W razie awarii sprawdź t.me/prawda2info

 
Prośba o wyjaśnienie zjawiska optycznego  
Znalazłeś na naszym forum temat podobny do tego? Kliknij tutaj!
Ocena: Brak ocen
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Prawda2.Info -> Forum -> Technologia i Kosmos Odsłon: 2144
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AQuatro




Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 3285
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 11:36, 04 Paź '08   Temat postu: Prośba o wyjaśnienie zjawiska optycznego. Odpowiedz z cytatem

Nie jestem szpecem od fotografii.
Ale wiem, że soczewki aparatu płatają różne figle.
Jak wyjaśnilibyśmy powstanie tego zjawiska:



Oryginał zdjęcia to:
AS11-40-5868HR
http://www.hq.nasa.gov/alsj/a11/AS11-40-5868HR.jpg
efekt widać gołym okiem, jeżeli mamy w miarę dobry monitor, lub przy rozjaśnieniu obrazka odpowiednim programem.


Od czego odbija się widoczne po rozjaśnieniu światło ?
Czy może powstaje w soczewkach ?
Dlaczego nie powstaje na lini światła tylko gdzieś w lewym górnym rogu ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Voltar




Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 5408
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 15:40, 04 Paź '08   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

słynna scena "biały bałwanek po ciemniej stronie lądownika"...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JA




Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1549
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 18:18, 04 Paź '08   Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak nawiasem, spójrzcie na wejście i otoczenie wejścia do którego bałwanek podąża, to wygląda jak tektura i papier Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Kacper




Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 808
Post zebrał 0.000 mBTC

PostWysłany: 19:07, 04 Paź '08   Temat postu: Odpowiedz z cytatem