Przekaz podprogowy ma fałszywie zawężoną definicję tylko do
odbioru bodźców słuchowych lub wzrokowych. Tymczasem
to bardzo szeroka dziedzina wykorzystywana np. w reklamie.
Tak więc przekaz podprogowy to w rzeczy samej „rejestrowanie informacji
bez świadomości ich spostrzegania” ale bez żadnych ograniczeń do zmysłów. Każda
odbierana nieświadomie sugestia jest przekazem podprogowym.
Np. modelka czy jakaś popularna osoba reklamująca dowolną rzecz,
to także przekaz podprogowy. Bo czy uświadamiamy sobie naturalne
walory produktu czy też działa na nas sympatia do osoby reklamującej?
Czyli nasz stosunek do danego produktu jest kształtowany poza naszą
świadomością, tzn. nie poprzez opinię o produkcie a przez nasz stosunek
do znanej nam osoby.
To tak samo jakby ktoś w film wklejał pojedyncze klatki z Coca-Colą
tam również zadziała mechanizm wcześniej znanego wizerunku.
To nic, że w jednym przypadku świadomość widzi a w drugim nie,
ponieważ to że widzi reklamującą coś osobę to nie znaczy, że rozumie
jej brak związku z produktem. Gdyby to było rozumiane to takie reklamy
tylko by odstręczały, a przecież jest odwrotnie.
W takim razie przekaz pdprogowy to także każdy przekaz gdzie nie jest rozumiany
sposób oddziaływania użytego mechanizmu wpływania na podświadomość.
Co ciekawe, dla ludzi którzy rozumieją takie „robienie wrażenia” to nie jest
przekaz podprogowy, zaś dla tych co go nie rozumieją to jak najbardziej jest.
_________________
viewtopic.php?p=178889#178889
Ograniczenie do 1 postu dziennie, blokada
na zakładanie tematów.