|
Autor
|
Wiadomość |
ghostface
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 273
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 13:46, 04 Lis '07
Temat postu: Second Life-normalne zycie staci sens |
|
|
Rośnie liczba polskich awatarów regularnie odwiedzających wirtualny świat Second Life.
Zgodnie ze statystykami za miesiąc wrzesień zaprezentowanymi przez właściciela gry, firmę Linden Lab, polska populacja liczy ok. 7 tys. użytkowników. Daje to Polsce 12 pozycję wśród krajów ujętych w zestawieniu.
Według danych opracowanych przez serwis Internetstandard.pl, największą populacją w Second Life mogą poszczycić się mieszkańcy USA. Użytkownicy z tego kraju stanowią 30% całej ludności zamieszkującej wirtualny świat. W ścisłej czołówce znajdują się również Niemcy (7,93%) i Brazylia (7,17%). http://wiadomosci.onet.pl/1634278,18,swi.....,item.html
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ghostface
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 273
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 14:45, 04 Lis '07
Temat postu: |
|
|
Internetowa gra Second Life staje się w Polsce coraz bardziej popularna. Wpływa na to nie tylko szybko rosnący dostęp do Internetu, ale także obecność w wirtualnym świecie znanych osób czy instytucji. Do wzrostu przyczyniła się również rozgrywająca się niedawno kampania wyborcza i będąca jej elementem debata pomiędzy politykami PiS i PSL. http://republika.onet.pl/9984,26,1,51,fabryka.html Zycie w wirualnym swiecie napewno beda mogli latwiej kontrolowac...
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ghostface
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 273
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 19:23, 05 Lis '07
Temat postu: |
|
|
http://secondlife.com/ to strona niby gry,tak naprawde to doslownie DRUGIE ZYCIE... Wspaniala machina do pozbawiania ludzi szczegolnie mlodych poczucia rzeczywistosci.Czlowiekiem zagubionym (poczucie rzeczywistosci) jest chyba najprosciej sterowac.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ghostface
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 273
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 01:32, 06 Lis '07
Temat postu: |
|
|
OPIS GRY
Postać [edytuj]
Postać, stworzona w Second Life, nie posiada jakichkolwiek statystyk czy profesji. Informacje zawarte w profilu postaci (zwanej w grze awatarem ang. avatar) podobne są do informacji, dostępnych zazwyczaj w portalach społecznościowych (krótki opis postaci, zainteresowania, obrazek postaci, przynależność do grup użytkowników).
Samo tworzenie awatara jest dość urozmaicone. Poprzez przesuwanie odpowiednich suwaków w odpowiednim menu możemy ustalić np. nasycenie kolorami skóry czy włosów awatara, długość ramion czy kształt ust. Oprócz tego możemy dodawać tekstury do części ciała (np. jako tatuaże). W podobnym stylu modyfikuje się ubranie postaci. Mnogość możliwych do ustawienia opcji sprawia iż prawie niemożliwe jest spotkanie dwóch identycznych postaci w grze. Wygląd awatara nie jest ustalany na stałe, możliwa jest jego modyfikacja w dowolnej chwili.
Dodatkowo na awatara można zakładać tzw. przystawki (ang. attachments). Pod tą nazwą kryją się wszelkie obiekty, które mogą być dołączone do postaci. Podobnie jak w grach MMORPG, są to fragmenty garderoby, broń czy biżuteria, ale również np. specjalnie wykonane oczy (np. gadzie) czy włosy (bardziej realistyczne).
Dzięki możliwościom edycji awatara oraz przystawkom możliwe jest stworzenie postaci, znanej z klimatów fantasy (np. kilkunastometrowy smok) czy sci-fi. Popularnym typem awatarów są tzw. futrzaki (ang. furries) czyli dwunożne lisy, wilki itp., jednak większość postaci wyglądem przypomina przedstawicieli rodzaju ludzkiego.
Klimat świata [edytuj]
Second Life nie ma z góry narzuconego klimatu (nastroju) świata. Wprawdzie większość lokacji w grze przypomina te znane z życia (a niektóre nawet są jego wiernymi kopiami), ale zdarzają się również lokacje utrzymane w klimacie średniowiecza, fantasy, starożytności czy sci-fi.
Możliwości w grze [edytuj]
Główną cechą wyróżniającą Second Life spośród setek tytułów MMORPG są możliwości interakcji z otoczeniem jakie posiada każdy gracz. Hasło reklamowe gry brzmi: Your World. Your Imagination (Twój Świat. Twoja Wyobraźnia).
Tworzenie przedmiotów [edytuj]
W kliencie gry wbudowany jest prosty program do tworzenia trójwymiarowych obiektów. Nie ma wprawdzie tak dużych możliwości jak samodzielne programy tego typu, ale dzięki niemu można utworzyć niemal dowolny obiekt w grze. Dodatkowo można załadować mapę bitową przedmiotu trójwymiarowego stworzonego w niezależnym programie 3D np. Blender, tzw. sculpted prim. Większość przedmiotów dostępnych w grze została stworzona przez graczy (nie tylko np. samochody czy statki kosmiczne, ale np. rośliny czy zwierzęta). Dodatkowo, klient gry oferuje możliwość załadowania plików graficznych (tekstur) na serwer za standardową opłatą. Jeżeli jednak obiekt ma robić coś więcej niż tylko stać w miejscu to trzeba go jeszcze zaprogramować.
Programowanie [edytuj]
Aby obiekty mogły wchodzić w interakcję z otoczeniem gry (np. aby samochód poruszał się, broń strzelała pociskami, itp.) obiekt musi być zaprogramowany. W tym celu do gry zaimplementowano swoisty język programowania, tzw. Linden Scripting Language (skr. LSL). Swoją składnią język ten przypomina składnię języka C lub Javy. Cechą charakterystyczną języka jest to iż bazuje on na stanach (ang. state) w jakim znajduje się w danym momencie obiekt, w którym znajduje się skrypt (np. nasłuchiwanie, poruszanie się, kolizja, itp.). Jest to dość prosty język programowania (posiada zaledwie kilkadziesiąt standardowych funkcji). Do pisania programów w grze (skryptów, ang. scripts) służy specjalny edytor, zintegrowany z klientem programu, posiadający m.in. opcję kolorowania składni języka. Ogólnie technika programowania w grze przypomina programowanie dla systemów wbudowanych, ze względu na ograniczenie ilości pamięci dostępnej dla pojedynczego skryptu. Dlatego przy tworzeniu większych projektów niezwykle ważna jest modularyzacja kodu (rozdzielenie całego programu na kilka, a nawet kilkanaście skryptów). Dodatkowym ograniczeniem możliwości programowania jest również prostota interpretera LSL oraz fakt iż niektóre funkcje języka mogą generować duże obciążenie gry (tzw. lagi).
Dźwięk [edytuj]
Każdy dźwięk słyszalny w grze może zostać zastąpiony przez plik dźwiękowy stworzony w zewnętrznym programie przez gracza. W ten sposób przedmioty mogą nie tylko wyglądać czy poruszać się tak jak gracz sobie zażyczy, ale również wydawać dźwięki wybrane przez autora. Koszt załadowania plików dźwiękowych na serwer poprzez klienta gry jest taki sam jak w przypadku plików graficznych. Dodatkowo gracze posiadający własną ziemię mogą ustawić muzykę odtwarzaną na danym terenie poprzez podanie w odpowiednim menu adresu sieciowego do danego źródła muzyki (np. radia internetowego).
Animacje [edytuj]
Jak w wielu grach MMORPG, postać wykonując pewne czynności (np. śmiejąc się, skacząc czy idąc) wykonuje jakąś animację. Tak jak dźwięk czy grafika, tak też animacje postaci gracza mogą być zmieniane przez niego. Do tego celu potrzebny jest zewnętrzny program graficzny umożliwiający tworzenie animacji postaci (np. program Poser). Modyfikując istniejące animacje lub tworząc nowe, gracz ma możliwość zmiany domyślnych animacji, bądź też utworzenia całkiem nowych.
Ekonomia [edytuj]
Jednostką monetarną w grze jest Linden Dollar (L$). Przy pomocy tej waluty dokonuje się wszelkich transakcji w grze. Pieniądze można zdobywać poprzez oferowanie różnych usług, bądź produktów w wirtualnym świecie SL. Istnieje możliwość zakupu i sprzedaży L$. Taka operacja jest dostępna poprzez kartę kredytową, bądź system PayPal. Lindeny można również zakupić na aukcjach internetowych (eBay, Allegro); często po korzystniejszym kursie niż w samej grze i bez konieczności posiadania konta PayPal czy karty kredytowej.
Sam system ekonomiczny gry jest zbliżony do naturalnego, bazuje na popycie i podaży na dany towar. Stąd też np. przelicznik amerykańskich dolarów na Linden Dollary jest zmienny.
Według szacunkowych danych dostępnych na stronie internetowej gry, przeciętnie w ciągu dnia dokonywane są transakcje na sumę rzędu 400 – 500 tysięcy dolarów amerykańskich.
Parcele [edytuj]
W grze istnieje możliwość zakupienia przez graczy (tylko przez posiadaczy konta Premium) obszaru ziemi. Podobnie jak w rzeczywistym świecie, wartość gruntu zależy od jego położenia (jeżeli jest to popularny region gry, cena będzie wyższa). Ziemię można kupować od innych graczy bądź też bezpośrednio od autorów gry. Oprócz jednorazowej wpłaty za wykup ziemi, dodatkowo trzeba co miesiąc opłacać jego utrzymanie (ta opłata jest realizowana w dolarach amerykańskich). Wysokość miesięcznych kosztów uzależniona jest od wielkości posiadanego gruntu. Drugą, znacznie droższą opcją wykupu ziemi, jest zakup własnej prywatnej wyspy. O ile zakup kawałka gruntu jest najczęściej realizowany automatycznie, o tyle na dostarczenie nowej wyspy trzeba poczekać około dwóch tygodni. Główną różnicą pomiędzy własną wyspą a kawałkiem ziemi (oprócz rozmiarów) jest fakt iż prywatne wyspy znajdują się na osobnych serwerach, dzięki czemu znacznie rzadziej występują na nich lagi oraz posiadają znacznie wyższe limity graczy oraz obiektów jakie mogą znajdować się na danym obszarze. Każdy kawałek terenu posiada własny limit obiektów jakie można zbudować na nim. Dodatkowo ustalony jest również limit graczy, którzy mogą jednocześnie przebywać na danym obszarze. To wszystko ma na celu ograniczenie lagów.
Towary [edytuj]
Pod tą nazwą w grze funkcjonują różne przedmioty: od kompletnych domów poprzez zwierzęta i pojazdy do ubrań czy skryptów. Większość z owych dóbr jest wykonana przez graczy. Ceny podobnie jak w przypadku ziemi zależą od popytu oraz podaży, jak również od jakości danego przedmiotu i są ustalane przez sprzedawców (autorzy gry nie ingerują bezpośrednio w ceny przedmiotów). Oprócz przedmiotów wytworzonych przez zwykłych graczy, w grze można również zakupić przedmioty wykonane przez firmy znane z realnego świata (np. Adidas czy Toyota). Dodatkowo w grze istnieje całkiem spora liczba przedmiotów tzw. freebies przeznaczonych dla nowych graczy i najczęściej dostępnych za darmo, bądź za symboliczną opłatą. Podobnie jak w normalnym świecie, tak i tutaj można znaleźć przedmioty bądź skrypty udostępniane na licencji Wolnego Oprogramowania bądź Open Source.
Usługi [edytuj]
Oprócz ziemi czy towarów, w grze można natknąć się na sprzedaż usług oferowanych przez graczy. Nazwa ta obejmuje szeroki wachlarz możliwości: od budowniczych czy programistów (tworzenie konkretnych skryptów) poprzez DJ-ów czy sprzedawców do usług seksualnych (taka możliwość istnieje tylko w wersji dla graczy pełnoletnich. W wersji gry przeznaczonej dla graczy poniżej 18 roku życia takie praktyki są zakazane i skutkują natychmiastowm banem). Dzięki temu nawet jeżeli gracz nie dysponuje zdolnościami niezbędnymi mu do otworzenia własnego interesu, może skorzystać z pomocy innych.
Przedstawicielstwa dyplomatyczne [edytuj]
30 maja 2007 Szwecja jako pierwszy kraj Unii Europejskiej otworzyła swoją ambasadę przy wirtualnym świecie Second Life [1], wcześniej zrobiły to Malediwy.
W powyzszym opisie moja uwage zwracaja:
-mieszanie waluty rzeczywistej z waluta zawarta w grze
-otwarcie ambasady przez prawdziwy kraj (Szwecja)!!
-wystepowanie w grze prawdziwych firm
Czy to nie jest grozne zjawisko?Czy pewnym grupa osob nie chodzi wlasnie o to aby zatrzec roznice miedzy prawda a fikcja..? Kiedy zycie w grze stanie sie wazniejsze niz czlowiek stanie sie obojetny na realny swiat,wtedy prowadzenie wojen czy inne zlo pozostanie bezkarne...
Opis gry zaczerpnalem z http://pl.wikipedia.org/wiki/Second_Life#Parcele
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ghostface
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 273
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 00:27, 07 Lis '07
Temat postu: |
|
|
"Postanowiłem sprawdzić dlaczego gracze postanowili rozpocząć swoje Second Life. Od jednego z graczy dowiedziałem się, że jest to najpopularniejsza gra w Brazylii. Od innego, że poznał grę dzięki wiadomościom TV i z ciekawości postanowił zobaczyć co to za gra. Gra go wciągnęła i przez to stał się nałogowcem.
Tu powstaje najpoważniejszy problem gier MMORPG - uzależnienie. Największą popularność gry te mają w Chinach, Korei Południowej, Japonii. Tam też wydarzyło się najwięcej wypadków, których przyczyną była gra. Przytoczę parę z nich:
w sierpniu 2005 pewna Chinka do tego stopnia zdenerwowała się na swojego zapatrzonego w monitor, grającego narzeczonego, że go... zamordowała.
2 Chińczyków z Szanghaju grając w grę "Legend of Mir 3" zdobyło cenną wirtualną broń, podczas kampanii internetowej. Jeden z nich sprzedał ją za równowartość 2700 polskich złotych na aukcji. Drugi ze wściekłości zabił kolegę.
pewien Chińczyk zmarł z wycieńczenia przed komputerem grając w Tibię, nic nie pił, nie jadł, nie załatwiał potrzeb fizjologicznych
w Polsce wrocławski gimnazjalista, zapalony „tibijczyk” grał w swoją ulubioną grę w kafejce internetowej. Matka chcąca by syn nie wracał o 0:00 do domu zakupiła komputer, by tylko mieć go pod okiem. Jednak sytuacja się pogorszyła. Chłopak grał od rana do późnych godzin nocnych. Można powiedzieć, że w realu nie istniał. Siedział non stop przy komputerze. Zdesperowana matka wyjęła wtyczkę z gniazdka. Wściekły syn zaczął bić ją krzesłem.
Przy ostatnim przypadku pojawiły się podejrzenia, że chłopak grał, by potem sprzedać postać na aukcji internetowej. Handel postaciami szybko się rozwija chociaż w większości gier jest nielegalny. Dla przykładu najdroższe postacie Tibijskie na serwisie aukcyjnym Allegro.pl kosztują nawet ponad 1000 zł. Najlepsze konta na Mu Online „schodzą” za 2500 zł, a na WoW (World of Warcraft) za 500 zł. Niewątpliwie gry internetowe to sposób na spory zarobek. To między innymi z tego powodu gry MMORPG przyciągają nastolatków, bo to przeważnie licealiści i gimnazjaliści poświęcają najwięcej czasu na grę. Popadają w nałogi, które mogą odbić się na zdrowiu i psychice. Są groźne. Powodują często agresję i zaniedbanie innych obowiązków takich jak na przykład chodzenie do szkoły. Gry mogą zastępować dla uzależnionych świat realny, a czasami się z nim mylić. Są przypadki graczy nie odróżniających już świat realny od krainy smoków. Jest to poważne zagrożenie ze strony gier MMORPG."
Wiadomosc zaczerpnalem z http://www.ithink.pl/artykuly/multimedia/internet/twoj-swiat-twoja-wyobraznia/
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
brainwash
Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 567
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 00:39, 07 Lis '07
Temat postu: |
|
|
To co opisujesz to skutki. Gdzie jest przyczyna ?
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ghostface
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 273
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 00:43, 07 Lis '07
Temat postu: |
|
|
Pracuje nad tym.Dotarcie do pewnych wiadomosci jest naprawde czasochlonne a nie spedzam calych dni przy kompie.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ghostface
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 273
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 00:04, 08 Lis '07
Temat postu: |
|
|
Czy to tylko gra? Jesli tak to skad takie zainteresowanie..?
""Resort spraw wewnętrznych i administracji chce wkrótce otworzyć własny pokój w "Second Life", wirtualnym świecie gry skupiającej już ponad osiem milionów użytkowników - informuje "Rzeczpospolita".""
Przypominam ze MSWiA to takze CBS,ABW oraz inne jednostki odpowiedzialne za bezpieczenstwo!
http://www.money.pl/gospodarka/polityka/.....53088.html
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ocochodzi
Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 369
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 03:25, 08 Lis '07
Temat postu: |
|
|
jesli MSWiA sie tym interesuje to az sobie zagram, dobra reklama ghostface Natomiast co do utraty poczucia rzeczywistosci, nie potrzebna jest tutaj specjalna gra, kazdy czlowiek ma swoja granice, jedni uzalezniaja sie juz od gier flashowych inni od WOW czy innego mmorpg, etc i nic w tym nadzwyczajnego, po prostu ludzkie slabosci, mnie niedawno wciaglo http://www.navyfield.com/ co w tym zlego posiedziec dluzej przed kompem
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ghostface
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 273
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 21:32, 09 Lis '07
Temat postu: |
|
|
Nie chodzi mi o uzaleznianie od gier.Co mam na mysli to mieszanie i przenikanie sie nawzajem dwuch swiatow,realnego i wirtualnego.To co chcialem poruszyc na tym forum to problem nie tyle uzaleznienia co rozpoczecia ZYCIA w nowym swiecie.W grze Second Life jest to jak najbardziej mozliwe.Mozna pracowac i zarabiac prawdziwe pieniadze.Do czego zmierzam,przyklad: zarabiasz w grze pieniadze,jak wiemy w dzisiejszym swiecie nie trzeba ruszac sie z domu zeby za wszystko zaplacic,nawt jedzenie ci przywioza.Dnie spedzasz przed komputerem bo przeciez pracujesz i juz praktycznie zyjesz w grze.I w ten sposob stajesz sie wiezniem doskonalym bo siedzisz w klatce (domu) z wlasnej woli.Ludzia z NWO wlasnie dokladnie o to chodzi.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Bimi Site Admin
Dołączył: 20 Sie 2005 Posty: 20451
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 21:36, 09 Lis '07
Temat postu: |
|
|
ghostface, w jaki sposób można zarobić prawdziwe pieniądze grając w tą grę?
bo jakoś nie rozumiem podstawy tego systemu
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
dromek
Dołączył: 02 Wrz 2007 Posty: 487
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 21:39, 09 Lis '07
Temat postu: |
|
|
Ciekawe jest też, że są to zjawiska bez precedensu w historii, że de facto nie wiemy, jak rozwinie się w przyszłości sieciowe szaleństwo. Nie , żebym demonizował, ale nie mamy chyba jeszcze dobrej perspektywy, coby to oceniać ( za krótko) .
Jedna "rzecz" nie może być jednak wirtualna ... to ludzkie emocje. Nie da się zrealizować potrzeb uczuciowych przez internet. To w tym jest najsmutniejsze i chyba warto o tym pomyśleć....
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Bimi Site Admin
Dołączył: 20 Sie 2005 Posty: 20451
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
|
Powrót do góry
|
|
|
dromek
Dołączył: 02 Wrz 2007 Posty: 487
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Bimi Site Admin
Dołączył: 20 Sie 2005 Posty: 20451
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ghostface
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 273
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 22:36, 09 Lis '07
Temat postu: |
|
|
Cytat: | ghostface, w jaki sposób można zarobić prawdziwe pieniądze grając w tą grę? |
Jest wiele sposobów na to, aby pomnożyć swoje Lindeny. Najprostszym jest podjęcie pracy. Zarobkowo można robić cokolwiek, ogranicza nas praktycznie tylko i wyłącznie własna wyobraźnia. Istnieje nawet wirtualny urząd pracy, gdzie można znaleźć dla siebie zajęcie zgodne z naszymi zainteresowaniami, kwalifikacjami i preferencjami. Wiele osób sprzedaje na internetowych aukcjach wytworzone przez siebie przedmioty, kompletnie umeblowane mieszkania i domy, własnoręcznie napisane poradniki dotyczące przetrwania w wirtualnym świecie, sejfy lub portfele z wirtualnymi pieniędzmi. Najpopularniejszą metodą zbijania majątku jest założenie własnej działalności gospodarczej. Najbardziej rozchwytywani są projektanci - począwszy od osób tworzących przedmioty codziennego użytku, domu, samochody, po twórców całych wysp. Można założyć własne kasyno, restauracje, sieć sklepów czy salonów kosmetycznych. W wirtualnej rzeczywistości obecne są także biura matrymonialne, pośrednictwa pracy. Osoby szukające pracy, które znają świat Second Life jak własną kieszeń, mogą zgłosić się bezpośrednio do Linden Lab. Firma -założycielka Second Life poszukuje osób, które mogły by być przewodnikami po wirtualnym świecie dla osób początkujących i mniej wtajemniczonych.
Jeśli ktoś szczyci się stopniem naukowym, może w wirtualnym świecie przeprowadzać swoje badania. Dotychczas grupa naukowców z uniwersytetu Stanford zajmowała się między innymi systemami komunikacji w SL. Z badań wynikło, że awatary w wirtualnej rzeczywistości stoją w takiej samej odległości od siebie, jak czyniliby to prawdziwi ludzie. Świadczy to o tym, że wszelkie zachowania międzyludzkie podświadomie przenoszone są do rzeczywistości wirtualnej. Jeśli zajmujemy się komunikacją, to ostatnimi czasy furorę zrobił program translatorski Translation Hud, który kosztuje 1000 Lindenów i tłumaczy wszystko to, co chcielibyśmy przekazać na 10 języków, w tym arabski i japoński.
Każdy, kto w dzieciństwie chciał ścigać bandytów, tutaj może wstąpić do policji, strzegącej porządku. Za niewielką cenę możemy zrealizować nasze marzenia z dzieciństwa o byciu strażakiem, piosenkarzem, adwokatem lub lekarzem.
Second Life stał się swoistą szkołą prowadzenia własnych interesów, gdzie można testować pomysły, prezentować oferty, zbierać komentarze. I zarabiać kokosy, oczywiście. W Second Life gracze prowadzą już ponad 7000 dochodowych firm.
Nie tylko indywidualni gracze są świadomi tego, że w Second Life pieniądze leżą na wirtualnej ulicy. Do gry sukcesywnie wkraczają wielkie, międzynarodowe korporacje. Swoje produkty oferuje tam między innymi Adidas, Mercedes i Toyota prezentują swoje najnowsze modele samochodów, Agencja Reutera informuje o najważniejszych wydarzeniach w wirtualnym świecie, Dell sprzedaje swoje komputery, nie tylko wirtualnie, a gracz może ugasić swoje pragnienie pijąc coca - cole. Firmy, płacąc równowartość 200 tysięcy USD, uruchamiają subtelne kampanie reklamowe, mające na celu powolne i konsekwentne plasowanie danej marki w podświadomości prawdziwych użytkowników z krwi i kości, który skrywają się za wymyślnymi awatarami. Wirtualna gospodarka rośnie w tempie 10-15% miesięcznie. Nie dziwi więc fakt, że szacuje się, iż PKB Second Life w tym roku sięgnie 60 mln USD.
Pieniędzmi zarabianymi w wirtualnym świecie zainteresował się fiskus. W Stanach Zjednoczonych każda osoba zarabiająca na prowadzeniu wirtualnej firmy musi zgłosić taki przychód w zeznaniu podatkowym. Jeden z amerykańskich kongresmenów przyznał, że Kongres USA zastanawia się, czy nie rozszerzyć opodatkowania wirtualnych światów. Podobne oświadczenie wydał australijski urząd skarbowy. Kwestia rozliczeń podatkowych przychodów uzyskanych z działalności w Second Life może sprawić wiele problemów. Nie bardzo wiadomo, gdzie przedsiębiorczy gracz powinien rozliczać swoje dochody z tytułu prowadzenia wirtualnej działalności. Istnieją dwie opcje: albo rozlicza się w kraju, z którego loguje się do Second Life, albo w kraju, gdzie znajdują się serwery wirtualnego świata. W tym drugim przypadku wszystkie podatki spływałyby do kasy Stanów Zjednoczonych.
Zrodlo http://www.2live.pl/second-life-pomysl.html
Bardzo ważnym i ciekawym aspektem jest też waluta tego świata, Linden Dolar (L$). Zdecydowanie najciekawszą właściwością jest możliwość wymiany lindenów na prawdziwe pieniądze. Tak więc 270 linden dolarów o jeden dolar amerykański. Na żadną inną walutę L$ nie wymienimy, nawet na euro.
Zrodlo http://interia360.pl/artykul/polacy-w-second-life,317
Cytat: | Jedna "rzecz" nie może być jednak wirtualna ... to ludzkie emocje. Nie da się zrealizować potrzeb uczuciowych przez internet. |
Kazdy z nas przechodzil przez rozmowy na czacie,sms'owaniu z dziewczynami.To sa rzeczy jak najbardziej wirtualne a jak przyspieszaly bicie serca i inicjowaly emocje.Dzieciaki w tej grze lacza sie w pary i to fakt.oczywiscie pojawi sie pytanie a gdzie miejsce na seks?Chyba kazdy slyszal o wirtualnym swiecie.Nie martwie sie o ludzi doroslych ale o nastolatkow ktorym latwo namieszac w glowach czyniac z nich poslusznych obywateli.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
dromek
Dołączył: 02 Wrz 2007 Posty: 487
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 23:28, 09 Lis '07
Temat postu: |
|
|
Troszkę głębiej do sprawy podchodziłem, internet może być instrumentem do poznania kogoś, do rozmów itd. , ale nie zastąpi relacji międzyludzkich. Może je przybliżyć, ułatwić, jak czaty, esemesy, ale second life, jak sama nazwa wskazuje, raczej je zastępuje , czyli na koniec....uniemożliwia.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ghostface
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 273
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 02:09, 10 Lis '07
Temat postu: |
|
|
Po powyzszych komentarzach nasowa mi sie pytanie...
CZY POZWOLILBYS SWOJEMU DZIECKU GRAC W "SECOND LIFE"?
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ocochodzi
Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 369
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 03:26, 10 Lis '07
Temat postu: |
|
|
dziecku nie, dziecu pokazalbym MUonline, i tym podobne mmrpgi na prywatnych serwerach high ratowych, second life jest zbyt powazne, juz sama perspektywa zarabiana prawdziwej kasy jest za duza pokusa. gralem w to pare chwil bo klient nie zajmuje duzo, okolo 40 mb z updatem i mimo tego ze mozna zarobic gra jest nudna jak flaki z olejem
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
SQRW
Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 235
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 17:28, 15 Lis '07
Temat postu: |
|
|
ten swiat zmierza w pojebanym kierunku nie chodzi tu tylko o jednostki ktore tracą kontakt z rzeczywistoscia , a o to cos czego naprawde nie ma mozna wymienic na prawdziwe pieniadze . W tym momencie chcialem napisac ze dziwne skutki to przyniesie. Ale przegladajac inna stronke musze sie poprawic - dziwne skutki to przynosi http://di.com.pl/news/18136,Aresztowany_za_kradziez_wirtualnych_mebli.html
A co bedzie dalej? - wirtualny samolot pierdolnie w budynek ktorego tak naprawde nie ma , ale ktory warty jest prawdziwa kase co wywola realna wojne? Kiedys takie stwierdzenie nadawalo by sie na hujowy film sci-fi , a teraz huj wie czy to co pisze nie okaze sie prawda
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ghostface
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 273
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 02:04, 18 Lis '07
Temat postu: |
|
|
Funkcjonariusze FBI skorzystali z zaproszenia firmy Linden Lab i odwiedzili wirtualne kasyna świata gry Second Life. Ich zadaniem było sprawdzenie legalności prowadzonych tam gier losowych.
Rząd Stanów Zjednoczonych wciąż nie wyraził się jasno czy wirtualny hazard w świecie "Second Life" łamie obowiązujące prawo. Wizyta agentów FBI miała zapewne rozwiać wszelkie wątpliwości.
- W związku z wzrastającymi obawami jakie mogło mieć FBI zapraszaliśmy jej agentów, by rozejrzeli się po wirtualnym świecie. Do tej pory znamy tylko jeden przypadek, kiedy FBI odwiedziło nasze kasyno - powiedział Ginsu Yoon, jeden z dyrektorów Linden Lab. Yoon powiedział również, że jego firma wciąż szuka porad prawnych dotyczących hazardu w "Second Life".
czytaj dalej
Setki kasyn oferujących grę w pokera, automaty do gier czy popularnego jednorękiego bandytę z łatwością można odnaleźć w "Second Life". Podczas, gdy trudno jest oszacować wielkość hazardu w świecie gry wiemy, że trzy największe kasyna przynoszą skromny - w porównaniu do prawdziwych obiektów - zysk 1500 dolarów miesięcznie.
Duża liczba prawników uważa, że możliwości jakie daje gra łamią amerykańskie prawo antyhazardowe. Według agencji Reuters stopień odpowiedzialności Linden Lab w tej sprawie jest wysoce niepewny.
FBI odmówiło komentarza w tej sprawie.
http://nt.interia.pl/news/fbi-przeszukuje-second-life,892943
Ciekaw jestem kiedy grajac w Test Drive dostane mandat..
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
przebudzony
Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 968
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 15:52, 18 Lis '07
Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to takie zagłębianie się w wirtualny świat ma zajmować nam czas. Byśmy jak najmniej patrzyli na to co dzieje się w realnym świecie. Byśmy się nie buntowali wobec NWO. Każdy ma żyć w swoim Matrixie przed kompem albo przy TV, ma konsumować i być posłuszny. Po prostu ludzie mają spać, mają być ogłupiani przez wszelkiej maści kulturę masową. Od gier po seriale. Byle by byli posłuszni.
_________________ Nie sprzeczaj się z Bimim. Nie krytykuj tego tego co mówi Bimi. Zawsze zgadzaj się z tym co mówi Bimi. Kochaj gejów tak jak Bimi. Nie krytykuj gejów. Inaczej dostaniesz 1 post na dzień. To się nazywa wolność słowa w rozumieniu Bimiego.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ghostface
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 273
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 17:05, 18 Lis '07
Temat postu: |
|
|
Twórcy wirtualnego Second Life zapowiedzieli rychłe wprowadzenie systemu filtrów, który umożliwi dostosowanie funkcji gry do obowiązującego w danym kraju prawa. Ma to zapobiec kolejnym zarzutom pod adresem administratorów wirtualnego świata.
Twórcy wirtualnego Second Life zapowiedzieli rychłe wprowadzenie systemu filtrów, który umożliwi dostosowanie funkcji gry do obowiązującego w danym kraju prawa. Ma to zapobiec kolejnym zarzutom pod adresem administratorów wirtualnego świata.
Krytyki wobec Second Life nie brakowało, szczególnie w ostatnim czasie. Z jednej strony zarzucono administratorom brak skutecznej kontroli wieku internautów, którzy korzystali z gry (oficjalnie dostępna jest ona od 18 roku życia), z drugiej zaś wręcz przyzwolenie na takie zjawiska jak rozpowszechnianie dziecięcej pornografii.
Zapowiedziany pakiet filtrów ma umożliwić m.in. ustalenie granicy wieku (dostosowanej do lokalnego prawa), od której możliwe będzie korzystanie z Second Life, jak również blokowanie poszczególnych funkcji występujących w grze. Które opcje będą dostępne, mają zadecydować władze poszczególnych krajów.
Na razie brak informacji o ewentualnym terminie wprowadzenia ograniczeń. Już teraz jednak pojawiają się głosy krytyki, że z jednej strony system filtrów będzie nadużywany, a z drugiej i tak nie doprowadzi do zniknięcia z Second Life zakazanych treści
http://di.com.pl/archiwum/16899.html
Przeciez do jawne dopasowywanie do siebie dwoch rzeczywistosci tyle ze dzieje sie to pod przykrywka tak zwanych "filtrow".Wszyscy dokladnie wiemy jak takie filtry dzialaja.Dzialaja na zasadzie "CZY JESTES PELNOLETNI? TAK-NIE"
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
SQRW
Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 235
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
|
Powrót do góry
|
|
|
XTC88
Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 1823
Post zebrał 0 sat Podarowałeś sat
|
Wysłany: 09:47, 20 Lis '07
Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz moderować swoich tematów
|
|