|
Autor
|
Wiadomość |
Karkołomny
Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 386
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 14:25, 01 Gru '10
Temat postu: Awarie banków |
|
|
W ostatnich dniach miały miejsca duże awarie w 3 różnych bankach: mBank, Kredyt Bank, ING. Podobne objawy - przelewy nie trafiały tam gdzie trzeba albo nie można było korzystać z kart, nie można się logować do systemów transakcyjnych
Jeszcze wcześniej nie działał BZWBK ale nie było to tak nagłośnione...
Hmmm, przypadek czy "próba mikrofonu"?
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
coyote
Dołączył: 10 Gru 2008 Posty: 259
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 19:29, 01 Gru '10
Temat postu: |
|
|
Przypadek. Nie po raz pierwszy coś w Bankach się rypło no i na pewno nie po raz ostatni. Systemy bankowe mają to do siebie, że czasami potrafią zaskoczyć nawet samego twórce, więc nie popadajmy w zbyt daleko idące wnioski
Tak po za tym to już na portalach można przeczytać o Bank Run również w Polsce. Ale jak to w Polsce to nawet i to się nie uda
Być może na wszelki wypadek powinniśmy trochę gotówki wyciągnąć z Banku już 6 grudnia?!
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
rubin
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 10
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 18:05, 04 Gru '10
Temat postu: Re: Awarie banków |
|
|
Karkołomny napisał: | mBank, Kredyt Bank, ING. Podobne objawy - przelewy nie trafiały tam gdzie trzeba albo nie można było korzystać z kart, nie można się logować do systemów transakcyjnych
|
objawy w każdym banku inne:
mBank i Multibank (ta sama platforma internetowa i ten sam kapitał)- przelewy z zamieszanymi danymi odbiorcy i nadawcy zaksięgowane na zupełnie niepoprawnych rachunkach
Kredyt Bank - poślizg czasowy w uaktualnianiu salda na kontach
ING - brak możliwości zalogowania do systemu, pad systemu obsługi transakcji kartami.
BZWBK - podobnie jak ING, ale bez problemów działał system obsługijący karty. awaria była jakieś 2 tygodnie wcześniej niż te wyżej wymienione.
Bank jest tak dużym systemem informatycznym że awaria jest tylko kwestią czasu... Ot Prawa Murphiego w praktyce
_________________ Niedobrze, gdy rozum jest specjalistą od krótkich dystansów. ~ Zbigniew Waydyk
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
q8ic
Dołączył: 21 Gru 2007 Posty: 487
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
|
Powrót do góry
|
|
|
DarkTech
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 1218
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 09:30, 05 Gru '10
Temat postu: |
|
|
Cytat: | Wstaję rano, a tu k... nie ma konta
Historia jednego rachunku w Volkswagen Bank
Ostatni tydzień jest wyjątkowo pechowy dla instytucji finansowych - najpierw draka z przelewami w mBanku, potem awaria systemu transakcyjnego ING... Jednak niespodzianka, którą dzisiaj poczęstował mnie Volkswagen Bank, przebija powyższe o co najmniej dwie długości.
Proszę o Wykop, bo być może okaże się, że nie jest to przypadek jednostkowy i osób w takiej sytuacji, jak moja, jest więcej.
Otóż, tytułem wstępu - jestem (w zasadzie byłem...) posiadaczem dwóch rachunków w Volkswagen Banku: prywatnego oraz firmowego (Plus Konto Biznes). Prowadzę działalność gospodarczą i konto w VWBanku jest głównym kontem mojej firmy, którego numer podany jest w Urzędzie Skarbowym, ZUS, i pozostałych równie szkodliwych instytucjach.
Dziś jest 1 grudnia, dzień wypłat - a dla mnie dzień płatności faktur, jako że większość wystawiam z terminem "na pierwszego" następnego miesiąca. Tak więc dzisiaj oczekiwałem kilku przelewów na łączną sumę blisko 30 tys. pln. Przed 10 rano, zaraz po porannej sesji Elixiru, loguję się do swojego konta, aby sprawdzić, które płatności już przyszły. Ku mojemu zaskoczeniu, w systemie widnieje wyłącznie konto prywatne, po firmowym nie ma śladu.
Moja pierwsza myśl - "pewnie rozdzielili loginy dla kont firmowych". Sprawdzam wewnętrzną pocztę banku - brak jakichkolwiek wiadomości. Tu już się lekko wkurwiłem, złapałem za telefon i dzwonię na infolinię, aby wyjaśnić, czy przypadkiem nie mają jakiejś awarii. Pani o awarii nic nie słyszała (poziom wkurwu rośnie), ale obiecuje zająć się sprawą i oddzwonić jak najszybciej.
Pani oddzwania po 12 (DWIE I PÓŁ GODZINY zajęło im - jak się za chwilę okaże - sprawdzenie, czy konto o podanym numerze istnieje w systemie). Beztrosko informuje mnie, że moje konto ZOSTAŁO PRZEZ PRZYPADEK ZLIKWIDOWANE. Na początku myślę, że to jakiś ponury żart - nie mieści mi się w głowie, że:
a) taką rzecz, jak konto bankowe, można w ogóle usunąć przez przypadek
b) system w takiej instytucji, jak bank, pozwala na usuwanie kont bez żadnego potwierdzenia ze strony operatora systemu, a już przede wszystkim ze strony posiadacza rachunku
Pani jednak bez słowa wyjaśnienia potwierdza, że konto o takim numerze nie istnieje w ogóle w ich systemie, ponieważ zostało zlikwidowane. Ma szczęście, że w tej chwili moją jedyną myślą jest "to jak ja, k..., dostanę pieniądze?" i nie w głowie mi jest robienie awantury. Rozmowa dość szybko kończy się stwierdzeniem, że w trybie awaryjnym zostanie mi założone nowe konto, na co niestety muszę się zgodzić - nie mając przy sobie dokumentów firmowych, nie jestem w stanie założyć w ciągu jednego dnia konta w innym banku, a chcę jak najszybciej otrzymać numer działającego konta, który wyślę do odbiorców faktur.
Kończę rozmowę i natychmiast obdzwaniam wszystkich klientów, aby zatrzymać te płatności, które jeszcze do mnie nie wyszły. Część się udaje, część nie - w drodze do mnie jest kilkanaście tysięcy zł, które poszły gdzieś w próźnię. Tu poziom mojego wkurwu sięga zenitu - klienci też przecież nie srają pieniędzmi, i najprawdopodobniej wyślą mi kolejne przelewy dopiero wtedy, gdy wrócą te wysłane w kosmos, a to może potrwać nie wiadomo ile, ale na pewno więcej niż kilka dni.
Mija pół godziny. Na podany przeze mnie mail przychodzi zeskanowany świstek z potwierdzeniem zawarcia umowy i otwarcia rachunku - przypominam, że poza ustną deklaracją nie składałem żadnych dokumentów, pieczątek, podpisów, konto zostało otwarte "ot tak". Numer konta co prawda na nim jest, ale jest on dla mnie bezużyteczny do momentu, aż konto będzie widoczne w systemie transakcyjnym i na własne oczy będę mógł się przekonać że rachunek jest i działa, w zapewnienia banku już nie uwierzę. Dzwonię do banku z pytaniem, dlaczego konto, które podobno zostało utworzone, jest niewidoczne - bez słowa wyjaśnienia dowiaduję się, że muszę cierpliwie czekać.
Mija godzina 15, w większości banków ostatnie księgowanie wychodzące. Mogę się do jutra pożegnać z tymi przelewami, które udało mi się dzisiaj wstrzymać - i tak wyjdą najwcześniej rano. "Nowe" konto nadal nie jest widoczne w systemie (piszę to słowa o 18.30 i konto nadal jest nieaktywne). W zasadzie w ten sposób to nowe konto jest mi już kompletnie niepotrzebne - jutro rano i tak mogę wybrać się z dokumentami firmy do dowolnego innego banku i w ciągu godziny założyć nowe konto firmowe.
Mam tyle szczęścia w nieszczęściu, że ilość operacji na moim koncie jest niewielka i całość łatwo jest odkręcić "na piechotę". Nie wyobrażam sobie natomiast armageddonu, który by nastąpił, gdybym np. prowadził sprzedaż internetową i obsługiwał dziennie po kilkaset płatności.
UPDATE: o 19:40 nowe konto zostało aktywowane
UPDATE2
Dzisiaj o 11 przywrócono mi moje stare konto, wraz z pełną historią operacji, na której najbardziej mi zależało.
W końcu też ktoś w banku zdobył się na magiczne słowo "przepraszam", którego wczoraj od 3 kolejnych osób nie usłyszałem. |
http://pokazywarka.pl/vwbank/
_________________ Prawda nieraz jest bardzo trudna do ustalenia, ale nigdy nie jest tak niedostępna jak wówczas kiedy jest niewygodna.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ropppson
Dołączył: 30 Cze 2008 Posty: 512
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 22:05, 06 Gru '10
Temat postu: |
|
|
znowu
Cytat: | W poniedziałek nasza skrzynka kontaktowa CYNK! została dosłownie zalana informacjami od użytkowników dotyczącymi awarii w bankach i nie tylko.
- Druga w ciągu tygodnia awaria bankowości internetowej Kredyt Banku. Rano nie można było w ogóle wejść na stronę https://www.kb24.pl/, potem pojawiały się jakieś dziwne "krzaczki". Aktualnie wyświetla się komunikat: "Uprzejmie informujemy, że w chwili obecnej trwa przerwa techniczna. Za brak możliwości dostępu do serwisu serdecznie przepraszamy" – napisał do nas klient KB.
Monika Nowakowska z Kredyt Banku przed godziną 14.00 poinformowała nas o przywróceniu dostępu do rachunku za pomocą KB24.
- Dzisiaj w nocy zauważono błąd przetwarzania transakcji. Bank czasowo zawiesił dostęp do bankowości elektronicznej KB24 (alternatywny kanał dostępu do rachunku), aby przyśpieszyć usuniecie nieprawidłowości. Obsługa klientów w placówkach i call centre odbywa się normalnie. Działają wszystkie systemy informatyczne, bankomaty. Przelewy i inne transakcje są na bieżąco przyjmowane i księgowane. Zapewniamy, że prowadzone działania w KB24 nie mają wpływu na bezpieczeństwo środków klientów. Przepraszamy wszystkich klientów za wszelkie utrudnienia - tłumaczy Monika Nowakowska.
O awarii mówią też klienci usług maklerskich mBanku.
- Dziś od samego rana klienci mBanku posiadający usługę maklerską nie mają dostępu do notowań ciągłych!!! Obsługa banku nie może jednoznacznie odpowiedzieć kiedy zostanie przywrócona pełna funkcjonalność. Dokładnie tydzień temu mBank miał poważne problemy z przelewami oraz dostępem do historii operacji – poinformował nas sztomi.
Rzecznik mBanku, Krzysztof Olszewski, zapewnia, że przejściowe trudności dotyczą tylko wyświetlania notowań ciągłych dla klientów usług maklerskich.
- Same operacje na rachunku maklerskim są dostępne. Pracujemy nad przywróceniem podglądu notowań online – podkreśla.
Trudności w mBanku i Kredyt Banku potwierdza kilkoro innych klientów tych instytucji. Tego samego dnia dostaliśmy również informacje o problemach z biurem obsługi abonentów sieci Era.
- Od wielu dni występują problemy z dostępem do serwisu lub do poszczególnych funkcji I-BOA Ery. Problemy polegają na: niemożności zalogowania się (serwis nie wystawia strony logowania) lub po zalogowaniu braku SMS z hasłem jednorazowym lub zawieszaniu się przy wybieraniu poszczególnych usług (w przypadku, gdy uda się czasem zalogować). W związku z tym nie można przeprowadzić nawet tak prostych usług jak obejrzenie faktury. Nie jest to zależne od komputera, jak i miejsca (miasta) z którego użytkownik próbuje skorzystać z serwisu. Era na ten temat milczy, za to w internecie zaczynają się pojawiać wzmianki od użytkowników mających identyczne problemy – napisał do nas użytkownik podpisujący się PK.
To już kolejny dzień z rzędu pod znakiem awarii. W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o wycieku danych klientów mBanku i o problemach z serwisem internetowym ING Banku Śląskiego.
Martyna Mroczek |
http://biznes.onet.pl/nowy-tydzien--nowe.....news-detal
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
PhantomSoul
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 140
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 03:25, 08 Gru '10
Temat postu: |
|
|
To może mieć związek z tym że USA parę miesięcy temu zażądało od UE informacji o przelewach obywateli... Systemy informatyczne banków mogą być w trakcie rekonfiguracji żeby się dostosować do wymogów UE i stąd awarie.
Awarie zdarzają się najczęściej wtedy, gdy się coś zmienia - jak w Matriksie. Skąd to wiem ? Jestem programistą. Gdy coś zmieniasz, to łatwo przy okazji coś spieprzyć - w szczególności jeżeli są to duże zmiany. Wtedy błędy są praktycznie nieuniknione.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ropppson
Dołączył: 30 Cze 2008 Posty: 512
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 12:00, 08 Gru '10
Temat postu: |
|
|
Cytat: | Awarie zdarzają się najczęściej wtedy, gdy się coś zmienia - jak w Matriksie. Skąd to wiem ? Jestem programistą. Gdy coś zmieniasz, to łatwo przy okazji coś spieprzyć - w szczególności jeżeli są to duże zmiany. Wtedy błędy są praktycznie nieuniknione. |
ale co można zmieniać ?
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
rubin
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 10
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 13:02, 08 Gru '10
Temat postu: |
|
|
ropppson napisał: | ale co można zmieniać ? |
można np. wprowadzić dodatkową replikację baz danych coby pełna kopia szła tam gdzie trzeba, można wstawić gdzieś w systemie jakieś proxy zapisujące specyficzny rodzaj transakcji pasujących do określonego wzorca coby kopia szła gdzie trzeba. można reagować tylko na transakcje na kwotę większą niż 150k euro (z tego co pamiętam to takie transakcje należy zgłaszać w specjalnym trybie). można... i tak dalej. im większy system, tym więcej pola do popisu. teoretyzując. nie podejmuję się oceny jak jest w tym wypadku.
_________________ Niedobrze, gdy rozum jest specjalistą od krótkich dystansów. ~ Zbigniew Waydyk
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz moderować swoich tematów
|
|