Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2131
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 05:53, 29 Maj '16
Temat postu:
Państwa mogą czasowo wznawiać kontrole celną z jakiś powodów, co nie zmienia faktu, że zwykle jej nie ma. Radzę sobie przejechać czymkolwiek do Szwajcarii, aby zobaczyć czy sprawdzają tam towary czy nie.
Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 3715
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 10:28, 29 Maj '16
Temat postu:
FortyNiner napisał:
Państwa mogą czasowo wznawiać kontrole celną z jakiś powodów, co nie zmienia faktu, że zwykle jej nie ma. Radzę sobie przejechać czymkolwiek do Szwajcarii, aby zobaczyć czy sprawdzają tam towary czy nie.
Weź vana który ma ponad 3,5t i sam się przekonaj...
Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2131
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 12:56, 29 Maj '16
Temat postu:
Article 1
1. The aim of this Agreement of association is to promote a continuous and balanced strengthening of trade and economic relations between the Contracting Parties with equal conditions of competition, and the respect of the same rules, with a view to creating a homogeneous European Economic Area, hereinafter referred to as the EEA.
2. In order to attain the objectives set out in paragraph 1, the association shall entail, in accordance with the provisions of this Agreement :
(a) the free movement of goods;
(b) the free movement of persons;
(c) the free movement of services;
(d) the free movement of capital;
(e) the setting up of a system ensuring
Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 609
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 13:04, 29 Maj '16
Temat postu:
FortyNiner kazda ciezarowka badz samochod o ladownosci powyzej 3,5t musi oclic ladunek, ktory ma wjechac do Szwajcarii. Jesli zaladunek mial miejsce w Polsce to pierwsze papiery celne wyrabiasz tutaj a pozniej w Szwajcarii.
_________________ www.youtube.com/channel/UCI3vDM6Hf57cufFRgHA76-w/videos
Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2131
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 13:25, 29 Maj '16
Temat postu:
Dobra nie chce mi się prowadzić zabaw w kotka i myszkę:
1. Procedura celna w Szwajcarii
Ze względu na to, że Szwajcaria nie jest członkiem Unii Europejskiej, obowiązują w tym kraju specyficzne wymogi celne (patrz niżej).
Ponadto dopuszczalne wymiary i waga pojazdów są ścisle regulowane. Maksymalna dopuszczalna wysokość to 4m! Dlatego bardzo ważne jest, aby trasy do i z Szwajcarii były wykonywane na podwoziach typu gęsia szyja (gooseneck chassis).
Za przejazd autostradami należy dokonać opłaty (LSVA) w zależności od normy emisji spalin Euro pojazdu.
Każdy pojazd > 3.5 ton, który jeździ na terenie Szwajcarii, musi posiadać specjalną ( ID-card) kartę pojazdu. Karta ta jest bezpłatna i można ją otrzymać na granicy od szwajcarskich celników (douane).
W tym celu kierowca musi wypełnić formularz i przedłożyć dowód rejestracyjny pojazdu. Na karcie ID zostaną zaprogramowane specyficzne dane pojazdu.
Przy wjeździe do Szwajcarii należy wprowadzić karte ID do czytnika LSVA. Zaprogramowane dane wyświetlą się na ekranie. Następnie należy wprowadzić dodatkowe informacje takie jak: aktualny stan licznika oraz sposób dokonania opłaty (Shell lub AS24 Eurotraffic Card). Następnie należy wprowadzić do czytnika kartę Shell (lub AS24 Eurotraffic Card) w celu odczytania danych, po czym otrzymasz z czytnika wydruk z wprowadzonymi danymi. Wydruk ten należy zachować i miec przy
sobie podczas całej trasy.
Przy wyjeździe ze Szwajcarii należy wpisać na wydruku końcowym stan licznika i złożyć swój podpis. Wypełniony druk należy oddać w biurze celnym gdzie zostanie dokonane rozliczenie. Biuro celne zatrzymuje 1szą stronę rozliczenia a kierowca otrzymuje kopię. Dokument ten razem z
potwierdzeniem dokonania transakcji, stanowi dowód zapłaty podatku drogowego LSVA.
W razie zagubienia karty ID należy zakupić nową kartę (koszt 20 CHF)
Ponieważ Szwajcaria nie należy jeszcze do Unii Europejskiej, wszystkim ładunkom musi towarzyszyć elektroniczna deklaracja (dokument exportowy). W wiekszości przypadków dołączony jest również dokument EUR1 .
DOWÓD ODDANIA DOKUMENTU EKSPORTOWEGO
Jak udowodnić, że kierowca rzeczywiście oddał dokumenty tranzytowe w agencji celnej?
Na podstawie dokumentu TC 11: jest to powszechnie znany europejski formularz celny. Każdy kierowca powinien posiadać przy sobie kilka czystych egzemplarzy. Dlaczego? Jeśli wypełnisz ten dokument i oddasz do podstemplowania celnikowi lub w agencji (miejsca docelowego), posiadasz
dowód, że formalności celne zostały poprawnie wykonane. Dołącz podstepmlowany dokument TC 11 do CMR z rozładunku.
Czyli nie jest to odprawa celna w normalnym rozumieniu trzepania pojazdów wyrywkowo, tylko rejestracja pojazdów dla celów statystycznych i podatku drogowego, robiona dodatkowo automatycznie...
Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 609
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 13:47, 29 Maj '16
Temat postu:
Oplata drogowa to jedna sprawa i tu sie wszystko zgadza.
Ale po wjechaniu do Szwajcarii trzeba udac sie na okreslony Urzad Celny a dopiero pozniej na rozladunek. Tam transport nie idzie tak jak do innych krajow UE, ze samochod przejezdza granice na pelnej mocy bez hamowania.
_________________ www.youtube.com/channel/UCI3vDM6Hf57cufFRgHA76-w/videos
Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2131
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 14:30, 29 Maj '16
Temat postu:
Tak czy owak oznacza to tylko więcej biurokracji. Ale wracając do meritum, to nikt Brytyjczykom prze pozostaniu w EEA nie będzie robił takich problemów, tak jak nikt w Polsce nie robi towarom norweskim, islandzkim czy nawet szwajcarskim.
Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 3715
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 18:51, 29 Maj '16
Temat postu:
FortyNiner napisał:
Tak czy owak oznacza to tylko więcej biurokracji. Ale wracając do meritum, to nikt Brytyjczykom prze pozostaniu w EEA nie będzie robił takich problemów, tak jak nikt w Polsce nie robi towarom norweskim, islandzkim czy nawet szwajcarskim.
Nadal nie rozumiesz.
EEA a UE to dwie różne sprawy choć na wzajem się uzupełniają.
UE Jest jednym obszarem celnym. Oznacza, to, że towar z Chin który wjechał do polski - w Polsce jest odprawiany i może być rozwieziony po całej UE bez żadnych dosłownie dokumentów.
UK, jeśli wyjdzie z UE - wyjdzie też z tego obszaru celnego. A to oznacza odprawy celne. Nie zawsze odprawa celna odbywa się na granicy, często odbywa się w miejscu docelowym, gdzie woła się celnika, który dokonuje odprawy celnej. na granicy sprawdzane sa plomby i papiery - czasem wyrywkowo rewizje celne.
UK nie będzie traktowane po wyjściu z UE tak jak jest teraz, bo UE ma swoje przepisy i np. nie jest dozwolone wwożenie genetycznie modyfikowanej żywności z USA. Francja będzie mieć obowiązek sprawdzić, czy UK nie wwozi takiej zakazanej żywności jako reeksport z USA.
Rozumiesz?
Dlatego w Norwegi są odprawy celne i w Szwajcarii tez.
Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2131
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 19:30, 29 Maj '16
Temat postu:
goral_ napisał:
UK, jeśli wyjdzie z UE - wyjdzie też z tego obszaru celnego.
Mylisz się.
Article 1
1. The aim of this Agreement of association is to promote a continuous and balanced strengthening of trade and economic relations between the Contracting Parties with equal conditions of competition, and the respect of the same rules, with a view to creating a homogeneous European Economic Area, hereinafter referred to as the EEA.
2. In order to attain the objectives set out in paragraph 1, the association shall entail, in accordance with the provisions of this Agreement :
(a) the free movement of goods;
(b) the free movement of persons;
(c) the free movement of services;
(d) the free movement of capital;
(e) the setting up of a system ensuring
Powyższy cytat jest fragmentem umowy o EEA. I powtarzam wyroby norweskie oraz islandzkie są tak samo traktowane w Polsce jak krajów UE, choć te kraje do UE nie należą. Podobnie będzie z wyrobami brytyjskimi jak wyjdzie z UE, a zostanie w EEA.
Jeśli nadal nie kumasz dlaczego, to ja nie jestem w stanie Ci tego wytłumaczyć...
Cytat:
A to oznacza odprawy celne. Nie zawsze odprawa celna odbywa się na granicy, często odbywa się w miejscu docelowym, gdzie woła się celnika, który dokonuje odprawy celnej. na granicy sprawdzane sa plomby i papiery - czasem wyrywkowo rewizje celne.
Mylisz odprawę celną z kontrolą celną. Lotne patrole celne działają także wewnątrz Unii. Ale ich interesuje trefny towar: papierosy, alkohol i tzw. narkotyki.
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 694
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 21:26, 29 Maj '16
Temat postu:
@FortyNiner daj sobie już spokój z pisaniem bzdur , bo ktoś w to uwierzy i narobi sobie kłopotów.
Wieżdżając do Szwajcarii podlega się dwóm procedurom
1 Opuszczenia obszaru UE i przepisom o eksporcie z UE
czyli spotkanie z celnikami np. w Basel niemieckimi
2 Wjazdu do Szwajcarii i przepisom o imporcie.
czyli spotkanie z celnikami szwajcarskimi
Bywa, że za kilo kiełbasy potrafią zatrzymać cały autokar na kilka godzin,
a jak się usiłuje przewiezć dwie torby, to napiszą o tym w gazetach i pokażą w telewizji:
http://www.blick.ch/news/schweiz/im-lini.....68888.html
Próba ominięcia cła , np. przez "zieloną granicę" może się skończyć rewizją w domu.
Standartem na granicy jest ważenie podejrzanie obciążonych samochodów osobowych.
Niezadeklarowanie gotówki powyżej 10 000 euro przy wywozie i wwozie do EU to grzywna 20%
Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 3715
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 01:48, 30 Maj '16
Temat postu:
FortyNiner napisał:
goral_ napisał:
UK, jeśli wyjdzie z UE - wyjdzie też z tego obszaru celnego.
Mylisz się.
[...]
Powyższy cytat jest fragmentem umowy o EEA. I powtarzam wyroby norweskie oraz islandzkie są tak samo traktowane w Polsce jak krajów UE, choć te kraje do UE nie należą. Podobnie będzie z wyrobami brytyjskimi jak wyjdzie z UE, a zostanie w EEA.
Jeśli nadal nie kumasz dlaczego, to ja nie jestem w stanie Ci tego wytłumaczyć...
Cytat:
A to oznacza odprawy celne. Nie zawsze odprawa celna odbywa się na granicy, często odbywa się w miejscu docelowym, gdzie woła się celnika, który dokonuje odprawy celnej. na granicy sprawdzane sa plomby i papiery - czasem wyrywkowo rewizje celne.
Mylisz odprawę celną z kontrolą celną. Lotne patrole celne działają także wewnątrz Unii. Ale ich interesuje trefny towar: papierosy, alkohol i tzw. narkotyki.
Widzę, że nie miałeś nigdy kontaktu ze sprawami celnymi. Jeszcze raz ci napisze, UE to jeden obszar celny i każdy towar jadący do Norwegii, jak i z Norwegii podlega odprawie celnej - która równocześnie jest kontrolą celną. Możesz to nazwać tak lub tak.
Pomyśl nawet na samą logikę, jak by towary z Norwegi traktowane były jak z UE to była by to furtka dla różnych krajów z Azji lub USA by ominąć cło UE.
EEA Nie zabrania ci wozić towaru do krajów EEA ale nie jest to to samo co sprawa celna. EEA daje ci np. taryfy celne zerowe czy zawieszone. Jednak i to nie oznacza, że bez kontroli/odprawy celnej możesz sobie towary wozić miedzy krajami UE i poza UE nawet w ramach EEA.
Myli ci się EEA z UE - swobodny przepływ towarów z obszarem celnym.
Norbi dobrze tu pisze.
Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2131
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 06:00, 30 Maj '16
Temat postu:
goral_ napisał:
Widzę, że nie miałeś nigdy kontaktu ze sprawami celnymi.
Mylisz się. W lutym odbyłem kontrolę celną na granicy EEA.
goral_ napisał:
Jeszcze raz ci napisze, UE to jeden obszar celny i każdy towar jadący do Norwegii, jak i z Norwegii podlega odprawie celnej - która równocześnie jest kontrolą celną. Możesz to nazwać tak lub tak.
Pomyśl nawet na samą logikę, jak by towary z Norwegi traktowane były jak z UE to była by to furtka dla różnych krajów z Azji lub USA by ominąć cło UE.
EEA Nie zabrania ci wozić towaru do krajów EEA ale nie jest to to samo co sprawa celna. EEA daje ci np. taryfy celne zerowe czy zawieszone. Jednak i to nie oznacza, że bez kontroli/odprawy celnej możesz sobie towary wozić miedzy krajami UE i poza UE nawet w ramach EEA.
Widzę, że w Twoim rozumieniu angielskiego "free" znaczy "oclony" lub "podlegający cłu". Jeśli tak, to gratuluje znajomości języka.
Natomiast Norwegia prowadzi normalną kontrolę celną na granicy dla towarów spoza EEA czyli np. USA i Azji.,
I powtarzam: towary norweskie, islandzkie przykładowo w takiej Polsce są traktowane dokładnie tak jak z państw UE. A wniosek z tego jest taki, że nic w tej kwestii się nie zmieni po wyjściu UK z UE i pozostaniu w EEA.
Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 609
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 10:57, 30 Maj '16
Temat postu:
goral_ napisał:
Pomyśl nawet na samą logikę, jak by towary z Norwegi traktowane były jak z UE to była by to furtka dla różnych krajów z Azji lub USA by ominąć cło UE.
Chyba nie do konca. Kazdy towar przyjezdzajacy, przyplywajacy lub przylatujacy do UE z Azjii czy innego kontynentu musi przejsc procedury celne. Tak samo jak towary wyjezdzajace z UE w swiat. Czyli gdyby cos dotarlo do Norwegii z Chin to tam musialoby zostac odprawione.
_________________ www.youtube.com/channel/UCI3vDM6Hf57cufFRgHA76-w/videos
Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 3715
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 11:37, 30 Maj '16
Temat postu:
wkurwiony napisał:
goral_ napisał:
Pomyśl nawet na samą logikę, jak by towary z Norwegi traktowane były jak z UE to była by to furtka dla różnych krajów z Azji lub USA by ominąć cło UE.
Chyba nie do konca. Kazdy towar przyjezdzajacy, przyplywajacy lub przylatujacy do UE z Azjii czy innego kontynentu musi przejsc procedury celne. Tak samo jak towary wyjezdzajace z UE w swiat. Czyli gdyby cos dotarlo do Norwegii z Chin to tam musialoby zostac odprawione.
No i tu wkraczamy w pewne procedury. Towar, np z Chin przypływa do Norwegii, jest tam modyfikowany na zasadzie przynależności do firmy norweskiej (założonej przez chińczyków w Norwegii) i już towar zmienia kraj pochodzenia...
Naturalnie w dużym uproszczeniu.
Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2131
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 11:55, 30 Maj '16
Temat postu:
goral_ napisał:
Towar, np z Chin przypływa do Norwegii, jest tam modyfikowany na zasadzie przynależności do firmy norweskiej (założonej przez chińczyków w Norwegii)
Właściciel firmy nie ma tu nic do rzeczy. Może Polak kupić w Chinach, Kirgiz w Tajlandii, czy Grenlandczyk w Rosji. Odprawę celną i płaci cło oraz VAT na granicy EEA. I to nie ma zupełnie znaczenia gdzie. Wewnątrz EEA cła nie ma.
Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 3715
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 18:09, 30 Maj '16
Temat postu:
FortyNiner napisał:
goral_ napisał:
Towar, np z Chin przypływa do Norwegii, jest tam modyfikowany na zasadzie przynależności do firmy norweskiej (założonej przez chińczyków w Norwegii)
Właściciel firmy nie ma tu nic do rzeczy. Może Polak kupić w Chinach, Kirgiz w Tajlandii, czy Grenlandczyk w Rosji. Odprawę celną i płaci cło oraz VAT na granicy EEA. I to nie ma zupełnie znaczenia gdzie. Wewnątrz EEA cła nie ma.
Już ręce opadają...
Taryfa celna o odprawa celna to dwie różne choć pochodne sprawy. W ramach EEA taryfy celne sa zerowe lub zawieszone - co nie znaczy, że towar z Norwegi nie podlega ocleniu.
Naprawdę zrozum, że taryfa celna czyli cło to nie to samo co obszar celny.
EEA ma taryfy celne zerowe, UE to jeden obszar celny - Z Norwegi towary będą na taryfie celnej zerowej, ale będą musiały podlegać ocleniu. Bo Norwegia to nie jest obszar celny UE.
Wierz mi, nie rozumiesz tego. Weź wynajmij vana ponad 3,5t i jedz do Norwegi.
Dołączył: 08 Paź 2015 Posty: 2131
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 19:04, 30 Maj '16
Temat postu:
A żebyś to wiedział, co mi opada jak czytam co piszesz...
Po pierwsze, powinieneś się zapoznać ze znaczeniem słowa cło.
Cło – opłata nakładana przez państwo na towary w związku z ich wywozem i przywozem dokonywanym przez granice celne państwa, a także ich tranzytem przez jego obszar celny.
I daj już spokój z tymi bajkami o zerowej stawce celnej wewnątrz EEA. Zerowa to jest stawka tylko VAT, bo to specyficzny podatek, który można sobie odliczać. Cła nie można. I cła wewnątrz EEA nie ma.
No chyba, że masz jakieś źródła na swoje, eufemistycznie mówiąc, osobliwe twierdzenia. Ja podałem umowę o EEA i definicję słowa. Ty nic takiego nie zaoferowałeś na poparcie swych tez...
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 694
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 20:58, 30 Maj '16
Temat postu:
FortyNiner napisał:
Ale brednie...
Ta dyskusja to dla mnie ciekawe doświadczenie , ale trochę mnie przerasta .
Od kilku lat mieszkam w Szwajcarii, mam tu swoją firmę.
Importuję regularnie towary z Polski.
Kompletuje dokumenty i odprawiam po kolei w u celników polskich, niemieckich i szwajcarskich.
Trudno mnie przekonać że to wszystko nie istnieje.
Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 3715
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
Wysłany: 13:57, 31 Maj '16
Temat postu:
Nie masz naprawdę doświadczenia w tym temacie.
Cło może być zarówno "0" jak i może być taryfa zawieszona.
W obu przypadkach musisz dokonać odprawy celnej.
Odprawa celna to nie tylko naliczanie cła ale też kontrola czy towar jest zgodny z taryfą, krajem pochodzenia, krajem załadunku....
Nie zrozumiesz tego, jedynie wycinkowo kopiując teksty z Wikipedii.
Naprawdę uwierz Norbi i mi.
The EEA Agreement provides for a free trade area covering all the EEA States. However, the EEA Agreement does not extend the EU Customs Union to the EEA EFTA States.
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa) Strona: « 1, 2, 3, 4 »
Strona 3 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz moderować swoich tematów