|
Autor
|
Wiadomość |
oko
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 2059
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 11:45, 09 Paź '22
Temat postu: ustawa o ochronie ludności |
|
|
"Chodzi o projekt ustawy pod nazwą „ustawa o ochronie ludności oraz o stanie klęski żywiołowej”. Ma wejść w życie – 1.01.2023 r. Obecnie trwają konsultacje społeczne.
Dlaczego jest tak groźny? Po pierwsze projekt tej ustawy łamie konstytucję III RP z 1997 r. wprowadzając dwa stany pseudonadzwyczajne, które w niej nie występują – stan pogotowia i stan zagrożenia. Stany te będą mogły być wprowadzone zwykłym rozporządzeniem ministra lub wojewody (jeśli będą dotyczyć tylko danego województwa). Stany te będą mogły być wprowadzane na 30 dni. Nie zapisano nic o limicie ich przedłużania, więc będą mogły być przedłużane kolejnymi rozporządzeniami czy zarządzeniami wojewody w nieskończoność. Co więcej – nie ma określonych żadnych precyzyjnych kryteriów kiedy można wprowadzić taki stan pseudonadzwyczajny pogotowia czy zagrożenia. Wystarczy, że istnieje zagrożenie, a jakie to już sobie władza może wymyśleć w zasadzie co zechce.
Po wprowadzeniu takiego pseudonadzwyczajnego stanu według art. 43 ww. projektu ustawy władze i podległe im służby będą mogły m. in:
zawieszać działalność gospodarczą różnych firm bez odszkodowania;
reglamentować żywność;
wprowadzać obowiązek badań lekarskich i poddawania się zabiegom profilaktycznym (w tym zapewne szczepień choć to nie jest wprost napisane);
wprowadzać obowiązek oddawania lokali mieszkalnych;
przymusowo wyburzać budynki;
nakazywać ewakuację;
nakazywać lub zakazywać pobytu w danym miejscu;
zakazywać zgromadzeń masowych;
zakazywać lub nakazywać przemieszczanie się;
używać mieszkań i przedmiotów (jak np. samochody) bez zgody właściciela
zakazywać protestów
https://pawel82.nowyekran24.com/post/169.....za-wolnosc
...................................................................
"Uprzejmie informujemy, że do konsultacji publicznych został skierowany projekt ustawy o ochronie ludności oraz o stanie klęski żywiołowej. Po kilkunastoletnim okresie obowiązywania dotychczasowe przepisy regulujące zagadnienie zarządzania kryzysowego przestały odpowiadać wymogom reagowania państwa na dynamicznie zmieniające się otoczenie. Szczególnie w drugim dziesięcioleciu XXI wieku Polska doświadczyła szeregu kryzysowych zdarzeń, związanych głównie z działaniem sił natury. Powódź roku 2010, czy gwałtowne zjawiska atmosferyczne w latach 2013 i 2017 to tylko niektóre przykłady potwierdzające potrzebę dokonania głębokich zmian strukturalnych w obszarze zarządzania kryzysowego. Rekomendowanym rozwiązaniem umożliwiającym zmiany dotychczasowego modelu ochrony ludności i zadań obrony cywilnej, jest stworzenie jednolitego aktu prawnego, poprzez interwencję legislacyjną w sferze zadań organów administracji publicznej, czy też nałożenie obowiązków na inne podmioty. Projekt ustawy ma na celu zapewnienie funkcjonowania ochrony ludności w związku z zagrożeniami naturalnymi i cywilizacyjnymi, w tym militarnymi oraz ma na celu wprowadzenie instrumentów prawno-organizacyjnych w zakresie ochrony ludności, które pozwolą na zapewnienie sprawnego i efektywnego finansowania oraz działania w przedmiotowym obszarze, w tym skuteczne zapobieganie, przygotowanie oraz reakcję na zagrożenia. Głównym celem projektu jest stworzenie aktu prawnego rangi ustawowej regulującego w sposób kompleksowy zagadnienie ochrony ludności. Powyższe zostanie osiągnięte poprzez konsolidację aktów prawnych regulujących kwestie ochrony ludności, zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej, stanu klęski żywiołowej, a także poprzez przedefiniowanie i podniesienie do rangi ustawy zagadnienia obecnie regulującego krajowy system ratowniczo-gaśniczy. Niezwykle ważne jest uregulowanie zagadnień związanych z ochroną ludności i obroną cywilną przez doprecyzowanie zadań poszczególnych organów, stworzenie nowych rozwiązań organizacyjnych w obszarze ochrony ludności, w tym obrony cywilnej, przede wszystkim w wymiarze praktycznym. Ponadto projekt wprowadza mechanizmy działania organów administracji publicznej zajmujących się ochroną ludności i obroną cywilną, ułatwiając realizację tych zadań. Myślą przewodnią proponowanych rozwiązań jest wykorzystanie istniejących zasobów państwa, w szczególności struktur odpowiedzialnych za zarządzanie kryzysowe, zasobów krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego, Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych, Państwowego Ratownictwa Medycznego, systemu powiadamiania ratunkowego oraz potencjału stowarzyszeń (ochotnicze straże pożarne) i organizacji pozarządowych. Duży nacisk został również położony na potrzebę poprawy oraz zintensyfikowania współpracy organów i podmiotów ochrony ludności. Szczegóły dotyczące proponowanych zmian w prawnych zawarte są w uzasadnieniu oraz Ocenie Skutków Regulacji (OSR), które wraz z projektem aktu prawnego znajdują się w załączeniu. Link do informacji szczegółowych: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12363754 Uprzejmie prosimy o przekazywanie ewentualnych uwag, opinii i stanowisk do projektu w terminie do 12 września 2022 roku na adres: szkop@pracodawcy.pl. "
https://pracodawcy.pl/projekt-ustawy-o-o.....ywiolowej/
........................................................................
"Prof. Hubert Izdebski analizował dla forumIdei Fundacji Batorego także poprzednią wersję ustawy. W obecnej analizie porównuje projekt przekazany właśnie do konsultacji publicznych (określany jako „Projekt 31.8”) z poprzednim („Projekt 14.2”) noszącym datę 14 lutego 2022 roku. W związku z powyższym autor nie powtarza oceny poprzedniego projektu ustawy w całym jej zakresie.
Prof. Izdebski zastanawia się, na ile obecny projekt – choć może służyć także uporządkowaniu stanu prawnego – jest wynikiem zamiaru kontynuowania zmiany ustroju bez zmiany Konstytucji.
„Analiza tego projektu pod kątem konstytucyjnych praw człowieka i obywatela oraz decentralizacji władzy publicznej i tym samym samodzielności jednostek samorządu terytorialnego, potwierdza ogólną tendencję dokonywania od 2015 roku drogą legislacyjną i pozalegislacyjną zmian ustroju Rzeczypospolitej bez, niemożliwej ze względu na skład parlamentu, zmiany konstytucji” – uważa prof. Hubert Izdebski.
Stany quasi-nadzwyczajne: zagrożenia i pogotowia
W swojej obecnej wersji projekt nadal może budzić istotne wątpliwości natury konstytucyjnej ze względu na podtrzymanie stopniowania szczególnych opisanych w nim stanów: pogotowia (obowiązującego również organy samorządu, jak i przedsiębiorców), zagrożenia i klęski żywiołowej. Oznacza to propozycję wprowadzenia dwóch, nieznanych Konstytucji RP stanów quasi-nadzwyczajnych.
Prof. Izdebski przypomina uzasadnienie wyroku z 21 kwietnia 2009 roku dotyczącego ustawy o zarządzaniu kryzysowym, w którym Trybunał Konstytucyjny podkreślił: „Konstytucja wyznacza granice między stanami nadzwyczajnymi (art. 228 Konstytucji) a «normalnym» funkcjonowaniem państwa. […] Konstytucja rozróżnia wyłącznie zagrożenie zwykłe i zagrożenie szczególne dla państwa i jego obywateli. Nie zawiera natomiast przepisów zezwalających na wyróżnianie specyficznego stanu narastania zagrożeń («sytuacji kryzysowej»), usytuowanego pomiędzy zwykłymi zagrożeniami bezpieczeństwa państwa (dla likwidacji bądź ograniczenia których wystarczają zwykłe środki konstytucyjne) a zagrożeniami szczególnymi, uzasadniającymi prowadzenie jednego ze stanów nadzwyczajnych”.
Z uzasadnienia obecnego projektu wynika, że przesłankami wprowadzania stanów innych niż – konstytucyjnie nadzwyczajny – stan klęski żywiołowej mają być „sytuacje nadzwyczajnego zagrożenia”. Jest to określenie idące nawet dalej niż konstytucyjne „sytuacje szczególnych zagrożeń”. Jest to zatem kolejna próba wyjścia poza konstytucyjną dychotomię: normalne funkcjonowanie państwa – stan nadzwyczajny, po szczególnych rozwiązaniach antycovidowych oraz rozwiązaniach przyjętych w Ustawie z 17 listopada 2021 r. o zmianie ustawy o ochronie granicy państwowej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2191), która weszła w życie wraz z zakończeniem stanu wyjątkowego wprowadzonego 2 września 2021 roku w części województwa podlaskiego i części województwa lubelskiego."
https://www.batory.org.pl/publikacja/pro.....we-tresci/
........................................................................
"ak wyjaśniał Mariusz Kamiński minister spraw wewnętrznych i administracji zaprojektowana ustawa ma być bardzo ważnym uzupełnieniem obowiązującej już ustawy o obronie Ojczyzny. Ma kompleksowo uregulować zagadnienia związane z zarządzaniem kryzysowym i obroną cywilną. Wykorzystać doświadczenia i załatać luki jakie powstały podczas zmagań z wiązanych z kataklizmami naturalnymi, pandemią covid i wojną, która toczy się za wschodnią granicą.
MSWiA wskazuje na kilkanaście zdiagnozowanych problemów m.in.:
brak jednoznacznego podziału kompetencji między elementami systemu zarządzania kryzysowego i przypisania odpowiedzialności za działania;
brak powiązania stanów nadzwyczajnym z zarządzaniem kryzysowym; marazm decyzyjny;
brak wyposażenia głównego podmiotu decyzyjnego, jakim jest Prezes Rady Ministrów w szczególne instrumenty reagowania; zbiurokratyzowanie procedur;
nieaktualne informacje o dostępnych zasobach sił i środków ochrony ludności, złe przepisy.
Premier odpowiedzialny za ochronę ludności, silniejsze MSWiA
Projekt zakłada że odpowiedzialny za ochronę ludności na terytorium Polski będzie premier, w przypadkach niecierpiących zwłoki odpowiedzialność tę przejmie minister właściwy do spraw wewnętrznych, który ma być odpowiedzialny też za koordynowanie, w imieniu premiera, "wszystkich podejmowanych działań w zakresie ochrony ludności".
Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/samorzad/ustawa-o-o.....15689.html
W godzinę "W" system ochrony ludności zamieni się w systemu obrony ludności
Ustawa wprowadza regulacje stanowiące podstawę dla realizacji zadań ochrony ludności z chwilą ogłoszenia stanu wojennego, stanu klęski żywiołowej i w czasie wojny (obrona cywilna), zastępując dotychczasowe rozwiązania prawne.
Za organizację zadań obrony cywilnej odpowiadać będzie minister właściwy do spraw wewnętrznych. Komendantami formacji obrony cywilnej będą:
na obszarze kraju – Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej;
w województwie – komendant wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej;
w powiecie i miastach na prawach powiatu – komendant powiatowy (miejski) PSP;
w gminie, mieście – osoba wyznaczona przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) po zasięgnięciu opinii właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej.
O problemie pisaliśmy także w tekstach:
Najważniejszym problemem obrony cywilnej jest to, że jej nie ma>>
Nowa obrona cywilna głównie na barkach straży pożarnej
Trzy stany gotowości państwa
MSWiA wskazuje, że i pandemia i kryzys uchodźcy pokazały, że brak jest określenia mechanizmów systemowego podniesienia gotowości organów administracji publicznej w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej, które nie wymagają wprowadzenia stanów nadzwyczajnych. Projekt proponuje więc trzy takie stany:
pogotowia,
zagrożenia
klęski żywiołowej.
Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/samorzad/ustawa-o-o.....15689.html
"
Sprawa jest wyjątkowa i z pewnością rozmija się planami "ludności na terenie Rzeczposopolitej".
Projekty ustawy w linkach. Szczególnie "uzasadnienie" jest kluczowe.
https://pracodawcy.pl/wp-content/uploads.....lowej.docx
https://pracodawcy.pl/wp-content/uploads.....lowej.docx
https://pracodawcy.pl/wp-content/uploads.....lowej.docx
Czy wykonawcy planowanych zamierzeń mogli otrzymać obietnice azylu...?
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
oko
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 2059
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 07:43, 10 Paź '22
Temat postu: |
|
|
"Art. 126. 1. Kto w czasie stanu klęski żywiołowej:
9) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 7 nie poddaje się badaniom lekarskim, leczeniu, szczepieniom ochronnym oraz stosowaniu innych środków profilaktycznych i zabiegów niezbędnych do zwalczania chorób zakaźnych oraz skutków skażeń chemicznych i promieniotwórczych, a także nie poddaje się obowiązkowi kwarantanny,
-podlega karze aresztu albo grzywny.
Art. 127. 1. Niewykonane w całości lub w części do dnia zniesienia stanu klęski żywiołowej lub uchylenia odpowiednich ograniczeń wolności i praw człowieka i obywatela kary za wykroczenia wymierzone na podstawie przepisów ustawy podlegają wykonaniu."
Art. 5. 1. Organami administracji publicznej właściwymi w sprawach ochrony ludności, zwanymi dalej „organami ochrony ludności”, są:
1) Prezes Rady Ministrów;
2) ministrowie kierujący działami administracji rządowej;
3) wojewoda;
4) starosta;
5) wójt, burmistrz lub prezydent miasta.
2. Organy ochrony ludności wykonują zadania na rzecz ochrony ludności w czasie pokoju.
Art. 6. 1. Prezes Rady Ministrów sprawuje ochronę ludności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
........................................................
kiedy temat zostanie odpalony?
a skądinąd, ciekawa jest ta "ochrona" ludności.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
oko
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 2059
Post zebrał 200 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 10:10, 10 Paź '22
Temat postu: Re: ustawa o ochronie ludności |
|
|
Ktoś pod loginem "szkop", zapewne uznaje, że wszystko jest w porządku, lecz czy konsultacją można nazwać przesłanie uwag w mailu?
A może konsultacje faktycznie się odbywają, jedynie brak jest - chyba przez przeoczenie - tego, z jaką społecznością są prowadzone?
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
oko
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 2059
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 12:03, 10 Paź '22
Temat postu: |
|
|
Jakby tę "ustaw(k)ę nazwać, jakiekolwiek "konsultacje społeczne" przeprowadzić, jest ona sprzeczna z obowiązującym prawem.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Ordel
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 8682
Post zebrał 200 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 15:15, 10 Paź '22
Temat postu: |
|
|
Ta ustawa jest niezgodna z Konstytucją. Ale rząd chce nas wydymać w ten sam sposób co gówno rozporządzeniami w okresie tzw Pandemii C-19 .
Czyli robimy nielegalnie z pozycji władzy, zabieramy ci, a ty się sądzisz , ale to co straciłeś w pełni nie odzyskasz, gdzie ludzie tracą też zdrowie przez stres związany z "użeraniem" się z Systemem .
Oni już to raz zrobili rozporządzeniami, teraz robią krok "postępu" bawiąc się w Ustawę. Kurwie tylko czekają na okazję na wprowadzenie stanu wojennego, co jest do załatwienia, kilkoma eksplozjami .
Ewentualnie, zmieni się Konstytucje.
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=0K4J90s1A2M
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
King Crimson
Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 2081
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 15:33, 10 Paź '22
Temat postu: |
|
|
Nie ma co się stresować tylko przygotować. Przyjdą wykonywać zdradzieckie prawa? Łeb rozjebać jak najgorszemu wrogowi i tyle. Kolaborujesz = kula w ryj albo ostry wpierdol. Każdy z Was ma mieć ten kodeks moralny w głowie i sercu. Z bandziorami się nie negocjuje.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
de93ial
Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 3097
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 06:09, 11 Paź '22
Temat postu: |
|
|
I tym samym obywatel tego kraju stanie się tym trzeciej kategorii.
Czyli co, stawiamy się do pierwszych rozpraw i wyroków sądowych orzekających, że to nielegalne, a dalej sobie odpuszczą, jak w przypadku tych dziwnych zabiegów w trakcie c19. Ciekawe jak dużo czasu to zajmie. I czy tym razem zalegalizowany terroryzm będzie naciskał bardziej.
_________________ http://www.triviumeducation.com/
Punkt startowy dla wszystkich.
http://trivium.wybudzeni.com/trivium/
Wersja PL
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
King Crimson
Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 2081
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 07:14, 11 Paź '22
Temat postu: |
|
|
To nie tak. Nie ma co wchodzić z nimi w dyskusję. Tylko twardy opór. Dajmy na to że stwierdzą że twój dom Ci już nie potrzebny i będą cisnąć ścieżkę prawną czy spróbują egzekucji czy cokolwiek bądź. Komitywa z sąsiadami, wspólna samopomoc, walka i opór. Zaczniesz z bandziorami rozmawiać to Cię uciągają po sądach i tym samym wydłużą w świetle prawa twój fuckout, przy okazji marnując twój czas i nerwy. Walka i tyle w temacie. Każdy pies, komornik czy inna prostytutka czytający ten post ma wiedzieć, że ktoś im może łeb odpierdolić przy samej dupie.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
oko
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 2059
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 08:05, 11 Paź '22
Temat postu: |
|
|
King Crimson napisał: | To nie tak. Nie ma co wchodzić z nimi w dyskusję. Tylko twardy opór. Dajmy na to że stwierdzą że twój dom Ci już nie potrzebny i będą cisnąć ścieżkę prawną czy spróbują egzekucji czy cokolwiek bądź. Komitywa z sąsiadami, wspólna samopomoc, walka i opór. Zaczniesz z bandziorami rozmawiać to Cię uciągają po sądach i tym samym wydłużą w świetle prawa twój fuckout, przy okazji marnując twój czas i nerwy. Walka i tyle w temacie. Każdy pies, komornik czy inna prostytutka czytający ten post ma wiedzieć, że ktoś im może łeb odpierdolić przy samej dupie. |
dokładnie tak.
Trzeba każdemu pokazywać INTENCJE "ochroniarzy" bo te powinny najłatwiej trafiać do rozumu.
Art. 6. 1. Prezes Rady Ministrów sprawuje ochronę ludności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Ciekawa sentencja....komu i w czym do tej pory pomógł - oficjalnie i zakulisowo?
Zwróćcie uwagę na
Rozdział 8
Pomoc dla osób fizycznych poszkodowanych w wyniku wystąpienia klęski żywiołowej
przewiduje on pomoc w postaci ....zasiłków. Cały rozdział jest poświęcony ile i komu dać. Cała pomoc to zasiłek.
A ten rozdział z pewnością jest ich nadzieją na powodzenie ich planów;
Rozdział 12
Przepisy karne
Art. 125. Kto umyślnie, nie stosuje się do wydawanych przez funkcjonariusza Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej lub żołnierza Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej na podstawie art. 32 poleceń określonego zachowania się podlega karze aresztu albo grzywny.
Art. 126. 1. Kto w czasie stanu klęski żywiołowej:
1) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 63 ust. 1 nie publikuje lub nie zamieszcza komunikatów i decyzji związanych z działaniami podejmowanymi w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia,
2) wbrew zakazowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 1 prowadzi działalność gospodarczą,
3) wbrew zakazowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 2 prowadzi działalność gospodarczą określonego rodzaju,
4) wbrew nakazowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 2 nie podejmuje działalności gospodarczej określonego rodzaju,
5) wbrew nakazowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 3 nie oddeleguje pracowników do dyspozycji organu kierującego działaniami prowadzonymi w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia,
6) wbrew nakazowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 4 narusza zasady reglamentacji zaopatrzenia w określonego rodzaju artykuły,
7) wbrew zakazowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 5 podwyższa ceny na towary lub usługi,
8 wbrew nakazowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 6 stosuje ceny inne niż ustalone na towary lub usługi,
9) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 7 nie poddaje się badaniom lekarskim, leczeniu, szczepieniom ochronnym oraz stosowaniu innych środków profilaktycznych i zabiegów niezbędnych do zwalczania chorób zakaźnych oraz skutków skażeń chemicznych i promieniotwórczych, a także nie poddaje się obowiązkowi kwarantanny,
10) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 8, nie poddaje się obowiązkowi kwarantanny,
11 wbrew obowiązkowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 9 nie stosuje środków ochrony roślin lub innych środków zapobiegawczych niezbędnych do zwalczania organizmów szkodliwych dla ludzi, zwierząt lub roślin,
12) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 10 nie stosuje określonych środków zapewniających ochronę środowiska,
13) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 11 nie stosuje środków lub zabiegów niezbędnych do zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
14) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 42 ust. 1 pkt 12 nie opróżnia lub nie zabezpiecza lokalu mieszkalnego lub innych pomieszczeń,
15) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 13 nie dokonuje przymusowych rozbiórek i wyburzeń budynków lub innych obiektów budowlanych albo ich części,
1 6 wbrew obowiązkowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 14 nie stosuje się do nakazu ewakuacji w ustalonym czasie z określonych miejsc, obszarów lub obiektów,
17) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 15 nie stosuje się do nakazu albo zakazu przebywania w określonych miejscach i obiektach oraz na określonych obszarach,
18 wbrew zakazowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 16 narusza wprowadzone ograniczenia organizując lub przeprowadzając imprezę masową,
19) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 17 nie stosuje się do nakazu albo zakazu określonego sposobu przemieszczania się,
20) wbrew zakazowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 19 narusza wprowadzone ograniczenie dotyczące prowadzenia strajku,
21) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 43 ust. 1 pkt 21 nie wykonuje świadczeń osobistych lub rzeczowych albo nie wykonuje ich w pełnym zakresie,
22) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 46 ust. 1 nie stosuje się do wprowadzonych ograniczeń w transporcie drogowym, kolejowym lub lotniczym albo w ruchu jednostek pływających na śródlądowych drogach wodnych, na morskich wodach wewnętrznych lub morzu terytorialnym,
23) wbrew obowiązkowi określonemu w art. 47 ust. 1 nie stosuje się do wprowadzonych ograniczeń w pracy urządzeń radiowych nadawczych lub nadawczoodbiorczych, w wykonywaniu usług telekomunikacyjnych, pocztowych usług o charakterze powszechnym lub usług kurierskich
– podlega karze aresztu albo grzywny.
2. Rozpoznawanie spraw określonych w ust. 1 następuje w trybie przepisów o postępowaniu w sprawach o wykroczenia w postępowaniu przyśpieszonym.
Art. 127. 1. Niewykonane w całości lub w części do dnia zniesienia stanu klęski żywiołowej lub uchylenia odpowiednich ograniczeń wolności i praw człowieka i obywatela kary za wykroczenia wymierzone na podstawie przepisów ustawy podlegają wykonaniu.
2. Postępowania w sprawach o wykroczenia określone w niniejszej ustawie, wszczęte i niezakończone orzeczeniem kończącym postępowanie do dnia zniesienia stanu klęski żywiołowej lub uchylenia odpowiednich ograniczeń wolności i praw człowieka i obywatela, prowadzi się na podstawie przepisów ustawy, a wymierzone kary podlegają wykonaniu.
3. Po zniesieniu stanu klęski żywiołowej postępowanie w sprawach o wykroczenia określone w niniejszej ustawie prowadzi się na zasadach ogólnych.
Niech każdy czyta ich pomysły i niech wie, że wszelka pomoc w różnych stanach jest już dawno opracowana i znana. Ich ochrona to grzywny, areszt i pozbawianie praw, co jest wyraźnie widoczne w procedowanym pomyśle.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Agre
Dołączył: 01 Paź 2014 Posty: 798
|
Wysłany: 08:14, 11 Paź '22
Temat postu: |
|
|
Jak ja to czytam to nóż się mi w kieszeni otwiera ...
W zasadzie w ramach tej ustawy mogą chyba wszystko ...
Za komuny było gorzej??
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
oko
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 2059
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 11:35, 11 Paź '22
Temat postu: |
|
|
Agre napisał: |
Za komuny było gorzej?? |
Poczytaj stare gazety, pooglądaj w necie wiadomości, programy z tamtych czasów. Ponoć wtedy kto chciał, pracował. Kto chciał jechał gdzie chciał, nawet autostopem. Ponoć były nawet książeczki autostopowicza. Ponoć dzieci w szkołach uczyły się historii, polskiego i wielu przydatnych do życia przedmiotów. Powiadają, że były jakieś protesty, i, że tylko prominenci wyjeżdżali za granicę. Że w sklepach ogólnie był chłam ale ludzie byli weselsi, zdrowsi, jedli swojskie jedzenie, ze sobą rozmawiali, bawili się chętnie a dzieci miały podwórka, gdzie uczyły się życia. Chłopcy ganiali za dziewczynami, umawiali się na randki do parku, do kina. Że była milicja i biła zatrzymanych, ale złodziei łapali. Że było ormo, ale to dla tych, którym brakowało pomysłu na życie. Nawet na ryby ludzie z wędką jeździli, bo ryba była. A jak ktoś zachorował, to lekarz leczył a pielęgniarki się opiekowały.
Może czytałem i oglądałem jakieś bajki, ale było w nich widać, że tak wtedy było.
============================================================
W zależności od skali i rodzaju zagrożeń - wyraźnie opisane w Ustawie Zasadniczej - wszystkie możliwe działania, są od wielu lat dokładnie opracowane, przerobione i wiadome każdemu odpowiedzialnemu za dany odcinek działania.
Jakie więc zagrożenie miałoby się pojawić, by odpowiadało temu co wymyślili w projekcie?
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
oko
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 2059
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 16:00, 11 Paź '22
Temat postu: |
|
|
oko napisał: |
W zależności od skali i rodzaju zagrożeń - wyraźnie opisane w Ustawie Zasadniczej - wszystkie możliwe działania, są od wielu lat dokładnie opracowane, przerobione i wiadome każdemu odpowiedzialnemu za dany odcinek działania.
Jakie więc zagrożenie miałoby się pojawić, by odpowiadało temu co wymyślili w projekcie? |
Bo, jeżeli wymyślone zostały takie restrykcje, to wyłącznie z tego powodu, że wiadome jest dla nich co się zdarzy i co będzie musiało być wymuszone dla dobra i ochrony ludności.
Można ryzykować nowe hasło powyborcze: będziemy was chronić tak bardzo, że zniszczymy lub nawet zabijemy was dla waszego dobra.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
oko
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 2059
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 15:38, 13 Paź '22
Temat postu: |
|
|
W zasadzie, podstawa takich projektowanych pomysłów, musi mieć określone podłoże. W tym przypadku pojawiają się dwie alternatywy; ci, którzy są autorami, i ci, którzy są za wprowadzaniem takich "rozporządzeń", muszą mieć z urodzenia określony defekt mózgu, lub; muszą dziedziczyć geny innej nacji od polskiej i mieć wrodzony defekt mózgu.
Tak żarliwa nienawiść, może mieć miejsce tylko w takim j/w przypadku.
By, praktycznie przez całe swoje życie, planować sposoby na zniszczenie życia innym, to wykracza poza ramy doświadczeń medycyny.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Goska
Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 3535
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 22:29, 13 Paź '22
Temat postu: |
|
|
To wszystko jest dawno wdrazane w nacji angielskiej i to daje rezultaty, bo kto by sie nie odezwal, to natychmiast zostaje zabity.. Te wszystkie stany wyjatkopwe z roznych powodow zostaly przerobione na narodzie angielskim w kazdym kraju. Nigdy nikt palcem nie kiwnal !!!! Polacy niezadowolonych Anglikow uwazaja za antykrolewskich, a takim biada ! Nizsze sfery tak Anglikow jak i Polakow maja zniknac z powierzchni Ziemi. Wysoka sfera, to ta ktora ma korzenie z Ulanow Polskich, magnaterii Polskiej, wreszcie szlachty polskiej, ale to z ograniczeniem, bo narodowcy sa wykluczeni. Powstaly dawno nowy trend KOSMOPOLITAN jest najwlasciwszy do dominacji na Ziemi. Polacy przestepcy opracowali nowy system sprawowania wladzy na Ziemi. Gununt to zdrowie i zapewnione zawsze towarzystwo. Moze to byc nawet towarzystwo cyganow i z dobrym humorem Rosjan. Ten poziom Polakow sie z nimi asymiluje. Maja i partie szachow i wyzynanie przeciwnikow Globnalnej Wioski. Bez historii, bez korzeni i bez prawa, ktore ogranicza partie szachow i wyzynanie przeciwnikow. Praca, to hanba !!! Pieniadze mozna drukowac czy dostawac z socjalu. Miec wladze by pozwalac na to czy owo lub nie pozwalac na to czy owo. Wladza, to wolnosc absolutna. Od Polakow duzo nacji wszelkich sie uczy !!!
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Choronzon
Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 544
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 06:10, 14 Paź '22
Temat postu: |
|
|
W Australii przepychają właśnie identyczną ustawę (ogłaszanie stanu wyjątkowego, konfiskata samochodów, mieszkań, przymus poddania się zaleceniom itd.).
Cytat: | [The amended] laws can include seizing your car, seizing your house, in fact, they can break into both of those under these acts, they can direct any person to do anything that they consider reasonable to deal with that particular concern they have, none of that is subject to any scrutiny. |
https://www.watoday.com.au/national/west.....5bjtz.html
https://www.parliament.wa.gov.au/Parliam.....2B84-1.pdf
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Ordel
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 8682
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 07:48, 14 Paź '22
Temat postu: |
|
|
Pytanie jakie można zadać rządzącym brzmi :
"Jak tym razem państwo obejdziecie Konstytucję?"
Może je zadać jakiś dziennikarz, na żywo. No ale gdzie ci dziennikarze, zamienili się w stenotypistów systemu i nawet nie ma komu zadać odpowiedniego pytania , by choć na chwilę władza się zawstydziła.
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=0K4J90s1A2M
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
King Crimson
Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 2081
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 08:35, 14 Paź '22
Temat postu: |
|
|
Jak obejdzie? Normalnie wprowadzi stan nadzwyczajny który z automatu zawiesza działanie konstytucji. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
oko
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 2059
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 10:58, 14 Paź '22
Temat postu: |
|
|
Cytat: | Art. 6. 1. Prezes Rady Ministrów sprawuje ochronę ludności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
|
Wchodząc w polemikę z tym pomysłem - wypowiadając się w trybie konsultacji społecznej - pojawia się narzucająca się wątpliwość ...:
jakie Prezes Rady Ministrów posiada w tym temacie kompetencje?
Opierając się jednak na faktach, czytamy, że:
w Konstytucji zadania Prezesa Rady ministrów określone są następująco:
"Rozdział VI
RADA MINISTRÓW I ADMINISTRACJA RZĄDOWA
Art. 146.
Rada Ministrów prowadzi politykę wewnętrzną i zagraniczną Rzeczypospolitej Polskiej.
Do Rady Ministrów należą sprawy polityki państwa nie zastrzeżone dla innych organów państwowych i samorządu terytorialnego.
Rada Ministrów kieruje administracją rządową.
W zakresie i na zasadach określonych w Konstytucji i ustawach Rada Ministrów w szczególności:
1) zapewnia wykonanie ustaw,
2) wydaje rozporządzenia,
3) koordynuje i kontroluje prace organów administracji rządowej,
4) chroni interesy Skarbu Państwa,
5) uchwala projekt budżetu państwa,
6) kieruje wykonaniem budżetu państwa oraz uchwala zamknięcie rachunków państwowych i sprawozdanie z wykonania budżetu,
7) zapewnia bezpieczeństwo wewnętrzne państwa oraz porządek publiczny,
8 zapewnia bezpieczeństwo zewnętrzne państwa,
9) sprawuje ogólne kierownictwo w dziedzinie stosunków z innymi państwami i organizacjami międzynarodowymi,
10) zawiera umowy międzynarodowe wymagające ratyfikacji oraz zatwierdza i wypowiada inne umowy międzynarodowe,
11) sprawuje ogólne kierownictwo w dziedzinie obronności kraju oraz określa corocznie liczbę obywateli powoływanych do czynnej służby wojskowej,
12) określa organizację i tryb swojej pracy.
Art. 147.
Rada Ministrów składa się z Prezesa Rady Ministrów i ministrów.
W skład Rady Ministrów mogą być powoływani wiceprezesi Rady Ministrów.
Prezes i wiceprezes Rady Ministrów mogą pełnić także funkcję ministra.
W skład Rady Ministrów mogą być ponadto powoływani przewodniczący określonych w ustawach komitetów.
Art. 148.
Prezes Rady Ministrów:
reprezentuje Radę Ministrów,
kieruje pracami Rady Ministrów,
wydaje rozporządzenia,
zapewnia wykonywanie polityki Rady Ministrów i określa sposoby jej wykonywania,
koordynuje i kontroluje pracę członków Rady Ministrów,
sprawuje nadzór nad samorządem terytorialnym w granicach i formach określonych w Konstytucji i ustawach,
jest zwierzchnikiem służbowym pracowników administracji rządowej.
Jeśli ktoś w tym zapisie widzi cokolwiek o ochronie ludności przez Prezesa Rady Ministrów, to pocztą wyślę mu dobre piwo.
A jak widać to co widać, to pomysły jakie im się zamarzyły, na samym początku o tym debaty, można potraktować w zasadzie z przymrużeniem oka.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Goska
Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 3535
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 15:33, 15 Paź '22
Temat postu: |
|
|
Czym w takim razie zajmuje sie Rada Panstwa ?
Jest chociaz jedno Ministerstwo ?
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Goska
Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 3535
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 15:31, 06 Lis '22
Temat postu: |
|
|
Wybory
Na kogo ludzie chca glosowac ? Kogo ludzie, zwykli ludzie znaja w swoim srodowisku ? Ludzie cos sobie ubzdurali !!! Mysla, ze kal zapisza sie do partii, to znajda wloasciwego czlowieka. Pozniej sie okazuje, ze to nie ta partia i tak calymi latami szukaja wlasciwego czlowieka !!!
Zwykly czlowiek musi sie trzymac Konstytucji i prawa obowiazujacego w kraju. Skoro te rzaczy w karju sa, to znaczy, ze administracja kraju funkcjonuje !!! Tylko adm,inistracja kraju moze decydowac o stanowiskach panstwowych !!! Niech sie wreszcie tez narods polski nad tym zastanowi i przestanie szukac oparcia w przygodnych strukrurach miedzynarodowych ! Motloch narodowy doprowadzi wreszcie do unicestwienia panstwa, jak dluzej bedzie tak trawalo i bedzie sluchhal p[rzygodnych mowcow. Do pracy Polacy i do szkoly. Radze tez duzo odpoczynku !!!
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz moderować swoich tematów
|
|