie wspomagania zarządzania, tytułem wsparcia planu restrukturyzacji, jaki zostanie przedstawiony amerykańskiemu Departamentowi Skarbu. W ostatnich latach Fiat z powodzeniem przeprowadził własną restrukturyzację. Sojusz pozwoli ponadto Grupie Fiat oraz Chryslerowi na wzajemne korzystanie z sieci handlowych oraz w pełni zoptymalizować wspólne zdolności w obszarach produkcji oraz u dostawców.

Propozycja sojuszu jest zgodna z warunkami udzielenia wsparcia finansowego przyznanego przez Departament Skarbu USA koncernowi Chryslera. Na podstawie umowy finansowania Chryslera przez rząd amerykański, firmy finansujące koncern Chryslera, pracownicy koncernu, związki zawodowe UAW, dealerzy, dostawcy oraz Chrysler Financial - będą współuczestniczyć w działaniach naprawczych podjętych przez koncern. Takie działania stanowią znaczący wkład do długoterminowego planu restrukturyzacji Chryslera. Sfinalizowanie sojuszu podlegać będzie również zatwierdzeniu przez władze, w tym przez Departament Skarbu USA.
Na podstawie zawartego porozumienia, Fiat wnosi do sojuszu działania strategiczne, takie jak: udostępnienie produktów i platform produktowych, włączając w to platformy przeznaczone do pojazdów z segmentów city i aut kompaktowych, w celu poszerzenia aktualnej gamy produktów Chryslera; dostęp do technologii, również tych związanych z silnikami ekologicznymi oraz o niskim poziomie zużycia paliwa; dostęp do nowych rynków, włącznie z dystrybucją samochodów Chryslera w krajach poza Ameryką Północną. W zamian Fiat otrzyma początkowo udziały w wysokości 35% kapitału Chryslera. Porozumienie nie przewiduje możliwości inwestowania środków finansowych Fiata w stosunku do Chryslera, nie zobowiązuje też Fiata do finansowania Chryslera w przyszłości.

- Inicjatywa ta stanowi duży postęp w sektorze motoryzacyjnym, przeżywającym obecnie gwałtowne zmiany, potwierdzając zaangażowanie i determinację Fiata oraz Chryslera, w dalszym odgrywaniu ważnej roli w tym globalnym procesie. Porozumienie pozwoli obu firmom na dostęp do ważnych rynków samochodowych z ofertą innowacyjnych i ekologicznych produktów (w tej dziedzinie Fiat jest uznanym światowym liderem), poza oczywistą redukcją kosztów. Porozumienie to jest kolejnym z zawartych przez Fiata sojuszy z głównymi producentami samochodów i komponentów w ciągu ostatnich pięciu lat, z założeniem wzajemnego wspierania rozwoju i zwiększania sprzedaży - skomentował dyrektor zarządzający Fiata, Sergio Marchionne.

- Partnerstwo Chryslera i Fiata to idealna kombinacja, ponieważ tworzy potencjał dla nowego i silnego gracza na poziomie światowym, dając Chryslerowi wiele korzyści strategicznych, w tym dostęp do produktów uzupełniających naszą aktualną gamę modeli, sieć dystrybucji poza Ameryką Północną oraz oszczędności w procesach projektowania, badań inżynieryjnych, produkcji, zakupów, sprzedaży i marketingu - powiedział Bob Nardelli, prezes i dyrektor zarządzający Chrysler LLC. - Operacja ta pozwoli Chryslerowi na zaoferowanie naszym dealerom i klientom szerszej i bardziej konkurencyjnej gamy pojazdów respektujących ograniczenia w emisji spalin czy zużycia paliwa, a jednocześnie spełnia warunki pożyczki rządowej. Sojusz może też zaowocować zwrotem inwestycji dla strony amerykańskiej, gwarantując ciągłość marek Chryslera na rynku, wspierając prace badawczo-rozwojowe nad produktami i technologiami dla kraju, pomagając odzyskać zaufanie konsumentów i zachować miejsca pracy w Ameryce.

- To wspaniała inicjatywa dla związku UAW Chrysler, jesteśmy gotowi ją poprzeć i pracować nad długofalowym zagwarantowaniem ciągłości Chryslera - powiedział Ron Gettelfinger, szef związku United Auto Workers (UAW).

- Wspieramy tę ważną inicjatywę strategiczną ponieważ pomoże nam ona na utrzymanie ciągłości naszej wielkiej firmy, jej produktów i naturalnie miejsc pracy - dodał General Holiefield, wiceprezes UAW.

Żródło informacji: wnp.pl
Tagi: motoryzacja / przemysł / gospodarka


http://mybase.pl/aktualnosci/382-fiat-chrysler-i-cerberus-w-sojuszu.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
rEvolution




Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 872
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 17:08, 13 Lut '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Krótko mówiąc przetasowanie pokojowe; kiedyś to samo osiągano za pomocą działań wojennych ale poszli po rozum do głowy i stwierdzili po co niszczyć żeby później odbudowywać skoro można doprowadzić do upadku i kupić za grosze (oczywiście są też inne tradycyjne przypadki vide Irak, który potraktowano "tradycyjnie" żelazem, ogniem i uranem.

Myśl ludzka jednak ewoluuje Laughing

za milion lat na pewno dojdziemy do jeszcze innych wniosków, być może nawet bardziej postępowych Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aya Sophia




Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 1227
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 17:37, 13 Lut '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ty byś REV coś podrzucił z info a nie wnioski, skądinąd słuszne, wykładał ;P
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Aya Sophia




Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 1227
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 18:30, 13 Lut '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeszło bez echa? Skandal!


Cytat:
Koncern Honda – japoński gigant w branży motoryzacyjnej podpisał w czwartek w Pniewach umowę kupna działki, na której powstanie centrum logistyczne – podało Radio Merkury.

Mimo, że na świecie panuje kryzys gospodarczy Japończycy wybudują w Pniewach centrum logistyczne zaopatrujące w części samochodowe Europę Wschodnią, wschodnią część Niemiec oraz kraje nadbałtyckie. Koncern Hondy wybuduje magazyny o powierzchni ponad 30 tysięcy metrów kwadratowych. Jak donosi Radio Merkury z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że w pniewskim centrum logistycznym pracę znajdzie około pięćdziesiąt osób.



Do tej pory działka należała do parafii katolickiej w Pniewach, na jej sprzedaż zgodę musiał wydać arcybiskup, metropolita poznański Stanisław Gądecki. Ceny działki nie podano.


http://www.epoznan.pl/index.php?section=news&subsection=news&id=12639
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


Kryzys - kto korzysta?
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile