W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
F16 i Mirage F1 to wersja defiladowo - ćwiczebna   
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena:
5 głosów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Odsłon: 2576
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JerzyS




Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 4008
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 18:03, 18 Wrz '11   Temat postu: F16 i Mirage F1 to wersja defiladowo - ćwiczebna Odpowiedz z cytatem

Kupiony przez Libie Mirage F1 miał wgrany program samodestrukcji.

Pilot wiedział , że z tego lotu z nad Bengazi nie wróci, bo mu Francuziki zdetonuja Miraga

Podobnie maja kupione przez Polskę F16 - to też za dopłata wersja defiladowo ćwiczebna.
Po prostu nie mogą zaatakować żadnego amerykańskiego samolotu!
Mają wgrany taki program
Jest to wersja defiladowo - ćwiczebna , a nie bojowa!

=================================================
17:16, 18.09.2011 /Reuters
"Kazał nam bombardować ludzi"
ZBUNTOWANI PILOCI LIBIJSKICH MYŚLIWCÓW WRACAJĄ DO DOMU
"Kazał nam bombardować ludzi"
Myśliwce pozostały na Malcie
- Załadowali mój samolot rakietami do niszczenia czołgów i budynków.
Potem dowódca powiedział, że mam bombardować protestujących - powiedział libijski pilot, który właśnie wrócił z Malty, gdzie uciekł ze swoim myśliwcem. Dwóch wojskowych w wyzwolonym Trypolisie witano jak bohaterów.
Dwóch pilotów w randze pułkownika uciekło na Maltę w pierwszym tygodniu rebelii przeciw władzy Muammara Kaddafiego.
Po powrocie do kraju udzielili wywiadu, w którym opisali dzień, kiedy zdecydowali się na zignorowanie rozkazów.

Nie chcieli bombardować tłumów. Uciekli na Maltę
Dwa libijskie myśliwce Mirage F1 niespodziewanie wylądowały na lotnisku na... czytaj więcej »
Nieposłuszeństwo w powietrzu

21 lutego obaj piloci dostali rozkaz przygotowania się do lotu z swojej bazy pod Trypolisem.
Jak mówił płk. Ali al-Rabiti, jego maszyna została załadowana rakietami wykorzystywanymi
do niszczenia celów naziemnych, przede wszystkim czołgów i budynków.
- Dowódca, który był lojalny wobec Kaddafich, kazał nam atakować demonstrantów w Bengazi - mówi pilot.

Jak twierdzi pułkownik, przyjął rozkaz i wraz z kolegą udał się do samolotów.
Jednak tuż po starcie skierował się na północ w kierunku Malty.

Dwa Mirage F1 bez ostrzeżenia pojawiły się nad lotniskiem w La Valeccie
i wylądowały bez pytania kontrolerów o zgodę.
Na ziemi obaj piloci i ich maszyny zostały internowane.

Malta nie odda Kaddafiemu myśliwców
Malta odmówiła oddania Muammarowi Kaddafiemu dwóch myśliwców Mirage, które... czytaj więcej »
W kolejnych miesiącach przedstawiciele reżimu Kaddafiego mieli wielokrotnie naciskać na Maltę,
aby zwróciła samoloty. La Valetta odmówiła. W zamian za to brytyjscy wojskowi rozbroili oba Mirage
i uniemożliwili im wykonywanie lotów bojowych. Pomimo powrotu pilotów do Libii samoloty pozostały na Malcie.

Płk. al-Rabiti powiedział dziennikarzom, że chce wrócić do latania i do pracy w "wolnej Libii".
- Będę kontynuował swoją karierę pilota, aby bronić nieba nad wolną Libią, nie żeby zabijać Libijczyków - powiedział wojskowy.

mk/fac
http://www.tvn24.pl/0,1717814,0,1,kazal-nam-bombardowac-ludzi,wiadomosc.html



==================================================
"NATO-wscy piloci nie mają takich dylematów. Każą ...
... bombardować to bombardują i już. "
-bo wiedzą , że ich wersja to wersja bojowa

_________________
JerzyS
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn."
Arystoteles
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
JerzyS




Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 4008
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 18:53, 18 Wrz '11   Temat postu: Re: F16 i Mirage F1 to wersja defiladowo - ćwiczebna Odpowiedz z cytatem

w hurcie

"Koszt zakupu:

Izrael 102 samoloty bojowe – 4,4 mld USD,"



Nasza "ELITA" kupiła

w detalu "Polska 48 maszyn wersja defiladowo kolekcjonerska– 3,8 mld UDS"



Być może koszt utylizacji ma jakieś znaczenie

Czyli
za jeden samolot dla Izraela w wersji bojowej płaci się cenę $45 mln/ sztukę,
a, za jeden samolot dla Polski w wersji defiladowej wydajemy 80 mln USD/sztukę

Wiec przy cenie $45 za wersje bojową wyraźnie widać , że dopłata do wersji defiladowej to tylko $35 mln/sztukę

Nu i ta wersja defiladowa , zamiast bojowej , to wszystko tylko po to ,
żeby sobie Polska F16 w wersji bojowej krzywdy nie zrobiła


Nu cóz na broń ostrą to trzeba mieć specjalne zezwolenie .
Na broń w wersja defiladowo - paradna- kolekcjonerskie jest na inne zezwolenie i cena jest powiększona o koszt usunięcia cech użytkowych broni bojowej

