W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
nie będzie Chińczyk przeszkadzał nam kraść   
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena:
15 głosów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Odsłon: 6446
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy Chińczyk został wydymany przez polaczków - cwaniaczków?
TAK
88%
 88%  [ 23 ]
NIE
11%
 11%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 26

Autor Wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 1000000 sat

PostWysłany: 21:52, 06 Cze '11   Temat postu: nie będzie Chińczyk przeszkadzał nam kraść Odpowiedz z cytatem

No i złodziejskie chójki zrobiły wszystko co mogły, aby Chińczykowi wybić z głowy robienie biznesu na polskim rynku. Chińczyk się wkurwił, wypowiedział umowę, a teraz ruszy nagonka na Chińczyka, że zaniżył cenę wykonania usługi i z tego powodu nie był w stanie wywiązać się z umowy. Teraz kurwy będą miały argument, aby kupować 1 km autostrady za cenę pięciokrotnie wyższą niż kupują Niemcy czy Amerykanie...

Cytat:
Chińczycy wypowiedzieli umowy na wykonanie odcinków autostrady A2. Winna strona polska


Konsorcjum, którego liderem jest China Overseas Engineering Group Co., Ltd (COVEC) przesłało do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wypowiedzenie umowy na wykonanie odcinków A oraz C autostrady A2, poinformowała spółka w komunikacie. Konsorcjum deklaruje jednocześnie wolę powrotu do negocjacji z GDDKiA.

"Powodem decyzji konsorcjum jest: niesprawiedliwe, niepotrzebne oraz bezzasadne przedłużanie terminów płatności przez inwestora, zaniżanie ilości oraz wartości wykonanych prac budowlanych przez głównego inżyniera kontraktu, nieobiektywna weryfikacja i ocena wykonanych prac na budowie przez osoby nadzorujące projekt oraz nieoczekiwany wzrost cen na rynku materiałów budowlanych. W związku z powyższym konsorcjum nie jest w stanie kontynuować prac na budowie" - czytamy w komunikacie.

Z komunikatu wynika, że COVEC zadeklarował wolę powrotu do "stołu negocjacyjnego" z reprezentantami GDDKiA. "COVEC nie wyklucza możliwości powrotu na plac budowy, tak szybko, jak to będzie możliwe" - czytamy w materiale.

W informacji podano również, że przez ostatnie dwa tygodnie, od 13 maja, dwaj prezydenci COVEC-u z centrali w Pekinie prowadzili rozmowy w Polsce z GDDKiA w celu polubownego załatwienia problemu wstrzymania prac na budowie, w związku z protestami podwykonawców.

Winna GDDKiA - nieelastyczna, niechętna do kompromisu

"GDDKiA od początku stoi na stanowisku, że zmiany w kontrakcie z generalnym wykonawcą są niemożliwe, a podczas negocjacji prezentuje nieelastyczne stanowisko, które w żaden sposób nie przybliża stron do osiągnięcia kompromisu, a co za tym idzie, dotrzymania umownych terminów ukończenia budowy odcinków A oraz C autostrady A2 (maj 2012).

GDDKiA płaci w terminie, ale za późno

COVEC, chcąc dotrzymać terminów, przyspieszał prace na budowie, w taki sposób jak to było możliwe" - czytamy dalej. Spółka podała, że zainwestowała w budowę odcinków A oraz C ponad 100 mln USD z własnych środków. "Według umowy, Konsorcjum otrzymuje płatności z GDDKiA w terminie nie dłuższym niż 58 dni. Jednak płatności są realizowane przez zamawiającego ostatniego dnia umówionego cyklu. Przedstawiciele COVEC-u wielokrotnie zwracali się z prośbą do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z apelem o rozsądne, praktyczne skrócenie terminu płatności, w celu usprawnienia prac na budowie" - podano w informacji.

Chińczycy -są opóźnienia w płatnościach dla podwykonawców

COVEC zaznacza, że wcześniej regulował należności wobec swoich podwykonawców w terminie 5-7 dni. "W ostatnim czasie, w związku z zaistniałą sytuacją, nastąpiły jednak niewielkie opóźnienia. Gdyby GDDKiA uwzględniała apele COVEC-u o przyspieszenie płatności, można byłoby uniknąć protestów firm pracujących na budowie sekcji A oraz C autostrady A2 i prace nie zostałyby wstrzymane" - zaznaczono w komunikacie.

Chińczycy maja pretensje do projektu - niepełny i niejasny

W informacji spółka zaznacza, że oprócz napiętego harmonogramu płatności, pracę na budowie utrudniły, a co za tym idzie spowolniły, braki w opisie przedmiotu zamówienia. Faktyczna sytuacja geograficzna oraz geologiczna na trasie budowy odcinków A oraz C autostrady A2 w wielu miejscach nie zgadza się z opisem w dokumentach projektowych, głosi komunikat chińskiego konsorcjum.

Za opóźnienia odpowiadają czynniki zewnętrzne

Według informacji COVEC "stan prac na budowie odcinków A oraz C autostrady A2 jest wysoce zaawansowany, a opisywane opóźnienia są wynikiem czynników zewnętrznych. COVEC rozpoczął procedurę, wypowiadającą umowę, żeby zabezpieczyć swoje prawa na wypadek, gdyby nie udało się wypracować kompromisu. "Mamy jednak nadzieję, że uda się rozwiązać wszystkie problemy i będziemy mogli kontynuować budowę w ciągu najbliższych 14 dni" - głosi komunikat.

W piątek GDDKiA poinformowała, że "w związku z przesłanym w czwartek przez GDDKiA do firmy COVEC ostatecznym wezwaniem do przedstawienia realnego programu naprawczego dla budowanych odcinków autostrady A2, chińskie konsorcjum poinformowało w piątek o zamiarze zrezygnowania z dalszej budowy". Firma poprosiła GDDKiA o możliwość spotkania i rozmów, które - jak pisze COVEC - umożliwiłyby "prowadzenie dalszych robót na podstawie zawartych umów". Rządowa agencja zapowiedziała, że do rozmów dojdzie przed czwartkiem, kiedy mija termin 7-dniowego ultimatum postawionego chińskiemu konsorcjum przez stronę polską.

Strona polska zalega z płatnością 66 mln zł

Wartość kontraktu zawartego z COVEC wynosi: odc. A 754,58 mln zł brutto (618,51 mln zł netto), odc. C 534,54 mln zł brutto (438,15 zł netto). Łączna kwota uiszczonych na rzecz wykonawcy płatności dotyczących obydwu odcinków wynosi 124,76 mln zł netto, zaś do końca czerwca planowane jest przekazanie 50,31 mln zł netto - podała GDDKiA. GDDKiA podała również, że zaległości COVEC wobec podwykonawców robót oraz usługodawców wynoszą 117 mln zł. "Uwzględniając nawet, płatność zamawiającego za roboty wykonane w miesiącu kwietniu, w łącznej kwocie dla odc. A i C – 50,31 mln zł (netto), wciąż na spłatę zaległych płatności na rzecz podwykonawców i usługodawców brakuje kwoty 66,69 mln zł (netto)" - czytamy w komunikacie agencji.

COVEC jest spółką zależną od China Railway Group Limited, która jest największą grupą budowlaną w Chinach i Azji. Spółka realizuje 60% inwestycji w tory naziemne oraz linie metra w Chinach i całej Azji. China Railway Group jest spółką notowaną na giełdzie (Hang Seng China Enterprises Index).

Źródło: ISB
Artykuł z dnia: 2011-06-06, ostatnia aktualizacja: 2011-06-06 15:16
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
The Mike




Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 2171
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 22:07, 06 Cze '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

STRABAG, SKANSKA, BUDIMEX i inne "Europejskie" firmy mogą kraść ile wlezie, jebac podwykonawców, którzy i tak sobie odbiją na wyjebaniu z placu budowy wszystkiego co się da, bo ich Polskie oddziały to:

Prezes
Skarbnik
Gostek który zapierdala na Wiejską z walizami pieniędzy.

Chińczycy zapomnieli w trakcie rekrutacji o tej trzeciej, jakże istotnej w Polskim drogownictwie, osobie.

I chuj... mają co chcieli. Polska to pojebany kraj.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 07:59, 07 Cze '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
CBA i ABW ostrzegały premiera przed niewypłacalnością chińskiego konsorcjum budującego A2

Służby specjalne, po tym jak zaczęły się problemy na A2, ostrzegły premiera, że chińska firma COVEC może mieć problemy z wypłacalnością.

Z informacji „DGP” wynika, że premier otrzymał raport o COVEC w ostatnich dniach. Jego treść chroni klauzula tajności, dlatego rzecznicy CBA i ABW odmawiają rozmowy. Służby uważają, że problemem będzie m.in. wyegzekwowanie ewentualnych kar za porzucenie placu budowy przez chińską firmę.

W Polsce i samych Chinach COVEC nie posiada znaczącego majątku i najprawdopodobniej budżet odzyska tylko kwotę gwarantowaną przez banki, czyli najwyżej 130 mln zł, a nie ponad 740 mln zł, których GDDKiA może się domagać w razie zerwania kontraktu. Ani Ministerstwo Infrastruktury, ani GDDKiA przed podpisaniem kontraktu w 2009 roku nie prześwietliły realnych możliwości firmy i jej doświadczeń. – Dzisiaj inaczej oceniałbym jej ofertę – przyznał wczoraj w Radiu ZET minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.

W przesłanym wczoraj do mediów oświadczeniu Chińczycy ostro zaatakowali GDDKiA i polskich podwykonawców. COVEC skarży się w nim, że musiał zrezygnować z kontraktu, bo był traktowany niesprawiedliwie. Chińczycy twierdzą, że budowy nie dało się kontynuować, ponieważ Dyrekcja przedłużała terminy płatności, a w dodatku zaniżała ilość oraz wartość wykonanych prac. Z tego powodu – jak twierdzi COVEC – spółka zainwestowała w budowę dwóch odcinków A2 ponad 100 mln dol. z własnych środków.

Jednak szefowie spółek budujących pozostałe odcinki A2 mówią, że podobnych trudności nie mają. – Nie mamy żadnych problemów z otrzymywaniem terminowych zapłat za wykonane prace – mówi nam Dariusz Blocher, prezes Budimeksu. – Należności za rzetelnie udokumentowane faktury rządowa strona płaci w terminie – potwierdza Konrad Jaskóła, prezes Polimeksu-Mostostalu. Decyzja w sprawie kontyuowania budowy przez COVEC ma zapaść do czwartku – zapowiada Cezary Grabarczyk. A Radosław Sikorski spotkał się wczoraj z ministrem spraw zagranicznych Chin Yang Jiechi. Wskazywał, że sytuacja w Polsce będzie miała wpływ dla obrazu chińskich firm budowlanych w Europie.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Artykuł z dnia: 2011-06-07, ostatnia aktualizacja: 2011-06-07 07:27

http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/ar.....go_a2.html

ja pierdolę, nawet śliczny Radek z emeszetu .. Czekam na stanowisko konferencji episkopatu - przecież A2 to ważny szlak pielgrzymkowy, a Chinole to pogańska dzicz...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Hans Olo




Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 125
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 09:05, 07 Cze '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, Chińczyk został wydymany, ale warunki na których GDDKiA podpisała z nimi kontrakt były chore. Wprawdzie koszt budowy był niski, ale Autostrada nie należałaby do nas. Do państwowej kasy nie wpływałyby pieniądze z bramek. Całą ta kasa przepadałaby na rzecz Chińczyków. NA takiej zasadzie... a niech sobie budują, ale na własny koszt.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
connard




Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 626
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 09:12, 07 Cze '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hans Olo napisał:
Tak, Chińczyk został wydymany, ale warunki na których GDDKiA podpisała z nimi kontrakt były chore. Wprawdzie koszt budowy był niski, ale Autostrada nie należałaby do nas. Do państwowej kasy nie wpływałyby pieniądze z bramek. Całą ta kasa przepadałaby na rzecz Chińczyków. NA takiej zasadzie... a niech sobie budują, ale na własny koszt.

Wprawdzie nie znam warunków umowy, ale dotychczas było tak, że państwo budowało autostrady za państwowe pieniądze, a dopiero potem był "przetarg" na eksploatację. Zawsze chodziło o to, aby zbudować za państwową kasę i oddać różnym kulczykom za darmo. Coś mi się nie chce wierzyć, że w tym przypadku odstąpiono by od tej złotodajnej reguły.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
aro_klb




Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 1484
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 10:46, 07 Cze '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powinieneś przypiąć do tego wątku który założyłem troszke wczesniej.
viewtopic.php?t=10876
Sądziłem ,że tak będzie. Wykopali Chińczyków. Jak kraść to swoi. Z drugiej strony denerwuje mnie to ,że bedąc w Polsce i jadąc do Poznania na tych kilku marnych kilometrach od granicy niemieckiej muszę płacić jakiś haracz podczas gdy w Niemczech czy Holandii jeździ się o niebo lepiej i ZA DARMO. Poziom złodziejstwa w Polsce przerasta wszelkie możliwe granice.
_________________
Jestem pisowskim aparatczykiem z małym penisikiem.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
King Crimson




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 2082
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 07:50, 20 Lip '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prawie, że na temat więc tutaj dorzucę Smile
http://biznes.onet.pl/forum.html?discId=.....AwMS5qcw==
Zerknijcie na komentarze chyba gdzieś tam odrobina prawdy się przeplotła Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
chójaduch




Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 1089
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 12:31, 03 Lis '11   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

inna sprawa ale mechanizm wygląda na podobny do tego, którym dojebano Chińczykom:

Cytat:
Królestwo łapówek w śląskiej GDDKiA

Krzysztof R. i jego zastępca Henryk P. zajmowali kierownicze stanowiska w śląskim oddziale GDDKiA od 1990 r. aż do chwili zatrzymania przez ABW w 2010 r. Na ich trop służby i prokuraturę doprowadził biznesmen, który przełamał wieloletnią zmowę milczenia. – W przypadku gdy przedstawiciele spółki nie wręczyli żadnych korzyści majątkowych, spotykali się z brakiem przychylności w przetargach, trudnościami z odbiorem usługi lub opóźnieniem zapłaty. Powyższe działania przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powodowały brak płynności finansowej, a także upadek spółki – zeznawał przesłuchującym go oficerom ABW.

Sam był współwłaścicielem firmy specjalizującej się w remontach dróg. Jak zeznał, w korupcyjnym procederze tkwił od połowy lat 90. Tylko z jego firmy obydwaj dyrektorzy mieli otrzymać 2 mln zł łapówek. – Regularnie przynosiłem je w kopercie – wyjaśniał biznesmen.
(...)
dyrektorów z GDDKiA, ci stosowali metodę, którą ochrzcili „kręceniem kijem”. Czyli opóźniali wypłaty faktur, zlecenia przekazywali innym firmom aż do uzyskania żądanej kwoty


http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/ar.....ddkia.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
chójaduch




Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 1089
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 06:43, 05 Cze '12   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wojciech Kozłowski z reprezentującej Chińczyków kancelarii Salans twierdzi jednak, że odszkodowanie nie należy się drogowej dyrekcji, bo to firma Covec miała jako pierwsza skutecznie wypowiedzieć kontrakt. Dodał, że to chińska firma będzie domagać się odszkodowania od GDDKiA.


http://m.warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,1....._z_A2.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
chójaduch




Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 1089
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 16:57, 26 Wrz '12   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Minister transportu Sławomir Nowak ma kolejny problem z odcinkiem autostrady A2 między Łodzią a Warszawą. Musi wytłumaczyć się przed Komisją Europejską, dlaczego zlecił dokończenie budowy autostrady A2 z wolnej ręki.


Cytat:
Chodzi o dwa odcinki trasy początkowo budowane przez chiński COVEC. W czerwcu 2011 r., po rozwiązaniu umowy z Chińczykami, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała się nie organizować nowych przetargów. Po krótkich negocjacjach zleciła dokończenie tych prac z wolnej ręki. Sprawą zainteresowała się Bruksela, która żąda od Polski wyjaśnień.


Cytat:
– Obawiam się, że ostatecznie sprawa skończy się skargą do Trybunału Sprawiedliwości UE, gdyż nie było podstaw do zastosowania trybu wolnej ręki. W tym trybie można było jedynie zlecić zabezpieczenie placu budowy – ocenia dr Włodzimierz Dzierżanowski, prezes Grupy Doradczej Sienna.


Cytat:
Przegrana przed Trybunałem mogłaby oznaczać nałożenie na Polskę kar finansowych.


http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport.....kroty.html

Chińczyków trzeba było wypierdolić za każdą cenę.. Jebać przepisy UE! Rysiek ze Zdzichem dostaną kapuchę bez przetargu, cenę zawyżą i się łupem podzielą z ziomkami. A karę nałożoną przez ETS zapłaci głupie bydło...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Adam Polo




Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 1118
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 18:22, 27 Wrz '12   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawą nie powinna zajmować się Brukselka, tylko prokurator. Gdybyśmy oczywiście mieli niezależny wymiar sprawiedliwości.
Teraz jest tak, że kary nakładane przez UE za złodziejstwo urzędasów i politykierów płaci podatnik.
A powinien nieudacznik zwany urzędnikiem (dla niepoznaki). Oczywiście nieudacznik będzie się bronił przed taką odpowiedzialnością, bo jest nieodpowiedzialny z zasady (to kolejny powód, dlaczego został nieudacznikiem/urzędasem).
Chciałby mieć OC wykupione, ale Towarzystwo zafunduje mu taką stawkę, że się zesra. I przestanie być nierobem. Obyśmy doczekali takich właśnie czasów, gdy nawet urzędnik będzie odpowiedzialny za swój brak kompetencji. I niech ich będzie jak najmniej.
_________________
"Bądźmy realistami, żądajmy niemożliwego"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
goral_




Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 3715
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 23:54, 27 Wrz '12   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chójaduch napisał:

Chińczyków trzeba było wypierdolić za każdą cenę.. Jebać przepisy UE! Rysiek ze Zdzichem dostaną kapuchę bez przetargu, cenę zawyżą i się łupem podzielą z ziomkami. A karę nałożoną przez ETS zapłaci głupie bydło...


Niestety.
To jest tylko mała sprawa, a co z rozliczeniem stadionów? Co z rozliczeniem całego programu "euro2012"?
Co z resztą autostrad?
Nic...
Jak napisałeś, za to zapłaci głupie bydło które i tak zagłosuje na Kaczyńskiego i Tuska...
W Polsce po obaleniu Samoobrony nie ma już opozycji, bez względu na to jaka by nie była, to była opozycją i musieli się z tym inni liczyć.
Dziś mogą robić co im się żywcem podoba a głupie bydło i tak ogonkiem zamerda, bo się powie Smoleńsk (już Katyń odszedł na plan daleki) albo brońmy waluty i zielonej wyspy:)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Python666m




Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 246
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 11:24, 28 Wrz '12   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zewnetrzny dysk twardy Laughing

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
chójaduch




Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 1089
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 09:41, 30 Sty '13   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Osoby, które źle życzą EU są pozbawione instynktu samozachowawczego. EU chroni przed rodzimymi skurwielami, którzy nawet kraść nie potrafią. Im więcej kompetencji trafi do Brukseli tym mniej krzywdy wyrządzą nadwiślańczykom lokalni watażkowie spod znaku krzyża watykańskiego...

Cytat:
Komisja Europejska potwierdziła wstrzymanie wypłaty unijnych funduszy na polskie drogi. Chodzi o 3,5 miliarda złotych. Powodem takiej decyzji były doniesienia o zmowach cenowych przy kontraktach na budowę kilku odcinków. Zdaniem minister rozwoju regionalnego Elżbiety Bieńkowskiej decyzja Brukseli jest kuriozalna
(...)
prokurator oskarżył 11 osób o zmowę na rzecz próby utworzenia kartelu (10 byłych i obecnych menedżerów dużych firm budowlanych i jeden dyrektor GDDKiA).
(...)
Kilkanaście osób już zostało oskarżonych. Bruksela oczekuje, że polskie władze wycofają się z finansowania projektów, które są pod lupą prokuratury. Chce też, by Warszawa przeprowadziła szczegółową kontrolę, by ustalić, czy są zagrożenia także dla innych projektów, a w przyszłości stworzyć procedury, które pozwolą uniknąć takich sytuacji.
(...)
Komisja zapobiegawczo objęła wstrzymaniem wypłat także program operacyjny Rozwój Polski Wschodniej, ponieważ także w tym przypadku "GDDKiA jest jego beneficjentem".

Zdaniem KE, polskie władze "powinny wycofać wszystkie wydatki związane z projektami, które były przedmiotem dochodzenia i postępowania sądowego" oraz "przeprowadzić szeroko zakrojoną kontrolę w celu ustalenia zakresu potencjalnych nieprawidłowości i zagrożeń wynikających z innych projektów, które mogły być narażone".

- Gdy te nieprawidłowości zostaną wykryte, polskie władze powinny dokonać korekty finansowej i wycofać nieprawidłowe wydatki z wniosków o wypłatę do Komisji. Jeśli chodzi o przyszłość, powinna powstać rozległa strategia zapobiegania defraudacji, by ograniczyć ryzyko powtórki takich sytuacji - wskazała KE
http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,13.....=maintopic
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


nie będzie Chińczyk przeszkadzał nam kraść
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile