Greg napisał: |
Jest stosowana podobna idea, poza tym pokaż jakiś film udowadniając że to tak fenomelnalnie działa...
Co do hamulca awaryjnego, to jak to sobie wyobrażasz
Elektromagnesy odpadają, poza tym tramwaj ma drogę hamowania ze 100km/h ponad 80metrów
Samochód od 35 do 45 (zalezy od wagi, klasy, rocznika)
Trochę masz rację, bo gdyby założyć hamulce od autobusu (takiej wydajności) do Fiata Pandy, to stawała by ona na 20-22metrach, zresztą w tych okolicach mają drogę hamowania bolidy F1.
Czasem poprawa takich parametrów jest dość prosta, mój znajomy przełozył hamulce z Bmw 750i (V12 5.0) do BMW 520i (2.0 r6) efekt jest piorunujący auto zrywa asfalt... ale jest tez kilka ubocznych.
- Wybijają się drążki kierownicze, niszcza o wiele szybciej opony, a klocki i tarcze są do wymiany co 30 tys km... |
Filmików jest masa - wpisz w Google zderzak Łągiewki i poprzeglądaj strony.
Dlaczego element cierny uruchamiany i dociskany do powierzchni elektromagnesem wg Ciebie odpada
Samochód ma faktycznie 35-45 m drogę hamowania ze 100 km/h, ale na suchym asfalcie przy nowych oponach - na lodzie jest znacznie gorzej - poza tym gdyby taki element cierny zmniejszał tą drogę w razie awaryjnego hamowania do np. 20 m uratowałoby to wielu ludziom życie.
Greg napisał: |
Trochę masz rację, bo gdyby założyć hamulce od autobusu (takiej wydajności) do Fiata Pandy, to stawała by ona na 20-22metrach, zresztą w tych okolicach mają drogę hamowania bolidy F1.
Czasem poprawa takich parametrów jest dość prosta, mój znajomy przełozył hamulce z Bmw 750i (V12 5.0) do BMW 520i (2.0 r6) efekt jest piorunujący auto zrywa asfalt... ale jest tez kilka ubocznych.
- Wybijają się drążki kierownicze, niszcza o wiele szybciej opony, a klocki i tarcze są do wymiany co 30 tys km... |
Co to za niepoważna teoria - przecież to nie kwestia hamulców, tylko przyczepności opon - możesz założyć nawet hamulce od Tira i nic to nie da, bo opony i tak stracą przyczepność
Ta historia z BMW - chyba pomyliłeś wymianę hamulców z wymianą silnika i skrzyni
Tu trzeba zwiększyć tarcie przy awaryjnym hamowaniu lub przekształcić energię kinetyczną w inny sposób