Adwokat Diabła
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 1285
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 12:30, 12 Mar '11
Temat postu: Realizacja expose Tuska |
|
|
Ministerstwo Propagandy donosi:
Cytat: | Obietnice wykonane:
Wyeliminowanie barier prawnych i proceduralnych blokujących szybki rozwój infrastruktury
Przyjęto tzw. specustawę drogową, która zlikwidowała dwie decyzje niezbędne do rozpoczęcia budowy dróg (o ustaleniu lokalizacji drogi oraz pozwolenie na budowę) zastępując je jedną (decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej), ułatwiła wywłaszczenia i wprowadziła zachęty do opuszczenia nieruchomości, wprowadziła kary dla urzędów zwlekających z wydaniem decyzji.
Podobne specustawy przyjęto w przypadku budowy obiektów na EURO 2012, budowy infrastruktury kolejowej oraz terminala LNG w Świnoujściu.
Uporządkowano prawo środowiskowe (m.in. skrócono czas wydawania decyzji środowiskowej z 300 do 100 dni) i wyznaczono obszary chronione NATURA 2000 (inwestycje zaplanowano tak, by z jednej strony służyły lokalnej społeczności, a z drugiej nie zagrażały środowisku). Dzięki temu odblokowano wiele inwestycji infrastrukturalnych.
Zmieniono również prawo zamówień publicznych (m.in. ograniczono możliwość blokowania rozstrzygniętych przetargów poprzez wykazanie błędu w treści ogłoszenia).
Przyjęto ustawę ułatwiającą partnerstwo publiczno – prywatne, która m.in. zlikwidowała ograniczenia w zawieraniu umów PPP oraz zniosła obowiązek sporządzania skomplikowanych i kosztownych analiz.
Przyspieszenie budowy autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic
W budowie jest ponad 1440 km autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic.
Od listopada 2007 roku oddano do ruchu 195 km autostrad, 400 km dróg ekspresowych, 134 km obwodnic (w liczbie 39) oraz 480 km dróg po przebudowie.
Od początku kadencji podpisano umowy na budowę lub modernizację 1817 km dróg krajowych.
Dobra organizacja EURO 2012
W ramach przygotowań do Euro 2012 realizowanych jest 81 projektów infrastrukturalnych, m.in. budowa stadionów, budowa dróg, rozbudowa lotnisk i modernizacja dworców kolejowych. Ponad 80 proc. najważniejszych inwestycji związanych z mistrzostwami znajduje się w zaawansowanej fazie realizacji.
Zbudowanie najlepszych z możliwych okoliczności dla wzrostu gospodarczego
W latach 2008 – 2010, w trakcie światowego kryzysu gospodarczego, Polska jako jedyny europejski kraj utrzymała wzrost PKB. W tym czasie Polska odnotowała wzrost rzędu 10,9 proc., dla porównania: Niemcy spadek 0,3 proc., a Francja spadek 0,9 proc.
Zmniejszenie deficytu budżetowego w 2008 roku w większym stopniu, niż planował to poprzedni rząd
Poprzedni rząd planował, że w 2008 roku deficyt budżetowy wyniesie 27,1 mld zł. Ostatecznie, zgodnie z zapowiedzią, rząd PO – PSL obniżył w 2008 roku deficyt do 24,3 mld zł.
Przyspieszenie pozyskiwania funduszy unijnych
Polska jest europejskim liderem w wykorzystaniu środków unijnych. Dotychczas pozyskaliśmy ok. 16,5 mld euro. Za nami jest Hiszpania (ok. 7,8 mld euro) i Niemcy (ok. 7,5 mld euro).
Przyspieszenie pozyskiwania funduszy było możliwe dzięki uproszczeniu procedur (m.in. zniesiono ograniczenia w pozyskiwaniu zaliczek przez firmy starające się o dotacje i wprowadzono nagrody dla regionów, które najlepiej realizują unijne programy, przyspieszono zwroty wydatków w przypadku tzw. dużych projektów, na przykład środowiskowych o wartości powyżej 25 mln euro oraz infrastrukturalnych o wartości powyżej 50 mln euro).
Nowelizacja ustawy o zasadach wspierania polityki rozwoju
Ustawa została znowelizowana w 2008 roku. Wprowadzono szereg udogodnień dla podmiotów starających się o dotacje z UE, m.in. zakaz zmiany zasad konkursu w trakcie jego trwania czy zmian wytycznych w trakcie realizacji projektów.
Stworzenie narodowej strategii rozwoju regionalnego
Strategię przyjęto w lipcu 2010 roku. Wprowadziła ona mechanizmy konkurencji w dostępie do środków publicznych oraz zmieniła system finansowania polityki regionalnej poprzez kontrakty terytorialne.
Wykorzystanie pozostałych środków europejskich na lata 2004 – 2006
Środki z lat 2004 – 2006 wykorzystano w 100 proc.
Przyspieszenie prywatyzacji
W 2008 roku rząd przyjął 4-letni plan prywatyzacji, który zawiera listę 802 podmiotów z niemal wszystkich sektorów gospodarki, w tym listę spółek strategicznych oraz spółek przeznaczonych do przekazania samorządom.
W 2008 roku przychody z prywatyzacji wyniosły 2,3 mld zł, w 2009 roku 6,5 mld zł, w 2010 roku 22 mld zł, a w 2011 roku planowane są na poziomie 15 mld zł. Dotychczas zakończono 454 projekty prywatyzacyjne, trwa realizacja 321.
Na giełdzie z sukcesem zadebiutowało wiele spółek, m.in. PKO BP S.A., PZU S.A., Enea S.A., „Bogdanka” S.A., PGE S.A., Turon Polska Energia S.A., GPW. Łącznie, ze wszystkich tych transakcji, pozyskano 20,6 mld zł, a akcje debiutujących spółek zakupiło ponad 800 tys. Polaków.
Wprowadzenie jawnego i otwartego naboru do rad nadzorczych spółek skarbu państwa
W 2007 roku weszły w życie przepisy wprowadzające jawny i otwarty nabór kandydatów do rad nadzorczych. Postępowania kwalifikacyjne przeprowadzane są w trybie publicznym, a ogłoszenia o naborze zamieszczane są w Internecie.
Ponadto, w 2010 roku rząd przyjął ustawę zakładającą, że do rad nadzorczych w podmiotach o kluczowym znaczeniu dla państwa będą mogły być powoływane tylko osoby posiadające rekomendację Komitetu Nominacyjnego. Komitetowi, działającemu poza strukturą administracji rządowej, zagwarantowano funkcjonowanie niezależnie od administracyjnych struktur odpowiedzialnych za nadzór właścicielki. Członkami Komitetu będą osoby o najwyższych kompetencjach i wiedzy oraz nieposzlakowanej opinii, znające się na strategicznych dla państwa rynkach oraz na uwarunkowaniach biznesowych i regulacyjnych działalności podmiotów o kluczowym znaczeniu dla państwa.
Przeznaczenie części przychodów z prywatyzacji na cele istotne dla obywateli, w szczególności na Fundusz Rezerwy Demograficznej
Rząd zdecydował, że do Funduszu Rezerwy Demograficznej będzie trafiało 40 proc. przychodów z prywatyzacji. Od 2009 roku FRD został zasilony 9,5 mld zł.
Część pieniędzy z Funduszu Rezerwy Demograficznej przesunięto do Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
Podwyżki w sferze budżetowej
Rząd zdecydował o podniesieniu płac w sferze budżetowej, szczególnie w przypadkach gdy dotychczasowy poziom wynagrodzeń nie odpowiadał kwalifikacjom poszczególnych grup zawodowych. Podwyżki objęły służbę zdrowia, oświatę, służby mundurowe oraz sądownictwo.
W służbie zdrowia w 2005 roku średnie wynagrodzenie lekarza stażysty wynosiło 1403 zł – w 2009 roku zarabiał on przeciętnie 2007 zł. Pensje lekarzy rezydentów wzrosły średnio o ponad 1600 zł w porównaniu z 2005 rokiem, kiedy zarabiali oni przeciętnie 1637 zł. W 2009 roku ich pensje wahały się od 3170 zł do 3458 zł. Lekarz z II stopniem specjalizacji w 2007 roku zarabiał średnio 5436 zł, a w 2010 – 7420 zł. Wzrosły też płace pielęgniarek i położnych. W 2007 roku pielęgniarki i położne specjalistki zarabiały średnio 2995 zł. W 2010 ich przeciętna pensja wzrosła do 3564 zł. Starsze pielęgniarki i położne w 2007 roku zarabiały średnio 2564 zł, a w 2010 – 3134 zł.
O średnio 30 proc wzrosły płace w edukacji. Nauczyciele stażyści w 2005 roku zarabiali średnio 1451 zł. W 2009 roku przeciętna pensja w tej grupie wzrosła do 2287 zł. Płaca nauczycieli kontraktowych wzrosła z 1814 zł w 2005 roku do 2538 zł w 2009 roku. Nauczyciele mianowani zarabiali w 2005 roku średnio 2539 zł, a w 2009 – 3293 zł. Największe podwyżki otrzymali nauczyciele o najwyższych kwalifikacjach, tj. dyplomowani – średnio o 1300 zł w porównaniu z 2005 rokiem, kiedy ich przeciętna pensja wynosiła 3265 zł. W 2009 roku średnia płaca w tej grupie wzrosła do 4502 zł. Kolejną podwyżkę nauczyciele otrzymają we wrześniu 2011 roku.
Wzrosły płace w sądownictwie. Średnie wynagrodzenie sędziów i prokuratorów w 2010 roku jest o ponad 40 proc. wyższe niż w 2005 – wtedy przeciętna płaca sędziego była na poziomie 6613 zł. W 2010 roku wynosiła ona 9224 zł. Pensje prokuratorów wzrosły z 6304 zł w 2005 do 9297 zł w 2010 roku. W 2009 roku wynagrodzenia sędziów i prokuratorów powiązane zostały ze wzrostem gospodarczym. Dzięki temu, w 2011 roku, otrzymali ok. 4 proc. podwyżki.
W 2008 roku podwyżki otrzymali również celnicy – średnio 500 zł na etat. Dodatkowo w służbie celnej wprowadzono program wzmacniający motywacyjny system wynagrodzeń oraz nowe świadczenia socjalne.
Abolicja podatkowa dla Polaków pracujących za granicą
W 2008 roku wprowadzono abolicję podatkową dla osób pracujących za granicą.
Zapewnienie większych środków budżetowych na edukację
Budżet na edukację systematycznie wzrasta. Subwencja oświatowa w 2007 roku wynosiła 28,2 mld zł, w 2009 roku 33,4 mld zł, a w 2011 roku wynosi 36,9 mld zł.
Umożliwianie reemigrantom korzystania z edukacji uzupełniającej
Od 2010 r. dzieci powracające z zagranicy oraz dzieci cudzoziemców uczących się z polskich szkołach mają prawo do dodatkowej bezpłatnej nauki języka polskiego oraz dodatkowych zajęć wyrównawczych z przedmiotów nauczania we wszystkich typach szkół.
Realizacja narodowego programu „Moje boisko – Orlik 2012” – do 2012 roku w każdej polskiej gminie powstanie boisko ze sztuczną murawą i z oświetleniem
Dotychczas powstało 1528 boisk Orlik. We wrześniu 2011 roku oddane zostanie 2012. kompleks.
Reforma nauki i szkolnictwa wyższego oraz rozwój gospodarki opartej na wiedzy
W 2010 roku weszła w życie reforma nauki, a w 2011 roku wejdzie w życie reforma szkolnictwa wyższego.
Nowe prawo wprowadza dwie zasady: konkurencyjności i jakości w zdobywaniu pieniędzy na badania naukowe, w funkcjonowaniu instytucji naukowych i obsadzaniu stanowisk na uczelniach.
Reforma zakłada m.in. utworzenie Narodowego Centrum Nauki, zwiększenie budżetu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, wsparcie finansowe dla młodych naukowców, ułatwienia dla firm w pozyskiwaniu pieniędzy na badania i rozwój, dodatkowe finansowanie Krajowych Naukowych Ośrodków Wiodących, uproszczenie ścieżki kariery naukowej, skrócenie czasu uzyskiwania habilitacji, zniesienie dodatkowych opłat pobieranych od studentów przez uczelnie, wprowadzenie obligatoryjnej umowy student – uczelnia.
Rozdzielenie funkcji Prokuratura Generalnego i Ministra Sprawiedliwości
Rozdzielenie funkcji Prokuratora Generalnego i Ministra Sprawiedliwości nastąpiło w 2010 roku.
Zmiany w prawie karnym
W czerwcu 2010 roku weszła w życie duża nowelizacja kodeksów karnych, która wprowadziła m.in. nowe typy przestępstw (np. zachowania godzące w sferę wolności seksualnej oraz obyczajności), rozszerzenie uprawnień pokrzywdzonego oraz większą ochronę jego interesów w toku postępowania karnego.
Ustalenie jednolitego modelu aplikacji przygotowującej do zawodów prawniczych
W 2009 roku utworzono Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury, która szkoli kandydatów na sędziów i prokuratorów, a także prowadzi doskonalenie zawodowe dla pracowników wymiaru sprawiedliwości.
Szybkie rozwiązanie problemu asesorów
W 2007 roku Trybunał Konstytucyjny orzekł, że wydawanie wyroków przez asesorów jest niezgodne z Konstytucją. Od maja 2009 roku byliby oni pozbawieni prawa do wydawania wyroków. W sierpniu 2008 roku rząd zmienił prawo i skrócił niezbędny staż asesora, po którym może się on ubiegać o nominację na wolne stanowisko sędziowskie, z 4 lat do 1 roku. Dzięki temu asesorzy mogli zostać nominowani przez prezydenta na sędziów.
Realne skrócenie okresu sądowego egzekwowania należności
W 2010 roku ruszył e-sąd. Dzięki temu możliwe jest szybsze egzekwowanie należności, np. za niezapłacone rachunki. Sprawę można wnieść za pośrednictwem internetu. Dotychczas do e-sądu wpłynęło 869 tys. spraw, a rozpatrzono już 796 tys.
Przeciwdziałanie korupcji
W 2008 roku powstała „Tarcza Antykorupcyjna”, czyli mechanizm współpracy między służbami specjalnymi, poszczególnymi resortami i instytucjami administracji rządowej. Celem tej współpracy jest osłona najważniejszych procesów prywatyzacyjnych i największych przetargów. Tarcza to zestaw zadań przekazanych przez premiera służbom, mechanizm przepływu informacji oraz działania służb, które mają charakter prewencyjny.
W sztandarowych badaniach Trancparency International Indeks Percepcji Korupcji w 2010 roku badających postrzeganie istnienia korupcji Polska osiągnęła współczynnik 5,3 (na 10 punktów, przy czym 10 oznacza brak korupcji) i znacznie poprawiła swoje notowania. W 2006 roku współczynnik ten wynosił 3,7. Obecnie Polska zajmuje trzecie miejsce wśród nowych państw UE. W 2006 roku zajmowała ostatnie.
Zniesienie poboru w 2008 roku i całkowicie zawodowa armia w 2009 roku
W grudniu 2008 roku przeprowadzono ostatnie wcielenie do zasadniczej służby wojskowej, a w sierpniu 2009 roku ostatni żołnierze z tzw. poboru odeszli do cywila. 1 stycznia 2010 roku polska armia osiągnęła liczbę ok. 100 tysięcy żołnierzy zawodowych otrzymujących stałe pensje.
Prowadzenie negocjacji ws. „tarczy antyrakietowej” po konsultacjach z NATO i niektórymi sąsiadami Polski
Polska jest pierwszym państwem, które podpisało z USA umowę o współpracy przy realizacji projektu obrony przeciwrakietowej w Europie.
Utrzymanie w 2008 roku liczebności kontyngentu wojskowego w Afganistanie na poziomie z 2007 roku
W 2008 roku kontyngent w Afganistanie został utrzymany na poziomie z 2007 roku.
Wysłanie 350 żołnierzy w ramach misji Unii Europejskiej w Czadzie, zgodnie ze zobowiązaniami poprzedniego rządu
Kontyngent 350 żołnierzy został wysłany do Czadu w 2008 roku. Po zrealizowaniu misji żołnierze powrócili do kraju w 2009 roku.
Wycofanie polskich żołnierzy z Iraku w 2008 r.
Polscy żołnierze zakończyli misję w Iraku w 2008 roku.
Wprowadzenie jawnego i otwartego naboru na wyższe stanowiska w urzędach centralnych
Od 2009 roku obowiązuje spójny system zarządzania kadrami w służbie cywilnej. Zlikwidowany został państwowy zasób kadrowy, a wyższe stanowiska włączone zostały do służby cywilnej. Wybór osób na te stanowiska dokonywany jest w drodze jawnego konkursu.
Ograniczenie kompetencji wojewodów na rzecz zarządów województw
Od 2009 roku obowiązują przepisy ograniczające rolę wojewodów do reprezentowania Rady Ministrów w województwie, sprawowania nadzoru ogólnego nad samorządem terytorialnym, wykonywania kontroli gospodarowania mieniem państwowym w województwie, pełnienia funkcji organu odpowiedzialnego za zarządzanie kryzysowe oraz stan porządku publicznego i bezpieczeństwa zbiorowego.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
Nowelizacja ustawy weszła w życie w marcu 2010 roku. Rozszerzyła ona katalog organizacji pożytku publicznego, a także wprowadziła nowe formy współdziałania organizacji pozarządowych z samorządem, np. konsultacje przy tworzeniu lokalnego prawa.
Nadanie stałego statusu programu funduszowi inicjatyw obywatelskich w drodze ustawy
W listopadzie 2008 roku ustanowiono program Fundusz Inicjatyw Obywatelskich. Dzięki temu organizacje pozarządowe, instytucje kościelne i związki wyznaniowe mogą realizować zadania publiczne, takie jak edukacja, upowszechnianie kultury fizycznej, czy aktywizacja kobiet. Budżet programu wynosi 60 mln zł rocznie.
Uruchomienie prac nad długofalową strategią rozwoju społeczeństwa obywatelskiego
„Strategia Wspierania Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego na lata 2009 – 2015” została przyjęta w grudniu 2008 roku.
Kontynuacja prac parlamentarnego zespołu do spraw dialogu obywatelskiego pod przewodnictwem marszałka Senatu
Zespół wznowił działalność w obecnej kadencji parlamentu.
Stworzenie scentralizowanego i skoordynowanego systemu zwalczania najpoważniejszych zagrożeń dla bezpieczeństwa państwa
Koordynacją wymiany informacji między uczestnikami systemu ochrony antyterrorystycznej zajęło się nowo utworzone Centrum Antyterrorystyczne przy ABW. Dzięki temu możliwe jest wdrożenie wspólnych procedur reagowania w przypadku zaistnienia zagrożenia.
Przegląd stanu służb specjalnych pod względem praworządności i efektywności ich pracy.
Nowi szefowie ABW, SKW, SWW oraz AW w I połowie 2008 roku oraz CBA w 2009 roku przeprowadzili przeglądy funkcjonowania zarządzanych przez siebie służb pod względem oceny ich pracy oraz ewentualnych nieprawidłowości. Efektem przeglądu były zmiany strukturalne, organizacyjne, modernizacyjne, a także zawiadomienia do prokuratury.
Ponadto, w 2008 roku Sekretarz Kolegium ds. Służb Specjalnych przeprowadził ocenę sektora służb specjalnych. Efektem oceny było opracowanie nowej ustawy o informacji niejawnej.
Wzmocnienie pozycji Polski na świecie
Polska odgrywa istotną rolę w kształtowaniu polityki unijnej. Potrafi budować koalicje wewnątrz UE i skutecznie zabiegać o swoje interesy (tak było m.in. podczas negocjacji pakietu klimatyczno – energetycznego). Dowodem na wzmocnienie pozycji Polski w UE jest realizacja polsko – szwedzko – czeskiej inicjatywy „Partnerstwa Wschodniego” oraz wybór Polaków na najważniejsze unijne stanowiska, m.in. J. Buzka na szefa PE oraz J. Lewandowskiego na Komisarza ds. budżetu. Obecnie, polska administracja przygotowuje się do objęcia prezydencji w Radzie UE od 1 lipca 2011 roku.
W ciągu trzech lat poprawie uległy stosunki z sąsiadami (w tym z Niemcami i Rosją), ożywiona została współpraca w ramach Grupy Wyszehradzkiej oraz Trójkąta Weimarskiego.
Integracja działań jednostek administracji odpowiedzialnych za politykę europejską i politykę zagraniczną
Od 2010 roku obowiązuje ustawa o rządowym systemie koordynacji spraw związanych z członkostwem RP w Unii Europejskiej. Urząd Komitetu Integracji Europejskiej został połączony z Ministerstwem Spraw Zagranicznych.
Podpisanie „Traktatu reformującego Unię Europejską”, z uwzględnieniem tzw. protokołu brytyjskiego
Traktat został ratyfikowany wraz z protokołem brytyjskim w grudniu 2007 roku.
Rozwiązanie konfliktu z Komisją Europejską dotyczącego połowu dorszy przez polskich rybaków
W 2007 roku Polska przekroczyła dozwoloną roczną kwotę połowu dorsza o ok. 14 tys. ton, narażając się tym samym na sankcje ze strony Komisji Europejskiej. Kompromis z Komisją osiągnięto na przełomie stycznia/lutego 2008 roku. Rada Ministrów UE zaaprobowała kompromis w kwietniu 2008 roku. Przekroczenie kwoty połowu zostało rozłożone na raty. Dzięki kompromisowi Komisja Europejska wycofała zakaz połowu dorsza.
Aktywne wspieranie modernizacji rolnictwa i wsparcie rozwoju infrastruktury na obszarach wiejskich
W ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 na wsparcie wsi przewidziane zostało 17,4 mld euro. Do końca 2010 roku, łączna kwota zakontraktowanych środków wyniosła ponad 40 mld zł. Stanowi to prawie 60 proc. środków dostępnych na lata 2007 – 2013.
Wprowadzono zaliczki ze środków unijnych, m.in. na modernizację gospodarstw rolnych, zwiększenie wartości dodanej podstawowej produkcji rolnej i leśnej, różnicowanie działalności nierolniczej, tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw czy funkcjonowanie lokalnych grup działania.
Obniżono minimalną stopę oprocentowania dla kredytów inwestycyjnych w rolnictwie. Na terenach wiejskich modernizowanych jest tysiące km dróg w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 – 2011. Program będzie kontynuowany w kolejnych latach.
Powstały setki punktów i zespołów wychowania przedszkolnego. Obecnie edukacją przedszkolną objętych jest ponad 43 proc. dzieci mieszkających na wsi. W 2005 roku było 23 proc.
Rząd wprowadził także fundusze sołeckie, czyli pieniądze w budżecie gminy zagwarantowane dla sołectwa na wykonywanie przedsięwzięć służących poprawie warunków życia mieszkańców. Środki można przeznaczyć np. na budowę placu zabaw, naprawę chodników czy postawienie koszy na śmieci. Ilość pieniędzy dla sołectwa zależy od zamożności gminy – średnio jest to ok. 10 tys. zł.
Utrzymanie uproszczonego systemu dopłat rolniczych
System uproszczony miał pierwotnie obowiązywać do 2009 roku. W 2008 roku Rada ministrów ds. rolnictwa Unii Europejskiej zdecydowała, że obecny system dopłat będzie obowiązywał do 2013 roku.
Przyspieszenie realizacji krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych
Przyspieszono realizację programu, rozbudowując sieć kanalizacyjną z 4,2 tys. km w 2007 roku do 6,2 tys. km w 2009 roku. Nakłady ponoszone na sieć kanalizacyjną wzrosły z 2,2 mld zł w 2007 roku do 4,8 md zł w 2009 roku, a środki na oczyszczalnie ścieków zwiększyły się z 0,98 mld zł w 2007 roku do 2,47 mld zł w 2009 roku.
Pielęgnacja historycznego dziedzictwa kulturowego oraz realizacja polityki historycznej
Rząd wspiera budowę Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku (planowane otwarcie w 2014 roku), Muzeum Historii Żydów Polskich (otwarcie w 2012 roku), oraz Muzeum Historii Polski (otwarcie na przełomie 2012 – 2013 roku). W marcu 2010 roku otwarto Muzeum Chopina w Pałacu Ostrogskich w Warszawie. Z budżetu państwa wspierany jest też remont domu rodzinnego Jana Pawła II w Wadowicach. Wśród zakończonych inwestycji są m.in. Arkady Kubickiego w Zamku Królewskim w Warszawie i wyremontowane Sukiennice w Krakowie. W 2009 roku zorganizowano 20. rocznicę wolnych wyborów 4 czerwca 1989 roku oraz 70. rocznicę wybuchu III Wojny Światowej z udziałem najważniejszych europejskich polityków.
Uzależnienie wsparcia związków sportowych od ich uczciwości i efektywności wydatkowania środków
Wsparcie polskich związków sportowych uzależniono m.in. od oceny efektywności wydawanych środków. W tym celu opracowano algorytm uwzględniający m.in. wyniki sportowe we wszystkich grupach wiekowych, zasięg dyscypliny (liczba klubów, zawodników, szkoleniowców) oraz potencjał medalowy. Na tej podstawie przyznawana jest corocznie dotacja na realizację zadań szkoleniowych.
Poparcie obywatelskiej inicjatywy na rzecz uchwalenia polskiej ustawy antydyskryminacyjnej
Obywatelski projekt ustawy nie został przekazany do Sejmu ze względu na brak wymaganej liczby podpisów. Niektóre propozycje zawarte w projekcie obywatelskim zostały jednak wprowadzone przez rząd np. głosowanie osoby niepełnosprawnej przez pełnomocnika. |
Jednym słowem: Wielkie Dzięki Chłopaki!!!
PS A malkontenci zainteresowani nielicznymi niespełnionymi obietnicami niech sami sobie ich poszukają tutaj.
|
|
|