W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
rosyjski myśliwiec piątej generacji  
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena: Brak ocen
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wojny i terroryzm Odsłon: 4458
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ordel




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 8560
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 12:18, 30 Sty '10   Temat postu: rosyjski myśliwiec piątej generacji Odpowiedz z cytatem

Rosyjski myśliwiec przyszłości już lata



Lata wyrzeczeń i opóźnień skończyły się. Rosyjski przemysł obronny ma co świętować. Nowy, niewykrywalny dla radarów rosyjski myśliwiec piątej generacji PAK FA pomyślnie odbył w piątek swój pierwszy lot.

Informację o próbnym locie przekazała rzeczniczka firmy Suchoj Olga Kajukowa. Produkowany przez tę firmę PAK FA (Pierspiektiwnyj Awiacyonnyj Kompleks Frontowoj Awiacyi ) jest pierwszym całkowicie nowym samolotem wojskowym zbudowanym w Rosji od czasu upadku Związku Radzieckiego.

Ma być rosyjską odpowiedzią na F-22 Raptor, czyli najnowocześniejszy i jeden z najdroższych samolotów w historii armii USA. PAK FA tak jak jego oponent jest myśliwcem przewagi powietrznej, czyli jego głównym celem jest walka z innymi myśliwcami. W rosyjskim lotnictwie ma on zastąpić Su-27 oraz używany także przez polskie lotnictwo MIG-29.

PAK FA i F-22 są jedynymi na świecie myśliwcami piątej generacji. Skomplikowanie konstrukcji i budowa ograniczająca widoczność dla radarów, są na razie poza zasięgiem innych mocarstw. Inauguracyjny lot prototypu F-22 odbył się w 1990 roku, a pierwszy egzemplarz seryjny wystartował w siedem lat później. Z powodów oszczędnościowych Kongres USA ograniczył produkcję myśliwca do 187 sztuk, z których do sierpnia ub.r. dostarczono 145.

Oszczędności były zrozumiałe, gdyż koszt Raptora, szacowany na 361 mln. dolarów, okazał się za wysoki i na większą skalę armia USA zamawia tańszy i mniej skomplikowany F-35.


Piątkowy dziewiczy lot PAK FA trwał 45 minut. Myśliwiec wystartował z lotniska w Komsomolsku nad Amurem na rosyjskim Dalekim Wschodzie. - Samolot sprawował się bardzo dobrze. Spełnił wszystkie nasze oczekiwania związane z pierwszym lotem. Premiera zakończyła się sukcesem - oświadczyła rzeczniczka Suchoja w telewizji Rossija 24.

Cytowany w komunikacie Suchoja pilot doświadczalny Siergiej Bogdan potwierdził, że sterowanie samolotem jest "łatwe i wygodne".

Zdaniem analityków dopiero za pięć do siedmiu lat rosyjskie siły zbrojne będą dysponowały tymi samolotami nowej generacji, które postrzegane są jako odpowiedź na rozwój amerykańskich technologii wojskowych w lotnictwie.

Myśliwiec, który według telewizji Rossija 24, wstępnie został nazwany T-50, ma pokazać, że Rosja potrafi rozwijać własne technologie wojskowe, które mogą konkurować z amerykańskimi.

Według niezależnego eksperta lotniczego Aleksandra Golca, w T-50 zamontowano silniki starego typu, a jedynym atutem nowego samolotu jest utrudnione wykrywanie go przez radar.


Jednak rosyjskie media nie wspominają, że przy obecnej kondycji resortu obrony oraz mizernej sytuacji producentów, powstanie myśliwca nie byłoby możliwe bez pomocy z zewnątrz. To Indie są zobowiązane do znacznego finansowania programu. W zamian dostają możliwość udziału własnego przemysłu w jego przyszłej budowie oraz transfer rosyjskiej technologii. 250 zamówionych przez Indie samolotów będzie posiadać nierosyjską awionikę.

Przedstawiciele rosyjskich władz mają nadzieję, że maszyna wejdzie do służby w 2015 roku.

http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/s.....ta,52785,1


http://www.youtube.com/watch?v=ix0Izx-6Ycw
http://www.youtube.com/watch?v=RVL6NvmxFgc
http://www.youtube.com/watch?v=Bk1UxjoTFA4
http://www.youtube.com/watch?v=zCiVKJ5VjE4&feature=related


Niedźwiedź na glinianych nogach podpiera się złotą laską
Wszystko na pokaz , teraz wszyscy będą chcieli obejrze tą złotą laske Smile
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=0K4J90s1A2M
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Przesmiewca




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 115
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 15:50, 30 Sty '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem



Zebyscie googlowac nie musieli Razz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sewhoe




Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 103
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 17:19, 30 Sty '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Według ocen ekspertów, największe problemy w rozwoju PAK FA sprawiają silniki (PAK FA – oblot jutro). Według dyrektora NPO Saturn, Ilii Fiedorowa, brakuje pieniędzy na ich rozwój. W programie przewidziano na ten cel 9 mld rubli (ok. 300 mln USD). Michaił Pogosjan mówił też o kłopotach z technologiami kompozytowymi (jakością i ceną) oraz wyposażeniem elektronicznym. Oznacza to, że Rosjanie mają problemy właściwie z wszystkimi komponentami nowego samolotu.


Link: http://www.altair.com.pl/start-4051

Czyli taka latająca propagandowa wydmuszka. Ot co pokazali rosjanie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
R_G_M




Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 100
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 12:40, 31 Sty '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A w dodatku ma problemy ze schowaniem podwozia.
Cały pokazowy lot wykonał z opuszczonym podwoziem, no chyba że ono nie jest chowane Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zibi123




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 207
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 13:00, 31 Sty '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

R_G_M napisał:
A w dodatku ma problemy ze schowaniem podwozia.
Cały pokazowy lot wykonał z opuszczonym podwoziem, no chyba że ono nie jest chowane Wink


loty testowe wykonuje się z opuszczonym podwoziem, taka procedura bezpieczeństwa
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tabasco




Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 82
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 23:28, 31 Sty '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest to nowa ruska kopia f-23 teraz mowia ze to najlepszy mysliwiec a sa z 15 lat za amerykanami i mowia ze to najnowsze dzielo techniki
_________________
And the jewelry is louder than an an engine sound
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
C0LD F34R




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 261
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 12:49, 01 Lut '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mówcie co chcecie. Rosjanie i tak robią najlepsze samoloty na świecie, a amerykanie mogą się schować ze swoimi latającymi komputerami. Prostota, wytrzymałość, łatwość w naprawie, niezawodność - to cechy każdej udanej rosyjskiej konstrukcji, a jest ich sporo. Jak T-50 zostanie ukończony, F-22 nie będzie już taki "kozacki".

Swoją drogą fajnie wygląda:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_PAK_FA
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ya




Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 1036
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 13:50, 01 Lut '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

za dużo czytacie propagandy USA, może Rosjanie są 15 lat za amerykanami, ale pamiętajcie że od 20 lat to oni główne obsługują loty kosmiczne. Może ich technologia jest prymitywna w porównaniu z USA, ale po prostu działa i jest niesamowicie niezawodna.
_________________
Kiedy wyeliminuje się wszytko co niemożliwe, cokolwiek pozostanie, choćby nie wiem jak nieprawdopodobne, musi być prawdą."
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
wiraz




Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 477
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 01:49, 02 Lut '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak jak piszesz ya, to co daje przewagę rosyjskim konstrukcjom nad innymi jest jej prostota. taki mig29 ma awionikę na lampach w razie ataku emp.
mig wystartuje z zdezelowanego kawałka drogi. tylko trzeba pamiętać żeby odśnieżyć i szyby oskrobać. f-16 potrzebują klimatyzowanych hangarów i półtuzina obsługi na ziemi. bez jaj, taki sprzęt można se produkować jak się ma niezachwianą przewagęWink inny przykład weźcie sobie takiego ak47 a m4a1..
wracając do samolotów.. ta konstrukcja mnie zauroczyła:

s-37 Berkut... ech:)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kosciak




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 17
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 11:17, 02 Lut '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie, sowieckie SU-27 potrafią takie manewry o którym amerykańskim pilotom się nie śniło, pomimo tego iż Su to stara konstrukcja.

Dla USA myśliwce są uzupełnieniem pola bitwy, natomiast ruskie konstrukcje myśliwców to coś w stylu "samotny wojownik".

Bez wsparcia ( cała ta elektronika, wszystkie urządzenia naziemne, czy satelity itp ) amerykańskie F - 22 czy nawet zwrotniejsze F -16, nie poradziły by sobie w walce z ruskim MIGiem a co dopiero SU. To samo w trudnych warunkach ( np po wybuchu atomówki wszystkie "F" spadają na ziemie Razz ), a ruskie? wszystkie lotki na linkach ...

Tak jak kolega pisał, prostota, niezawodność, niższa cena, ale wiadomo wszystko ma swoje plusy i minusy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
C0LD F34R




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 261
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 11:38, 02 Lut '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak mniemam piszesz o legendarnym wręcz manewrze "kobra", na który piloci US Airforce nie znają antidotum ani na swoich maszynach nie potrafią go powtórzyć. Manewr ten pozwala bardzo szybko ze ściganego stać się ścigającym. Piloci gwałtownie hamują i ostro podnoszą dziób samolotu (120 stopni!). Kiedy zaskoczony przeciwnik ich minie, stabilizują samolot wchodząc wrogowi na ogon... i pozamiatane. Mistrzostwo.


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
otelodreiP




Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 611
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 12:08, 02 Lut '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

C0LD F34R napisał:
Jak mniemam piszesz o legendarnym wręcz manewrze "kobra", na który piloci US Airforce nie znają antidotum ani na swoich maszynach nie potrafią go powtórzyć. Manewr ten pozwala bardzo szybko ze ściganego stać się ścigającym. Piloci gwałtownie hamują i ostro podnoszą dziób samolotu (120 stopni!). Kiedy zaskoczony przeciwnik ich minie, stabilizują samolot wchodząc wrogowi na ogon... i pozamiatane. Mistrzostwo.



Kobra to chlyt martetingowy i nic pozatym, nie ma sie co podniecac.
Przy dzisiejszym uzbrojeniu rakieta jest w stanie zastrzelic samolot nawet z kilkudziesieciu km wiec pilot jedynie zdarzy sie katapultowac a nie swirowac z jakimis smiesznymi ewolucjami Wink

a to szybki filmik obalajacy twoja teze ze piloci USAF nie sa w stanie powtorzyc tak trywialnego manewru.


_________________
Czego sie nie dotkne to spierdole !
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
C0LD F34R




Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 261
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 13:33, 02 Lut '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No racja, trochę mnie poniosło... Smile Nie wiem co jest na filmiku bo na razie nie mogę go obejrzeć ale masz rację, że w dzisiejszych czasach, samoloty najnowszej generacji raczej nie będą się wdawać w bliskie starcia.

Ale nadal twierdzę, że "kobra" to nie jest pierwsza lepsza "śmieszna" ewolucja i wymaga nie tylko dobrego pilota ale i odpowiedniej maszyny. Amerykanie potrafią ten manewr wykonywać tylko na samolotach ze zmiennym wektorem ciągu. Ruscy niekoniecznie...

wikipedia napisał:
Nieodzowne są nadto odpowiednio zaprojektowane silniki, które mając duży nadmiar ciągu, są zdolne unieść odrzutowiec w fazie lotu pionowego i nie wygasną w krytycznej fazie nagłego zerwania laminarnego przepływu powietrza.

Do tego celu w samolotach rosyjskiej konstrukcji wykorzystuje się dodatkowe wloty powietrza do silników. W Mig-u 29 umieszczono je u nasady skrzydła, od góry, a w rodzinie samolotów Suchoj Su-27 na dolnej powierzchni głównych wlotów. Ich pierwotną rolą jest zasilanie silników powietrzem w czasie postoju i kołowania, gdy główne wloty powietrza, bardzo nisko położone przy wysuniętym podwoziu, są zamykane, by zapobiec zassaniu ciał obcych podczas startu lub lądowania.

W sumie nigdy nie udowodniono użycia tego manewru w walce... więc z tym chwytem marketingowym też masz rację. Nie jest to jednak trywialna ewolucja. Świadczy o umiejętnościach pilota oraz dobrej sterowności i małym obciążeniu ciągu samolotu.

Ciekawe czy tym manewrem można by zgubić siedzącą na ogonie rakietę Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sikorski




Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 1898
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 14:58, 02 Lut '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wątpię żeby w ogóle jakimkolwiek manewrem można zgubić samonaprowadzającą rakietę Smile do tego używa się flar maskujących
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kosciak




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 17
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 10:57, 03 Lut '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lub pasków foli ... ( ruski wynalazek chyba jak dobrze kojarze Very Happy )
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Wojny i terroryzm Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


rosyjski myśliwiec piątej generacji
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile