Za cenę samochodu można już kupić helikopter. Ciekawe kto pierwszy z uczestników naszego forum kupi pierwszy i podzieli sie wrażeniami?
oto parametry
Parametry :
wielkości: rama 4,87 m., ogółem 6,9 m. szerokość: 182 cm., wysokość: 213 cm.
średnice wirników: główny 5,94 m., ogonowy 101 cm.
waga na pusto XE: 135 kg.
całkowita waga: 190 kg.
max. waga piota: 140 kg .
pojemność zbiornika XE: 55 litrów
silnik: 2 cylindrowy, 2 suwowy, o mocy 64 KM (45kW). (opcje to: silnik trzycylindrowy,dwusuwowy o mocy 85 KM lub dwucylindrowy czterosuwowy o mocy 90KM)
zasilanie: 12 volt DC akumulator, rozrusznik, 180 watt alternator
prędkości wirników: głównego 540 obr/min, ogonowego 2500 obr/min
zużycie: 16,5 litra /h
zasięg: XE: 240 km
max. wysokość wznoszenia: 2400 m. (szacunkowa)
wysokość przelotowa do: 2000 m. (szacunkowa)
max. prędkość: 130 km/h (w opcji z mocniejszym silnikiem do160 km/h)
Cena w takim zestawieniu 139 999 pln brutto
Odliczywszy Vat.... to
tylko
114750 złotych
Żadnych korków.
Żadnych łuków i zakrętów
Lecimy po prostej!
Koszty eksploatacji mogą byc mniejsze niż dużego samochodu!
Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 552
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
Wysłany: 22:21, 03 Lut '09
Temat postu:
Niom a jak już polatacie to później proponuję pod wodę:
Amerykańska firma U.S. Submarines Inc. produkuje łodzie podwodne dla prywatnych użytkowników. Oferta obejmuje zarówno modele wycieczkowe, do badań naukowych jak i luksusowe podwodne jachty.
Seattle 1000
Średniej wielkości model Nomad 1000 jest pierwszym na świecie podwodnym jachtem.
Dane techniczne:
- Długość: 19,7 m.
- Głębokość operacyjna: 305 m.
- Masa (w powietrzu): 72,5 tony.
- Liczba pasażerów: 11.
- Prędkość: 12 węzłów nawodna/ 6 węzłów podwodna.
- Zasięg: 1000 mil morskich.
- Napęd: 2 silniki Diesla po 250 KM, silnik elektryczny 110 KM.
- Czas zanużenia: 125 godz. dla 12 pasażerów (150 godz. awaryjnie), 250 godz. dla 6 pasażerów.
To nie jest ostatnie słowo producenta, jest kilka modeli do wyboru, w tym 65-metrowy o 4 pokładach (poziomach) z powierzchną użytkową 470 metrów kwadratowych. Niczym pływająca willa.
Strona producenta:
http://www.ussubs.com/ _________________ 13:13 13.09.1979 Caulbearer
Unos nacen con estrella y otros nacen estrellados
******* Ad astra per aspera ******
.............! Semper paratus !.............
super zabawki.. super samochody to juz przeszlosc...
_________________ www.DavidIcke.pl
"Nasze poglady sa wyuczone, co nie znaczy ze sa prawdziwe.." Bill Hicks
Wiara to Ja, a Wiedza to moj Miecz.
No na helikopter sie napaliłem, nie ma co - cudo. I cena jest do przełknięcia. Ostatecznie półtorej stówy za helikopter to cholera nie jest dużo.
Te podwodne jachty też cudeńka. Trzysta metrów zanurzenia - aż mi się wierzyć nie chce. Średnia głębokość bałtyku to pięćdziesiąt metrów. Zasięg prawie dwa tysiące kilometrów też niczego sobie.
Normalnie trzeba zacząć grać w Totka, a jesli chodzi o te łodzie, to podejrzewam, że trzebaby jakieś kumululu w europejskim chapnąć.
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko mało prawdopodobne.
Parametry tego helikoptera zbliżone do motolotni. Jedyna zaleta że pionowo startuje. Jachty za to marzenie jeżeli helikopter wam się podobał to co powiecie na to ? http://www.teneko.pl/index.php?page=skycar
Parametry tego helikoptera zbliżone do motolotni. Jedyna zaleta że pionowo startuje. Jachty za to marzenie jeżeli helikopter wam się podobał to co powiecie na to ? http://www.teneko.pl/index.php?page=skycar
Muszą popracować nad grubością linek utrzymujących ten skycar w powietrzu, bo na zdjęciach są za bardzo widoczne
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko mało prawdopodobne.
A może latający samochód zamiast samochodu ?
Zapraszam do zapoznania się z latającymi samochodami Paula Mollera:
http://www.moller.com/
Jest tam dużo zdjęć i filmów z próbnych lotów tych pojazdów.
Najbardziej zaawansowanym jest samochód M400.
Wygląda ciekawie i ciekawe ma parametry.
W teorii wygląda to wspaniale:
Cytat:
Passengers: 4
Top speed @ 13,200 ft: 375 mph
Cruise speed @ 20,000 ft: 275 mph
Maximum rate of climb: 6,000 fpm
Maximum range: 750 miles
Payload excluding fuel: 750 lbs
Operational ceiling: 36,000 ft
Gross weight: 2,400 lbs
Engine power (2 min. rating): 1,200 hp
Fuel consumption: approx. 20 mpg
Fuel: Ethanol
Dimensions (LxWxH): 19.5' x 8.5' x 7.5'
Takeoff and landing area: 35 ft dia
Noise level at 500 ft (Goal): 65 dba
Vertical takeoff and landing: yes
Emergency parachutes: yes
Jednak w praktyce, to nie wiem, czy polatał kiedykolwiek bez wysięgu i linki zabezpieczającej, na większe odległości.
Ale piękna idea.
Polecam każdemu obejrzeć ten filmik:
Ciekawe tylko ileż to kosztować będzie licencja pilota na to cudo ;p wymagania zdrowotne dla pilotów są spore, pewnie testów od groma trzeba będzie przejść a to troszku pewnie będzie kosztować.
@AQuatro wejdź na link który podałem w swoim poscie.
Cytat:
Obecnie trwają prace podjęte przez Federalną Agencję Lotniczą Departamentu Transportu USA nad wydaniem stosownych pozwoleń i certyfikatów dla M400. Zostały również określone wytyczne odnośnie licencji pilota dla tego typu pojazdów uwzględniające zakres wiedzy z dziedziny nawigazji i sterowania pojazdem.
cena m 400 w produkcji masowej ma się wahac w granicach 60 - 80 tys $ a więc całkiem znośnie.
Ciekawe tylko ileż to kosztować będzie licencja pilota na to cudo ;p wymagania zdrowotne dla pilotów są spore, pewnie testów od groma trzeba będzie przejść a to troszku pewnie będzie kosztować.
wymagania mają byc mniejsze niż na pilotów. podobno to cudeńko jest bardzo proste w pilotażu.
Jest wielkości przeciętnego samochodu, wiec można go parkować pod blokiem:
Ma dwa silniki wysokoobrotowe: Przedział mocy od 12 KM do 18 KM (czyli ogólna moc od 24 do 36 koni).
Prędkość maks: 250-300 km/h
Pułap: 5,5 km
Rozbieg bardzo krótki, ale nie pamiętam jaki.
Zasięg: Też nie pamiętam, ale jak sobie liczyłem to z Zakopanego na Hel doleci się bez problemu z oglądaniem co niektórych okolic. Czyli pewnie nawet 500 km.
Można do tego wziąść ze sobą mały bagaż.
Cena: uwaga uwaga.... 20-40 tyś..... złotych! Używane kupicie jeszcze taniej .
@AQuatro wejdź na link który podałem w swoim poscie.
Sorry,
Nie zauważyłem, że już o tym wspomniałeś.
Tak czy siak, fajna zabawka.
Nie wiem, czy to się tak łatwo przyjmie,
Bo lekkim samolocikiem w razie awarii zawsze można jakoś wylądować.
A taki samochód, czy helikopter w razie usterki to leci jak pocisk... i o glebę.
Nie wiem, czy wiecie, ale już w 1988 roku naukowcy z MIT przelecieli dystans 116 km z Krety na Santoryn mięśniolotem Dedalus (czyli takim "rowerem powietrznym") w czasie 3h. Do dziś ten "rekord" nie został pobity. Piszę w cudzymsłowie, gdyż to niecałe 40km/h, ale to ustrojstwo latało NA PEDAŁY!!!
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Daedalus-human-powered-aircraft.jpg
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 2578
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
Wysłany: 22:37, 05 Maj '22
Temat postu:
Według prawa w FR urządzenie (maszyna do poruszania się ) o wadze mniejszej niż 115 kg nie wymaga żadnych dokumentów - ani na urządzenie ani pozwoleń dla "kierowcy" - urządzenie traktowane jest jak rower:
_________________ "istnieje tylko jedno dobro - WIEDZA, oraz tylko jedno zło- IGNOROWANIE WIEDZY "
Helikopter jest bardzo niebezpieczny. Najbardziej niebezpieczny pojazd na Ziemi. Poszukaj, jakie kwalifikacje mial prawdziwy ppilot helikoptera. I tak wszyscy wygineli !!!
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 2578
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
Wysłany: 11:18, 06 Maj '22
Temat postu:
Goska napisał:
Helikopter jest bardzo niebezpieczny. Najbardziej niebezpieczny pojazd na Ziemi. Poszukaj, jakie kwalifikacje mial prawdziwy ppilot helikoptera. I tak wszyscy wygineli !!!
Stara mądrość powiada: "jak ci pisane to cegła na głowę w drewnianym kościele upadnie".
Prawie 40 lat jeżdżę na motocyklach i jestem w jednym kawałku, chodzenie po schodach też jest niebezpieczne, wychylanie się przez okno także.
A odnośnie w/w helikoptera, przelotowa planowana szybkość 140 km na godzinę.
_________________ "istnieje tylko jedno dobro - WIEDZA, oraz tylko jedno zło- IGNOROWANIE WIEDZY "
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 2578
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
Wysłany: 22:00, 04 Sie '22
Temat postu:
easy russian napisał:
Według prawa w FR urządzenie (maszyna do poruszania się ) o wadze mniejszej niż 115 kg nie wymaga żadnych dokumentów - ani na urządzenie ani pozwoleń dla "kierowcy" - urządzenie traktowane jest jak rower:
............
w poniższym filmie jest mowa, że u nas jest tak samo. Żadnych badań nie trzeba, jedynie kilkugodzinne przeszkolenie o zasadach latania w przestrzeni powietrznej.
produkują w Warszawie na włoskich silnikach
_________________ "istnieje tylko jedno dobro - WIEDZA, oraz tylko jedno zło- IGNOROWANIE WIEDZY "
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz moderować swoich tematów