============================================



BIBULA.COM > PUBLICYSTYKA



F-16 niczym eternit? - Romuald Szeremietiew





W czasach PRL w budownictwie szeroko stosowano azbest, w szczególności w postaci eternitu, którym kryto dachy domów oraz zabudowań gospodarczych. Dziś wiadomo, że azbest jest rakotwórczy i mamy w Polsce ogromny problem z utylizacją milionów ton azbestowych dachów, ścian itp. Tymczasem czytam na stronie Altair następującą wiadomość: Izrael wstrzymał loty F-16I Lotnictwo wojskowe Izraela zawiesiło dzisiaj loty treningowe samolotów F-16I z powodu podejrzenia, że wyposażenie ich kabin może wywoływać raka. http://www.altair.h2.pl/start-973



Okazało się bowiem, że: „W kabinach samolotów F-16I wykryto formaldehyd, który jest środkiem kancerogennym (wg CIOP wchłaniany drogą oddechową może powodować nowotwory jamy ustnej, gardła, płuc). Badania podjęto po sygnałach od pilotów, którzy skarżyli się na złe samopoczucie wywołane przykrym zapachem. O wynikach dochodzenia poinformowano koncern Lockheed Martin, producenta samolotów. Teraz mają zostać przeprowadzone wspólne testy samolotów.”



Samoloty F-16I nazwane w Izraelu "Sufa" (Sztorm) to specjalna, dwumiejscowa odmiana sprzedanego Polsce F-16C/D Block 50/52. Czy polskie „Jastrzębie” mają taką samą przypadłość jak izraelskie „Sztormy” i są rakotwórcze niczym dach z eternitu?







Z tej samej notatki dowiadujemy się też, że amerykańska firma Lockheed Martin dostarcza obecnie Izraelowi partię 102 myśliwców F-16I.



Mają one kosztować 4,4 mld USD. Przy czym program dostaw jest finansowany z funduszu bezzwrotnego (Foreign Military Financing), czyli z pieniędzy amerykańskich.



Mimo to Izrael uzyskał offset, w ramach którego produkuje m.in. podzespoły F-16 dostarczanych także do Polski.



Pod koniec grudnia 2002 r., polski rząd zdecydował się na zakup 48 wielozadaniowych samolotów bojowych F-16C/D Block 50/52.

Wartość oferty wyniosła ok. 3,8 mld dolarów, a z kosztami kredytu szacuje się ją na ponad 4,7 mld dolarów brutto.



(Polska kupiła samoloty na kredyt, który musi Amerykanom spłacić.)



To inna forma finansowania zakupu niż w przypadku Izraela. Co jeszcze zastanawia? Koszt zakupu:

Izrael 102 samoloty – 4,4 mld USD, Polska 48 maszyn – 3,8 mld UDS.

Na jeden samolot do Izraela USA przeznaczyły 45 mln UDA, na jeden samolot dla Polski wydajemy 80 mln USD. Być może w przypadku Polski wystąpiły znaczne koszty implementacji F-16 (logistyka, w tym uzbrojenie, części), czy jednak to powoduje aż taką różnicę? Ale być może w przypadku Izraela samolot kosztuje mniej bowiem to USA płacą. Cóż swoje pieniądze zawsze wydaje się trudniej niż cudze.



I jeszcze fundusz FMF. Czytamy w uchwale Komisji Obrony Narodowej w sprawie wykonania budżetu MON w 2005 r.: „Ważnym, dodatkowym, źródłem wspierania wysiłku obronnego państwa były programy pomocowe FMF (Foreign Military Financing) oraz IMET (International Military Educational and Training), finansowane przez Rząd USA, które pozwalają na pozyskanie nowego uzbrojenia i sprzętu wojskowego na rynku amerykańskim oraz przeszkolenie kadry i pracowników wojska na specjalistycznych kursach w USA. W ramach programu FMF, w 2005 r. Polska otrzymała do dyspozycji grant w wysokości 65,5 mln USD (ujęty w ustawie budżetowej na 2005 r.) oraz dodatkowe środki w ramach funduszu solidarności w kwocie 11,0 mln USD.” Jak zauważył red. Dariusz Rembelski na łamach gazety „Dziennik” (art. Amerykańska pomoc wojskowa to fikcja, ): „nasz udział w wojnie u boku Amerykanów pochłonął tyle pieniędzy, ile wyniosła cała pomoc wojskowa USA, którą dali nam w ciągu ostatnich lat.”



Romuald Szeremietiew



BIBULA.COM > ŚWIAT
_________________
JerzyS
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn."
Arystoteles
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
JerzyS




Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 4008
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 19:34, 18 Wrz '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisano:
"Jak twierdzi pułkownik, przyjął rozkaz i wraz z kolegą udał się do samolotów.
Jednak tuż po starcie skierował się na północ w kierunku Malty. "

Powinno być:

Pułkownik, przyjął rozkaz i wraz z kolegą udał się do samolotów.

Jednak tuż po starcie okazało się , że funkcja ręcznego sterowania samolotem przez pilotów jest nie aktywna

Autopilot przejął kontrolę nad Mirage F1 i skierował oba Mirage F1 na północ w kierunku Malty. Stery nadal nie działały. Mirage były pod całkowitą kontrolą pana Autopilota. Samoloty wylądowały na Malcie. Do pilotowania obu jednostek użyto unowocześnionej wersji autopilota , takiej jak ta użyta do ataku na WTC 11 września i pod Smoleńskiem"
"
_________________
JerzyS
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn."
Arystoteles
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


F16 i Mirage F1 to  wersja defiladowo - ćwiczebna
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile