W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
Płatne autostrady   
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena:
13 głosów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Odsłon: 8572
Strona: 1, 2   »  Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aqua




Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1450
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 18:56, 29 Sie '09   Temat postu: Płatne autostrady Odpowiedz z cytatem

Cytat:
"Rzeczpospolita" pisze, że zgodnie z unijną dyrektywą, na wszystkich autostradach państw członkowskich od połowy 2011 roku ma działać system poboru opłat.
Gazeta wylicza, że do budżetu państwa wpłynie z tego tytułu miliard złotych rocznie.


http://finanse.wp.pl/kat,104126,title,Ko.....caid=18a72
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko mało prawdopodobne.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
shepherd




Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 439
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 19:48, 29 Sie '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak, autostrady tylko dla lekarzy i rzadzacych bo ich stac, bo im placimy aby sobie nie oszczedzali!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 20:41, 29 Sie '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czytałem że za samochód osobowy ma być 20gr/kilometr... ale to chyba zakładając, że inflacja utrzyma się na dotychczasowym poziomie.

tylko czekać aż niemcy każą płacić za autobany, zwiedzeni pomysłem genialnych polskich biznes-polityków. ci to by dopiero zarobili se tych miliardów na polskich kierowcach. bo nasi na tych 2 marnych autostradach to raczej dziury budżetowej nie załatają Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
czekan




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 1411
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 21:31, 29 Sie '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Płatne autostrady w Polsce. Dlaczego? Dlaczego to właśnie polska tzw .rządowa spółka nie buduje w Polsce autostrad? Prywatna firma w szemranym przetargu dostaje tort .Ten tort to zapewnione zyski ,zero ryzyka. Mieliśmy w Polsce firmy ,które budowały drogi w Kuwejcie,zaplecze maszynowe i ludzkie.Co się stało ,że tzw.rząd polski oddaje najprostrzy interes na świecie? Te, /Wybrane firmy/ musiały zaciągnąć kredyt w bankach,ciekawe jakich? A potem procent bankowy plus zysk i wyzysk szemranej firmy płacą ci co się na to godzą. Osobiście dla zasady omijam w Polsce autostrady,odemnie szemrani nie dostaną grosza.J*****Ć $$ystem.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
goral_




Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 3715
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 04:39, 30 Sie '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szukam i szukam, ale jakoś tych rewelacji nie mogę znaleźć na stronach angielskich?
Czy wiesz może co to za Unijne dyrektywy? Jakieś numery, daty?
Bo wierz mi, przeglądnąłem największe angielskie serwisy państwowe i prywatne odnośnie dróg i nie znalazłem nawet napomknięcia tych rewelacji, a miało by to być już za dwa lata, więc przygotowania już powinny się odbywać.
Jak na razie w UK buduje się nowiutka autostradę M4 Toll omijająca Cardif będzie drugą płatną po M6 Toll która omija Birmigham. Przy czym M4 i M6 pozostają nadal darmowe.
M6 Toll to taka autostrada od autostrady:))
Mogę się mylić, ale mi tu śmierdzi kolejnym gniotem na zamówienie by uzasadnić podwyższenie opłat...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Mighn




Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 145
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 12:07, 30 Sie '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj - dyrektywy unijne są nieistotne, popatrz kto za tym stoi:

Kod:
Rothschild: prywatyzacja autostrad uratuje finanse publiczne
Znany bank inwestycyjny NM Rothschild zaprezentował politykom trzech największych brytyjskich partii plan prywatyzacji autostrad, który mógłby zapewnić 100 mld funtów wpływów do budżetu państwa - informuje "The Sunday Times".
Zaproponowano dwie wersje utrzymania sprywatyzowanego systemu dróg. W pierwszej to rząd płaciłby za utrzymanie autostrad. W drugiej, bardziej radykalnej, wersji przy wjazdach na drogi stanęłyby bramki i opłaty byłyby pobierane bezpośrednio od kierowców.

Liberalni demokraci poparli plan banku. Torysi, którzy w okresie rządów Johna Majora, planowali sprywatyzowanie sieci autostrad, twierdzą, że nie mają "takich planów".

- To nic nietypowego, że różne organizacje sugerują rządowi rozwiązania, jednak to ministrowie decydują o polityce. Mogę powiedzieć, że nie ma żadnych planów sprzedaży naszych udziałów w Highways Agency - powiedział rzecznik ministerstwa transportu.


http://wiadomosci.onet.pl/2033601,28350,wiadomosceu.html

Rotshildowie już powoli nie ukrywają faktu, że to oni tu rządzą Sad a najbardziej rozśmiesza ostatni akapit newsa :/

A tu oryginał z UK: http://business.timesonline.co.uk/tol/bu.....814923.ece
_________________
Opowiedz znajomym, nie daj się systemowi!
Jeżeli 1000 ludzi uzna cię za wariata a 1 osoba uwierzy to odniosłeś sukces!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
goral_




Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 3715
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 12:47, 30 Sie '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym był spokojny.
Znając UK i tutejszy system polityczny, żadna partia się na to nie zdecyduje, bo autostrady były wybudowane z pieniędzy publicznych kosztem likwidacji kolei w latach 1958-1970.
W UK obecnie jak napisałem jest jeden odcinek płatny, omijający Birmingham (ok 40km długości). Drugi się buduje w Walii wokoło Cardif (M4). Poza tym jest most płatny Severn Crossing (drogi! ok 7 funtów) na M4. Co ciekawe, płatny tylko w jedną stronęSmile) z Anglii do Walii - hehehe.
Osobiście wątpię by coś zrobili w tym temacie. Są natomiast plany wprowadzenia nowego podatku zastąpiwszy obecny Road Tax. Polegało by to na tym, że każdy pojazd w UK wyposażony był by w odbiornik satelitarny który by rejestrował trasę pojazdu i potem w zależności od drogi przysłał rachunek:) Na zasadzie, że 1 mila na autostradzie to 0.5 funta a np. dróg boczna to 0.05 funta za mile. Projekt obecnie został zamrożony (lub się o tym nie mówi) Wprowadzenie tego systemu planowano na 2020-2025.
Jeśli Anglicy wprowadzili by płatne autostrady, to po 2 miesiącach masz rewolucję w UK. Angole to nie debile i się okradać nie dadzą...
Jak likwidowano połączenia kolejowe to lokalne ośrodki które traciły połączenia kolejowe prowadziły nie raz bunty tak znaczące, że do tych miejscowości kolej wróciła lub jest bardzo wygodny dojazd drogowy.
Polakom można wciskać kitu ile się da i tak łykną bo się powie, ze to kapitalistyczne i będzie zysk do budżetu (a kto korzysta z tego budżetu? Tyle sprzedano i gdzie ta kasa?)
A UK to nie przejdzie. Tu nawet banki są za darmo... jeśli banki wprowadzą opłaty za prowadzenie kont (itp) to w obiegu będzie o 90% więcej gotówki...
Polakom można wciskać kity, że opłaty są dla ich dobra hehehehehe
Generalnie Anglicy mają trochę inne myślenie odnośnie dobra publicznego. To nie tak jak w Polsce, że można sprzedać... Dla anglików dobro publiczne to świętość nie do ruszenia. Dlatego dostęp do plaży, jezior jest praktycznie nieograniczony.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 12:52, 31 Sie '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

goral, mam tu coś co się może zaciekawi
Cytat:
NM Rothschild pitches motorway privatisation plan

A radical plan to raise £100 billion by privatising the motorway network has been presented to the three main political parties by NM Rothschild, the influential investment bank.

Rothschild, an architect of several privatisations, made its pitch in the weeks running up to the summer recess on July 21, Whitehall sources said. Bankers told leading politicians that the sale of the roads overseen by the Highways Agency — all motorways and most big trunk roads — could help revive battered public finances.

Toll-road companies and infrastructure funds would compete to operate and maintain stretches of the network.

In one version of the scheme, the government would pay for upkeep through a system of “shadow” tolls. A more radical, and less politically palatable, option would be for companies to charge motorists directly through toll booths or electronic card readers. The RAC Foundation, a motorists’ group, advocated privatisation in a report last week.

[...] http://business.timesonline.co.uk/tol/bu.....814923.ece
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
suspenser




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 669
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 09:35, 04 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest odpowiedź na moje często zadawane pytanie po jaką cholerę buduje sie w Polsce bardzo drogie autostrady z kosztownymi zjazdami itp. skoro niemalże tak samo usprawniłyby ruch drogi 2 pasmowe o niebo tańsze, ze zwykłymi skrzyzowaniami.

Bazą dla nich mogłaby być wiekszość już istniejących dróg + obwodnice miast i miasteczek.

Do tego nie odcinałyby ich od łatwego dostepu do głównej drogi (do autostrady trzeba czasem jechać kilkanaście km, bo nie ma wjazdu).

Wybudowanie byłoby duuuużo tańsze i szybsze, tylko potem nie okradaliby nas opłatami - i o to tu chodzi !!!
_________________
We wszystkim trzeba mieć umiar ... nawet w umiarze.

Za niezgodność poglądów i działań z własnymi Bimi zmniejsza limity.

Na szczęście kary ta są mniej dotkliwe niż za to samo 30 lat temu.

Pozdrowienia dla oficera prowadzącego.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 10:30, 04 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

suspenser napisał:
To jest odpowiedź na moje często zadawane pytanie po jaką cholerę buduje sie w Polsce bardzo drogie autostrady z kosztownymi zjazdami itp. skoro niemalże tak samo usprawniłyby ruch drogi 2 pasmowe o niebo tańsze, ze zwykłymi skrzyzowaniami.

po taką cholerę że jak jedzisz z krakowa do gdańska to chcesz jechać non stop, a nie zatrzymywać się co rusz na czerwonym świetle.
nie mówiąc już o tym że droga z "kosztownymi zjazdami" jest bezpieczniejsza - mniej ludzi na niej zginie.

raz słyszałem kaczyńskiego który wyjabał tezę że drogi szybkiego ruchu to "praktycznie autostrady". może dla kogoś kto zawsze jeździ na kogucie w kolumnie radiowozów to tak... ale kazdy kto jeździł sam po autostradach wie, że to zupełnie inne drogi niż dwupasmówki ze skrzyżowaniami.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Mighn




Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 145
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 13:08, 04 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bimi dodaj do tego troszkę fizyki jeszcze:

Najwięcej paliwa pochłania każde ruszenie i dojście do szybkości podróżnej, po rozpędzeniu całej masy autka silnik zmaga się już tylko z oporami toczenia i powietrza

Więc autostrada to nie tylko wygoda, ale też i oszczędność i ekologia.
_________________
Opowiedz znajomym, nie daj się systemowi!
Jeżeli 1000 ludzi uzna cię za wariata a 1 osoba uwierzy to odniosłeś sukces!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
goral_




Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 3715
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 13:33, 04 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bimi napisał:
goral, mam tu coś co się może zaciekawi
Cytat:
NM Rothschild pitches motorway privatisation plan

A radical plan to raise £100 billion by privatising the motorway network has been presented to the three main political parties by NM Rothschild, the influential investment bank.
...

[...] http://business.timesonline.co.uk/tol/bu.....814923.ece


Dzięki za linka, poczytałem i oto co dalej w tym artykule:
Cytat:

Theresa Villiers, the shadow transport secretary, said the Conservatives had “no plans” to back Rothschild’s proposals: “Rothschilds, like many other banks and consultancies, have approached me and my team on a range of ideas for our transport network, including their ideas for our road infrastructure, but we are not working on any proposals for privatisation of the strategic road network and have no plans to do so.”


To pierwsze a po drugie czytamy dalej:

Cytat:


Motorway privatisation was considered by John Major’s Conservative administration, which sold British Rail, but was rejected.


I tak właśnie jest w UK. Drogi to dobro publiczne i wara od prywatyzacji, już jedną minę zrobiono podczas likwidacji kolei (do 1965 roku UK miało najlepiej rozwinięta kolej na świecie (niekoniecznie najnowocześniejszą)! Docierał nie tylko do praktycznie każdej wiochy ale nawet były przypadki, że do domówSmile))
UK to nie polska gdzie wystarczy krzyknąć - prywatne będzie lepsze i dawaj sprzedaje się wszystko... W Polsce owszem to przejdzie i to błyskawicznie, bo wystarczy, że w TV ktoś powie, ze prywatna autostrada to miodzio... i ludzie przed TV w Polsce już ogonkami merdają z zadowolenia bo będzie miodzio:)) - ja to tak widzę.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
suspenser




Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 669
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 00:50, 07 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bimi napisał:
suspenser napisał:
To jest odpowiedź na moje często zadawane pytanie po jaką cholerę buduje sie w Polsce bardzo drogie autostrady z kosztownymi zjazdami itp. skoro niemalże tak samo usprawniłyby ruch drogi 2 pasmowe o niebo tańsze, ze zwykłymi skrzyzowaniami.

po taką cholerę że jak jedzisz z krakowa do gdańska to chcesz jechać non stop, a nie zatrzymywać się co rusz na czerwonym świetle.
nie mówiąc już o tym że droga z "kosztownymi zjazdami" jest bezpieczniejsza - mniej ludzi na niej zginie.

raz słyszałem kaczyńskiego który wyjabał tezę że drogi szybkiego ruchu to "praktycznie autostrady". może dla kogoś kto zawsze jeździ na kogucie w kolumnie radiowozów to tak... ale kazdy kto jeździł sam po autostradach wie, że to zupełnie inne drogi niż dwupasmówki ze skrzyżowaniami.


Aktualnie np. z Wrocławia do Gdańska trzeba się bujać godzinami za traktorami i innymi zawalidrogami, które wyprzedza się często bardzo ryzykownie (traktorzyści rzadko używają kierunkowskazów, bo po co).

Odcinek autostrady z Grudziądza do trójmiasta wielu omija, bo jest drogo.

Jak trafisz za traktorem kumulację 4 tirów i autobusu to masz kilka km z prędkością do 30 km/h, podczas żniw trafisz na 500 km na kilka takich.

Co do braku kosztów zjazdów itp. to chodzi mi o to, że zamiast 100 km autostrady można zmodernizować istniejące drogi tak, że powstanie kilkaset km 2-pasmowych.

Skoro na szybkie wybudowanie autostrad kraju nie stać to powinien usprawnić komunikację na poziomie na którym jest to realne.

Porównam to z budową domu na który kogoś nie stać i buduje przez 30 lat mieszkając byle gdzie - w efekcie prędzej wykituje niż zamieszka we własnym domu, a mógł szybciej wybudować mniejszy i skromniejszy mierząc siły na zamiary.

Do niedawna jeździłem dużo po Polsce i wiem jaka jest różnica między tymi drogami.

Wiem też jak bardzo ułatwia jazde każda obwodnica miasteczka i odcinek 2 pasmówki.
_________________
We wszystkim trzeba mieć umiar ... nawet w umiarze.

Za niezgodność poglądów i działań z własnymi Bimi zmniejsza limity.

Na szczęście kary ta są mniej dotkliwe niż za to samo 30 lat temu.

Pozdrowienia dla oficera prowadzącego.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
goral_




Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 3715
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 11:09, 08 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

suspenser napisał:


Co do braku kosztów zjazdów itp. to chodzi mi o to, że zamiast 100 km autostrady można zmodernizować istniejące drogi tak, że powstanie kilkaset km 2-pasmowych.

Skoro na szybkie wybudowanie autostrad kraju nie stać to powinien usprawnić komunikację na poziomie na którym jest to realne.


Po co?
Z drogi dwu pasmowej nie ma poboru opłat (musiała by powstać w Polsce nowa dyrektywa unijna hehehe)
Obecnie ponad połowa "autostrad" w Polsce jest rządowych nie płatnych, cała ta bajka o unijnej dyrektywie która jest tajna bo nie ma nigdzie żadnych informacji ma na celu ustawienie tam bramek i szybka prywatyzację tych odcinków... O to tylko chodzi. Nikomu nie chce się nic budować bo się nie opłaca. Żadna prywatna firma nie zbuduje autostrady bo tak naprawdę nigdy się jej nie zwróci. Tylko z pieniędzy publicznych możliwe jest wybudowanie takiej drogi.
Polski rząd nie jest zainteresowany budową odcinków dwupasmowych, bo zrobi konkurencję dla autostrad które sprywatyzowano, a sam wiesz, że nie o to chodzi, rząd ma ułatwiać biznes a nie sprawiać dodatkowe konkurencje:))) nie po to zostaje się ministrem czy prezydentem by robić coś dla narodu ale by robić dla swoich mocodawców.
Na pocieszenie dodam, że w UK nie ma planów budowy nowych autostrad, jedynie modernizacje i dociągnięcia już zaplanowanych wcześniej (A1-M1). Jedynie w Walii buduje się całkiem nową autostradę omijająca Cardiff M4 Toll płatną, ale to jako alternatywa dla tych co nie jada do Cardiff, M4 nadal będzie jak jest.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
moteq




Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 30
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 23:41, 09 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekaw jestem jak na ten pomysl zareaguja nasi zachodni sasiedzi. W Niemczech autobahna jest nietykalna. Pamietam jak jakis czas temu byla u nich mowa o zniesiemu niebieskiego znaczka z napisem 130 (brak limitu predkosci) To w TV zrobila sie taka burza, ze sprawa rozwiala sie w tydzien...
_________________
Haufenweise Scheisse...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
wiadro




Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 173
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 10:29, 10 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niemcy sa dumni ze swoich autobanow ,ktore uwazaja za najlepsze na swiecie wiec mysle ze nie dopuszcza do tego zeby za nie placic.
moze wprowadza cos na granicach dla obcokrajowcow
_________________
NIE DAJ SIE ZASZCZEPIC PRZECIW GRYPIE!!!!!!!!!!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
goral_




Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 3715
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 10:39, 10 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiadro napisał:
niemcy sa dumni ze swoich autobanow ,ktore uwazaja za najlepsze na swiecie wiec mysle ze nie dopuszcza do tego zeby za nie placic.
moze wprowadza cos na granicach dla obcokrajowcow


Nic nie wprowadzą!
Nie ma żadnej dyrektywy UE o płatnych autostradach - to wyłącznie bajka wymyślona w Polsce i dla Polaków, by resztki autostrad które są nieprywatne sprywatyzować, tak by ludzie oskarżali UE a nie złodziei z PO i PiS!
Identycznie z obniżką VAT. W Polsce napisano, że nie można obniżyć VAT bo dyrektywa unijna tego zabrania... bez podania jaka dyrektywa... a tu proszę w UK w grudniu 2008 VAT obniżono z 17,5% na 15% by podnieść poziom konsumpcji.
Pisałem niejednokrotnie, by uważać na polskojęzyczne media! Bo was okłamują i oszukują.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 20:13, 10 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moteq napisał:
Ciekaw jestem jak na ten pomysl zareaguja nasi zachodni sasiedzi. W Niemczech autobahna jest nietykalna. Pamietam jak jakis czas temu byla u nich mowa o zniesiemu niebieskiego znaczka z napisem 130 (brak limitu predkosci) To w TV zrobila sie taka burza, ze sprawa rozwiala sie w tydzien...

no i zajebiście.
za te ich autostrady którymi se mogę bezpłatnie pośmigać jestem im w stanie wybaczyć wojnę. Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
davidoski




Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 889
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 23:24, 10 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Holandii też są bezpłatne autostrady i nie musisz im za to nic wybaczać.
_________________
The Truth Hurts
http://bankowaokupacja.blogspot.com
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 23:43, 10 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziękuję za takie bezpłatne autostrady z limitem 120/h po kilkadziesiąt eur podatku/mies., a im więcej pasów tym niższy limit.. Smile
znaczy wiadomo - lepsze niż drogi ekspresowe, ale jednak niemcy wymiatają
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
davidoski




Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 889
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 09:29, 11 Wrz '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Niemczech za to ciężarówki (czyli właściciele firm) bulą za autostrady, więc to nie jest znów taka bajka.
Zdaję sobie sprawę, że nie jeździsz ciężarówką, ale nie można myśleć tylko sobie (a tym bardziej wybaczać im ciężkie przewinienia z tego powodu Wink)
Oto morał bajki.

Mnie się szczególnie podoba to na niemieckich autostradach że w przydrożnych kiblach jest papier, a nawet mydło (!).
Za to im chwała Smile

END OF LINE
_________________
The Truth Hurts
http://bankowaokupacja.blogspot.com
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wiedzmin




Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 1035
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 00:29, 08 Sty '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Na obwodnicach autostradowych miast zamieszkanych przez ponad 600 tys. osób zwolnione z opłat mają być tylko samochody osobowe i motocykle poruszające się wewnątrz miast. Na obwodnicach miast zamieszkanych przez mniej niż 600 tys. osób - z opłat już nikt nie będzie zwolniony.

»

13,5 tys. osób podpisało się już na Facebooku pod protestem przeciwko wprowadzeniu opłat na autostradowej obwodnicy Wrocławia. To reakcja na środową wypowiedź ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, który powiedział, że z opłat zwolnione będą samochody osobowe poruszające się w ruchu aglomeracyjnym.

Diabeł tkwi jednak w szczegółach. Na obwodnicach autostradowych miast zamieszkanych przez ponad 600 tys. osób zwolnione z opłat mają być tylko samochody osobowe i motocykle poruszające się wewnątrz miast. Samochody wjeżdżające na obwodnice z innych miast albo np. osoby dojeżdżające do pracy spod metropolii za przejazd obwodnicą będą musiały zapłacić. Dlatego nowa obwodnica Wrocławia nie rozładuje korków – alarmują wrocławscy urzędnicy.

- Już z góry wiadomo, że ponad 60 proc. podróżujących będzie wybierało darmowy przejazd przez miasto. Natomiast ruch lokalny miałby wyjść na obwodnicę. Czysty absurd. – mówi Paweł Czuma, rzecznik urzędu miasta we Wrocławiu.

Za przejechanie 10 kilometrów obwodnicą autostradową trzeba będzie zapłacić 2 złote. Jeśli ktoś dojeżdża do pracy 20 kilometrów dziennie, to miesięcznie zapłaci 120 zł. – Pieniądze pójdą w błoto. – Czuję się oszukany przez polityków – mówią wrocławianie.

Już w listopadzie, tuż przed wyborami samorządowymi, premier Donald Tusk mówił właśnie we Wrocławiu, ze odcinki takich autostradowych obwodnic nie będą płatne. Dziś minister infrastruktury nie ukrywa, że tak naprawdę chodzi o pieniądze. – Nie możemy dziś pozbawić Krajowego Funduszu Drogowego tak znaczących wpływów. Dlatego, ze chcemy budować kolejne odcinki dróg - mówi Cezary Grabarczyk.

Podróżujący po obwodnicach miast poniżej 600 tys. mieszkańców będą mieli jeszcze gorzej. Tu nie będzie już żadnych zwolnień.


http://biznes.onet.pl/obwodnice-beda-platne,18571,4099607,1,news-detal

Spojrzcie. Nie dosc, ze Ryzy klamie, to jeszcze skontruowali to tak genialnie, ze lapia sie na pseudodarmowe odwodnice tylko 4 miasta w Polsce:

Cytat:
Warszawa 1 716 855 ▲ mazowieckie
2 Kraków 755 546 ▲ małopolskie
3 Łódź 739 832▼ łódzkie
4 Wrocław 632 561 ▲ dolnośląskie
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
beezle




Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 522
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 18:18, 08 Sty '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie śrubka już jest dawno zbyt mocno przykręcona. Wydaje mi się nawet, że gwint został "przekręcony". Nie mam na myśli tylko tego, co powyżej. Tak ogólnie, całokształt...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 19:51, 10 Sty '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem









http://e-myto.pl/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 21:01, 10 Sty '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ktoś szukał dyrektyw:
1999/62/WE zmieniona dyrektywą 2006/38/WE

Po uważnym przestudiowaniu treści dyrektyw nasuwa się wniosek, że UE daje możliwość zwolnienia z opłat pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 12ton.

Z takiej możliwości skorzystały Niemcy, gdzie myto pobierane jest tylko od pojazdów pow.12 ton.

A w Najjaśniejszej?
Dotychczas opłatą (od 20 do ok 40 groszy za km) obejmuje się wszystkie pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.

Ale to nie koniec. Planowane jest objęcie opłatą wszystkich pojazdów (także wykorzystywanych prywatnie).

na FAQu strony e-myto.pl przeczytamy:
Cytat:

11. Kogo będą dotyczyły opłaty drogowe?
W pierwszym etapie projektu, który zostanie wdrożony 1 lipca 2011 roku system poboru opłat obejmie pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusy. Pojazdy osobowe zostaną włączone do systemu w późniejszym czasie (ternim nie jest ustalony).
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona: 1, 2   » 
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


Płatne autostrady
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile