Dołączył: 09 Gru 2008 Posty: 49
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 16:15, 31 Gru '08
Temat postu: Ograniczniki prędkości
Cytat:
Fotoradary, kontrole policyjne oraz wysokie mandaty nie są w stanie zniechęcić kierowców do dynamicznej jazdy. W końcu musiało się to stać. Rozpoczęto testy ograniczników prędkości!
BBC informuje, że w Wielkiej Brytanii trwają testy urządzeń ograniczających prędkość. Mają one przyczynić się do obniżenia emisji dwutlenku węgla oraz zmniejszenia liczby wypadków nawet o 29 procent. Eksperci zapewniają, że obecność urządzenia ograniczającego prędkość przełoży się też na mniejsza liczbę odbieranych uprawnień do prowadzenia pojazdów.
Jak działa brytyjska innowacja? Samochód jest wyposażony w moduł GPS, który pozwala na precyzyjne określenie jego pozycji. Elektronika odczytuje z cyfrowych map prędkość dozwoloną na danym fragmencie drogi. Jeżeli pojazd porusza się zbyt szybko, następuje chwilowe odcięcie dopływu paliwa lub zostają włączone hamulce. Po zwolnieniu do dozwolonej prędkości silnik ponownie rozpoczyna pracę, ale nawet dociśnięcie gazu do podłogi nie pozwoli na złamanie ograniczenia.
Dla kierowców lubiących dynamiczną jazdę mamy dobre wieści. BBC podaje, że w chwili obecnej przewiduje się jedynie dobrowolne montowanie ograniczników prędkości. Elektronika ma bowiem ułatwiać przestrzeganie przepisów, a nie przymuszać do tego.
Przeciwnicy rozwiązania ostrzegają, że automatyczna kontrola prędkości może uśpić czujność kierowców. W efekcie zmniejszenie tempa jazdy może nie przełożyć się na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Zagrożenie może pojawić się także w trakcie wyprzedzania, gdy innowacyjny system ograniczy prędkość, znacznie wydłużając jeden z najniebezpieczniejszych manewrów…
Ciekawe kiedy samochody same beda jezdzic ... no coz kierowco, czas wylaczyc myslenie
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 449
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 13:40, 01 Sty '09
Temat postu:
państwo totalitarne coraz bliżej. wszak obywatel oddech policji na plecach poczuje już na każdym kroku. jadę szybciej to moje ryzyko. przejechać czy potrącić kogoś na drodze ekspersowej czy na autopstradzie się nie da, chyba, że zaczai się za pobliskim wiaduktem i rzuci się pod auto. miasto OK, niech ograniczają, ale te 50 zamiast poprzedniech 60 to tak naprawdę gówno, nie różnica, wszystko dla dostosowania przepisów do UE... Dlaczego nie zmienią zasad nauki jady i egzamionowania, dlaczego nie skończą z korupcją przy badaniach lekarskich i przy egzaminach? Ilu nieudolnych i bezmyślnych kierowców jeździ po naszych droga? mam znajomych, co mają astygmatyzm lub daltonizm i mają prawko! daltonista jeździ ok, ale ten z astygmatyzmem? katastrofa! ale państwo policyjne musi działać na swoj urojony sposób.
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 626
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 14:20, 07 Mar '11
Temat postu:
Cytat:
Wolniej na drogach w Hiszpanii - w ramach oszczędności
Od poniedziałku w Hiszpanii na autostradach obowiązuje ograniczenie szybkości do 110 km na godzinę. W ten sposób rząd chce, w czasie chaosu w Libii windującego ceny ropy, zmniejszyć zużycie drożejących paliw. Dotąd limit prędkości wynosił 120 km/godz.
Mandat za przekroczenie prędkości wynosi 100 euro. Jednak kierowcy nie będą karani punktami za to przekroczenie.
Według obliczeń ekonomistów ograniczenie prędkości powinno o 15 proc. zmniejszyć zużycie benzyny i o 11 proc. paliwa dieslowskiego, co pozwoli na poważne zredukowanie importu paliw, drożejących na rynku światowym.
W Hiszpanii import zaspokaja 75 proc. zapotrzebowania na surowce energetyczne.
Prywatne zużycie paliw płynnych w Hiszpanii wynosi 15 proc. całego zapotrzebowania na energię.
Rząd postawił sobie za cel uzyskanie oszczędności energetycznych rzędu 5-10 proc.
Gabinet socjalisty Jose Luisa Rodrigueza Zapatero wprowadza jednocześnie 5-procentową obniżkę cen biletów kolejowych na komunikację krótkiego zasięgu (dojazdową), która jest w gestii RENFE, przedsiębiorstwa publicznego transportu kolejowego, kontrolowanego przez państwo.
Obniżka cen biletów dotyczy również połączeń kolejowych średniego zasięgu.
W 2011 roku RENFE otrzyma dofinansowanie od państwa w wysokości 600 mln euro.
Rząd hiszpański liczy również na to, że ograniczenie szybkości na autostradach skłoni wielu ich użytkowników do korzystania z AVE (skrót od hiszpańskiej nazwy Alta Velocidad - Wielka Szybkość), to jest superszybkich pociągów obsługujących łącznie w Hiszpanii 2 660 kilometrów linii kolejowych.
Kursują one z prędkością 250-280 km na godzinę. Hiszpania po inwestycjach dokonanych w tej dziedzinie w ostatnich latach zajmuje pierwsze miejsce w Europie, jeśli chodzi o tego rodzaju połączenia kolejowe i drugie na świecie - po Chinach.
Do 7 proc. z dotychczasowych 5,8 proc. rząd hiszpański postanowił podnieść zawartość biopaliw w oleju napędowym.
Źródło: PAP
Artykuł z dnia: 2011-03-07, ostatnia aktualizacja: 2011-03-07 11:34
Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 1089
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 21:30, 27 Wrz '11
Temat postu:
Cytat:
Będą nowe ograniczenia prędkości? 30 km/h w terenie zabudowanym
Parlament Europejski proponuje, by w ramach walki z wypadkami drogowymi ograniczyć prędkość w terenie zabudowanym do 30 km/h.
Wczoraj europarlamentarzyści przyjęli rezolucję, w której wzywają Unię Europejską do ograniczenia do 2020 roku o połowę przypadków śmierci na drogach. W 2009 roku w wyniku wypadków zginęło w 27 państwach członkowskich 35 tys. osób, 1,5 mln odniosło obrażenia, a straty finansowe z tego tytułu osiągnęły 130 mld euro.
Parlament zaproponował też utworzenie kolejnego urzędu: Komisja Europejska miałaby powołać koordynatora ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego. Miałby on harmonizować przepisy i znaki drogowe oraz wdrażać i egzekwować strategię bezpieczeństwa ruchu.
Poza drastycznym ograniczeniem prędkości deputowani chcieliby też obligatoryjnego montowania w samochodach osobowych i dostawczych blokad antyalkoholowych. Proponują też ujednolicenie limitów dopuszczalnego poziomu alkoholu we krwi oraz zasad przeprowadzania kontroli technicznej pojazdów. W sumie przedstawili 103 pomysły i zalecenia.
Według danych z ubiegłego roku najgroźniejsze były drogi w Grecji, na których zginęło 112 osób na milion mieszkańców. Powyżej 100 osób na milion poniosło śmierć również w Rumunii, Polsce i Bułgarii. Najmniej ludzi ginie na drogach Szwecji – 28 osób. W ciągu ostatniej dekady liczba śmiertelnych wypadków w UE spadła o połowę.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Artykuł z dnia: 2011-08-28, ostatnia aktualizacja: 2011-09-27 20:55
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz moderować swoich tematów