W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
policja skarbowa rozkręca się  
Podobne tematy
Złóż oświadczenioe o legalności oprogramowania 3
Znalazłeś na naszym forum inny podobny temat? Kliknij tutaj!
Ocena:
16 głosów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Odsłon: 26290
Strona:  «   1, 2, 3   »  Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 11:55, 02 Maj '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czytam aktualną ustawę o kontroli skarbowej i jakoś nie mogę znaleźć podstawy do ścigania z ustawy o prawach autorskich.

cel przyświecający kontroli skarbowej wskazany jest w art. 1 ustawy o kontroli skarbowej
Cytat:
Art. 1.
1. Celem kontroli skarbowej jest ochrona interesów i praw majątkowych Skarbu Państwa oraz zapewnienie skuteczności wykonywania zobowiązań podatkowych i innych należności stanowiących dochód budżetu państwa lub państwowych funduszy celowych.
2. Celem kontroli skarbowej jest również badanie zgodności z prawem gospodarowania mieniem innych państwowych osób prawnych oraz zapobieganie i ujawnianie przestępstw określonych w art. 228–231 Kodeksu karnego popełnianych przez osoby zatrudnione lub pełniące służbę w jednostkach organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych.

ustęp 2 art. 1 odnosi się głównie do łapownictwa wśród urzędników


zakres kontroli skarbowej ustawodawca określił w art. 2:
Cytat:
Art. 2.
1. Do zakresu kontroli skarbowej należy:
1) kontrola rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania oraz prawidłowości obliczania i wpłacania podatków stanowiących dochód budżetu państwa, a także innych należności pieniężnych budżetu państwa lub państwowych funduszy celowych;
2) ujawnianie i kontrola niezgłoszonej do opodatkowania działalności gospodarczej;
3) kontrola źródeł pochodzenia majątku oraz przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych;
4) kontrola celowości i zgodności z prawem gospodarowania środkami publicznymi oraz środkami pochodzącymi z Unii Europejskiej i międzynarodowych instytucji finansowych, z wyłączeniem kontroli celowości wykorzystania środków zaliczanych do dochodów własnych i subwencji ogólnej jednostki samorządu terytorialnego;
5) kontrola wywiązywania się z warunków finansowania pomocy ze środków, o których mowa w pkt 4;
6) kontrola prawidłowości przekazywania środków własnych do budżetu Unii Europejskiej;
7) audyt gospodarowania środkami pochodzącymi z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegającymi zwrotowi środkami z innych źródeł zagranicznych, w tym certyfikacja i wydawanie deklaracji zamknięcia, zwany dalej „audytem”;
8) badanie celowości w czasie podejmowania decyzji i zgodności z prawem wykorzystania i rozporządzania mieniem państwowym, a w szczególności ujawnianie niedoborów, a także innych szkód w tym mieniu;
9) badanie wykorzystania mienia otrzymanego od Skarbu Państwa w celu realizacji zadań publicznych oraz prawidłowości prywatyzacji mienia Skarbu Państwa;
10) kontrola rzetelności wypełniania zobowiązań wynikających z udzielonych przez Skarb Państwa poręczeń i gwarancji;
11) kontrola zgodności wykorzystania środków, których spłatę poręczył lub gwarantował Skarb Państwa, z ich przeznaczeniem;
12) zapobieganie i wykrywanie naruszeń krajowych przepisów celnych oraz ściganie naruszeń krajowych lub wspólnotowych przepisów celnych przez wykonywanie nadzoru transgranicznego osób, miejsc, środków transportu i towarów oraz dostawy kontrolowanej, w rozumieniu Konwencji sporządzonej na podstawie artykułu K.3 Traktatu o Unii Europejskiej w sprawie wzajemnej pomocy i współpracy między administracjami celnymi, sporządzonej w Brukseli dnia 18 grudnia 1997 r. (Dz. U. z 2008 r. Nr 6, poz. 31);
13) (uchylony);
14) kontrola oświadczeń o stanie majątkowym osób – obowiązanych do ich składania – zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych administracji celnej, podatkowej oraz kontroli skarbowej podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych, w tym w urzędzie obsługującym tego ministra;
14a) badanie prawidłowości stosowania cen urzędowych i marż handlowych urzędowych – w granicach i na zasadach określonych w odrębnych przepisach;
14b) zapobieganie i ujawnianie przestępstw, o których mowa w art. 228–231 Kodeksu karnego, popełnianych przez osoby zatrudnione lub pełniące służbę w jednostkach organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych;
15) (uchylony);
16) badanie przestrzegania przez rezydentów i nierezydentów ograniczeń i obowiązków określonych w przepisach prawa dewizowego oraz warunków udzielonych na ich podstawie zezwoleń dewizowych, a także warunków wykonywania działalności kantorowej;
17) (uchylony);
18) współdziałanie ze Służbą Celną w zakresie zwalczania przestępstw skarbowych, o których mowa w art. 107 § 1 Kodeksu karnego skarbowego.


Wygląda na to, że skarbówka bez podstawy służy prywaciarzom...


Interesujący też jest rozdział w tej ustawie o "wywiadzie skarbowym". Spotkałem się z komentarzami, że mają więcej możliwości działania niż ABW..


A na dodatek skurwiele wymyśliły sobie swoje święto:
Cytat:
Art. 6a.
Dzień 31 lipca ustanawia się Dniem Skarbowości.



EDIT:

sorry, już znalazłem przepis za łapówę:
art. 2 ust. 2a
Cytat:

2a. W ramach kontroli skarbowej prowadzonej w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1–3, kontrola może obejmować również rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie przestępstw i wykroczeń przeciwko prawom własności intelektualnej.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wld




Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 1104
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 19:54, 02 Maj '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiste, ze to naduzycie. UOKIK jest wlasciwym urzedem lub policja.

marek01011 Jak, ktos jest chujem, to zawsze znajdzie powod i wymowke, zeby cos ukrasc. Kazdy CHUJ bedzie sie podobnie tlumaczyl, ze on jest biedny, ma duzo dzieci i w ogole to on nie wiedzial, ze tak nie mozna. Koszty sa znane i trzeba sobie to uwzglednic planujac dzialalnosc. To jest gra i to twarda, pozatym jak powiedziales ryzykowna, wiec Ci co maja niefart odpadaja. Tak samo jak slabsi, ktorym nie idzie. Nie ma takiej mozliwosci, zeby kazdemu wyszlo. Nie mozesz sie uchylic od niezaplacenia za towar, paliwo, czy podatek, bo firma cienko przedzie.

raman - czlowieku, co ma cena nosnika do ceny systemu? Kto Cie zmusza do kupowania czegokolwiek od Microsoftu? To nie zniewolenie, tylko lenistwo i glupota bardzo mocno polaczone.
_________________
"sodomitom smierc i sodomitom wojna"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Damian.87




Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 213
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 21:14, 02 Maj '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wld napisał:

raman - czlowieku, co ma cena nosnika do ceny systemu? Kto Cie zmusza do kupowania czegokolwiek od Microsoftu? To nie zniewolenie, tylko lenistwo i glupota bardzo mocno polaczone.

Z drugiej strony nie udawaj że monopol Microsoftu nie odbił się na rynku oprogramowania. Lubisz pograć? musisz mieć system Microsoftu - nie wspominam już o kilku wyjątkach tylko opieram stwierdzenie na całokształcie, wiele też innych popularnych/przydatnych aplikacji jest tworzona tylko pod ten system. O marnej dostępności sterowników pod inne systemu już nie wspomnę.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wld




Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 1104
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 10:14, 03 Maj '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że ma monopol, który sobie wypracował. Obecnie ten monopol się kończy z powodu open source (choć w pewnych przypadkach będzie trwał nadal). Winda ma ta przewagę, że oprócz możliwości kradzieży systemu oferuje najwięcej kradzionych aplikacji innych producentów, które tzw. CHUJ musiałby kupić. I chyba tu jest pies pogrzebany. Jak Ci nie pasuje system, to nie kupuj, bo nie widziałem większego kurestwa jak coś ukraść i potem obrzucić gównem okradzionego, bo nie działa. Lubisz pograć, to masz opcję: winda, konsola. Wszystko kosztuje.
_________________
"sodomitom smierc i sodomitom wojna"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
melasek




Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 61
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 17:25, 09 Maj '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polecam Truecrypt i szyfrowanie dysku. Wtedy będą Cie mogli ucałować w wentyl, a po konfiskacie komputera szybko oddać i oczywiście grzecznie przeprosić Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20400
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 18:34, 14 Maj '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dane z urzędów kontroli skarbowej, urzędów skarbowych oraz celnych zebrane na prośbę "Rzeczpospolitej" przez Ministerstwo Finansów nie pozostawiają złudzeń: ci, którzy liczą na to, że uda im się uniknąć płacenia podatków i pozostaną przy tym bezkarni, są w błędzie.

W najlepszym razie za te przestępstwa skarbowe przyjdzie im zapłacić grzywnę - w 2011 roku może ona wynieść od 462 złotych do ponad 13 milionów złotych. Jednak najczarniejszy scenariusz przewiduje karę bezwzględnego pozbawienia wolności. I to nawet na pięć lat.

Liczba skazanych za zaległości wobec fiskusa wzrosła dwukrotnie - czytamy w "Rzeczpospolitej". W 31 wypadkach orzeczono karę bezwzględnego pozbawienia wolności. 17,1 mln zł wyniosły grzywny, którymi ukarano 14 134 osoby.

Tylko w 2010 roku prawie 43 procent spraw, które trafiły do sądów, skończyło się skazaniem. Nie oznacza to jednak, że resztę podatników uniewinniono. Bo, jak podaje Ministerstwo Finansów, wśród pozostałych spraw były na przykład takie, w których podatnicy dobrowolnie poddali się karze. Takie rozwiązanie pozwala uniknąć wpisu do rejestru skazanych.


http://podatki.onet.pl/za-kratki-za-podatki,19923,4304084,1,prasa-detal
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 08:07, 07 Cze '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Fiskus zyskał 1,4 mln zł na wizycie u fryzjera, który zdalnie kasował dane z ewidencji podatkowej

Grubo ponad milion złotych będzie kosztować sprytnego fryzjera próba zdalnego kasowania danych z ewidencji podatkowej.

W trakcie rutynowej kontroli skarbowej urzędnicy zorientowali się, że z serwerów podatnika ktoś zdalnie usiłuje kasować dane związane z jego działalnością.

Zabezpieczono pozostałe dane i odtworzono te już usunięte. Pozwoliło to na ustalenie prawdziwego rozmiaru działalności podatnika. Różnił się znacznie od wynikającego ze składanych deklaracji.

Przedsiębiorca został wytypowany do kontroli na podstawie analizy zeznań składanych przez niego w latach 1999 – 2007. Deklarowane obroty i dochody spółki w tym okresie były znacznie niższe niż innych podmiotów działających w tej samej branży.

Spółka, której jedynym udziałowcem był jej prezes, świadczyła usługi fryzjerskie i marketingowe, a także prowadziła sprzedaż kosmetyków. Jej dokumentację księgową prowadziła kancelaria prawna. W kilkuletnim okresie spółka tylko przez 2 lata wykazała dochód wymagający zapłaty podatku (ok. 46 tys. zł). Przez cały okres działania nie korzystała z pożyczek czy kredytów, a kapitał zakładowy nie pozwalał na pokrycie wykazywanych strat.

Wstępna kontrola dokumentacji finansowo-księgowej i podatkowej za 2006 rok wzbudziła wątpliwości co do ich rzetelności. W wyniku analizy czasu pracy fryzjerów stwierdzono, że spółka za ten rok zaewidencjonowała 5088 paragonów (w tym również paragonów dotyczących wyłącznie sprzedaży kosmetyków), co przy zatrudnianiu 15 fryzjerów i 304 dniach roboczych w roku dało średnie obciążenie na poziomie 1 klienta dziennie na pracownika. Średnie miesięczne wynagrodzenie pracownika wraz z pochodnymi przewyższało przychód ze świadczonej przez niego pracy. Porównano również paragony fiskalne z wydrukami z terminalu (płatności kartami), stwierdzając liczne przypadki nieewidencjonowania w kasie fiskalnej tych transakcji. Na podstawie kontrolowanej dokumentacji i oględzin stwierdzono, że od grudnia 2001 r. spółka stosowała specjalistyczne oprogramowanie mogące zawierać informacje pozwalające na ustalenie faktycznych rozmiarów prowadzonej działalności.

Po uzyskaniu zgody prokuratora kontrolujący w asyście informatyków oraz pracowników oddziału realizacji dokonali przeszukania pomieszczeń zajmowanych przez spółkę.

W toku tych czynności stwierdzono próbę zdalnego (spoza siedziby spółki) usunięcia danych z serwera spółki. Zabezpieczono m.in. bazy danych zawierające informacje o transakcjach, arkusze kalkulacyjne, analizy, pisma do kontrahentów itp. Odzyskano również usunięte dane za okres od 2008 roku do dnia poprzedzającego przeszukanie. Program, który w chwili rozpoczęcia czynności przez pracowników UKS był aktywny, po krótkim czasie zniknął z komputera.

Na podstawie zgromadzonej dokumentacji urzędnicy ustalili, że w kontrolowanym okresie salon obsługiwał blisko 20 tys. klientów, często wielokrotnie.

Analiza kosztów działalności wykazała fikcyjność usług świadczonych w latach 2005 – 2007 na rzecz kontrolowanego łącznie na kwotę ponad 1,3 mln zł.

Organ podatkowy, określając zobowiązania spółki, zakwestionował rzetelność ksiąg podatkowych i na podstawie zgromadzonego materiału dowodowego stwierdził uszczuplenie należności podatkowych za lata 2003 – 2007 w kwocie blisko 1,4 mln zł.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Artykuł z dnia: 2011-06-07, ostatnia aktualizacja: 2011-06-07 07:49

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/.....kowej.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 09:11, 16 Cze '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Urzędy skarbowe omijają terminy na prowadzenie kontroli

Coraz częściej organy kontroli skarbowej obchodzą te regulacje. Zamiast wszczynać kontrole, wszczynają postępowanie kontrolne, do którego limity długości kontroli się nie odnoszą.
Agnieszka Tałasiewicz | partner w Ernst & Young


Rozmawiamy z Agnieszką Tałasiewicz, partnerem w Ernst & Young

Dużym osiągnięciem w zakresie ochrony praw podatnika było to, że przepisy ustawy o działalności gospodarczej dały przedsiębiorcom gwarancję rozsądnego, nienadmiernego obciążenia kontrolami w ciągu roku. W przypadku dużych podatników kontrola nie może trwać dłużej niż 48 dni. Czy urzędnicy pamiętają o tych terminach?

Niestety coraz częściej organy kontroli skarbowej obchodzą te regulacje. Zamiast wszczynać kontrole, wszczynają postępowanie kontrolne, do którego limity długości kontroli się nie odnoszą. Postępowanie kontrolne prowadzi się w siedzibie organu, ale jeśli byłoby to nadmiernie kłopotliwe (np. ze względu na skalę dokumentów do przewiezienia do urzędu), organ w praktyce ustala z podatnikiem, że postępowanie będzie prowadzone w siedzibie podatnika. Tym samym mamy u siebie urzędników, którzy w istocie prowadzą czynności kontrolne, ale nie są związani żadnym limitem czasowym.

Czy podatnik ma możliwości przeciwdziałania tej praktyce?

Podatnik nie jest całkowicie bezbronny w takiej sytuacji, choć to, że wyraził zgodę na prowadzenie postępowania kontrolnego w swojej siedzibie, ma teoretycznie uciąć dyskusję o dopuszczalności takiego działania organu. Ważne jednak jest to, jakiego charakteru są czynności podejmowane przez organ. Jeśli działanie organu jest w istocie kontrolą, to przyjmowanie fikcji, że jest inaczej, powinno być zdecydowanie odrzucone.

Zgodnie z orzecznictwem sądowym organ, który przeprowadził całe postępowanie dowodowe w ramach postępowania kontrolnego, a nie przewidzianej w tym celu kontroli, naraża się na zakwestionowanie zgromadzonego materiału dowodowego. Takie dowody są bowiem zgromadzone bezprawnie, a przez to niedopuszczalne.

Na co przedsiębiorcy powinni zwrócić uwagę?

Szczególną uwagę podatnicy powinni zwracać na to, jaki wpis kontrolujący zamieszczają w książce kontroli w spółce.

Niestety zdarza się, że wpisując rozpoczęcie postępowania kontrolnego czy kontroli, nie zamieszczają daty rozpoczęcia tych działań.

Praktyka taka jest oczywiście niedopuszczalna i trzeba być na to szczególnie wyczulonym. A gdy nie ma wpisanej do książki kontroli daty, trzeba się posiłkować innymi dokumentami oraz środkami prawnymi, które pozwolą nam uprawdopodobnić moment rozpoczęcia kontroli i skorzystać z regulacji, która ma nas chronić przed nadmiernym nękaniem przez urzędników.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Artykuł z dnia: 2011-06-16, ostatnia aktualizacja: 2011-06-16 07:57

http://podatki.gazetaprawna.pl/wywiady/5.....troli.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 15:42, 21 Cze '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Fiskus może nieskończenie długo ścigać za zaległe podatki. Tak orzekł Trybunał Konstytucyjny

Przepis Ordynacji podatkowej, dzięki któremu fiskus może nieskończenie długo ścigać zaległe podatki, choć z zasady zaległości przedawniają się po pięciu latach - jest zgodny z konstytucją - uznał we wtorek Trybunał Konstytucyjny.

Trybunał zajmował się we wtorek pytaniem prawnym Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, dotyczącym art. 70 par. 4 Ordynacji podatkowej.

Artykuł ten mówi, że bieg terminu przedawnienia zostaje przerwany wskutek zastosowania środka egzekucyjnego (np. zajęcia wynagrodzenia, pieniędzy na rachunku bankowym itp. - PAP), o którym podatnik został zawiadomiony.

"Po przerwaniu biegu terminu przedawnienia, termin ten biegnie na nowo od dnia następującego po dniu, w którym zastosowano środek egzekucyjny" - stanowi Ordynacja. W efekcie zastosowanie wobec dłużnika podatkowego egzekucji oznacza, że pięcioletni termin na przedawnienie zaległości podatkowej zaczyna biec od początku.

"W skrajnej zatem sytuacji, której nie można wykluczyć, wystarczającym jest zastosowanie przez organ egzekucyjny (np. naczelnika urzędu skarbowego - PAP) choćby jednego środka egzekucyjnego w okresach nie przekraczających pięć lat, aby nie dopuścić do przedawniania zobowiązania podatkowego i w ten sposób wydłużyć postępowanie egzekucyjne niemalże w nieskończoność" - zwrócił uwagę WSA.

Poznański sąd uważa, że wskazany przepis jest niezgodny z konstytucyjną zasadą demokratycznego państwa prawa. Według WSA, organ egzekucyjny powinien mieć ściśle określony termin, który powinien wykorzystać efektywnie, aby w przypadku nieudolności lub opieszałości mieć świadomość, że zobowiązanie podatkowe przedawni się, a postępowanie egzekucyjne trzeba będzie umorzyć.

Obecni na rozprawie przedstawiciele resortu finansów przyznali, że są możliwe przypadki, kiedy np. urząd prowadzi egzekucję z pensji pracownika (zajmuje jej część - PAP), ale po czterech latach pracownik ten przechodzi na emeryturę. Wtedy zastosowanie ma nowy środek egzekucyjny - z emerytury - a termin na przedawnienie przedłużany jest na kolejne pięć lat.

MF zapewnia jednak, że pracownikom fiskusa zależy na jak najszybszym i skutecznym ściągnięciu zaległości, a nie mnożeniu środków egzekucyjnych i przedłużaniu postępowania, gdyż dzięki temu uzyskują oni dodatkowe wynagrodzenie. Poinformowano, że najstarsze tytuły egzekucyjne, z których egzekucja ciągle jest prowadzona, wydano w latach 90. XX w. Jest ich 86, a dotyczą łącznej kwoty 283 tys. zł.

Trybunał uznał, że sporna regulacja jest zgodna z konstytucją. Sędzia Marek Zubik powiedział uzasadniając orzeczenie, że niewywiązywanie się z zobowiązań podatkowych godzi nie tylko w interes finansowy państwa lub samorządu, ale także interes publiczny. "Pożądanym i konstytucyjnym sposobem wygaśnięcia zobowiązania podatkowego jest szeroko rozumiana zapłata podatku" - powiedział.

Dodał, że Trybunał ma świadomość, iż przewidziana w kwestionowanym przepisie instytucja przedawnienia jest nie pełni doskonała, bo w niektórych okolicznościach do przedawnienia może nigdy nie dojść. "Niemniej jednak otoczenie normatywne (prawne-PAP), w jakim funkcjonuje art. 70 par. 4 Ordynacji podatkowej, jak też istniejąca w tym względzie praktyka - przesądza o zgodności (...) z art. 2 konstytucji" - zastrzegł.

Źródło: PAP
Artykuł z dnia: 2011-06-21, ostatnia aktualizacja: 2011-06-21 15:36

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/.....cyjny.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
The Mike




Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 2171
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 15:48, 21 Cze '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko w takim wypadku egzekucja dlugu i jej przciaganie dotyczy nie tylko skarbowki, ale i normalnych długów.

Poza tym jeżeli komrnik (tffuuuu) prowadzi już egzekucje z pensji, to jak ma sie przedawnić? Trochę to niejasne.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 16:33, 21 Cze '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

The Mike napisał:
Tylko w takim wypadku egzekucja dlugu i jej przciaganie dotyczy nie tylko skarbowki, ale i normalnych długów.

Poza tym jeżeli komrnik (tffuuuu) prowadzi już egzekucje z pensji, to jak ma sie przedawnić? Trochę to niejasne.


