W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
polski buc za kierownicą   
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena:
5 głosów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Odsłon: 2968
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jesteś bucem w ruchu drogowym (jako kierowca lub pieszy)
Tak
30%
 30%  [ 3 ]
Nie
70%
 70%  [ 7 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 12:56, 22 Lut '11   Temat postu: polski buc za kierownicą Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Trzy tysiące złotych traci rocznie przeciętny mieszkaniec dużego miasta, stojąc w korkach

Trzy tysiące złotych traci rocznie przeciętny mieszkaniec dużego miasta, stojąc w korkach. Do tak wysokich strat rękę przykładają też sami kierowcy, bo to właśnie przez ich zachowanie na drodze korki często są dłuższe. Pokazujemy, jak tego uniknąć
Zobacz także:



Korki nie tylko uszczuplają nasz wolny czas, lecz także portfele. Jak obliczyła firma Deloitte, mieszkańcy siedmiu największych miast Polski w ciągu roku tracą w korkach łącznie 4,2 mld złotych, a budżet państwa kolejne 3,7 mld złotych. To jednak i tak niewiele w porównaniu ze spustoszeniem, jakie drogowe zatory sieją w gospodarce USA. Według naukowców z Instytutu Transportu Uniwersytetu Teksańskiego roczne straty spowodowane korkami wynoszą 115 mld dolarów rocznie. To koszt zmarnowanego paliwa, nieobecności w pracy i opóźnionych transportów towarów.

W Warszawie przeciętne opóźnienie na odcinku 10 kilometrów wynosi 25 minut, jednak są rejony miasta, gdzie w godzinach szczytu średnia ta zbliża się do 60 minut. Za ten stan rzeczy kierowcy obwiniają władze i drogowców. Pierwszym zarzucają, że nie budują wystarczająco dużo dróg, drugim – że gdy już je budują, to jednocześnie zamykają pół miasta i paraliżują ruch. Tymczasem wiele korków i zatorów powstaje z winy samych kierowców. Radzimy, co robić, by tego uniknąć.

Stereotyp I: Wpuszczanie kierowców z innego pasa wydłuża korki

Często zdarza się, że przy zwężeniu drogi pojazdy poruszające się czynnym pasem ruchu nie chcą wpuszczać tych jadących pasem, który się kończy. A bardziej porywczy kierowcy celowo blokują zwężający się pas ruchu i nie dopuszczają, by poruszały się nim inne auta. Uważają, że takie wpychanie się wydłuża korki. Jest dokładnie odwrotnie.

Brytyjski instytut drogownictwa zbadał, że jazda na tzw. zakładkę (bądź suwak) poprawia płynność ruchu o 20 – 30 proc. W Niemczech przy każdym zwężeniu ustawia się specjalne znaki zachęcające do jazdy na suwak. Zasada jest prosta – do zwężenia samochody powinny się poruszać wszystkimi możliwymi pasami, lecz ze sporymi odstępami od siebie. Dopiero na końcu powinny na przemian się przepuszczać, podobnie jak ząbki w zamku błyskawicznym.

Stereotyp II: Nie można jeździć pasem dla busów

Wielu kierowców sugeruje się wyłącznie znakami poziomymi, czyli napisami „bus” na asfalcie. Tymczasem w hierarchii znaków drogowych ważniejsze są te pionowe, pod którymi często umieszczone są tabliczki informujące, kiedy pas jest czynny tylko dla busów. I tak np. w Warszawie większością pasów dla busów nie można jeździć tylko w dni powszednie w wyznaczonych godzinach (najczęściej 6 – 9 rano i 15 – 18 po południu). W innych terminach wszyscy kierowcy mogą się poruszać po pasach legalnie.

Stereotyp III: Jest zielone, muszę wjechać na skrzyżowanie

Na skrzyżowaniu jest zielone światło, więc wszyscy jadą, nie zwracając uwagi na to, że korek za skrzyżowaniem uniemożliwia zjechanie z niego. Światło zmienia się na czerwone, na skrzyżowanie starają się wjechać samochody z ulic prostopadłych i dochodzi do paraliżu. To częsty widok na naszych drogach.

W wielu krajach Europy oraz w USA za wjeżdżanie na skrzyżowanie, gdy nie można z niego zjechać, grożą wysokie mandaty, wyższe nawet niż za przekroczenie prędkości. Kierowców każe się na podstawie nagrań z miejskiego monitoringu.

W Kalifornii np. jest to 500 dolarów. W Polsce teoretycznie grozi za to od 200 złotych mandatu, w praktyce policja rzadko karze za takie wykroczenie.

Stereotyp IV: Jazda skrajnym prawym pasem ronda jest najbezpieczniejsza

Nawet co piąty kierowca korzysta z ronda, poruszając się wyłącznie skrajnym prawym pasem. Tymczasem przepisy mówią jasno – w przypadku rond z trzema pasami skrajnym prawym mogą poruszać się tylko pojazdy skręcające w prawo i jadące prosto. Środkowym – wyłącznie jadące prosto, zaś wewnętrznym lewym – jadący prosto, skręcający w lewo i zawracający. Tymczasem zdarzają się kierowcy, którzy nawet na oznakowanych rondach z sygnalizacją świetlną próbują skręcić w lewo, jadąc skrajnym zewnętrznym pasem. W ten sposób blokują wjazd innym pojazdom, a ponadto mogą spowodować kolizję.

Częstym przewinieniem jest też nieużywanie kierunkowskazów na rondzie. Skręcając w lewo, mamy obowiązek przed wjazdem na rondo włączyć lewy, a zjeżdżając z ronda – prawy kierunkowskaz. Zjeżdżając z ronda, nie możemy wybrać sobie dowolnego pasa ruchu. Musimy zająć ten, którym jechaliśmy po rondzie.

Stereotyp V: Prawym pasem nie można wyprzedzać

Lewy pas ruchu uchodzi za najszybszy. Nie dotyczy to dróg polskich: zarówno tych w miastach, jak i ekspresowych czy autostrad. Niewiele osób wie, że nieuzasadniona jazda skrajnym lewym pasem jest karalna – mandat to 200 zł.

Zgodnie z przepisami pojazdy jadące lewym pasem możemy wyprzedzać z prawej strony, pod warunkiem że jezdnia ma dwa (w mieście) lub trzy (poza miastem) pasy ruchu w jedną stronę. Zabronione jest wyprzedzanie z prawej strony przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia, na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi oraz na skrzyżowaniu (z wyjątkiem ronda i skrzyżowania, na którym ruch jest kierowany).

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Artykuł z dnia: 2011-02-22


http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/4.....rkach.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Goska




Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 3535
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 12:42, 23 Lut '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W 1981 roku w Belgii stalam raz 2 godziny w korku. Belgia w tamtym czasie byla cala zakorkowana. W miastach francuskich nie bylo wiele lepiej.

Nie denerwuj sie ! Czytaj informacje ale konfrontuj je z zyciem. Miasta europejskie sa bardzo stare i wszedzie jest ten sam problem w godzinach szczytu. Wiedz o tym, ze ludzmi juz nikt w tej chwili sie nie przejmuje. Musimy sie uspokoic i jakos korzystac z tego co jeszcze jest.

Pozdrawiam : http://www.youtube.com/watch?v=cNYyW_nm2PY
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 16:48, 25 Lut '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Będą śluzy dla rowerów i pierwszeństwo na ścieżkach rowerwych

Śluzy ułatwiające ruch rowerzystów na skrzyżowaniach, nowe definicje roweru i wózka rowerowego, zasada, że rowerzysta jadący prosto ścieżką rowerową ma pierwszeństwo przed skręcającym samochodem - to zmiany w prawie o ruchu drogowym uchwalone w piątek przez Sejm.


Za nowelizacją zmierzającą do zwiększenia bezpieczeństwa rowerzystów głosowało 278 posłów, wstrzymało się 137, nikt nie był przeciw.

Izba jednogłośnie poparła poprawkę wykreślającą zapis nakazujący rowerzyście jadącemu prosto ścieżką rowerową ustąpienie pierwszeństwa samochodowi, który skręca z drogi poprzecznej. Obowiązujący dotychczas przepis - wprowadzony nowelizacją z 2001 - jest sprzeczny z obowiązującą Polskę konwencją wiedeńską o ruchu drogowym.

Podczas prac nad projektem zwolennicy tej zmiany argumentowali, że wprawdzie konwencja ma pierwszeństwo przed prawem krajowym, jednak sprzeczny z nią polski zapis jest przyczyną niewiedzy policjantów i instruktorów prawa jazdy, powoduje też spory przy ustalaniu winy w razie wypadków.

Nowelizacja wprowadza też w prawie polskim znaną od dziesięcioleci w krajach zachodnich śluzę dla rowerów - część pasa ruchu między linią zatrzymania samochodów a skrzyżowaniem. Pozwala ona rowerzystom ustawić się bliżej skrzyżowania i ułatwia skręcanie. Dzięki śluzie rowerzyści wcześniej ruszają po zmianie świateł, są też lepiej widoczni dla kierowców.

Ustawa pozwala rowerzystom, motorowerzystom i motocyklistom korzystać ze środkowego - a nie tylko skrajnego prawego - pasa na rondzie, co ułatwia zmianę kierunku jazdy.

Nowelizacja sankcjonuje jazdę rowerzystów obok siebie - np. rodzica asekurującego dziecko, kolarzy trenujących w peletonie. Pozwala na wyprzedzanie z prawej strony wolno jadących pojazdów.

Jeżeli rowerzysta jedzie z dzieckiem do lat 10, jest zła pogoda albo kiedy chodnik ma co najmniej dwa metry szerokości, a ruch na jezdni jest dozwolony z prędkością ponad 50 km/h - rowerzyście wolno jechać chodnikiem.

Ustawa definiuje rower - także wspomagany napędem elektrycznym - oraz wózek rowerowy, co oznacza dopuszczenie do ruchu przyczepek dla dzieci.

Źródło: PAP
Artykuł z dnia: 2011-02-25, ostatnia aktualizacja: 2011-02-25 13:02


http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/49.....rwych.html

Biedni rowerzyści - uwierzą w nowe przepisy i gotowi są zaryzykować egzekwować je.. Rowerzystom jadącym prosto, liczącym na ustąpienie pierwszeństwa przez kierujących pojazdami skręcającymi, proponuję inwestowanie w nieruchomości nekropolitalne...

Dobra ta śluza Smile już widzę wkurwionych buców, jak na czerwonym ustawiają się przed nimi rowerki Smile


Posły powinny jeszcze usankcjonować przywileje pielgrzymów - więcej ich niż rowerzystów. W świętym kraju pielgrzymki powinny być wyjątkowo traktowane przez prawo o ruchu drogowym i powinny mieć pierwszeństwo przed pojazdami uprzywilejowanymi!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


polski buc za kierownicą
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile