W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
Samochody na alternatywne paliwa  
Podobne tematy
O samochodach elektrycznych158
Wodór w samochodzie od zaraz?33bez ocen
Polski samochód elektryczny za 20 tyś zł2
Pokaz wszystkie podobne tematy (16)
Znalazłeś na naszym forum inny podobny temat? Kliknij tutaj!
Ocena:
25 głosów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Ziemia i wolna energia Odsłon: 53913
Strona:  «   1, 2, 3, ... 12, 13, 14   »  Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomasz1313




Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 2
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 11:39, 31 Sie '08   Temat postu: pomoc w promocji tematu samochodów elektrycznych Odpowiedz z cytatem

Witam

Zależy mi na popularyzacji tematu aut elektrycznych, mam do zużycia kilka
domen oraz miejsce na serwerze. Społeczność musi sama się zorganizować
ponieważ rządy i firmy jak to ktoś celnie ujął "są umoczone w ropie".

Chciałem sam się tym zająć ale z braku czasu nie daje rady. Wiec
kompletnie za darmo mogę utrzymać strony www na swoim serwerze, pomogę promować
temat oraz strony związane z tematem w tym także www.prawda2.info


Wspólnymi siłami może przebijemy się do świadomości przeciętnego
człowieka.

lista domen do wyboru:

www.auto-elektryczne.com.pl
www.ekologiczny-samochod.com.pl
www.ekologiczny-samochod.pl
www.ekonomiczne-auto.com.pl
www.ekonomiczneauto.com.pl
www.ekonomiczne-auto.pl
www.ekonomiczneauto.pl
www.elektryczne-auto.com.pl
www.elektryczne-auto.pl
www.elektryczny-samochod.com.pl
www.e-samochod.com.pl
www.e-samochod.eu
www.e-samochod.info
www.samochod-ekologiczny.com.pl
www.samochodekologiczny.com.pl
www.samochod-elektryczny.com.pl
www.samochod-hybrydowy.com.pl
www.samochodhybrydowy.com.pl
www.samochod-hybrydowy.pl
www.samochodhybrydowy.pl
www. samochod-na-prad.com.pl
www.samochod-na-prad.pl
www.samochod-prad.com.pl
www.samochod-prad.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sonic3




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 682
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 21:21, 25 Paź '08   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JASNY CELESTYN napisał:
Jak to sie stało że ludziom w Kalifornii odebrano te wspaniałe EV1
c.a.r.b. coś tam sie spotkało, o czyms dyskutowali, a potem podjęli jakąś decyzję,
ale z filmu (who killed t. elect. car?) nie zajarzyłem jaki powód podali że potem mogli
bezprawnie ludziom zabirac samochody, ich legalnie zakupioną własność

Może ktoś ładnie mi to wyjaśni z góry dziekuję.

Te samochody nie były ich własnością, one były tylko wypożyczane tzn. leasingowane. GM postaniowił zerwać kontrakty i tyle, chcili spowrotem soją własność tak więc kierowcy musieli je oddac inaczej poszliby do paki za kradziesz. Inna sprawa, że ludzie chcieli je odkupić za gigantyczne kwoty ale GM nie przyjęło tej oferty i dupa. Żadna z firm produkujących w owym czasie elektryczne cacka nie chciała ich sprzedawać, utworzyli oni leasingową smycz, którą w razie czego mogliby pociągnąć. Tak więc nie tylko GM jest winny ale także Toyota, Honda, Ford i inni...
_________________
http://zakazaneowoce.pl/imgs/banery/baner-zakazaneowoce-350x20.jpg
Zdolność do dziwienia się jest początkiem do mądrości
Prawa jednego człowieka kończą się tam, gdzie zaczynają się prawa drugiej osoby.
W jedności siła nie w budowanych murach!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Zbyszek Kopeć




Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 144
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 19:34, 09 Lis '08   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz mogę przejechać na 1 ładowaniu nawet 700 km (wystarczający zasięg).

A obrzydliwe spalinowce wciąż zatruwają mnie i innych użytkowników drogi, powinni rurę wydechową zakańczać w kabinie auta, to by zrozumieli co robią.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY LUB MAGNETYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY!
http://www.samochodyelektryczne.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 22:50, 09 Lis '08   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zbyszek Kopeć napisał:
Teraz mogę przejechać na 1 ładowaniu nawet 700 km (wystarczający zasięg).

no brawo.
widzę że nawet zaczął pan oficjalnie świadczyć usługi przerabiania samochodów na elektryczne. w końcu się coś rusza.
niestety peak oil się skończył, ropa tanieje, o klientów może być coraz trudniej...
ciekawe jak to się wszystko rozwinie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Sajam




Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 42
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 22:51, 09 Lis '08   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przyznam szczerze, że po przeczytaniu relacji pana Zbyszka napaliłem się na zakup samochodu elektrycznego w przyszłości. Koncepcja godna uwagi i zastosowania. Tylko żeby jeszcze stała się naturalna i bardziej popularna... ;/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Zbyszek Kopeć




Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 144
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 13:16, 10 Lis '08   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak już wszyscy będą mieli, to nie ma radochy; zaprzeczenie tuningu oraz brak indywidualizmu.
Jeszcze trochę i wszyscy będą jeździć:

http://www.masterminds.pl/motoryzacja.5/.....c.237.html

Czas jest teraz na przerabianie, bo ostatni na mecie nigdy nie będą pierwszymi.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY LUB MAGNETYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY!
http://www.samochodyelektryczne.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 20:48, 12 Sty '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzisiaj w TV pokazywali gościa z general motors, który (bodajże na targach w detroit) twierdził że przyszłością samochodów są silniki elektryczne.

szkoda, że GM musiał zbankrutować żeby sobie to uzmysłowić Laughing
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Scorpio




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 1250
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 21:57, 12 Sty '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bimi napisał:
dzisiaj w TV pokazywali ...
przyszłością samochodów są silniki elektryczne.

szkoda, że GM musiał zbankrutować żeby sobie to uzmysłowić Laughing


co ty za przeproszństwem pitolisz za głupoty

nawet gdyby gm wylansował samochody zasilane free energy ,tudzież cudowną płytką tesli
też by byli w dołku
co ma przegub do wiatraka

na ten przykład pan tesla za pomocą dwunastu(?) lamp elektronowych, kilku oporników i garści przewodów elektrycznych oraz magicznej energii z kosmosu zasilał samochód z silnikiem od tokarki zapierdzielając przez tydzień w ramach naukowego eksperymentu

zmarł w biedzie
identycznie jak marka Pierce-Arrow która ogłosiła upadłość
niestety
silniczek od tokarki nie wypalił

ale to były czasy gdzie zupa do auta była tańsza niż szczyny
a co mamy dzisiaj?
dzisiaj mamy limity na CO2
Confused
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 22:13, 12 Sty '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Scorpio napisał:
nawet gdyby gm wylansował samochody zasilane free energy ,tudzież cudowną płytką tesli
też by byli w dołku

gdyby ktokolwiek wylansował taki pojazd stałby się multimiliarderem, wbrew wszelkim kryzysom.
niestety zwykłemu szaremu człowiekowi by nie pozwolono.
za to taki gm mógłby dokonać cudu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sonic3




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 682
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 16:37, 02 Mar '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tutaj fajny tekst jak bardzo nas oszukują w tej tematyce i jak dużą sprawność w generowaniu energii można uzyskać za pomocą generatora hybrydowego.

Cytat:

Prius jako awaryjny generator



Gdy podczas burzy nagle zgaśnie światło, zwykle wystarczy zapalić świeczkę i cierpliwie czekać (oczywiście zaraz po wykonaniu telefonu do zakładu energetycznego). Jednak w życiu zdarzają się sytuacje ekstremalne i w takie właśnie znalazł się mieszkaniec miasta Harvard w stanie Massachusetts, który na przywrócenie elektryczności musiał czekać trzy dni. W czasie gdy inni siedzieli po ciemku, on czerpał energię elektryczną z Toyoty Prius.

W podobny sposób można w zasadzie wykorzystać każdy samochód z silnikiem spalinowym. Prius ma nad zwykłymi autami tę przewagę, że jego silnik włącza się tylko na chwilę, aby doładować akumulator. Duża pojemność akumulatora gwarantowała stabilne zasilanie konwertera, który prąd stały o napięciu 12V zamieniał na prąd zmienny 120V. Dzięki temu pan John Sweeney mógł korzystać z lodówki, wentylatora rozprowadzającego ciepłe powietrze po domu oraz oświetlenia.

Po trzech dniach okazało się, że Prius spalił ok. 19 litrów benzyny. Jeśli porównać to z dostępnymi na rynku generatorami spalinowymi (benzynowe spalają średnio 22-30l/24h), to okaże się, że Prius jest w roli awaryjnego zasilania całkiem oszczędny. Gorzej, jeśli w trakcie awarii energetycznej trzeba gdzieś samochodem pojechać.

info: http://www.zielonemigdaly.pl/?p=453

Sprawności energetyczne tego pojazdu są fenomenalne, można powiedzieć, że ma on za dobre parametry oszczędnościowe na rynku gdzie rządzi wielka ropa.
_________________
http://zakazaneowoce.pl/imgs/banery/baner-zakazaneowoce-350x20.jpg
Zdolność do dziwienia się jest początkiem do mądrości
Prawa jednego człowieka kończą się tam, gdzie zaczynają się prawa drugiej osoby.
W jedności siła nie w budowanych murach!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wld




Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 1104
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 19:45, 26 Mar '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak zuzyl 1KWh to musial spalic odpowiednia ilosc paliwa plus straty. Moze sie wlaczac na minute lub na godzine. Co to ma do wydajnosci? Wazny jest bilans energii, ktory zawsze musi sie zgadzac. Zasada zachowania energii sie klania i szkola podstawowa.

Haha, mowilem to kazdemu cymbalowi, ktory sie zachwycal hybrydami. W koncu prad sie konczy i trzeba jakos naladowac.
Darmowa energia jest tylko z hamowania. Ile jej jest? Do zagospodarowania jest masa ciepla odpadowego z ukladu chlodzenia i cieplo spalin. Mozna to ogarnac silnikiem Stirlinga, ktory napedza dodatkowy generator.

Samochodziki takie jak Think i inne tanie sa krokiem w dobra strone. Ile ludzie jezdza dziennie? 20 max 50km, nawet niech 100 robia. Pozatym spojrzcie rano w szczycie jak wyglada obsada. Kierowca i rzadko jeden pasazer. Masa energii sie marnuje w miescie. Silnik el. na postoju nic nie pobiera i podczas pracy ma sprawnosc okolo 90%. Problemem sa chyba zbyt malo wydajne systemy energetyczne panstw i sieci. Energie jaka zuzywaja samochody el. bedzie trzeba jakos wyprodukowac i przeslac. Z czasem sie to bedzie pewnie zmienic na atomowki, wiec nie ma co srac w gacie z powodu konczacej sie ropy.

SEARLE i inne dupenszwance sa bardzo podejrzane. Oczywiscie wszystkie rzady sa za tym, aby ich nie bylo, bo wtedy kazdy w domu moze sobie prad robic. Jednak jakos dziwnie sie sklada, ze nic nie zbudowano, ani nawet nie ma pelnej dokumentacji. Czy kraje jak np. KRLD zebraly by o rope jak moga sobie takie cudenko sprawic? Chiny tez jakos nie sa zadowolone, ze musza importowac energie. Myslicie, ze nie ma tam nikogo, kto by sie tym zainteresowal? Nie wierze w ogolny spisek swiatowy na ten temat, bo w tych sprawach kazdy kraj jest na maksa zaintersowany, aby miec taka technologie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
suspenser




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 669
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 00:12, 30 Mar '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W nocy gdy auta byłyby ładowane jest aktualnie dużo mniejsze zużycie prądu (stąd tania 2 taryfa), więc rezerwa na ładowanie jest Wink

Superdrogimi atomówkami bym się nie podniecał - jest masa tańszych i czystszych technologii.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wld




Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 1104
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 13:29, 30 Mar '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie masz wyobrazenia ile energii potrzeba do zasilania samochodow. W USA, ktore ma raczej sprawna siec energeryczna w upaly wszystko siada, bo ludzie wlaczaja klimatyzatory. Teraz wyobraz sobie jak kazdy podlacza dodatkowo jeden lub dwa samochody. Nie zmusisz nikogo do ladowania w nocy, bo kazdy laduje jak potrzebuje, tym bardziej, ze auta elektryczne laduja sie dosc dlugo.

Nigdzie nie pisalem, ze sa tanie. Kiedys przeczytalem taka wypowiedz: "jak ktos twierdzi, ze energia atomowa jest tania, to jest debilem, jesli mowi ze jest bezpieczna to jest idiota, jesli mowi, ze jest nam niezbednie potrzebna, to jest swiatlym czlowiekiem" Pewnie,ze sa technologie. Mozna robic prad z krowich plackow, wiatrakow, itd. Nic nie daje jednak takiej mocy jak atomowki. Jedyna technologia jaka ma szanse przebic sie przed nie, jest elektrownia sloneczna.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 19:34, 30 Mar '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.itechnews.net/2009/03/30/tesla-model-s-electric-car/
Cytat:
Tesla Motors announced the new Model S, which is the world’s first mass-produced, highway-capable electric car. The Model S sedan carries seven people and travels 300 miles per charge.

It can be recharged from any 120V, 240V or 480V outlet. with the latter taking only 45 minutes. The standard version Model S does 0-60 mph in under six seconds and offers an electronically limited top speed of 130 mph.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
larkow




Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 130
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 20:32, 30 Mar '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bimi napisał:
http://www.itechnews.net/2009/03/30/tesla-model-s-electric-car/
Cytat:
Tesla Motors announced the new Model S, which is the world’s first mass-produced, highway-capable electric car. The Model S sedan carries seven people and travels 300 miles per charge.

It can be recharged from any 120V, 240V or 480V outlet. with the latter taking only 45 minutes. The standard version Model S does 0-60 mph in under six seconds and offers an electronically limited top speed of 130 mph.


Cytat:
Tesla Model S

Firma Tesla Motors nie spoczywa na laurach i po wielkim sukcesie sportowego samochodu Tesla Roadster zaprezentowała 26 marca 2009r. w Hawthorne w Kalifornii kolejny elektrycznych pojazd - Tesla Model S (dawniej Tesla WhiteStar). Tym razem jest to sedan dla siedmiu osób (5+2), w cenie od 50 000 - 70 000 USD, charakteryzujący się bardzo wysoką sprawnością, osiągami oraz przede wszystkim dużą funkcjonalnością. Pojazd ma wejść do produkcji nie wcześniej niż pod koniec 2011r. Produkcja pod koniec pierwszego roku ma osiągnąć 20 000 sztuk rocznie.

Tesla Model S charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami. Zasięg auta wynosi ponad 250 km dla wersji z najmniejszym pakietem akumulatorów oraz 480 km dla wersji z największym pakietem akumulatorów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa około 5,6 s, a prędkość maksymalna przekracza 190 km/h.

Warto odnotować również, że akumulatory dla Modelu S będą miały żywotność na poziomie 7-10 lat. Ponadto Model S będzie umożliwiał wymianę akumulatorów na stacji w około 5 minut oraz oferował możliwość szybkiego ładowania akumulatorów w około 45 minut ze źródła dużej mocy (prawdopodobnie minimum 50 kW) o napięciu 440 V.

Oprócz wersji standardowej będzie dostępna również wersja sportowa o lepszych osiągach (przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej 5 s) oraz wersja z napędem na cztery koła.

Tesla Model S będzie prawdopodobnie produkowany w San Jose, w sercu Krzemowej Doliny (gdzie ma powstać wkrótce nowy zakład). Koszt przedsięwzięcia wyniesie około 250 mln USD. W nowym zakładzie docelowo znajdzie pracę 1000 osób.

Dane techniczne
Przyspieszenie: 0-100 km/h w około 5,6 s
Czas na 1/4 mili: około 14 s
Prędkość maks.: 192 km/h
Zasięg na jednym ładowaniu: 256 km, 368 km lub 480 km (różne zestawy akumulatorów)
Masa pojazdu: około 1800 kg

Silnik elektryczny: indukcyjny trójfazowy

Hamowanie odzyskowe: tak
Skrzynia biegów: 1 bieg, brak sprzęgła

Akumulatory: litowo-jonowe
Czas ładowania 0-100%: około 4 h (ze źródła o napięciu 220 V)
Czas szybkiego ładowania 0-100%: około 45 minut (ze źródła o napięciu 440 V)
Czas wymiany akumulatorów na stacji: 5 minut
Energia zgromadzona w akumulatorach: od 42 kWh do 70 kWh
Szacowana żywotność: 7 - 10 lat
Całkowita masa: 550 kg

Cena
Cena: od 57 400 USD
W USA ze względu na ulgę podatkową na samochody elektryczne możliwe będzie obniżenie ceny o 7 500 USD, czyli koszt najtańszego auta wyniesie 49 900 USD

http://www.samochodyelektryczne.org/inde....._WhiteStar

Nie głupia zabawka i chyba nawet nie bardzo droga (no może jak $ był po 2pln).
Do tego 5,6 s do setki w standardzie, a pewnie wystraczy wgrać nowy algorytm sterowania napędem, lepsze akumulatory i mamy 3s Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 20:40, 30 Mar '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

larkow napisał:
http://www.samochodyelektryczne.org/

dobra strona, dzieki
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wld




Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 1104
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 21:03, 30 Mar '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rzeczywiscie nowa Tesla wymiata. Swietna sprawa z wymiana baterii. Jazda w dalsza trase juz nie stanowi problemu. Jedyna rzecza, ktora moze zje...c wszystko to pazerne panstwa. Jak znam zycie to jakis dekiel wymysli podatek.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
suspenser




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 669
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 23:58, 31 Mar '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wld napisał:
Nie masz wyobrazenia ile energii potrzeba do zasilania samochodow. W USA, ktore ma raczej sprawna siec energeryczna w upaly wszystko siada, bo ludzie wlaczaja klimatyzatory. Teraz wyobraz sobie jak kazdy podlacza dodatkowo jeden lub dwa samochody. Nie zmusisz nikogo do ladowania w nocy, bo kazdy laduje jak potrzebuje, tym bardziej, ze auta elektryczne laduja sie dosc dlugo.
.


Sprawność sieci w USA zwłaszcza przesyłowych pokazał blackout z 2003 r., a dziś pokazuje własnie to, ża wszystko siada gdy ludzie włączają klimatyzatory Wink

Klimatyzacji w nocy używa się mniej - to chyba oczywiste, więc gdy zostanie dopasowany system do dziennego zapotrzebowania na prąd dla klimy i reszty potrzeb to w nocy mamy mega nadwyżkę możliwości produkcji i przesyłu co świetnie nadaje sie do ładowania aut.

Do ładowania aut w nocy zmusi ludzi życie, bo skoro ładują się około 4 h (wykorzystując maksymalne możliwości sieci domowych, czyli 10-18 kW) to w dzień po pierwsze nikt nie ma na to czasu, bo jeździ, a po drugie nocą prąd jest tańszy.

Ciekawy jestem jaka jest żywotność tych akumulatorów w polskich warunkach klimatycznych i zasięg auta przy -25 stopniach przy włączonym ogrzewaniu kabiny oraz latem przy +30 gdy używa się klimatyzacji.

Co do odnawialnych źródeł energii w tym także prądu to jest ich masa, lecz patenty są wykupowane i ukrywane.
Tym, którzy nie dają się wykupić nie daje się kredytu na ich budowę oraz rzuca kłody pod nogi za pomocą aparatów państwowych patrz geotermia w polsce, technologia przetwarzania CO2 na paliwo przy użyciu alg.

larkow - z tymi 3 s do 100 km/h nie jest tak prosto jak napisałeś.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
larkow




Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 130
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 20:45, 01 Kwi '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

suspenser napisał:
larkow - z tymi 3 s do 100 km/h nie jest tak prosto jak napisałeś.

Czemu nie prosto? Przykładowo dla tej sportowej Tesli (<5s do setki) do tego pewnie się ograniczą, czyli wgrania nowego softu. Teoretycznie, w pewnym zakresie, taki tuning powinien być prostszy niż w przypadku spalinówek, chociaż teraz to też prawie sama elektronika więc może być podobnie.

Przy okazji dwa niusy:

Cytat:
Nowe, superpojemne kondensatory
(...)
Dzięki temu pojemność 'superkondensatora' wzrosła ok. 100-krotnie, pozwalając na przechowywanie 3000Wh energii na każdy kilogram wagi kondensatora (rozwiązanie klasyczne osiąga tutaj 30-40Wh/kg).

http://www.frazpc.pl/news/24218
http://www.gizmag.com/nanoscale-supercapacitor/11297/

Problem magazynowania energii rozwiązany?? Pewnie jeszcze nie, ale widać że idą w dobrą stronę.

Cytat:
Rząd chce dopłacać do nowych aut - 5 tys. złotych
(..)
Według informacji gazety, cena fiata 600 przy podatku ekologicznym zamiast akcyzy i przy skorzystaniu z premii za zezłomowanie spadłaby z 22,5 tysięcy do około 16,8 tysięcy złotych. Na nowych rozwiązaniach podatkowych skorzystałyby polskie fabryki.

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosc.....40134.html

tylko to chce...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wld




Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 1104
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 13:42, 06 Kwi '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cos mi sie zdaje, ze auta ekologiczne(na prad, wodor, sprezone powietrze) sa dla rzadow sola w oku. Nie moga ich zakazac, bo forsuja pod publike jakies smieszne projekty ekologiczne, a z drugiej strony ich szybkie wdrozenie spowoduje odciecie od latwej kasy z akcyzy na paliwo i wymyslanych teraz podatkow ekologicznych. Pewnie dlatego tak topornie to wszystko idzie. Bez problemu mozna umorzyc Vat na auta elektryczne w imie europejskiej mody na walke z co2. Mini E i Think sa bardzo dojrzalymi projektami, latwo wygryza spalinowe auta w miescie.

Biorac pod uwage Think oszczedzamy ~30zl/100km. Oczywiscie zalezy z jakim autem porownamy. Srednio mozna przyjac 8-9l/100 bierze maly benzyniak z automatem w miescie. Rocznie zalozmy 30tys=9000zl itd. Do tego dochodzi pewnie z 1000zl oszczednosci na OC rocznie (bez znizek). 3 lata i ~30.000zl w przod. Dla obywatela mila perspektywa. Jednak zlodzieje licza tak:

Kowalski przez 3 lata robi 90000km, wiec musi kupic 8100 litrow benzyny za (8100*3,9) 31.590zl z czego my mamy okolo 60%, czyli 18.954zl. O nie, tak byc nie bedzie, zadnych elektrycznych wozkow!

Teraz trzeba pomnozyc to 18tys.zl, niech nawet bedzie 10tys.zl przez Kowalskich, to nam wyjdzie przerazajaca suma. W PL jest 18mln aut osobowych. Niech 3mln kupia auto elektryczne=30.000.000.000 w ciagu trzech lat mniej wpadnie do dziurawego wora zwanego budzetem. Jak polowa aut bedzie na prad to mamy 90mld. To jest chyba najgorszy sen politykow zwiazany z autami elektrycznymi.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 19:23, 10 Kwi '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Roadster Tesli, będący połączeniem zmodyfikowanej konstrukcji bazującej na Lotusie Elise oraz pewnych elementach wyprodukowanych przez firmę Mitsubishi, przejechał cały dystans 387 kilometrów na jednym ładowaniu baterii. Wynik nie jest rekordowy - Tesla osiąga zasięg 548 kilometrów na jednym ładowaniu, jednak w tym wypadku mieliśmy do czynienia z innym niż typowy profilem jazdy, dostosowanym do jazdy wyścigowej. Zawody w Monte Carlo dla alternatywnie napędzanych pojazdów są doskonałym sprawdzianem dla opracowywanych technologii (silniki elektryczne, baterie słoneczne, wodór...). Obecny rekord dystansu należy do pojazdu Solectria Sunrise, który przejechał 603 kilometry zanim trzeba było poszukać gniazdka. Konstruktorzy dążą do zapewnienia pojazdom elektrycznym możliwości przejechania około 610 kilometrów, co jak widać jest wynikiem w pełni osiągalnym.
http://www.frazpc.pl/news/24579-Tesla_ko....._ladowaniu
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wld




Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 1104
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 22:35, 10 Kwi '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Postep. I gdzie? W USA. Moloch? Nie, mala kapitalistyczna firma. Ups. sorry nie ten topic Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 23:09, 09 Maj '09   Temat postu: Nowy rekord! Zaledwie 0,028 l/100km Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Na niemieckim torze Lausitz odbywa się 25. edycja Shell Eco-Marathon. Rywalizacja ma na celu zachęcenie studentów szkół technicznych do prac nad technologiami pozwalającymi na zwiększenie efektywności silników.
Testy i przygotowania do Eco-Marathonu trwają od czwartkowego popołudnia. Przed zawodnikami jeszcze kilkanaście godzin rywalizacji. Już teraz wiadomo, że tegoroczna edycja przejdzie do historii.

Organizatorzy zawodów poinformowali, że prototyp zbudowany przez zespół La Joliverie Nantes jest w stanie przemierzyć na jednym litrze paliwa aż 3582 kilometry! Oznacza to, że średnie spalanie wynosi zaledwie 0,028 l/100km. Tym samym poprawiono rezultat z 2004 roku, kiedy litr paliwa wystarczył na przejechanie 3410 kilometrów. Warto dodać, że poprzedni rekord również został ustanowiony przez zespół La Joliverie Nantes!

Kolejny rekord ustanowił prototyp napędzany energią słoneczną. Pojazd skonstruowany przez studentów zespołu The Lycee Louis Pasquet Arles zużył 1 kWh na pokonanie 644 kilometrów. Tyle samo prądu pobiera paląca się przez 10 godzin żarówka o mocy 100 W.

czytaj dalej tutaj: http://moto.onet.pl/1556431,1,nowy-rekord-zaledwie-0-028-l-100km,artykul.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sonic3




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 682
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 00:38, 06 Cze '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@Wld co do Priusa jako generator, zauważ że dzięki zastosowaniu silnika hybrydowego redukowane są straty przy spalaniu paliwa, podczas gdy w samym silniku spalinowym osiągamy sprawność na poziomie 25% - 30%, w silniku elektrycznym może wynieść ok. 70%, w nowym rozwiązaniu czyli montowaniu 4 silników elektrycznych bezpośrednio w felgach dzięki redukcji przenoszenia napędu sprawność sięga rekordowych 90%.
Nie wiem jaka jest sprawność w przypadku hybryd ale jest na pewno wyższa niż w przypadku silników spalinowych, tak więc wysoka wydajność piusa w wykorzystaniu go jako generator elektryczny wiąże się z bardziej wydajnym spalaniem paliwa. I to właśnie robią hybrydy które nie są podłączane do gniazdka, po prostu podnoszą sprawność silnika spalinowego przekształcając cześć normalnie traconej energii na elektryczność. I się tak nie bulwersuj, bo na spokojnie też można prowadzić dyskusje.

Tak wygląda koncepcja pojazdu elektrycznego z silnikami zamontowanymi w kołach, zauważcie że silnik w masce to tylko prądnica (taki rodzaj hybrydy jak prądu zabraknie mamy paliwo) i równie dobrze mogło by jej tam nie być odciążając wagę i zwiększając przestrzeń użytkową pojazdu.


A tutaj mamy bezpośrednio filmik obrazujący jak takie rozwiązanie wygląda w teoretycznym zastosowaniu.
Dodam, że jest to rewelacyjne i bardzo innowacyjne rozwiązanie obecnie pracuje nad nim wiele marek ponieważ nikt jeszcze go nie opatentował i bardzo dobrze:)


Pisałem, o tym już wielokrotnie jako, że nie chce mi się dokładnie wszystkiego opisywać wkleję mój wpis na ten temat z pewnego bloga:

Cytat:

#

Komentarz autorstwa: elrond33, napisany 02/06/2008

Mam wątpliwość co do ekologiczności tego typu pojazdów. Wprawdzie nie zatruwają atmosfery spalinami i CO2, ale akumulatory trzeba im naładować. Czyli wprowadzenie do powszechnego użytku takich pojazdów oznacza zwiększenie zużycia energii elektrycznej, a ta wciąż jeszcze pochodzi głównie z elektrowni węglowych. Czyli z tą zielenią to tak nie do końca. Chyba że zacznie się produkować zielony prąd na masową skalę.
#

Komentarz autorstwa: sonic, napisany 02/06/2008

@elrond33 - To stwierdzanie jest błędne, postaram się raz a dobrze odpisać dlaczego.
Informacja, którą przedstawiłeś serwowały kilkanaście lat temu przedstawiciele koncernów naftowych w walce przed zalewem elektrycznej konkurencji na terenie Kalifornii, był to jeden z argumentów przedstawiany na różnych rozprawach przeciwko elektrycznym samochodom i nie został on nigdy poparty dowodami, a jest wręcz przeciwnie.
Samochody elektryczne produkują mniej gazów cieplarnianych nawet jeżeli ładowałyby się prądem z elektrowni zasilanej węglem, a co najważniejsze pozostaje tu alternatywa w postaci ładowania prądu w nowocześniejszych elektrowniach. Sam pojazd posiada większą sprawność energetyczną niż pojazdy benzynowe.

Podając taki argument Zapominamy tutaj o stratach i zanieczyszczeniach wynikających z produkcji samego paliwa, z kwestii energetycznej rafinacja ropy naftowej jest procesem złożonym pochłaniającym dużo energii, poza tym na polach naftowych wypala się ogromne ilości gazu ziemnego, którego nie sposób zmagazynować w całości.
Kwestia ekologiczna jest równie czarna, ropa naftowa nie zatruwa nam tylko powietrza ale także grunty i morza.
Przy wydobywaniu ropy na lądzie stosuje się wpompowywaną wodę pod ciśnieniem, która zostaje zatruta w wyniku wzięcia udziału w procesie wydobywczym. Aby wydobywać ropę niszczone i wycinane jest wszystko co w danym miejscu przedtem rosło, takie po wydobywcze miejsca stają sie pustyniami. Można także wspomnieć o wylewaniu do gruntu ok. 15l oleju silnikowego rocznie przy każdym użytkowanym samochodzie, a cały niszczycielski proces kończy się na naszej róże wydechowej o której przy w/w stwierdzeniu tez nie było wspomniane.
Inna kwestia to zdrowie, nie wiem czy ktoś przeliczał je na złotówki.

Tak samo jest z mitem budowanym na potężnej gotówce, że wodór to przyszłość. Tak naprawdę to następny marketingowy blef wielkiej ropy, ich zabezpieczenie, że konsument nie przestanie być uzależniony od ich instytucji i przedsiębiorstw. Za pomocą potężnych zastrzyków finansowych te informacje wciąż krążą w mediach i zaszczepiają się w głowach przeciętnych kowalskich ale wystarczy się bliżej przyjrzeć sprawie, aby odróżnić fikcje marketingową od realiów produktu. Samochód na wodór to tak na prawdę samochód elektryczny, a używanie wodoru zamiast akumulatorów jest 5 razy mniej wydajne. Pojazd wodorowy o zasięgu 300km jest tak niebezpieczny, że mógłby zniszczyć pół ulicy. To jeżdżąca bomba, która mogłaby być wykorzystywana przez mafie i inne instytucje przestępcze do okazywania swych wrogich zamiarów. No i kto weźmie odpowiedzialność za zarejestrowanie takiego pojazdu na drogach i przeprowadzenie z nim testów zderzeniowych.

Obecnie najbardziej ekologiczne rozwiązanie to pojazd na sprężone powietrze albo po prostu rower.
Pojazd elektryczny nie jest święty ma on swoje wady ekonomiczne jak i ekologiczne, jedną z najczęściej wspominanych jest wymiana toksycznych akumulatorów. Jest to coś za coś, w miejsce jednych toksyn wstawiamy inne, ale należałoby tu zrobić przeliczniki na ilość i toksyczność tych substancji, mi takowych nie udało się na razie nigdzie znaleźć, choć wydaje mi się, że przy wymianie aku raz na kilka lat ilość takich substancji byłaby niewielka w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami. Akumulatory można poddać procesowi utylizacji albo recyklingowi, akumulatory w słynnych pojazdach EV1 nadawały się w 98% do recyklingu ale były to starego typu ciężkie ołowianki, których już raczej nie zobaczymy w nowoczesnych konstrukcjach. Technologia akumulatorów wegetowała przez ponad 50lat i dopiero przy prężnym rozwoju elektroniki mobilnej zaczynamy otrzymywać nowe rozwiązania w tej dziedzinie.
Dla samochodów miejskich i tylko takich można zastosować zamiast akumulatorów kondensatory, zasięg takiego pojazdu to 20km przy błyskawicznym ładowaniu i brak jakichkolwiek substancji szkodliwych. Sprawność kondensatorów jest też o wiele wyższa niż aku.

Sprawność samochodu elektrycznego jest dużo wyższa niż auta spalinowego. Przeciętnie samochód benzynowy ma sprawność w ok. 30%, a reszta ucieka nam razem z ciepłym powietrzem. Silniki elektryczne mają 2 razy większą sprawność sięgającą nawet 70%, taką też sprawność posiadają silniki pneumatyczne. Poza tym ponieważ silnik elektryczny ma potężny moment obrotowy i można go włączać do woli nie potrzebna jest nam żadna skrzynia biegów na której otrzymujemy kolejne straty energii, także dzięki temu odpada nam co półroczna wymiana oleju. Uproszczeniu i obniżeniu kosztów ulega cała konstrukcja silnika.
Przy jeździe z górki i hamowaniu można odzyskiwać energię z powrotem do aku, nie jest to nic dużego ale jest to kolejna minimalizacja strat energetycznych, a kolejna to nie pobieranie energii podczas postoju na światłach lub zakorkowanych jedniach.
Najważniejsze są chyba koszty utrzymania pojazdu jak i zdrowie ludzkie, sam samochód można ładować z gniazdka w nocy na nocnej taryfie, a brak jakiegokolwiek hałasu za oknem to wygoda na jaką sobie nie możemy obecnie w miastach pozwolić.
Ostatnim przebojem w technologi samochodów elektrycznych są siniki w kołach i barak jakiegokolwiek przenoszenia napędu. Takie rozwiązania sięgają rekordowych sprawności 90% i do tego zmniejsza się masa auta, a zwiększa pojemność.
Zamiast jednego dużego silnika montowane są w kołach 4 mniejsze, dzięki czemu podjazd może mieć jednocześnie napęd na przód, tył i 4×4. Niezależne sterowanie komputerowo takimi kołami pozwoli automatycznie wychodzić pojazd z poślizgów, a ABS stanie się przeszłością. Mitsubishi EVO VII z silnikami elektrycznymi umiejscowionymi w kołach ma maksymalny zasięg 250 Km i rozpędza się 7s do 100. W poście wyżej zmieściłem 2 filmiki pokazujące rozwiązanie tego typu w koncepcji Volvo.
(...)

Kto straci na autach elektrycznych? przede wszystkim ci, który dzięki starej technologi zarabiają krocie, pewnie odbije się to także na PKB. Kto na tym zyska? Wszyscy pozostali i matka natura
Na razie żyjemy w okresie przejściowym i najbardziej rozsądnie jest zainwestowanie w hybrydę plug-in, która z biegiem lat, nie zmusi nas do sprzedania auta z powodu rosnących cen paliw. Więcej o przyszłości cen paliw można znaleźć na: http://oilpeak.pl Za kilka lat tylko najbogatszych będzie dalej stać na korzystnie z ropy naftowej, dlatego potrzebujemy alternatywy.

quote from: http://www.zielonemigdaly.pl/?p=416
_________________
http://zakazaneowoce.pl/imgs/banery/baner-zakazaneowoce-350x20.jpg
Zdolność do dziwienia się jest początkiem do mądrości
Prawa jednego człowieka kończą się tam, gdzie zaczynają się prawa drugiej osoby.
W jedności siła nie w budowanych murach!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jabba




Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 1186
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 19:44, 06 Cze '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@sonic3
Prius używa motoru elektrycznego tylko i wyłącznie do ruszania i ewentualnie do wleczenia się w korku.
Normalnie to to auto wcale takie super ekonomiczne nie jest.

w trasie pali 4l pb, a mój nissan primera 1,9dci 5l ON.
w mieście prius pali 6l pb a mój nissan na taxi 6,5l ON
Więc sorki ale jeśli idzie o ekonomie i koszty jazdy to prius wcale nie jest taką rewelką.
_________________
http://republika.pl/blog_fa_550912/991430/sz/zwoliludu.gif
________________________________
A na drzewach zamiast liści wisieć będą komuniści
i LEWACY

Raz sierpem raz młotem w czerwoną hołotę
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Ziemia i wolna energia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona:  «   1, 2, 3, ... 12, 13, 14   » 
Strona 2 z 14

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


Samochody na alternatywne paliwa
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile