W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

Zanik umiejętności w społeczeństwie  
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena: Brak ocen
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Człowiek i medycyna Odsłon: 741
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Greg

Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 09:48, 16 Lut '08   Temat postu: Zanik umiejętności w społeczeństwie Odpowiedz z cytatem

Od pewnego czasu obserwują zanik podstawowych umiejetności w społeczeństwie, im młodsi tym mniej umieją (pomjając dzieci które się dopiero uczą)

Osobiscie jestem mechanikiem i majsterkowiczem z zamiłowania... i jestem w tej dziedzinie outsiderem, znam co prawda kilku podobnych sobie, ale poznałem ich dopiero na forach tematycznych.

Ale większośc moich znajomych (mężczyzn) nie umie obsługiwać tak prostych narzędzi jak: wiertarka, młotek + gwoździe, piła, dłuto, śrubokręt etc
A na hasło: migomat, szlifierka kątowa etc robia wielkie gały...

Najczęsciej sa to tzw "białe kołnierzyki"...
Przykład z tych wakacji:
Wybralismy się grupą znajomych w okolice Suwałki z zamiarem zwiedzenia Litwy.
Jechaliśmy w cztery auta, na starcie wszyscy skomentowali, że my (ja i dziewczyna) wybieramy się "naszym zabytkiem"
- "To wogóle dojedzie? Ja was holował nie będe! Wy jesteście nie normalni"

Oczywiście zabytek (tak naprawde ma 24 lata i wcale nie jest zabytkiem) nie sprawił najmniejszych problemów.
Ale na Litwie jedno z "nowoczesnych" autek złapało gumę... i co zrobił jego kierowca Question Zadzwonił po Assistance Shocked Laughing
Okazało się że nie przyjadą bo daleko... ci ludzie byli załamani, kompletnie bez radni Shocked

Zadzwonili do nas (zwiedzaliśmy co innego) przyjechaliśmy i w 15 min wymieniłem koło... przecież to nie był remont głowicy, czy wymiana skrzyni biegów... przecież każdy kto wsiada do auta powinien umieć to zrobić Shocked Exclamation