Tu raczej chodzi o to, że egzekucję zobowiązań podatkowych prowadzi urzędnik - naczelnik urzędu skarbowego reprezentowany przez pracownika urzędu - komornika skarbowego, w oparciu o przepisy o egzekucji w administracji. A jeśli jest to sprawa administracyjne, to organ administracyjny powinien być związany konkretnym terminem. I odnoszę wrażenie, bo nie znam treści wniosku do TK, że właśnie o to chodziło wnioskodawcom.

Komornik sądowy i egzekucja świadczeń zasądzonych przez sądy, to zupełnie inna bajka. Nie można zrównywać komornika działającego przy sądzie, na podstawie przepisów cywilnych, z urzędnikiem nazywanym 'komornikiem skarbowym' działającym na podstawie przepisów administracyjnych.

Krótko - jeśli sprawa cywilna to luz - można przedłużać egzekucję w nieskończoność, jeśli administracyjna, to organ powinien mieć konkretnie określony czas na zamknięcie sprawy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Norbi




Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 694
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 20:05, 21 Cze '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

connard napisał:
(...)bo nie znam treści wniosku do TK

Pytanie do TK dotyczyło definicji "biegu od nowa".
TK orzekł, że po każdym zastosowaniu środka egzekucyjnego, bieg przedawnienia liczony jest od nowa.
Co oznacza, że wystarczy żeby urzędnik ZUS co 10 lat (niecałe) wysłał jakiś papier, by dług się nigdy nie przedawnił.
Kluczowe jest zdanie:
Cytat:
o którym podatnik został zawiadomiony
Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wld




Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 1104
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 18:05, 30 Cze '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znam patent, ze mozna sie wymeldowac tzn zostac bezdomnym. Oczywiscie na papierze. Przepisy kpa o doreczeniach zakladaja doreczenie na adres. Dorecz cos cyganowi mieszkajacemu w kampingu, ktory na dodatek ciagle sie przemieszcza. Zagranica tez latwo Cie nie znajda.
_________________
"sodomitom smierc i sodomitom wojna"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 20:38, 30 Cze '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wld,
patent bez sensu - wyślą na ostatni adres zameldowania lub wywieszą pismo na tablicy ogłoszeń w sądzie i zostanie uznane za doręczone...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wld




Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 1104
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 21:10, 01 Lip '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeczytaj ten wywod. http://samorzad.infor.pl/sektor/organiza.....waniu.html

Pod koniec jest takie cos: "Z praktycznego punktu widzenia uznać należy, że w tym przypadku art. 41 § 2 kpa ma charakter przepisu lex specjalis w stosunku do art. 34 kpa z uwagi, na fakt, iż zgodnie z linią orzeczniczą ma on zastosowanie wyłącznie do postępowań administracyjnych, o których strona została już, skutecznie zawiadomiona."

Nie mozna kogos zawiadomic o wszczeciu postepowania np o wszczeciu egzekucji bez zawiadamiania. Moim zdaniem mozna to podwazyc. Jesli postepowanie juz trwa i delikwent zostal powiadomiony, to musi juz sie pilnowac, a w zasadzie ma pozamiatane, bo nawet bez adresu sad moze wyznaczyc kuratora.

1. Wywieszenie na tablicy jest dozwolone nie we wszystkich wypadkach. 2. Ostatni adres zameldowania dziala jedynie, gdy zmienimy adres bez podania nowego. Ja mowie o calkowitym pozbyciu sie adresu.

Dosc dobry sposob podal ktos wyzej. Niania, sprzataczka moze odebrac, a ona napewno nie jest domownikiem.
_________________
"sodomitom smierc i sodomitom wojna"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 00:07, 16 Lip '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Policja pomaga fiskusowi w sprawach podatkowych

W sprawie przestępstw oraz wykroczeń skarbowych, które zostały ujawnione w zakresie działania Policji może ona prowadzić postępowania przygotowawcze.

W przypadku prowadzenia postępowania przygotowawczego w formie dochodzenia policja jest zobowiązana do przesłania odpisu postanowienia o jego wszczęciu do organów podatkowych – urzędu skarbowego lub urzędu celnego.

– W przypadku wszczęcia śledztwa policja taki odpis przesyła dodatkowo prokuratorowi – wyjaśnia Jakub Rychlik, doradca podatkowy.

Ekspert dodaje, że policja może zrezygnować ze wszczęcia postępowania przygotowawczego i przekazać sprawę urzędowi skarbowemu lub urzędowi celnemu. Powinna również zabezpieczyć i przekazać tym organom zebrane dowody.

– Jeśli w trakcie prowadzonego przez policję postępowania podejrzany złoży wniosek o dobrowolne poddanie się odpowiedzialności, sprawa jest obowiązkowo przekazywana organom podatkowym – dodaje Jakub Rychlik.

Na podstawie nowego rozporządzenia w sprawie nakładania kary grzywny w formie mandatów policja utraciła jednak uprawnienia do ich wystawiania. W sprawach wykroczeń skarbowych, które mogą zakończyć się mandatem (np. drobna sprzedaż z pominięciem kasy fiskalnej), policja powinna ograniczyć się do zabezpieczenia dowodów i przekazania sprawy urzędowi skarbowemu lub urzędowi celnemu.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Artykuł z dnia: 2011-07-15

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/.....owych.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ansu




Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 124
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 06:38, 02 Sie '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Inspektor lub pracownik kontroli skarbowej może wylegitymować podatnika, po to by ustalić jego tożsamość. Urzędnicy ci mogą też zatrzymywać osoby i pojazdy, a także dokonywać przeszukań. Takie regulacje zawiera rozporządzenie ministra finansów z 8 lipca 2011 w sprawie warunków, sposobu i szczegółowego trybu wykonywania niektórych czynności przez inspektorów i pracowników kontroli skarbowej, sposobu i trybu współpracy z policją w zakresie wykonywanych czynności oraz wzorów dokumentów stosowanych w sprawach zatrzymania osoby i kontroli rodzaju paliwa używanego do napędu pojazdu mechanicznego (Dz.U. nr 152, poz. 899) weszło ono w życie 25 lipca 2011 r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
chójaduch




Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 1089
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 12:49, 28 Paź '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Adres zamieszkania, posiadane rachunki bankowe, ruchomości i nieruchomości, wysokość uzyskiwanych dochodów, ich źródła, miejsce i rodzaj zatrudnienia, forma oraz miejsce prowadzenia biznesu – to tylko część danych, którymi będą wymieniać się polskie i zagraniczne organy podatkowe (egzekucyjne). Taka propozycja została zawarta w założeniach do projektu ustawy o wzajemnej pomocy przy odzyskiwaniu podatków, ceł i innych należności publicznoprawnych opracowanych przez Ministerstwo Finansów. Są one związane przede wszystkim z dostosowaniem naszych regulacji do dyrektywy Rady 2010/24/UE.


http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/.....atkow.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wld




Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 1104
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 08:55, 30 Paź '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skazany, zmuszani, moze kurwa jeszcze powiecie, ze po mordzie mozna dostac za nieuzywanie Windy? Do zastosowan domowych i malych firm sa inne alternatywy, a jak chcesz cos konkretnego, to plac. Czy to cos dziwnego?
_________________
"sodomitom smierc i sodomitom wojna"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
chójaduch




Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 1089
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 12:34, 03 Lis '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
14 milionów 400 tysięcy złotych kary grzywny będzie mógł wymierzyć w 2012 roku sąd za przestępstwo skarbowe. Najwyższy mandat karny nakładany przez urzędników wyniesie 3 tysiące złotych.

Cytat:

Najniższa kara grzywny to 10 stawek dziennych, co oznacza, że w 2012 r. za przestępstwo skarbowe sąd nie wymierzy mniej niż 500 zł. Najwyższa to 720 stawek dziennych, czyli sąd będzie mógł nałożyć na przestępcę skarbowego karę nawet 14 milionów 400 tysięcy złotych (w 2011 r. najwyższa kara wynosiła 13 milionów 305 tysięcy 600 złotych).


Cytat:
W 2012 r. najniższa grzywna za wykroczenie skarbowe wyniesie 150 zł, a najwyższa 30 tysięcy złotych.


http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/.....rbowe.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
michalwd




Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 11
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 23:07, 16 Lis '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Temat trochę stary, ale może ktoś przeczyta :-).

Sam nie używam komercyjnych programów od kilku lat, ale np. na przykładzie koleżanek widzę że przesiadka na Linux dla osoby kompletnie nie znającej się na informatyce to ciężka sprawa. Graficzne dystrybucje Linux bardzo się poprawiają (tzn. upraszczają obsługę) ale tu potrzebna jest zmiana podejścia, sposobu myślenia.

Co do specjalistycznego oprogramowania na Linux - nadal słabo ale o niebo lepiej niż było. Dla przykładu elektronik ma do dyspozycji wszystkie narzędzia pozwalające na projektowanie, symulowanie i przygotowanie do wykonania dowolnych płytek drukowanych, nawet przy naprawdę dużych projektach. Wiem bo sprawdziłem (i w sumie sprawdzam prawie codziennie - moja praca).
Idzie też sterować niektórymi maszynami CNC (trzeba mieć dostęp do silników w stylu krok-kierunek), a do projektowania 3D jest VariCAD. Ten VariCAD jest komercyjny wprawdzie, ale wydaje się że ma możliwości wystarczające dla większości zastosowań, a porównajcie jego cenę z ceną Inventora na przykład. Poza tym jest wersja na Windows.
Jeżeli programujesz mikro-kontrolery to chyba masz wszystko dla większości architektur, a na pewno dla Atmel, MicroChip, czy BlackFin Analog Devices.

Oddzielny temat rzeka to samo podejście do sprawy szefów w firmach.

Pozdrawiam wszystkich,
Michał W.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wld




Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 1104
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 15:36, 24 Lis '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba tez brac poprawke na beton, ktory siedzi w biurach przyspawany do foteli od 20lat. Taka pani Basia dostaje sraczki i dzwoni po serwisanta, jak jej ikonka IE z podpisem "INTERNET" zniknie z pulpitu. Tacy ludzie poswiecili resztki szarych komorek na nauczenie sie obslugi Worda, wiec beda sie zapierac przed czyms nowym.
_________________
"sodomitom smierc i sodomitom wojna"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20400
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 14:47, 04 Sty '12   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Izba Skarbowa we Wrocławiu zamawia usługę dostępu do baz danych z Allegro

Zwrócono mi właśnie uwagę na interesujący przetarg. Otóż Izba Skarbowa we Wrocławiu postanowiła zamówić usługę polegającą na "dostępie do bazy danych wraz z narzędziem do wyszukiwania archiwalnych danych z platformy aukcyjnej Allegro oraz serwisów ogłoszeniowych". Zastanawiam się nad dwoma sprawami. Pierwsza, to ochrona sui generis baz danych, która przysługuje producentowi bazy danych (w tym przypadku najpewniej wydawcy serwisu Allegro oraz innym wydawcom serwisów ogłoszeniowych). Druga kwestia zaś to art. 51 ust. 2 Konstytucji RP, zgodnie z którym "Władze publiczne nie mogą pozyskiwać, gromadzić i udostępniać innych informacji o obywatelach niż niezbędne w demokratycznym państwie prawnym". Jest jeszcze kwestia ochrony danych osobowych.

czytaj dalej: http://prawo.vagla.pl/node/9619
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
chójaduch




Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 1089
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 07:38, 20 Cze '12   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
- Ministerstwo Finansów poinformowało TVP o podjęciu działań zmierzających do przyspieszenia egzekucji zaległych opłat abonamentowych. Szczegółowe wytyczne w tej sprawie otrzymali dyrektorzy izb skarbowych, którym podlegają urzędy skarbowe - podała we wtorek TVP


Cytat:
We wtorek TVP poinformowała, że w odpowiedzi wiceminister finansów Andrzej Parafianowicz powiadomił o zintensyfikowaniu współpracy resortu finansów z Pocztą Polską, w wyniku której uzgodniono jednolite zasady postępowania egzekucyjnego


Cytat:
Mróz poinformował dyrektorów izb, że wcześniejsze stanowisko resortu w tej sprawie - z marca 2006 r. - należy uznać za nieaktualne. Ministerstwo argumentowało wówczas m.in., że przepisy ustawy o opłatach abonamentowych są niewystarczające do dochodzenia tych należności w trybie egzekucji administracyjnej


http://m.wyborcza.biz/Firma/1,116167,119.....u_rtv.html
Cztajcie dalej o tym, jak odwiedzi was pracownik poczty, poźniej napisze tytuł wykonawczy i prześle go do skarbówki, która rozpocznie egzekucję...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
King Crimson




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 1978
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 07:58, 20 Cze '12   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pierwsza i podstawowa sprawa. Nie wpuszczam listonosza, niech se łazi z poleconym do usranej śmierci. Nie pisze do mnie nikt oprócz państwowych zawracaczy dupy. Dlatego też pierdolę pocztę polską, jebanych sługusów w ściąganiu hajsu. Te skurwysyny służą wyłącznie organom władzy i nikomu więcej.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona:  «   1, 2, 3   » 
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


policja skarbowa rozkręca się
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile