W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
UOKiK pomaga szarlatanom?  
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena:
2 głosy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Odsłon: 2043
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sikorski




Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 1898
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 12:28, 06 Kwi '11   Temat postu: UOKiK pomaga szarlatanom? Odpowiedz z cytatem

http://www.racjonalista.pl/forum.php/s,409041


Cytat:
Postanowieniem z 2 lutego br. UOKiK wszczął postępowanie antymonopolowe wobec Naczelnej Izby Lekarskiej. Postawiono jej zarzut zawarcia na krajowym rynku świadczeń zdrowotnych porozumienia ograniczającego konkurencję na krajowych rynkach sprzedaży produktów leczniczych homeopatycznych wydawanych z przepisu lekarza. Ograniczenie to polega - zdaniem UOKiK - na ograniczeniu dostępu do tych rynków przedsiębiorcom prowadzącym sprzedaż produktów leczniczych, wskutek ograniczenia lekarzom i lekarzom dentystom możliwości ordynowania tych produktów w wyniku przyjęcia przez NRL stanowiska, iż stosowanie homeopatii stoi w sprzeczności z zasadami etyki lekarskiej.


Cytat:
Jak widać, skuteczna walka z homeopatią nie będzie możliwa bez likwidacji możliwości rejestrowania homeopatyków jako środków leczniczych. W innym wypadku, każde działanie mające na celu ograniczenie ich stosowania będzie odbijać się czkawką legislacyjną.


Cytat:
Nie potrafię zrozumieć dlaczego nikt nie potrafi zwalczyć homeopatii i to nie jest tylko problem Polski. Przecież to nie religia, nie niesie z sobą "wartości moralnych" i nie jest "święta", a walka z nią przypomina walkę z jakąś kolejną doktryną.

Pewne zjawiska społeczne chyba już na zawsze pozostaną dla mnie zagadką.


http://www.rynekzdrowia.pl/Polityka-zdro.....rukuj.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
WZBG




Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 3598
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 20:36, 23 Lip '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Operator nie chce odsłuchania nagrania w razie reklamacji? UOKiK dostrzega problem Marcin Maj, 21-07-2016

Nie możesz uniknąć nagrywania na infolinii, ale nagranie może tajemniczo zaginąć jeśli będziesz chciał go odsłuchać do potrzeb reklamacji. UOKiK chce zbadać te dziwne zasady udostępniania nagrań.

Dziennik Internautów już kilka razy sygnalizował problem, jakim jest nagrywanie rozmów na infoliniach operatorów i wybiórczy dostęp do tych nagrań. Teoretycznie rejestrowanie rozmów ma służyć podnoszeniu poziomu obsługi. Jeśli jednak dochodzi do sporu między klientem a operatorem, nagranie potrafi tajemniczo zaginąć. Zwłaszcza nagrania świadczące o racji konsumenta zwykle giną, są kasowane, po prostu gubią się aż miło.

UOKiK sprawdzi dostęp do nagrań

Problem został dostrzeżony przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który poinformował o wszczęciu postępowań wyjaśniających wobec Polkomtel, Orange Polska oraz T-Mobile Polska. Urząd sprawdzi zakres i sposób udostępniania przez operatorów nagrań rozmów sprzedażowych.

Z informacji docierających do Urzędu wynika, że konsumenci często nie mają dostępu do treści nagrania, zwłaszcza w toku postępowania reklamacyjnego. Z drugiej strony, operatorzy telekomunikacyjni w odpowiedziach na reklamacje posługują się argumentem przeprowadzenia weryfikacji prawidłowości procesu zawierania czy zmiany umowy w oparciu o odsłuchanie zapisu rozmowy sprzedażowej.

- Brak możliwości weryfikacji nagrania ze strony konsumenta może w znaczny sposób naruszać jego prawa. Operator bowiem, posiadając dostęp do zapisu nagrania rozmowy sprzedażowej, na jej podstawie dokonuje jednostronnej interpretacji ustaleń, co pozostaje poza kontrolą drugiej strony umowy - tłumaczy Marek Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Przy okazji urząd przypomniał o nałożonym na przedsiębiorców telekomunikacyjnych obowiązku przechowywania i udostępniania treści nagrania, w trakcie którego doszło do zmiany warunków umowy. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, dostawca usług powinien utrwalić oświadczenie abonenta złożone za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie. Nagranie powinno być przechowywane do końca umowy, a jego treść udostępniona abonentowi przede wszystkim w trakcie postępowania reklamacyjnego.

Nagrywają Ciebie? Nagrywaj i Ty!

Dziennik Internautów ze swojej strony przypomina, że macie prawo nagrywać konsultantów we własnym zakresie. Nikt nie może wam zabronić nagrywania waszych rozmów, natomiast powinniście zachować ostrożność jeśli chcecie opublikować takie nagranie w internecie. Dodajmy, że również telekomy nie zabraniają nagrywania swoich konsultantów.
http://di.com.pl/operator-nie-chce-odslu.....blem-55221
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
WZBG




Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 3598
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 23:05, 27 Lis '17   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Państwowa sieć do blokowania internetu 27.11.2017 Dziennik Gazeta Prawna

Internet, smartfony źródło: ShutterStock

Urzędnicy będą mogli nakazać usunięcie z sieci strony adresowanej do konsumentów, lub doprowadzić do zmiany znajdujących się na niej treści.

Nowe uprawnienia dla UOKiK wynikają z rozporządzenia uchwalonego przez Parlament Europejski. Jego fragment głosi: „właściwe organy powinny być uprawnione do nakazania umieszczenia wyraźnego ostrzeżenia dla konsumentów, gdy ci wchodzą na interfejs internetowy, lub do nakazania usunięcia lub zmiany treści cyfrowych, w przypadku gdy brakuje innych skutecznych sposobów na ukrócenie nielegalnych praktyk”.

To oznacza, że niebawem zostanie przygotowana nowelizacja rodzimych przepisów. UOKiK, bo w polskim prawie to przede wszystkim on odpowiada za ochronę konsumentów, zyska potężne narzędzie. Będzie je mógł zastosować choćby wtedy, gdy firmy, które sprzedają przez internet produkty, nie wysyłają towaru. Albo do ofert przedsiębiorców telekomunikacyjnych, którzy pod płaszczykiem „telefonu za 1 zł” oferują nieświadomym klientom długoterminowy abonament. Urzędnicy nie kryją radości.

– Narzędzia ochrony konsumentów muszą być adekwatne do wyzwań XXI w., szczególnie tych związanych z gospodarką cyfrową. W efekcie zwiększy się zaufanie samych konsumentów do transakcji w internecie, a na rozporządzeniu skorzystają uczciwi przedsiębiorcy – przekonuje Agnieszka Majchrzak z UOKiK.

Eksperci mają więcej wątpliwości.
http://forsal.pl/gospodarka/prawo/artyku.....rnetu.html
_________________
Dzieje się krzywda dokonywana przez jednych na drugich.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


UOKiK pomaga szarlatanom?
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile