W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
Uber - co myślicie?  
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena:
13 głosów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Odsłon: 16896
Strona:  «   1, 2, 3, 4, 5   »  Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy uważasz, że władze powinny zlikwidowac serwisy typu Uber?
Tak
6%
 6%  [ 2 ]
Nie
90%
 90%  [ 27 ]
Nie mam zdania
3%
 3%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 30

Autor Wiadomość
de93ial




Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 3097
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 13:33, 16 Wrz '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może niech zaczną robić to co lubią zamiast szukać wymówek dla własnego wygodnictwa? Dobry kierowca zajęcie znajdzie.
_________________
http://www.triviumeducation.com/
Punkt startowy dla wszystkich.
http://trivium.wybudzeni.com/trivium/
Wersja PL
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20449
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 13:48, 16 Wrz '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

FortyNiner napisał:
Bimi napisał:
Swoją droga ciekawe jakie protesty nas czekają w związku z nadchodzącą erą samojeżdżacych samochodów.



Kierowcy zawodowi nie będą na pewno patrzeć z radością jak coś im zabiera robotę...


bardziej mnie ciekawi do jakiego rodzaju absurdalnych kroków posuną się wyrażając swe niezadowolenie tym, że pracują w zawodzie który akurat staje się niepotrzebny.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
FortyNiner




Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2131
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 05:27, 17 Wrz '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To spodziewałbym standardu komunikacyjnego protestów czyli blokady dróg, robienie korków przez zbyt wolną jazdę, itp. Innowacją może być próba zakłócenia elektroniki takich pojazdów, w celu spowodowania wypadków i użycia argumentu, że to niebezpieczne. Ale odradzam. Korporacje się na tym kapną i jeszcze będą próbować obciążać za straty...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
WZBG




Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 3598
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 13:48, 19 Wrz '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Toronto legalizuje Ubera Andrzej Kumor środa, 17, sierpień 2016



Toronto będzie wystawiać licencje prywatnym firmom transportowym – czyli innym i słowy legalizuje Ubera, który otrzymał licencję we wtorek. W ten sposób UberX został zakwalifikowany do innej kategorii niż taksówki i limuzyny. Na stronie internetowej miasta czytamy, że prywatne firmy transportowe to takie, które za pośrednictwem aplikacji łączą potencjalnych pasażerów z kierowcami prywatnych samochodów. Mają być też wystawiane specjalne licencje dla kierowców UberX – "PTC driver licences". Przed wydaniem miasto sprawdzi m.in., czy kierowca nie był notowany za przestępstwa kryminalne i wykroczenia drogowe.

Miasto zmieniło przepisy o przewozie osób i twierdzi, że w ten sposób chce zachęcać do innowacji i konkurencji.
http://www.goniec.net/goniec/inne-dzialy.....ubera.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
WZBG




Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 3598
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 21:22, 03 Paź '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czy to koniec Ubera w Polsce? Szykuje się zmiana w przepisach 03.10.2016 JCEG

FOT. ALPER ÇUĞUN/FLICKR (CC BY 2.0)

Licencję taksówkarską oraz specjalny wpis do dowodu rejestracyjnego będą musieli uzyskać kierowcy Ubera, jeśli dalej będą chcieli przewozić pasażerów prywatnymi samochodami. To tylko część założeń, które znalazły się w nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, którą przedstawił resortowi infrastruktury specjalnie powołany zespół roboczy.

O pracach nad zmianami w przepisach informuje "Rzeczpospolita", która dotarła do projektu nowelizacji. Autorem dokumentu jest zespół roboczy, w którego skład weszli przede wszystkim przedstawiciele środowiska taksówkarskiego, natomiast nie zaproszono do prac nikogo, kto reprezentowałby stanowisko Ubera.

Resort jednak uspokaja, że gdy projekt trafi do rządowego centrum legislacji, to zostanie poddany konsultacjom społecznym i każdy będzie mógł się wypowiedzieć na temat zmian w przepisach.

A te dotkną przede wszystkim kierowców, którzy bez licencji taksówkarskiej przewożą pasażerów, głównie przy pomocy aplikacji Ubera. Gdy nowe prawo wejdzie w życie, będą musieli zdobyć taki sam dokument, jak taksówkarze, oraz otrzymać wpis w dowodzie rejestracyjnym, który potwierdzi, że ich samochód będzie wykorzystywany do prowadzenia działalności transportowej.

Przepisy nie podobają się ekspertom. - Stanowią one poważne zagrożenie dla nowoczesnej gospodarki opierającej się na nowych technologiach. Eliminują możliwości świadczenia usług transportowych przez kogokolwiek, oprócz taksówkarzy - tłumaczy Arkadiusz Pączka z Pracodawców RP, cytowany przez dziennik.

Projekt nakłada też licencję na pośredników przy przewozie nie tylko osób, ale i rzeczy. - A to uderza w kolejną gałąź gospodarki w tym kraju, jaką jest biznes kurierski - alarmuje Pączka.

O planach objęcia Ubera podobnymi przepisami, jak taksówki mówi się w Polsce od dawna. - Ktoś, kto chce jeździć przez 3 godziny tygodniowo przez 3 miesiące, nie powinien zdawać testów na licencję. Podkreślę jeszcze raz - jesteśmy regulowani w wielu miejscach na świecie i uważamy, że tak powinno być. Ale to powinny być współczesne przepisy, które doceniają, kim są nasi kierowcy i jakie usługi świadczymy - mówił money.pl pod koniec czerwca David Plouffe, doradca strategiczny głównego zainteresowanego.

Nic złego w działalności Ubera w Polsce nie widzi również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W wydanym na początku maja komunikacie instytucja podała, że "wejście przedsiębiorstwa Uber na lokalne rynki transportu wpływa na rozwój konkurencji na tych rynkach, co ma pozytywne przełożenie na sytuację konsumentów".


Uber to amerykański twórca aplikacji mobilnej o takiej samej nazwie, służącej do zamawiania transportu przez kojarzenie pasażerów z kierowcami, nie zaś profesjonalnymi taksówkarzami. Firma powstała w 2009 roku, a 5 lat później dotarła do Polski. Z przejazdów mogą korzystać mieszkańcy m.in. Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia i Łodzi. Działalność Ubera nie podoba się taksówkarzom, którzy tracą w ten sposób klientów. Tego typu przewozy kosztują bowiem znacznie mniej niż klasyczna taryfa.

W ostatnich tygodniach słynący z innowacyjnych rozwiązań Uber postawił również na dowóz jedzenia. Klienci mogą bowiem zamawiać za jego pośrednictwem posiłki z restauracji znajdujących się na drugim końcu miasta. Do tej pory system funkcjonował w ponad 30 miastach na całym świecie. Niedługo dołączyć do nich mają kolejne 22 kraje.
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosc.....mpaign=hot
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20449
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 08:14, 04 Paź '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WZBG napisał:
Licencję taksówkarską oraz specjalny wpis do dowodu rejestracyjnego będą musieli uzyskać kierowcy Ubera, jeśli dalej będą chcieli przewozić pasażerów prywatnymi samochodami. To tylko część założeń, które znalazły się w nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, którą przedstawił resortowi infrastruktury specjalnie powołany zespół roboczy.

O pracach nad zmianami w przepisach informuje "Rzeczpospolita", która dotarła do projektu nowelizacji. Autorem dokumentu jest zespół roboczy, w którego skład weszli przede wszystkim przedstawiciele środowiska taksówkarskiego, natomiast nie zaproszono do prac nikogo, kto reprezentowałby stanowisko Ubera.


Jeśli kierowca Ubera będzie musiał mieć licencję na przewóz osób, to chyba przy okazji dostanie się i kierowcom BlaBlaCar - bo niby czym to się różni?

A przepraszam, jak będę wynajmował swoje mieszkanie na Airbnb, to też będę musiał mieć licencję na wynajem mieszkania? Smile
Bo rząd po cichu zrobi deal z "środowiskiem hotelarzy"...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
WZBG




Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 3598
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 10:45, 04 Paź '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bimi napisał:
WZBG napisał:
Licencję taksówkarską oraz specjalny wpis do dowodu rejestracyjnego będą musieli uzyskać kierowcy Ubera, jeśli dalej będą chcieli przewozić pasażerów prywatnymi samochodami. To tylko część założeń, które znalazły się w nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, którą przedstawił resortowi infrastruktury specjalnie powołany zespół roboczy.

O pracach nad zmianami w przepisach informuje "Rzeczpospolita", która dotarła do projektu nowelizacji. Autorem dokumentu jest zespół roboczy, w którego skład weszli przede wszystkim przedstawiciele środowiska taksówkarskiego, natomiast nie zaproszono do prac nikogo, kto reprezentowałby stanowisko Ubera.


Jeśli kierowca Ubera będzie musiał mieć licencję na przewóz osób, to chyba przy okazji dostanie się i kierowcom BlaBlaCar - bo niby czym to się różni?


Szczegółowe zapisy projektu jeszcze nie są dostępne:
http://mib.bip.gov.pl/transport-legislac.....sport.html
https://legislacja.rcl.gov.pl/lista?type.....jm=on#list

W projekcie zamieszczonym w dniu 03.10.2016
https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12290511/katalog/12382571#12382571
Nie ma odniesienia np. do art. 93. ust. 2a.
Czyli trzeba poczekać na dostępność tego co stworzyli taksówkarze (innego dokumentu).


Cytat:
Art. 93 ust. 2a zakłada, że kary mają być nakładane natychmiast, a osoba kontrolująca będzie pobierać kaucję na jej poczet. Grozić ma też odholowanie auta.
http://www.rp.pl/Transport-drogowy/31002......html#ap-1


Cytat:
Tu pojawia się ciekawy motyw, na który zwraca uwagę dziennik – nadzór nad UKE sprawuje minister cyfryzacji, obecnie Anna Streżyńska. A szefowa resortu nie występuje przeciwko sharing economy, czy przeciw samemu Uberowi. Co więcej, chwali te rozwiązania. Przypomnę w tym miejscu, że kilka miesięcy temu głośno było o stanowisku rządu, który… umywał ręce w tej sprawie. Wiceminister stwierdzał, wówczas, że środowisko taksówkarskie musi sobie radzić samo. Wspomniana grupa pracująca nad projektem nowelizacji ustawy miała być chyba swego rodzaju „uspokajaczem”, który pokazałby, że rządzącym zależy, że nie jest im obcy los taksówkarzy, że blokada Ubera w Polsce jest możliwa, ale trzeba to dopracować. Tymczasem wydaje się mało prawdopodobne, by do tego doszło – to byłoby naprawdę karkołomne wyzwanie. A finalnie i tak mogłoby się okazać, że Komisja Europejska nie sprzyja takim praktykom.
http://antyweb.pl/blokada-ubera-polska/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
WZBG




Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 3598
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 08:54, 05 Paź '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Miasto opłacać będzie mieszkańcom przejazdy Uberem. To recepta na brak parkingów Danielle Muoio 04.10.2016

Foto: Joyseulay / Shutterstock

Leżące w stanie New Jersey amerykańskie miasto Summit zdecydowało, że zamiast budować parkingi dla swoich mieszkańców, taniej będzie ich przewozić za pomocą samochodów Ubera.

Począwszy od poniedziałku 3 października br. mieszkańcy 20-tysięcznego Summit, którzy posiadają przedpłacone karty parkingowe, mogą zamówić darmowe przejazdy Uberem na trasie do i z stacji kolejowej w tym mieście. Jest to część planowanego na sześć miesięcy programu pilotażowego, który obejmie na początek 100 osób, ale będzie stopniowo rozszerzany.

Osoby bez kart parkingowych, mogą zamówić przejazd Uberem w specjalnej cenie 2 dolarów. Uiścić jednak muszą dodatkowo 4 dolary opłaty za jeden dzień parkowania.

Summit zdecydowało się wprowadzić ofertę przejazdów Ubera zamiast budować nowy parking. Miasto szacuje, że przewozy samochodami zamawianymi za pomocą aplikacji zastąpią na razie 100 miejsc parkingowych. I pozwolą zaoszczędzić miastu 5 mln dolarów w ciągu 20 lat.

167 tys. dolarów rocznie od miasta dla Ubera

Michael Rogers, zarządca Summit, powiedział serwisowi BuzzFeed, że umowa z Uberem kosztuje miasto 167 tys. dolarów miesięcznie. Tymczasem zbudowanie nowego parkingu pochłonęłoby jednorazowo aż 10 mln dolarów.

Rogers dodał, że obecnie bardzo trudno znaleźć jest mieszkańcom miejsce do parkowania w godzinach porannych - ich poszukiwaniu poświęcają za każdym razem od 15 do 20 minut.

Pomysł włodarzy Summit wpisuje się w rozważania dotyczące tego, jak wyglądać będzie przyszłość podróży samochodem. Wiele mówi się o tym, że korzystanie z własnych aut zostanie zastąpione przez pojazdy do wypożyczenia. I to autonomiczne.

Elon Musk uważa, że użytkownicy samojeżdżących aut Tesli będą mogli w przyszłości wypożyczać je innym ludzi w czasie wakacji czy pobytu w pracy. I czerpać z tego dochody. Idea posiadania samochodów ostatecznie może umrzeć ze wzrostem usług osobistego przewozu opartych na stałym abonamencie.

Współpraca Summit i Ubera na razie nie ma nic wspólnego z autonomicznymi samochodami. Pokazuje jednak, że w przyszłości wydatki miast koncentrować się będą raczej na nowych formach transportu niż na projektach infrastrukturalnych jakimi są parkingi.
http://businessinsider.com.pl/technologi.....em/93hctg3

Cytat:

Uber wprowadza nowe zabezpieczenie. Wymaga selfie od kierowców przed rozpoczęciem kursu Patryk Pallus 27.09.2016

Foto: Uber / materiały prasowe Kierowcy Ubera w USA będą musieli co jakiś czas zrobić sobie zdjęcie

Uber zaczął wymagać od amerykańskich kierowców, by robili sobie zdjęcia przed rozpoczęciem kursu i przesyłali je do firmy. Ma to podnieść bezpieczeństwo użytkowników aplikacji.

Kierowcy logując się do systemu, co jakiś czas będą otrzymywać komunikat o konieczności zrobienia zdjęcia swojej twarzy i wysyłania go przez aplikację do systemu firmy. Następnie fotografia będzie porównana ze zdjęciem kierowcy znajdującym się w bazie za pomocą programu Microsoft’s Cognitive Services.

- Jeśli te dwa zdjęcia się nie pokrywają, konto jest tymczasowe blokowanie, a my przyglądamy się sytuacji - poinformował na blogu firmowym chief security officer w Uberze Joe Sullivan.

99 proc. pozytywnych weryfikacji tożsamości kierowców w testach

Nowe zabezpieczenie było testowane w ostatnich miesiącach. - Ponad 99 proc. kierowców zostało pozytywnie weryfikowanych - napisał Sullivan - Biorąc pod uwagę, że weryfikacja trwa tylko kilka sekund, funkcja ta wydajnie i skutecznie zapewnia większe bezpieczeństwo - dodał.

Rozwiązanie noszące nazwę „Real-Time ID Check” ma - według Ubera - być sposobem zapobiegania oszustwom z jednej strony oraz gwarancją ochrony pasażerów z drugiej.

Jednak zdaniem krytyków firmy wprowadzenie tej opcji to niejako potwierdzenie faktu, że Uber do tej pory nie kontrolował kierowców. Eksperci twierdzą też, że może to być także próba rozwiązania problemu korzystania z jednego konta Ubera przez kilku kierowców.
http://businessinsider.com.pl/technologi.....su/8zjbqmc

Cytat:

Uber wykrwawił się po wojnie w Chinach. Gigantyczna strata finansowa Nathan McAlone i Avery Hartmans 26.08.2016

Foto: Steve Jennings / Stringer / Getty Images Travis Kalanick, założyciel i prezes Ubera

Strata netto Ubera w pierwszym półroczu przekroczyła 1,7 mld dol. Coraz częściej pojawia się pytanie: czy Uber w końcu zdoła przekuć skalę w zyski, czy też inwestorzy stracą cierpliwość, a firma okaże się inwestycyjną wydmuszką?

Niestety, obecnie nikt nie potrafi na nie odpowiedzieć.

Uber niechętnie dzieli się informacjami o finansach, bo nie musi tego robić. Stawia raczej na eksponowanie skali swoich międzynarodowych operacji. A ta jest imponująca - jest aplikacją taksówkarską pierwszego wyboru w 107 krajach świata na 171 analizowanych

Uber ma 1,27 mld dol.

Jak donosi Bloomberg, Guantam Gupta, szef finansów Ubera poinformował inwestorów, że strata (EBITDA) wyniosła 520 mln dol. w pierwszym kwartale 2016 r. W drugim - aż 750 mln dol. To oznacza, że w pierwszym półroczu Uber był 1,27 mld dol. pod kreską.

Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku strata wyniosła niecały miliard dol.

Straty mogą mieć różne przyczyny. Uber mocno inwestuje w autonomiczne pojazdy. W tym miesiącu dzięki partnerstwu z Volvo w Pittsburghu (Pensylwania) niektórych klientów Ubera wozić będą autonomiczne SUV-y.

Firma obniża też ceny na wybranych rynkach (w tym w Polsce), a różnice dopłaca kierowcom z własnej kieszeni. Poza tym utrzymuje relatywnie niskie ceny za przejazdy (nie licząc obniżek), by zbudować skalę, odzwyczaić ludzi od tradycyjnych taksówek.

Jednak anonimowe źródło Bloomberga twierdzi, że lwia część tej straty to koszt walki o wpływy z chińskim rywalem Didi Chuxing na tamtejszym rynku.

Ale to już zamknięty rozdział. Uber poddał chińską ziemię i sprzedał swoje operacje w tym kraju rywalowi.

Jednak swoje kosztowała też walka z firmą Lyft - rywalem Ubera na jego rodzimym, amerykańskim rynku.

W kwietniu Uber zakomunikował, że jego biznes w USA i Kanadzie zaczął przynosić zyski, ale to też już historia, bowiem w drugim kwartale do każdego przejazdu w Ameryce Północnej firma dokładała.

Uberowi udało się utrzymać dodatnią dynamikę przychodów. Te wzrosły z 960 mln dol. w pierwszym kwartale do 1,1 mld dol. w drugim. Dla porównania - w analogicznych okresach ubiegłego roku wartości te wynosiły odpowiednio 287 mln dol. oraz niemal 376 mln dol.
http://businessinsider.com.pl/technologi.....-r/2t6qkr3
_________________
Dzieje się krzywda dokonywana przez jednych na drugich.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
wkurwiony




Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 609
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 14:59, 07 Paź '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko zmierza malutkimi kroczkami do calkowitej kontroli nawet podczas przemieszczania sie dowolnym srodkiem komunikacji. Ze wzgledu na wygode sami pozwolimy na sledzenie nas przez caly czas.
_________________
www.youtube.com/channel/UCI3vDM6Hf57cufFRgHA76-w/videos
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
FortyNiner




Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2131
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 12:30, 28 Paź '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drivers for the cab-hailing firm Uber will learn later whether they are entitled to holiday pay, rest breaks and the National Living Wage.
An employment tribunal in London is due to rule on whether Uber is acting unlawfully by not giving drivers basic employment rights.
Uber says its drivers are self-employed and that they can choose where and when they drive.
The case could have big implications for Uber and similar businesses.
Uber says it has 40,000 drivers in the UK. It uses a smartphone app to connect them to people who need a cab.


http://www.bbc.com/news/business-37787067
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
FortyNiner




Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 2131
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 13:17, 30 Paź '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

BRYTYJSKI SĄD: PŁACA MINIMALNA DLA KIEROWCÓW UBERA

Przełomowy werdykt w Wielkiej Brytanii. Właściciel aplikacji Uber został uznany przez sąd za firmę taksówkarską, a więc powinien zagwarantować swoim kierowcom mininalne wynagrodzenie i prawo do urlopu. Giganta pozwało dwóch jego pracowników.


Na orzeczenie sądu czekało 40 tys. kierowców pracujących dla Ubera w Wielkiej Brytanii. Pozew złożyło w kwietniu dwóch z nich – James Farrar i Yaseen Aslam. W uzasadnieniu napisali, że ich praca nosi wszelkie znamiona relacji pracownik-pracodawca, a więc należą im się wszelkie świadczenia i prawa przysługujące kierowcom brytyjskich taksówek. Prawnicy reprezentujący Ubera przekonywali, że ich klient jest jedynie platformą umożliwiającą kontakt pomiędzy pasażerami a kierowcami.

Wyrok jest korzystny dla pracowników. Sąd zadecydował, że kierowcy są pełnoprawnymi pracownikami i tak właśnie powinna traktować ich firma. Należą im się zarówno płatne urlopy jak i wynagrodzenie na poziomie co najmniej płacy minimalnej. Tłumaczenia prawników korporacji sąd uznał za “lekko śmieszne”.


http://strajk.eu/brytyjski-sad-placa-minimalna-dla-kierowcow-ubera/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
WZBG




Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 3598
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 15:18, 03 Lis '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Płaca minimalna, chorobowe i wakacje dla kierowców Ubera 28.10.2016

Uber przegrał sprawę o wynagrodzenie minimalne dla kierowców.

Płaca minimalna, chorobowe i wakacje dla kierowców Ubera Płaca minimalna, chorobowe i wakacje dla kierowców Ubera

Trybunał Pracy zadecydował, że kierowcom jeżdżącym w ramach współpracy z Uberem należy się płaca minimalna, płatne chorobowe, płatne wakacje, a także inne korzyści wynikające z bycia pracownikiem, a nie samozatrudnionym.

Rozstrzygnięcie Trybunału oznacza, że kierowcy Ubera nie są samozatrudnieni, pracują w ramach normalnego zatrudnienia. Prawnicy Ubera tłumaczyli, że ich firma dostarcza jedynie technologii pozwalającej na przewóz ludzi w ramach samozatrudnienia, jednak nie przekonało to sędziów Trybunału. Nigel Mackay z reprezentującej kierowców kancelarii Leigh Day mówił: "Cieszy nas rozstrzygnięcie na korzyść naszych klientów. Ta decyzja podkreśla wkład kierowców w sukces Ubera, wskazuje, że ich praca jest integralną częścią działalności firmy".

Wyrok ten oznacza, że korporacja będzie musiała opłacić przywileje pracownicze kierowcom. Nie chcąc zrezygnować z zysków najpewniej przerzuci te koszty na klientów poprzez zwiększenie stawek lub na kierowców poprzez zwiększenie pobieranego procenta od każdego kursu.

Dalej idącymi zmianami mogą być kolejne pozwy wnoszone w innych sektorach bazujących na samozatrudnieniu. Dziesiątki tysięcy kierowców Ubera zmiany odczuje najszybciej, w ich ślady prawdopodobnie pójdą jednak przedstawiciele innych branż.
http://www.anglia.today/transport/placa-.....wcow-ubera
_________________
Dzieje się krzywda dokonywana przez jednych na drugich.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20449
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 16:24, 22 Lis '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najnowsza wiadomość: kierowcy Ubera po prostu okradają taksówkarzy Smile


Taksówkarze idą na wojnę z Uberem

Taksówkarze wypowiedzieli wojnę Uberowi - dzisiaj kierowcy zrzeszeni w związkach zawodowych złożyli pozew przeciwko korporacji. W swoim piśmie dowodzą, że działania Ubera noszą znamiona nieuczciwej konkurencji.

- Wszyscy taksówkarze w największych miastach Polski narzekają na nielegalnych przewoźników, którzy ich po prostu okradają. Ale niewielu chce coś z tym zrobić. A jeszcze mniej wie, jak to zrobić - informują na swojej stronie związkowcy zrzeszeni w Związku Zawodowym "Warszawski Taksówkarz". Działacze, powołując się na zapisy o nieuczciwej konkurencji, wytoczyli pozew do sądu gospodarczego i wnieśli skargę do UOKiK-u.

Jak donosi dzisiaj "Gazeta Wyborcza", zdaniem związkowców warunki, jakie oferuje Uber swoim partnerom, noszą znamiona stosunku pracy. Według nich działania Ubera wobec kierowców wyglądają tak samo jak w przypadku korporacji taksówkarskich. Dlatego też pobieranie przez Ubera prowizji od przejazdu jest działaniem niedozwolonym, ponieważ firma czerpie zysk z nielegalnej działalności.

[...]

W przesłanym oświadczeniu do Redakcji Bankier.pl rzecznik prasowy Ubera:

Cytat:
Uber to aplikacja mobilna, która działa na podstawie dyrektywy unijnej o usługach w społeczeństwie informacyjnym z 2000 r. (Dyrektywa Parlamentu i Rady WE z 8 czerwca 2000 w sprawie niektórych aspektów prawnych usług w społeczeństwie informacyjnym, a w szczególności handlu elektronicznego w obrębie wolnego rynku ("dyrektywa dotycząca handlu elektronicznego") oraz Dyrektywy UE 2015/1535 ustanawiająca procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego.

Uber jest platformą technologiczną, która łączy użytkowników, którzy chcą przejechać z punktu A do punktu B z kierowcami, którzy oferują swoje usługi. Wśród kierowców korzystających z platformy są zarówno osoby, dla których jest to główne źródło dochodu, jak i osoby wykonujące przejazdy jako działalność dodatkową. Wszystkich łączy konieczność przejścia przez szczegółowy proces weryfikacji, której celem jest z jednej strony - zapewnienie bezpieczeństwa osobom korzystającym z aplikacji, z drugiej - potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej przez kierowców (korzystający z platformy kierowcy są niezależnymi przedsiębiorcami, którzy odprowadzają podatki i należne składki ubezpieczeniowe).


http://www.bankier.pl/wiadomosc/Taksowkarze-ida-na-wojne-z-Uberem-7486124.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Ordel




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 8682
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 18:10, 11 Gru '16   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko ładzie pięknie , ale Uber ( aplikacja ) "zaczyna" służyć do śledzenia , użytkowników , nawet wtedy kiedy nie korzystają z aplikacji .
To już nie jest fajne Wink
Cytat:
Uber zaktualizował swoją aplikację, poprzez którą można zamawiać przejazdy. Ten fakt natychmiast wywołał wielkie kontrowersje związane z prawem do prywatności. Stało się tak dlatego, że wraz z aktualizacją aplikacji, teraz może ona śledzić użytkowników aż 5 minut po zakończeniu korzystania z usług Ubera, czyli po prostu po wyjściu z taksówki i udaniu się w wybrane miejsce.

Co ciekawe, we ustawieniach wcześniejszej wersji aplikacji można było wybrać opcje udostępnianie swojego położenia GPS w trzech wersjach: nigdy, gdy używam programu i zawsze. Wówczas wystarczyło zaznaczyć opcję "gdy używam programu", w ten sposób po zakończeniu przewozu i zamknięciu aplikacji, Uber już nie mógł monitorować naszych poczynań.

Teraz jednak opcja "gdy używam programu" zniknęła, a w ustawieniach pojawiła się informacja, którą możecie przeczytać na poniższym screenie, czyli w skrócie, że firma śledzi Waszą lokalizację pięć minut po zakończeniu zlecenia i nawet wtedy, gdy działa ona w tle.

Oznacza to jedno, że Uber nie tylko dowie się, gdzie chcecie się wybrać, ale również gdzie dokładnie znajdziecie się w dalszych minutach. To ewidentny zamach na naszą prywatność.

Całą sprawą już zainteresowała się stojąca na straży prywatności organizacja Electronic Privacy Information Center (EPIC). Jej przedstawiciele zbadają, czy przypadkiem Uber nie śledzi lokalizacji swoich użytkowników także wtedy, gdy nie korzystają oni z usługi przejazdu. Podobne kroki podejmie też amerykański Senat.

Jeśli chcecie sięzabezpieczyć przez inwigilacją Ubera, to możecie cofnąć pozwolenie na dostęp do lokalizacji urządzenia. W zależności od mobilnego systemu operacyjnego robi się to w następujący sposób:

Android 5.1 i starszy – Ustawienia -> Lokalizacja -> Wyłączone (odbiera dostęp do GPS wszystkim aplikacjom)

Android 6 i nowszy - Ustawienia -> Aplikacje -> Uber > Zezwolenia -> Lokalizacja -> Wyłącz

iOS - Ustawienia -> Prywatność -> Usługi lokalizacji -> Uber -> Nigdy
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/28179/uber-zaczal-sledzic-swoich-uzytkownikow
Wszystko służy wyższemu celowi , kontroli Wink
Na szczęście , można "jeszcze " wybrać powyżej przedstawioną opcję wyłączenia . Jeszcze mamy wybór , tylko musimy to wiedzieć Smile .
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=0K4J90s1A2M
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Ordel




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 8682
Post zebrał 20000 sat

PostWysłany: 17:57, 09 Lut '17   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostatnio zauważyłem że coraz częściej w filmach , serialach używa się pojęcia Uber w kontekście "zamawiania" taksówki ( trzy takie przypadki stwierdziłem Smile ) . Oczywiście jest to lokacja produktu w produkcjach filmowych , reklama za pieniądz . Ale trafia do konkretnego odbiorcy , głównie młodego sfejsbukowanego społecznie społeczeństwa . Ale jest to także dobra sprawa - ten Uber - dla "obierzy światów" takich np jak nasz administrator , czy tam @El . Ponieważ na lotniskach taksówki zawsze są najdroższe , więc Uber zagranicą , na wakacjach , to idealne rozwiązanie by uchronić się przed ewentualnym oszustwem .


Uber to nie tylko ewolucja "taksówki" , to ewolucyjny skok w komunikacji , świetnie sprawdzający się w skali lokalnej jak i skali globalnej .
Ale monopol , monopol jednej firmy , niczego dobrego nie wróży . Pamiętajmy że Uber gromadzi dane z przejazdu i najzwyczajniej w świecie może być wykorzystywany przez takie agencje jak CIA .



PS. Czy po niemiecku Uber nie znaczy "ponad" , ponad tym wszystkim Wink
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=0K4J90s1A2M
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20449
Post zebrał 20000 sat

PostWysłany: 18:29, 21 Lut '17   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, że Bla Bla car, którego koncepcja i biznes model są w zasadzie identyczne, nie spotyka się z aż taką wrogoscia i agresja ze strony konkurencji jak Uber.
Powód zapewne jest taki, że w odróżnieniu od firm autokarowych i kolejowych, taksówkarze to była, jest i będzie mafia.
Jak dla mnie to się powinien nimi zająć oddział do walki ze zorganizowaną przestępczością.



Clashes have broken out at a protest in Rome, as Italian taxi drivers took to the streets to protest as the Italian Chamber of Deputies votes on the `Uber amendment,´ which was passed by the Italian Senate earlier in February.

https://on.rt.com/83r3
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Ordel




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 8682
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 00:57, 22 Lut '17   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uber był pierwszy przyjął na siebie całą "falę uderzeniową" .

A co do taksiarzy , to miałem nieprzyjemne naciąganie , podkręcanie ogrzewania kiedy jesteś wypity , byś zasną , a oni cię powożą ekstra itp .
Natomiast ja wiem czemu administracja ma "problem" z taksiarzami . Kiedyś tak było , kiedy nie było jeszcze tak wiele firm ochroniarskich gdzie upychaja się emerytowani policjanci/milicjanci , to wtedy emerytowani policjanci jeździli jako taksiarze , a i teraz tak robią , chociaż skali procederu nie znam Wink .
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=0K4J90s1A2M
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
manhattanman




Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 1725
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 14:33, 22 Lut '17   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zacznijmy moze od tego ze to nie fenomenem jest sama firma czy idea, ale technologia wypierająca m.in. windowsa. i to samo jest z aplikacjami kryptowalutowymi np. w androidzie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Ordel




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 8682
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 15:24, 22 Lut '17   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

manhattanman napisał:
zacznijmy moze od tego ze to nie fenomenem jest sama firma czy idea, ale technologia wypierająca m.in. windowsa. i to samo jest z aplikacjami kryptowalutowymi np. w androidzie.

Guzik też nie jest fenomenem , ale ktoś go musiał zmyślić Wink
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=0K4J90s1A2M
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20449
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 18:48, 22 Lut '17   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ordel napisał:
Uber był pierwszy przyjął na siebie całą "falę uderzeniową" .

A co do taksiarzy , to miałem nieprzyjemne naciąganie , podkręcanie ogrzewania kiedy jesteś wypity , byś zasną , a oni cię powożą ekstra itp .
Natomiast ja wiem czemu administracja ma "problem" z taksiarzami .


Głupie pytanie.
Najwyraźniej administracja też miała "nieprzyjemne naciąganie".
Właściwie to miewa regularnie.

W Uberze przynajmniej mogę kierowcy wystawić negatywny komentarz, a nawet złożyć reklamację i mi oddadzą forsę.
A z taksówkową mafią nie da rady - nikt z nimi jeszcze nie wygrał. I wszystko jedno czy w Polsce, w Holandii, czy gdzieś w chuj daleko za siedmioma morzami... gdzie nie pojadę to wszędzie jebane taksówkowe mafie. A najgorzej jest na dworcach i lotniskach - tam to żerują na ludzkiej krwi jak pierdolone wampiry. Smile
Moja znajoma przyleciała z Anglii do Wrocławia i wzięła taxi na lotnisku. Mówi typowi, żeby włączył licznik a on że u nas nie ma liczników. Przejechali z 5 km - 10 minut może, nie więcej, a ten chuj mówi 50zł. No i kłóć się z mafią, zwłaszcza jak nie jesteś z tego miasta. To tylko najbliższy przykład z Polski - generalnie mam ich od zajebania.
Jebane taksówkowe mafie powinny mieć specjalną jednostkę policji przeznaczoną na walkę z nimi - w każdym jednym kraju!
Tymczasem dostają protekcję rządu w zapewnianiu sobie monopolu na ojebywanie przyjezdnych.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
de93ial




Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 3097
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 19:00, 22 Lut '17   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego nie bierze się taksy z dworca tylko zamawia z konkretnej taxi federacji. Lub przed wsiadaniem ustala się za ile.
_________________
http://www.triviumeducation.com/
Punkt startowy dla wszystkich.
http://trivium.wybudzeni.com/trivium/
Wersja PL
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bimi
Site Admin



Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 20449
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 20:53, 22 Lut '17   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jasne kurwa. To moim obowiązkiem jest postarać się, w każdym mieście osobno, o to żeby nie zostać wydymanym przez kolejnego taksówkarza, z kolejnej jebanej mafii.
Bo rząd jest oczywiście zbyt zajęty walką z kierowcami Ubera, żeby się zająć gangami licencjonowanych taksówkarzy okradajacymi turystów na masową skalę.
Bo chuje dostali raz od rządu licencję na okradanie i tak łatwo już jej nie oddadzą.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Aspelta




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 270
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 00:16, 23 Lut '17   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najdalej za 5 -7 lat zawód taksówkarza umrze.
Może w Afryce się jeszcze ostanie.
Autonomiczne pojazdy bez kierowcy (nie powiem, że samochody) w ramach korporacji Uber lub podobnej będą wozić ludzi z punktu A do B.
I na nic zdadzą się protesty.
To mniej więcej tak, jak walenie młotkiem w pierwsze maszyny parowe.

Pozdrawiam
Aspelta
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
thecombo




Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 374
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 01:28, 23 Lut '17   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aspelta napisał:
Najdalej za 5 -7 lat zawód taksówkarza umrze.
Może w Afryce się jeszcze ostanie.
Autonomiczne pojazdy bez kierowcy (nie powiem, że samochody) w ramach korporacji Uber lub podobnej będą wozić ludzi z punktu A do B.
I na nic zdadzą się protesty.
To mniej więcej tak, jak walenie młotkiem w pierwsze maszyny parowe.

Pozdrawiam
Aspelta


Aż tak szybko to nie o ile wogóle zaniknie ten zawód.
Bardziej stanie się czymś na co będzie stać tych bogatszych*.


W końcu samojezdny uber nie wyniesie bagażu.
Wypadki, wątpię by udało się je całkowicie wyeliminoiwać - tak więc bezpieczniej mieć przy sobie jakiegoś drivera, który jakimś cudem ocalał i jest w stanie przeciąć pas bezpieczeństwa w płonącym samochodzie w którym jesteśmy uwiezięni, bo np w czasie wypadku złamały się nam ręce.

bimi napisał:

Tu w Londynie nie ma szans na protesty z Włoch.Prawdopodobnie dlatego że policja zbiera informacje w inny sposób.
Cab office umierają, stają się coraz bardziej grzeczniejsi, nawet ostatnio ofertę promocyjną dostałem.
Większość Mohamedów przenosi się na UBERA i pierdoli dymanie na szefa.
Całkiem spoko ludzie, uciąłem 3 pogawędki religijne - okazało się że wszyscy mają Islam w dupie. Ale może to typowe dla tego miasta.



*-Ale nawet i tego nie jestem pewien bo przecież sprawiedliwość społeczna wymaga sprawiedliwych świadczeń : czy taj wszyscy zarabiamy tyle samo.
_________________
a uzyskane w ten sposob fundusze przeznaczyc na zaszczytny cel edukowania plaskoziemcow.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
de93ial




Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 3097
Post zebrał 0 sat

PostWysłany: 07:00, 25 Lut '17   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bimi napisał:
Jasne kurwa. To moim obowiązkiem jest postarać się, w każdym mieście osobno, o to żeby nie zostać wydymanym przez kolejnego taksówkarza, z kolejnej jebanej mafii.
Bo rząd jest oczywiście zbyt zajęty walką z kierowcami Ubera, żeby się zająć gangami licencjonowanych taksówkarzy okradajacymi turystów na masową skalę.
Bo chuje dostali raz od rządu licencję na okradanie i tak łatwo już jej nie oddadzą.


Myślisz, że "rząd" jest po to aby chronić i dbać o twój interes?

Naiwniak jesteś czy co?
_________________
http://www.triviumeducation.com/
Punkt startowy dla wszystkich.
http://trivium.wybudzeni.com/trivium/
Wersja PL
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona:  «   1, 2, 3, 4, 5   » 
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz moderować swoich tematów


Uber - co myślicie?
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.
Wymuś wyświetlanie w trybie Mobile