@Goska
Zastanów się co ty piszesz.
Goska napisał: |
Chmury juz dawno sie robi. Mozna je robic przy pomocy agregatu, jak na filmie ponizej i podgrzewajac wode w oceanie czy innym akwenie. Wode podgrzewa sie odpowiednia czestotliwoscia fal nakierowanych na akwen. |
O ile wiem nikt tutaj nie kwestionuje tego, że chmury można wytwarzać. Nie wiem więc po co przekonujesz wszystkich, że to jest możliwe.
Przedstawiasz nawet jak to można zrobić. Wydaje mi się jednak, a jestem inżynierem, że mikrofale nakierowane na zbiornik wodny nie będą skuteczną metodą tworzenia pary.
Jestem więc ciekawy czy sama to wymyśliłaś czy skądś to wiesz? Chodzi o to, że dopóki nie dojdzie do wrzenia, nieznaczna różnica temperatury wody ma znikome znaczenie dla parowania. Natomiast znaczne podgrzewanie całego oceanu będzie mało realne. Na filmie, który przedstawiasz woda raczej jest rozpylana niż podgrzewana.
W mikrofalowce tez mozna "podgrzac" falami wode, zeby szybciej parowala czy nawet gotowala sie. Tak naprawde, to falami wprawia sie wode w drgania.
|
Nie rozumiem dlaczego piszesz "podgrzać" w cudzysłowie czyli przenośni. Chodzi o to, że odpowiednie mikrofale dosłownie podgrzewają wodę a nie "podgrzewają" w przenośni.
Drgaja czaseczki wody czy innego materialu powodujac sie jego rozgrzanie. |
Tutaj też się mylisz. Drgania cząstek to to samo co temperatura. Dlatego błędne jest twoje twierdzenie, że drgania cząstek wody rozgrzewają ją. A tak właśnie rozumiem to, z błędami napisane, zdanie.
Miejscowo wprowadzajac w drganie powietrze mozna spowodowac zapalenie sie jego, co potocznie nazywa sie plazma. |
Po pierwsze nawet rozgrzane powietrze nie zapali się. Spalanie, z definicji, jest to reakcja chemiczna przebiegająca między materiałem palnym a utleniaczem. Co według ciebie będzie utleniaczem dla rozgrzanego powietrza?