Dołączył: 10 Lip 2008 Posty: 1253
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 11:51, 16 Wrz '08
Temat postu: Cofnięta parodia Tuska
Cytat:
Cofnięta parodia Tuska
Klip parodiujący wystąpienia premiera miał promować internetowe lokaty. Bank wycofał się jednak z emisji reklamówki. Można ją obejrzeć u nas.
Spot Banku Pocztowego był parodią wystąpienia premiera
W reklamie ING można się dopatrzyć parodii orędzia prezydenta
„Rz” dotarła do reklamy telewizyjnej wyprodukowanej na zamówienie Banku Pocztowego. Miała promować zakładanie lokat przez Internet.
Wiele wskazuje na to, że została pomyślana jako kontrpropozycja do ING, które reklamuje się pastiszem orędzi prezydenckich.
Aktor w spocie Banku Pocztowego parodiuje wadę wymowy Donalda Tuska polegającą na charakterystycznym artykułowaniu głoski „r”. Odwołuje się do sloganów Platformy Obywatelskiej oraz wystąpień premiera. – Oszczędzajcie, by żyło się lepiej – przekonuje. Pada też aluzja do wypowiedzi premiera o podróży życia (Tusk tak nazwał swój wyjazd do Peru, za co został skrytykowany przez media zarzucające szefowi rządu urządzanie wycieczek krajoznawczych na koszt podatników).
W innym fragmencie można usłyszeć sformułowanie użyte przez Tuska w czasie kampanii wyborczej do parlamentu: „Polacy zasługują na cud gospodarczy”. W dodatku aktor wymienia produkty, które można będzie kupić dzięki oszczędzaniu: ziemniaki, jabłka, kurczaki, gaz ziemny i benzyna. O wzrost cen tych właśnie produktów pytał Donald Tusk Jarosława Kaczyńskiego podczas debaty telewizyjnej poprzedzającej wybory parlamentarne.
Jak ustaliła „Rz”, reklama początkowo spodobała się bankowi, jednak ostatecznie nie zdecydowano się na jej emisję. Dlaczego?
– Zrealizowany materiał nie odpowiadał wstępnej koncepcji banku ze względów merytorycznych i jakościowych, w związku z czym nie został skierowany do emisji – poinformował „Rz” Robert Skrzypek, rzecznik prasowy Banku Pocztowego.
Z naszych informacji wynika też, że gotowy materiał miał oglądać sekretarz stanu w Kancelarii Premiera Zbigniew Derdziuk. Nie zaprzecza, ale nie chce o sprawie rozmawiać. – Czy ja to muszę komentować? Nie muszę. A więc no comments – ucina.
"Aktor w spocie Banku Pocztowego naśladuje sposób mówienia Donalda Tuska"
Być może Bank Pocztowy kontrolowany przez Skarb Państwa obawiał się reakcji Platformy na spot. Przecież wcześniejsza reklamówka ING będąca pastiszem orędzia Lecha Kaczyńskiego wzbudziła oburzenie polityków Prawa i Sprawiedliwości. – To przegięcie. Jestem tą reklamą zniesmaczona i dziwię się, że ktoś wpadł na taki pomysł – oceniała posłanka PiS Jolanta Szczypińska.
Sam ING utrzymuje, że reklama nie jest parodią prezydenta Lecha Kaczyńskiego. – Odcinamy się od wszelkich politycznych podtekstów reklamy. Nie odnosi się ona do żadnego polityka. Reklama ma pokazać ludziom, że żyjemy w coraz lepszym świecie i że mamy dobre oprocentowanie lokat – przekonuje rzecznik banku Piotr Utrata.
Jednak ING nie jest pionierem w reklamowym wykorzystaniu polityków. Słynące z kontrowersyjnych reklam linie lotnicze Ryanair użyły do promocji pogłoski o związku Jarosława Kaczyńskiego i posłanki PiS Jolanty Szczypińskiej. Pod zdjęciem reklamowym ówczesnego premiera i posłanki zamieściły napis: „Planują podróż poślubną?”. W komiksowym dymku umieszczonym na fotomontażu Kaczyński pytał: „Polecimy rządowym samolotem?”. „Nie ma takiej potrzeby, Ryanair gwarantuje najniższe ceny” – odpowiadała posłanka.
Znane z używania polityków do reklamy jest także Radio RMF, które parodiowało m.in. Andrzeja Leppera. Prezentowało Jędrzeja Flippa, szefa partii Samogwałt. Hasłem tego ugrupowania miało być: „Bierzemy sprawy w swoje ręce”.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz moderować swoich tematów