W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
Woda jako paliwo zbawienie świata?   
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena:
4 głosy
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Odsłon: 12297
Strona:  «   1, 2 Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FreeFighter




Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 154
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 15:08, 18 Gru '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeciwwaga korbowodu może wtedy ocierać/uderzać o dno. Ponadto mieszanka taka nie zapala się w każdym tłoku w tym samym momencie. Tutaj jest to wytłumaczone:
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Norbi




Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 694
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 15:43, 18 Gru '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

FreeFighter napisał:
Przeciwwaga korbowodu może wtedy ocierać/uderzać o dno.

O dno czego?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
FreeFighter




Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 154
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 17:44, 18 Gru '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy nierównomiernym spalaniu mieszanki[wybuchowym], wał korbowy doznaje mimośrodu, który po dłuższym czasie może go zniszczyć przez jego ugięcie. Wtedy albo tłok zaklinowuje się w cylindrze, albo przeciwwagi wału korbowego zakleszczają się o dno komory silnika.
Tutaj jest rysunek z zaznaczeniem o który element mechaniczny mi chodzi.



Zresztą czy naprawdę trzeba się nad tym rozwodzić? Spróbuj do swojego auta wlać nitrometan, zobaczysz jak długo twój benzynowy silnik na nim pochodzi Wink Chyba że masz jakieś wyczynowe autko Smile

Na razie mi się limit postów skończył, także nie odpowiem w ciągu jakichś 12 godzin.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Norbi




Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 694
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 22:09, 18 Gru '09   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pokręciłeś kilka spraw ze sobą FreeFighter. Czym innym jest spalanie stukowe, które do niedawna było zwykłą przypadłością w starych silnikach gaźnikowych, czasem mówiono: "zawory dzwonią" . Very Happy Inną sprawą jest niedostosowanie silnika do rodzaju paliwa z powodu temperatury, nadmiernych obrotów czy temperatur.
Od lat walka idzie o skuteczne wymieszanie paliwa z powietrzem, stąd wzięły się układy wtryskowe, komory wirowe, komory wstępne itd. Były też seryjne silniki z wtryskiem wody do cylindra w celu podniesienia stopnia sprężania i chłodzenia tłoka.
Ciekawą sprawą jest ceramika o której pisał Norvid. Wyższa temperatura to skuteczniejsze spalanie. Wystarczy przekonać się na przykładzie kominka w domu. Dopiero po przekroczeniu temperatury 600 stopni zaczyna się w nim ekonomicznie palić, nie ma dymu ani popiołu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ether




Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 86
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 19:49, 12 Sty '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fuel From Water - ebook
English | 15 Pages | 2002 | PDF | 6 MB | RS

Book describing how to produce hydrogen through water electrolysis. Hydrogen can be used as fuel for cars and houses. This book is informative character only because you do not have the necessary knowledge, should not try to produce.

http://hotfile.com/dl/23847019/daeed82/FFWater.zip.html.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wiedzmin




Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 1035
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 20:38, 12 Sty '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

norwid napisał:
FreeFighter napisał:
I? Przepraszam ale jak chcesz wypić gaz, załóżmy że nawet skroplony? Chyba chodziło ci o ciężką wodę. Ale takowa nie jest przyswajana przez organizm -wiązania wodorowe w dna nie zostają utworzone gdy w ich skład wchodzi deuter.


ciekawie piszesz.

kilka uwag do tematu.

znam dziennikarza z radia kraków który uczestniczył w naukowej prezentacji na AGH w krakowie. Temat dotyczył powlekania laserowemu cylindrów i tłoków silnika warstwą ceramiczną. miało to miejsce jakieś 15-18lat temu.
Dlaczego przytaczam to zdarzenie. Ponieważ jest kluczowe w użyciu wodoru.
Koncern siemens kupił ten patent za kwotę 2mln. dolarów, która to w kraju przemian post-PRL-lowskim była niebagatelna. AGH i polski przemysł nie był w tamtym czasie szans wykorzystania tego pomysłu.

Efekty powlekania: temp. pracy silnika wzrosła do 600 stopni C; zużycie paliwa w fiacie z silnikiem gaźnikowym spadło do 2l/100km przy mocy ok 130koni.
PATENT WYLĄDOWAŁ W SEJFIE

użycie tej technologii + katalityczna platynowa elektroliza wody daje praktycznie 98% zysk energii względem dzisiejszego użycia paliwa. Wodór bez ceramiki niema szans jako paliwo bo przenika metale, jest dla nich zbyt agresywny.

A teraz najlepsze: TO jest GÓŁWNA PRZYCZYNA dlaczego jestem zwolennikiem piractwa komputerowego. Współczesne prawo patentowe jest CHORE i służy jedynie bogatym do podtrzymania ich bogactwa.


Ochrona patentowa wygasa po 10 latach. Po 10 latach kazdy dana rzecz moze produkowac. Patent daje wylacznosc przez 10 lat od opatentowania.

Jak juz ktos napisal rozbijanie wodoru na 02 i h2 jest energetycznie nie oplacalne. Potrzeba wiecej energii na rozbicie wiazan w wodzie niz uzyskuje sie ze spalenia H2. GDzies bylo o urzadzeniu wykorzystujacym zasade tarana wodnego. pamieta ktos?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
eNKa




Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 634
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 23:20, 12 Sty '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

FreeFighter napisał:
Kurde ty nie kminisz jak działa silnik. Widzisz w normalnym paliwie np. benzynie liczba oktanów mówi nam ile mamy węglowodoru o nazwie oktan w stosunku do węglowodoru o nazwie heptan. Heptan jest o wiele bardziej wybuchowy niż oktan, dlatego duża zawartość tego składnika powoduje stukot, tj. dobijanie tłoków o podstawę komory


Obawiam się, że to nie jest prawda. Liczba oktanowa określa porównawczo odporność paliwa na samozapłon w porównaniu/odniesieniu do oktanu.

FreeFighter napisał:
stukot, tj. dobijanie tłoków o podstawę komory.

Niestety tłok odbija się wtedy o ściany cylindra.

Norbi napisał:
Były też seryjne silniki z wtryskiem wody do cylindra w celu podniesienia stopnia sprężania i chłodzenia tłoka.

BMW w Andrychowie takie silniki budowało. Wtrysk wody powodował podwyższenie liczby oktanowej kiepskiego paliwa, którego można było wtedy wtrysnąć więcej i turbiną zadać więcej powietrza.
_________________
"każdy samolot ma skrzydła więc jest też szybowcem"
"Do protestujących dołanczają się też wszelkiego rodzaju organizacje..."
~Bimi
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ether




Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 86
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 18:48, 16 Sty '10   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fuel From Water

English | 17 Pages | 2002 | PDF | 6 MB | RS

Book describing how to produce hydrogen through water electrolysis. Hydrogen can be used as fuel for cars and houses. This book is informative character only because you do not have the necessary knowledge, should not try to produce.

http://hotfile.com/dl/23847019/daeed82/FFWater.zip.html.html
lub
http://rapidshare.com/files/333975123/FFWater.zip.html

podejrzewam,że brakuje chyba paru kartek -takie mam wrażenie -ale ogólnie ciekawie to wygląda
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Ordel




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 8560
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 13:49, 28 Wrz '18   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Rosyjscy uczeni nauczyli się rozcieńczać paliwo wodą


Specjaliści z Rosyjskiej Akademii Nauk przekonują, że mieszanina paliwa i wody jest dużo skuteczniejsza od paliwa w czystej postaci.

Rosyjscy specjaliści z Połączonego Instytutu Wysokich Temperatur RAN nauczyli się mieszać paliwo z wodą tak, aby otrzymana mieszanina ulegała spalaniu. Jak pisze Proceedings of the Combustion Institute, to dużo skuteczniejsze niż wykorzystywanie paliwa w czystej postaci.
W czasie badań uczeni zdołali ustalić czynniki, dzięki którym paliwo, nawet bardzo rozcieńczone wodą, ulega spalaniu. Według danych pracowników RAN spalanie emulsji paliwowo-wodnych ma znaczną przewagę nad spalaniem paliwa w czystej postaci. Do zalet można zaliczyć między innymi mniejsze zużycie samego paliwa i większe moce silnika spalinowego na dużych obrotach.

W czasie eksperymentu w charakterze głównej substancji specjaliści zastosowali mieszaninę paliwowo-wodną na bazie n-heptanu z bąbelkami tlenu i substancją powierzchniowo czynną. Ustalono, że dobrze palą się nie tylko mieszaniny węglowodorów, ale też emulsje, w których woda stanowi 87% masy i 95% objętości.

Taki wynik udało się osiągnąć z pomocą dodania substancji powierzchniowo czynnych, bo w przeciwnym wypadku zbyt duża ilość wody mogła zgasić płomień. Ale substancje powierzchniowo czynne odizolowały obszary spalania od obszarów z kroplami wody, co umożliwiło spalanie przy dużym masowym udziale wody.
Według słów uczonych dodanie wody do paliwa, po pierwsze, pomaga w utrzymaniu optymalnych parametrów cylindrów silnika spalinowego, a po drugie nie obniża jego sprawności.

W materiale mowa też o tym, że spalanie części paliwa w urządzeniach jest mało skuteczne i marnowane na ochładzanie cylindrów. To zdaniem specjalistów RAN prowadzi do zbytniego zużycia paliwa. Rozcieńczenie go wodą pomaga uniknąć tego problemu.
https://pl.sputniknews.com/opinie/201809.....anie-woda/

Teraz tak , te substancje "powierzchniowo czynne" ( dodatki do paliwa ), to jest jakaś chemia . Więc nasuwa się pytanie jak to jest szkodliwe dla środowiska , jak to jest szkodliwe dla silnika .
Kolejna sprawa to jest to czy owa technologia nie pójdzie do szuflady . 87% masy stanowi woda , a ruski śpią na ropie , więc czy na obecnym etapie gospodarczym opłaca się im wprowadzanie nowej technologii .
Wszystkie tego typu technologie ujrzą światło dzienne jak Zarządcy zdecydują że ropy nie opłaca się już wydobywać , bądź się skończy .

Ktoś wspominał o autach elektrycznych , że tam Volvo od któregoś roku tylko elektryczne itd . Gdyby nie lobby naftowe , dziś wszyscy byśmy jeździli tanimi elektrycznymi autami , tylko kto by na tym zarobił . Na pewno nie ci co rządzą światem .
Wydaje się że wymuszono na co niektórych korporacjach zmianę polityki , ale to i tak jest kropla w morzu .
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=0K4J90s1A2M
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona:  «   1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


Woda jako paliwo zbawienie świata?
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile