|
Autor
|
Wiadomość |
kalfas
Dołączył: 02 Gru 2009 Posty: 338
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 17:38, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
Dwie klamry spinające to wydarzenie pierwsza: 1940 do 2010 i
druga klamra...córka prezydenta rzekomo prawicy z mężem(nie wiem czy formalnie juz)- synem barona SLD przy trumnie.
Prawie jak rodzina....
Później do trumny podchodzili klanami.......klan styropianu, klan PC, najskromniejszy klan czerwonych.....
Jakbym oglądał obrazki z mojej ukochanej Sycylii tylko w państwowej oprawie......
BTW...tyle sie bredzi o Katyniu i fantastycznej znajmomości w Polsce historii....w tym kontekscie dziwi mnie że nie są przypominane inne rzezie na ludności Polski i Litwy....z wczesniejszych okresów historii...ze wspomne wlasnie smolenska i wilenską.........rzeź praska....pamieta ktos....moze to niepolityczne
P.S. Oskar dla Pana Miecugow ( rosyjskiego pochodzenia nomen omen) i Pani Olejnik (chyba też)
cudowna zamiana jadu w peany...... Akademia Filmowa będzie zachwycona.......
Dla milosników teorii spiskowych przypomne magiczną date...... wszystko lub prawie wszystko
o giblartarze poznamy dopiero w 2042 roku.....otworza wtedy archiwa królewskie.....w tym temacie.....
Czolem poszukiwacze Prawdy
_________________ życie to myślnik miedzy data urodzin i śmierci. Może to wszystko co mamy? czasami nawet nie mamy tego.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Bimi Site Admin
Dołączył: 20 Sie 2005 Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 17:39, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
wiraz napisał: | ta, będą teraz dymani przez kogos innego. kogo? |
a to nie wiem... przez bliźniaka?
co za różnica przez kogo - przez kogoś na pewno i to nie jednego..
ale dobre choć tyle, że przez jednego mniej
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
JAR
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 448
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 17:43, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
privilege napisał: | Cytat: | JAR napisał .. na polaków katyński spisek mógł być naiwnie prostym, ... wystarczyła mgła akurat na czas lądowania,..czas przylotu i czas uroczystości był znany,... oraz zwykła sugestia zastępczego lądowania w moskwie lub w mińsku wydana "przez znienawidzonego ruskiego, chcącego za wszelką cenę, jeżeli nie uniemożliwić uroczystości, to je mocno zakłócić..."
.. "lubiący szachy" ruscy znają polaków i ich przywary jak zły szeląg... a szczególnie dobrze znali "charakterek" naszego "prezydęta". |
tak można udowodnić wszytko wszystkim ...
-według ciebie gdyby kontrola lotów nie nakazała lądowania w innym miejscu i by się rozbili byłaby wina ruskich.
Skoro nakazała lądowanie na innym bezpieczniejszym lotnisku to też ich wina bo znali temperament Kaczyńskiego który był uparty więc podejrzewali że zrobi dokładnie odwrotnie ...
Nawet jeśli teoretycznie masz rację i brali Rosjanie to pod uwagę to i tak nigdy nie będziemy mieli pewności ...
Nawet zachowanie Rosji przez ostatni tydzień które było powiedzmy nieprawdopodobnie łaskawe dla nas nie jest żadnym dowodem że maczali w tym palce ...Zbyt wiele oczywistych poszlak wskazuje na Rosjan a takie zamachy są jednak domeną Amerykanów gdzie zawsze oni stoją w cieniu a gawiedź od razu ma na kim wieszać psy ...Może się mylę ale żałobny dramat jaki teraz na cały świat odgrywają Putin z Miedwiediem podpowiada mi że w ich głowach jest jedna myśl "kurwa ale mamy teraz kanał z tymi polakami " wystarczy teraz jedno słowo ze kapelusza Ameryki że są jakieś Rosyjskie poszlaki tej katastrofy i Rosja poprze wszytko w obawie o złą sławę łącznie z wysłaniem wojsk do Iranu czy choćby na księżyc...
Moim zdaniem to był wypadek ale teraz jest cała masa scenariuszy do wykorzystania i naprawdę nikt z nas nie wie czy powstanie z tego prawdziwy dramat nie tylko dla Polski ale może i dla całego świata nakręcony przez Amerykańskie studio czy tylko skończy się na lokalnym filmie katastroficznym wyreżyserowanym przez rosyjskie FSB ...
Ps. Pisałem jakiś czas temu że wiele wskazuje na to że Ameryka i Rosja bardzo się do siebie zbliżą bo Ameryce potrzebny jest nowy kamikadze ...poczekamy zobaczymy |
Privelage nie wkladaj do moich ust rzeczy ktore nie wypowiedzialem na tym forum??!
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
valdi20000
Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 22
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 17:58, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Wiedzmin
Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 1035
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 18:04, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
Imamiah napisał: | Cytat: | Oprócz badania zapisów skrzynek i szczątków samolotu, prowadzone są ekspertyzy medyczno-prawne.
- Ciała odnalezione na miejscu wypadku zostały dostarczone do specjalnych placówek w Moskwie i trwają ekspertyzy medyczno-prawne. Rosyjscy śledczy wraz z polskimi prokuratorami badają zapisy rozmów pilotów ze służbami lotniskowymi - głosi oświadczenie prokuratury.
Grupa polskich ekspertów, w tym specjalistów z Ministerstwa Obrony i lotnictwa cywilnego przybyła do Rosji w sobotę wieczorem.
Służby prasowe rosyjskiego Ministerstwa Transportu, cytowane przez rosyjskie agencje, podały, że "rejestrator dźwięku i rejestrator parametrów lotu zostały przekazane do laboratorium, gdzie rozpoczęła się ich analiza w obecności strony polskiej, przede wszystkim przedstawicieli prokuratury". Analiza jest przeprowadzana w laboratorium międzyrządowego komitetu lotniczego w Moskwie - dodał resort.
Eksperci ustalili, że taśma z zapisem parametrów lotów przemieściła się wewnątrz "czarnej skrzynki", "najprawdopodobniej z powodu wstrząsu" - poinformował komitet w komunikacie. Nie sprecyzował, czy rejestrator został uszkodzony.
Równolegle śledczy badają zapisy rozmów polskich pilotów z rosyjskimi kontrolerami lotu - powiadomiła rosyjska prokuratura. |
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1.....a_byc.html
Ktoś wie jaka jest prawdopodobność na "przemieszczenie się" czegoś w czarnej skrzynce? |
Cytat: |
Czarne skrzynki konstruuje się tak, by były zdolne przetrwać katastrofę. Aktualnie skrzynka powinna przetrwać przeciążenia rzędu 3400 g (33 km/s²), przez czas 6,5 ms.
|
http://pl.wikipedia.org/wiki/Czarna_skrzynka
Cytat: |
Największe, jednak najkrócej działające, przeciążenia występują w trakcie katapultowania (rzędu 40 g), podczas wyczynowej akrobacji lotniczej, podczas walki powietrznej samolotu myśliwskiego (do 10 g).
Największe przeciążenia przeżyte przez człowieka
kierowca Formuły 1, David Purley, doświadczył przeciążenia równego średnio 179,8 g w roku 1977, gdy wyhamował ze 173 do 0 km/h na długości 66 cm, w wyniku uderzenia w ścianę
|
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeci%C4%85%C5%BCenie
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ya
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 1036
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 18:04, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
Patrze na zachowanie Rosjan i przyznaje że jestem pod wrażeniem. Rosjanie dosłownie wyłażą ze skóry by nam dogodzić. Przyjęcie na własny koszt rodzin ofiar, pełny dostęp, a teraz czytam że Polacy będą otwierać czarne skrzynki.
Paradoksalnie tym razem Katyń może się przyczynić do znacznego ocieplenia stosunków. Tragedia tragedią, ale na tym można budować przyjazne stosunki.
_________________ Kiedy wyeliminuje się wszytko co niemożliwe, cokolwiek pozostanie, choćby nie wiem jak nieprawdopodobne, musi być prawdą."
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
wiraz
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 477
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 18:09, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
*bimi: Cytat: | a to nie wiem... przez bliźniaka? |
*bimi: Cytat: | ale dobre choć tyle, że przez jednego mniej |
teraz to nawet żarty o kopii zapasowej prezydenta nie śmieszy:/
może archiwa ipnu otworzą z tej okazji;)
ej, to nie oni czasem zajebali księżyc?
był chyba o tym film jakiś, ma ktoś?
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
zainteresowany
Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 884
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 18:15, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
ya napisał: | Patrze na zachowanie Rosjan i przyznaje że jestem pod wrażeniem. Rosjanie dosłownie wyłażą ze skóry by nam dogodzić. Przyjęcie na własny koszt rodzin ofiar, pełny dostęp, a teraz czytam że Polacy będą otwierać czarne skrzynki.
Paradoksalnie tym razem Katyń może się przyczynić do znacznego ocieplenia stosunków. Tragedia tragedią, ale na tym można budować przyjazne stosunki. |
Wydaje mi się , że Putin chce pokazać :" to nie my". I wydaje mi się, że dobrze to robi, bo albo faktycznie to nie oni, albo on wie kto, albo to faktycznie wypadek.
_________________ Myśl jest bronią.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
p4lm
Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 1864
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 18:53, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
Aqua napisał: | p4lm napisał: |
Nie wiem skąd masz takie informacje i czy w ogóle masz jakieś dowody, ale w tym samolocie leciał jeden z największych prawdziwych polskich patriotów Lech Kaczyński.
|
Ależ oczywiście. Pewnie właśnie dlatego ratyfikował Traktat Lizboński 10 października 2009 mówiący baj, baj Konstytucji RP. Patriota pełną gębą.
Za zdradę stanu w KK grozi dożywocie, a min. 10 lat.
Kiedyś za zdradę stanu wieszali. |
ratyfikował bo wszyscy na niego siedli, a długi czas nie chciał go podpisać i tylko on i Czesi blokowali traktat.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Caramba
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 541
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
|
Powrót do góry
|
|
|
AQuatro
Dołączył: 25 Gru 2007 Posty: 3285
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 19:08, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Wczoraj w olsztyńscy aktywiści wywiesili baner na jednej z głównych ulic miasta o treści „Nie płakałem po Wojtyle nie płaczę po Kaczyńskim”, aby pokazać, iż nie wszyscy Polacy są pogrążeni w żałobie narodowej.
Aktywiści pokazali, iż katastrofa lotnicza w Smoleńsku nie wszystkich przepełnia żalem i smutkiem, a wręcz przeciwnie. |
Źródło: http://cia.bzzz.net/nie_plakalem_po_wojtyle_nie_placze_po_kaczynskim
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
agharto
Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 229
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 19:24, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
Wklejam link do rozmowy z kontrolerem lotow wiezy lotniska Smolensk-Sewiernyj. Dziennikarka przepytuje go na okolicznosc wczorajszego zdarzenia. Mnie rzuca sie w oczy nowy "problem" - slaba znajomosc j. rosyjskiego zalogi polskiego 101. Im dalej po nitce do klebka tym pewnie tych "problemow" znajdziemy wiecej.
Z tej rozmowy wynika jasno ze to bylo pierwsze i jedyne podejscie do ladowania.
Wynika takze ze dyskusja urwala sie - bylo brak potwierdzenia odbioru z polskiej strony.
A wiec jednak bledy wskazan wysosci?
I co z ta atena ktora mial skosic nim zachaczyl o drzewa? to dosc ciekawy watek.
Poczekajmy na dalsze informacje.
http://www.lifenews.ru/news/20288 Cytat: | Life News удалось связаться с руководителем полетов аэродрома Северный Павлом Плюсниным, который разговаривал с экипажем разбившегося самолета во время посадки.
- Каким образом состоялся ваш вчерашний разговор с экипажем?
- Им было предложено уйти на запасной аэродром. Они отказались.
- Вы им предложили?
- Да.
- По какой причине?
- Потому что я смотрю, погода стала ухудшаться.
- И какой был ответ?
- Ответ: "У меня топливо позволяет, я сделаю один проход и уйду на запасной аэродром, если не сяду".
- А у нас была информация, что ему было предложено сесть в других городах.
- Это я ему тоже предлагал.
- А почему он отказался?
- У него спросить надо было.
- Почему они приняли такое решение? Они стали ругаться или, может, активно настаивали на своем, что вы не смогли его переубедить?
- Таково было решение командира экипажа.
- Что дальше? Он сказал, что уйдет еще на один круг и пойдет на запасной аэродром, так?
- Нет, он сказал, что если не сядет, то уйдет на запасной аэродром.
- А ваши действия какие дальше были?
- Дальше все как говорилось. Не могу вам больше говорить.
- Но что было дальше? Они ушли со связи?
- Нет, почему? Он долго находился на связи.
- Что они говорили?
- Какие команды я давал - они сначала информировали, потом перестали давать какую-либо информацию...
- Они перестали слушать ваши команды?
- Они должны давать квитанцию, а они ее не давали.
- А что за квитанция?
- Данные о высоте при заходе на посадку.
- Они даже не давали вам информацию о высоте самолета?
- Да.
- А какова опасность того, что они вам квитанцию не давали?
- С экипажем ведется радиообмен, по радиообмену они должны давать квитанцию.
- Ну, а почему они не дали эту квитанцию?
- Ну, а я откуда знаю? Потому что они русский плохо знают.
- А что, никого среди экипажа не было русскоязычных?
- Были русскоязычные, но для них цифры - это довольно-таки тяжело.
- Значит, вы не обладали никакой информацией о их высоте?
- Не обладал.
- Значит, получается, что он еще раз развернулся, пошел на посадку, не сел, а потом пошел на запасной аэродром? Или по другому?
- Нет, нет, по-другому. Один заход выполнил и все. Потом пошел на посадку.
- И пошел на ту посадку, которую вы ему запрещали?
- Я не мог запрещать, я ему рекомендовал, что ее не надо выполнять! |
_________________ to konto jest na sprzedaż za 0.50 BTC
kontakt: lolencjusztopedzio@live.com
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Schlesier
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 116
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
|
Powrót do góry
|
|
|
davidoski
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 889
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 19:26, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
Caramba napisał: | Rozwalenie się tam to chyba najlepszy numer jaki L. Kaczyński mógł wyciąć Rosjanom |
Pokazaliśmy Ruskom gdzie raki zimują!
_________________ The Truth Hurts
http://bankowaokupacja.blogspot.com
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Bimi Site Admin
Dołączył: 20 Sie 2005 Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Bimi Site Admin
Dołączył: 20 Sie 2005 Posty: 20416
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 19:34, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
hehe, dobry filmik davidoski.
jedno trzeba kaczorowi przyznać - na koniec kadencji udało mu się w końcu uczynić coś dla polski.
1) rozreklamować na świecie historię katynia
2) zbliżyć polskę z rosją we wspólnej żałobie
chwała mu za to - poświęcenie godne prawdziwego patrioty. jego prezydentura jednak nie poszła na marne
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
ya
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 1036
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 19:38, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
Cytat: | Life News удалось связаться с руководителем полетов аэродрома Северный Павлом Плюсниным, который разговаривал с экипажем разбившегося самолета во время посадки.
- Каким образом состоялся ваш вчерашний разговор с экипажем?
- Им было предложено уйти на запасной аэродром. Они отказались.
- Вы им предложили?
- Да.
- По какой причине?
- Потому что я смотрю, погода стала ухудшаться.
- И какой был ответ?
- Ответ: "У меня топливо позволяет, я сделаю один проход и уйду на запасной аэродром, если не сяду".
- А у нас была информация, что ему было предложено сесть в других городах.
- Это я ему тоже предлагал.
- А почему он отказался?
- У него спросить надо было.
- Почему они приняли такое решение? Они стали ругаться или, может, активно настаивали на своем, что вы не смогли его переубедить?
- Таково было решение командира экипажа.
- Что дальше? Он сказал, что уйдет еще на один круг и пойдет на запасной аэродром, так?
- Нет, он сказал, что если не сядет, то уйдет на запасной аэродром.
- А ваши действия какие дальше были?
- Дальше все как говорилось. Не могу вам больше говорить.
- Но что было дальше? Они ушли со связи?
- Нет, почему? Он долго находился на связи.
- Что они говорили?
- Какие команды я давал - они сначала информировали, потом перестали давать какую-либо информацию...
- Они перестали слушать ваши команды?
- Они должны давать квитанцию, а они ее не давали.
- А что за квитанция?
- Данные о высоте при заходе на посадку.
- Они даже не давали вам информацию о высоте самолета?
- Да.
- А какова опасность того, что они вам квитанцию не давали?
- С экипажем ведется радиообмен, по радиообмену они должны давать квитанцию.
- Ну, а почему они не дали эту квитанцию?
- Ну, а я откуда знаю? Потому что они русский плохо знают.
- А что, никого среди экипажа не было русскоязычных?
- Были русскоязычные, но для них цифры - это довольно-таки тяжело.
- Значит, вы не обладали никакой информацией о их высоте?
- Не обладал.
- Значит, получается, что он еще раз развернулся, пошел на посадку, не сел, а потом пошел на запасной аэродром? Или по другому?
- Нет, нет, по-другому. Один заход выполнил и все. Потом пошел на посадку.
- И пошел на ту посадку, которую вы ему запрещали?
- Я не мог запрещать, я ему рекомендовал, что ее не надо выполнять! |
czy ktoś jest wstanie to przetłumaczyć?
_________________ Kiedy wyeliminuje się wszytko co niemożliwe, cokolwiek pozostanie, choćby nie wiem jak nieprawdopodobne, musi być prawdą."
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
suspenser
Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 669
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 19:54, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
gerwazjana napisał: | Co mnie najbardziej wkurza to ten caly falsz i nadmuchane wzruszenie.. pieprzona hipokryzja.. Wszyscy placza i jest im smutno- nazwijcie mnie bezduszna suka, ale takie jest zycie i jakos nie chce mi sie odstawiac szopki, ktora zawsze kazdy odstawia czy to po smierci JP2, Geremka czy Jackona.. Nagle wszyscy przyjaciele czy wrogowie ktorzy moment wczesniej ich opluwali i obrazali staja sie ich oddanymi publicznie poplecznikami okazujacymi pelne patosu i napompowanej trwoga wzruszenie.. wystawiaja znicze i kwiaty, modla sie, odprawiaja msze, ustawiaja zalosne statusy na gg, zakladaja strony na nk i facebooku i obowiazkowo wirtualne znicze [*]...niedobrze mi sie robi.. Szczerze mowiac to bardziej mi jest szkoda tych cywilow z Iraku i Afganistanu, ktorzy gina w duzo wiekszej liczbie NA CODZIEN posrednio przez decyzje m.in. tamtych ludzi..chociazby tamci zestrzeliwani przez APACHE.. Czy mam zalowac tych politykow tylko dlatego ze byli Polakami i pelnili wazne funkcje w kraju mojego urodzenia??? Nie bede! Gdyby to byli ludzie pokroju Vaclava Klausa czy JKM, ktorych autentycznie szanowalam za zycia to moze bardziej odczulabym ta zalobe, ale wkurza mnie to strasznie jak ludzie odgrywaja ten caly teatrzyk pt "zaloba narodowa" i och ach jaki/a jestem wrazliwy/a patrzcie na mnie dzien wczesniej wyzywalem/am ich od kurdupli i zlodziejow a teraz za nimi placze.. jest to nic wiecej niz cholerny FALSZ. |
Mam bardzo podobne odczucia
_________________ We wszystkim trzeba mieć umiar ... nawet w umiarze.
Za niezgodność poglądów i działań z własnymi Bimi zmniejsza limity.
Na szczęście kary ta są mniej dotkliwe niż za to samo 30 lat temu.
Pozdrowienia dla oficera prowadzącego.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Vril
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 237
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 19:58, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
wiraz napisał: | ta, będą teraz dymani przez kogos innego. kogo? |
Dymani to jesteśmy od przynajmniej dwudziestu lat. Tyle że teraz w inną dziurkę i z innej strony.
A przez kogo??? Zapytajcie komandosów pokroju Michnika, Mazowieckiego czy Balcerowicza. Oni wiedzą na czyje polecenie wykonywali tu dywersję.
_________________ "bajka o demokracji, to największe gówno w jakie tylko ludzkość mogła wdepnąć"
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Tomkiewicz
Dołączył: 11 Gru 2007 Posty: 989
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 20:04, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
Zanim na Wiejskiej zdecydują wystawić pomnik Władimirowi, to może i ja się ukłonię dyktatorowi. Władziu, z należnym szacunem, chylę przed Tobą strapione czoło, modląc się i prosząc jednocześnie, byś nigdy więcej nie musiał wysłuchiwać krytycznych głosów i nakazywać truć oponentów. Tak Ci dopomóż Bóg. Pozwól też - o wielki - że w ramach nieskończonej wdzęczności za Twój wkład, pomoc, miłość - za to, że tak ładnie przytuliłeś premiera i bolała cię bardzo śmierć pod Smoleńskiem - zadedykuję tobie ten oto clip:
http://www.youtube.com/watch?v=xf2rcUJnM_c
Z poważaniem, wyrazami głębokiej czci i uznania - cześć ci dyktatorze, żyj nam 120 lat sprawny w polowaniu, judo i dupczeniu. Tak Tobie i Twojej do Polaków miłości dopomoż Bóg.
Tomek
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Stean
Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 14
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 20:06, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
[quote="ya"] Cytat: | Life News удалось связаться с руководителем полетов аэродрома Северный Павлом Плюсниным, который разговаривал с экипажем разбившегося самолета во время посадки.
(.......)
czy ktoś jest wstanie to przetłumaczyć? |
masz z automatu ale idzie zrozumieć
Life News udało się połączyć się z kierownikiem lotów lotniska Północny Paweł Plusninym, który rozmawiał z załogą rozbijającego się samolotu podczas lądowania.
- W jaki sposób odbyła się wasza wczorajsza rozmowa z załogą?
- Im było zaproponowane pójść na zapasowe lotnisko. Oni zrezygnowali.
- Im zaproponowaliście?
- I.
- Z jakiego powodu?
- Ponieważ patrzę, pogoda zaczynała pogarszać się.
- I jaki był odpowiedzią?
- Odpowiedź: "U mnie paliwo pozwala, zrobię jedno przejście i pójdę na zapasowe lotnisko, jeśli nie siądę".
- A miałyśmy informację, że jemu było zaproponowane siąść do innych miast.
- To ja jemu też proponowałem.
- A dlaczego on zrezygnował?
- Niego spytać trzeba było.
- Dlaczego oni przyjęli taką decyzję? Oni zaczynali awanturować się albo, może, aktywnie nalegać na swoim, czym nie byliście w stanie jego przekonać?
- Taka była decyzja dowódcy załogi.
- Co dalej? On powiedział, że pójdzie jeszcze na jeden krąg i pójdzie na zapasowe lotnisko, tak?
- Nie, on powiedział, że jeśli nie siądzie, to pójdzie na zapasowe lotnisko.
- A wasze działania jakimi dalej były?
- Najdalej jak mówiło się. Nie mogę wam więcej mówić.
- Ale co było dalej? Oni poszli z związku?
- Nie, dlaczego? On długo znajdował się na związku.
- Co oni mówili?
- Jakiego rozkazu dawałem - oni najpierw informowali, potem przestali dawać jakąkolwiek informację...
- Oni przestali słuchać wasze rozkazy?
- Oni powinni dawać kwit, a oni jej nie dawali.
- A co za kwitem?
- Dane o wysokości przy zachodzie na lądowanie.
- Oni nawet nie dawali wam informacji o wysokości samolotu?
- I.
- A jaka niebezpieczeństwo tego, co oni wam kwitu nie dawali?
- Z załogą odbywa się radiowymiana , według radiowymiany oni powinni dawać kwit.
- No, a dlaczego oni nie dali tego kwitu?
- No, a skąd wiem? Ponieważ oni rosyjski źle znają.
- A co, nikogo wśród załogi nie było rosyjskojęzyczny?
- Byli rosyjskojęzyczny, ale cyfry dla nich są tym zadowolone-jednak ciężko.
- Znaczy, nie posiadaliście żadną informacją o ich wysokości?
- Nie posiadał.
- Znaczy, staje się, że on jeszcze raz rozwinął się, poszedł na lądowanie, nie siadł, a potem poszedł na zapasowe lotnisko? Czy po innym?
- Nie, nie, inaczej. Jeden zachód wykonał i wszyscy. Potem poszedł na lądowanie.
- I poszedł na to lądowanie, które jemu zabranialiście?
- Nie mogłem zabraniać, jemu rekomendowałem, że ją nie trzeba wykonywać!
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Yussuf
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 113
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 20:19, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
ya napisał: | Cytat: | Life News удалось связаться с руководителем полетов аэродрома Северный Павлом Плюсниным, который разговаривал с экипажем разбившегося самолета во время посадки.
- Каким образом состоялся ваш вчерашний разговор с экипажем?
- Им было предложено уйти на запасной аэродром. Они отказались.
- Вы им предложили?
- Да.
- По какой причине?
- Потому что я смотрю, погода стала ухудшаться.
- И какой был ответ?
- Ответ: "У меня топливо позволяет, я сделаю один проход и уйду на запасной аэродром, если не сяду".
- А у нас была информация, что ему было предложено сесть в других городах.
- Это я ему тоже предлагал.
- А почему он отказался?
- У него спросить надо было.
- Почему они приняли такое решение? Они стали ругаться или, может, активно настаивали на своем, что вы не смогли его переубедить?
- Таково было решение командира экипажа.
- Что дальше? Он сказал, что уйдет еще на один круг и пойдет на запасной аэродром, так?
- Нет, он сказал, что если не сядет, то уйдет на запасной аэродром.
- А ваши действия какие дальше были?
- Дальше все как говорилось. Не могу вам больше говорить.
- Но что было дальше? Они ушли со связи?
- Нет, почему? Он долго находился на связи.
- Что они говорили?
- Какие команды я давал - они сначала информировали, потом перестали давать какую-либо информацию...
- Они перестали слушать ваши команды?
- Они должны давать квитанцию, а они ее не давали.
- А что за квитанция?
- Данные о высоте при заходе на посадку.
- Они даже не давали вам информацию о высоте самолета?
- Да.
- А какова опасность того, что они вам квитанцию не давали?
- С экипажем ведется радиообмен, по радиообмену они должны давать квитанцию.
- Ну, а почему они не дали эту квитанцию?
- Ну, а я откуда знаю? Потому что они русский плохо знают.
- А что, никого среди экипажа не было русскоязычных?
- Были русскоязычные, но для них цифры - это довольно-таки тяжело.
- Значит, вы не обладали никакой информацией о их высоте?
- Не обладал.
- Значит, получается, что он еще раз развернулся, пошел на посадку, не сел, а потом пошел на запасной аэродром? Или по другому?
- Нет, нет, по-другому. Один заход выполнил и все. Потом пошел на посадку.
- И пошел на ту посадку, которую вы ему запрещали?
- Я не мог запрещать, я ему рекомендовал, что ее не надо выполнять! |
czy ktoś jest wstanie to przetłumaczyć? |
Life News udało się skontaktować z kontrolerem lotów lotniska Северный, Pawłem Plusninem, który rozmawiał z załogą rozbitego podczas lądowania samolotu.
- Jak wyglądała wasza wczorajsza rozmowa załogą [tu-154] ?
- Zaproponowano im wylądowanie na lotnisku zastępczym. Oni odmówili.
- Wy im zaproponowaliście?
- Tak.
- Z jakiego powodu?
- Zauważyłem, że pogoda się pogarsza.
- I jaka była odpowiedź?
- Odpowiedź: "Mam wystarczająco paliwa, zrobię jedno podejście i polecę na zapasowe lotnisko, jeśli nie posadzę maszyny.
- Posiadamy informację, że proponowano mu lądowanie w innych miastach.
- To ja mu to zaproponowałem.
- A dlaczego odmówił?
- Musiał uzyskać pozwolenie. [???]
- Dlaczego oni podjęli taką decyzję? Czy oni [....], czy usilnie ustawali przy swoim, tak że nie daliście rady ich przekonać?
- Taka była decyzja dowódcy.
- Co dalej? Powiedział, że robi jeszcze jedno okrążenie i leci na lotnisko zapasowe?
- Nie, powiedział, że jeśli nie posadzi maszyny, leci na lotnisko zapasowe.
- A jakie były wasze dalsze działania?
- Reszta tak, jak mówią [media zapewne]. Nie mogę wam więcej opowiedzieć.
- A co było dalej? Zerwaliście połączenie?
- Nie, dlaczego? Oni długo nie tracili z nami łączności.
- Co mówili?
- Komendy, które im przekazałem, oni [...] informowali, później przestali przekazywać jakiekolwiek informacje.
- Przestali słuchać waszych komunikatów?
- Powinni potwierdzać komunikaty, ale potwierdzeń nie dawali.
- A co za potwierdzeniem odbioru?
- Dane o wysokości podczas podejścia do lądowania.
- Nawet nie podali informacji o wysokości, na której był samolot podczas lądowania?
- Zgadza się.
- A co oznacza, że nie ma odpowiedzi od załogi samolotu?
- Łączność radiowa z załoga jest na "radioobmenu" muszą dać odpowiedź.
- Cóż, dlaczego nie dawali odpowiedzi?
- Skąd mam wiedizeć? Być może dlatego, że nie posługują się biegle językiem rosyjskim.
- Nikt nie wśród załogi nie mówił po rosyjsku?
- Nie, byli rosyjskojęzyczne, ale ich liczba... [????].
- Więc nie było żadnych informacji o wysokości na jakiej znajdowali się podczas schodzenia do lądowania?
- Nie.
- Oznaczać to mogło, że po raz kolejny zrobił zwrot, podchodził do lądowania, nie posadził samolotu, a następnie udał się na lotnisko zapasowe? Lub do innego miasta?
- Nie, nie, inaczej. Zrobił jedno podejście, to wszystko. Następnie zaczął lądowanie.
- A nie wolno było mu tego zrobić [lądować]?
- Nie mogłem odmówić, poleciłem mu, żeby tego nie robił!
Mozę nie dokładnie tłumaczenie, ale daaaaawno temu uczyłem się j. rosyjskiego.
_________________ Homo liber sum.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
vegooo
Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 2
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 20:20, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich.
Może tak mała wycieczka na polskie forum lotnicze, tam jest nieco lepsze tłumaczenie tego wywiadu
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/.....iem-5.html
Cytat: | Wywiad z kontrolerem, który prowadził samolot:
Äčńďĺň÷ĺđ đŕńńęŕçŕë î ďđč÷číŕő ęđóřĺíč˙ Ňó-154 : LIFE | NEWS
Tak to można przetłumaczyć:
- W jaki sposób wyglądała wasza wczorajsza rozmowa z załogą?
- Zaproponowano im udanie się na zapasowe lotnisko. Odmówili.
- Wy im zaproponowaliście?
- Tak.
- Z jakiego powodu?
- Ponieważ widziałem, że pogoda zaczynała się pogarszać.
- Jaka była odpowiedź?
- Odpowiedź: "U mnie paliwo pozwala, zrobię jedno podejście i pójdę na zapasowe lotnisko, jeśli nie siądę".
- Mamy informację, że proponowano im lądowanie w innych miastach.
- Ja jemu też to proponowałem.
- A dlaczego on zrezygnował?
- Trzeba było jego zapytać.
- Dlaczego oni podjęli taką decyzję? Zaczęli się kłócić albo może upierali się przy swoim, że nie mogliście go przekonać?
- Taka była decyzja dowódcy załogi.
- Oni przestali słuchać waszych rozkazów?
- Powinni dawać potwierdzenia, a nie dawali.
- Jakie potwierdzenia?
- Dane o wysokości przy podejściu do lądowania.
- Oni nawet nie dawali wam informacji o wysokości samolotu?
- Tak.
- No, a dlaczego oni nie dawali tych potwierdzeń?
- No, a skąd mam wiedzieć? Ponieważ oni rosyjski źle znają.
- A co, nikt wśród załogi nie było rosyjskojęzyczny?
- Byli rosyjskojęzyczni, ale cyfry dla nich są trudne.
- Znaczy, nie posiadaliście żadnej informacji o ich wysokości?
- Nie posiadałem.
- Znaczy, że on zrobił jeszcze jeden krąg, zaczął lądować, nie wylądował, a potem poszedł na zapasowe lotnisko? Czy inaczej?
- Nie, nie, inaczej. Zrobił jedno podejście i to wszystko. Potem zaczął lądowanie.
- Zaczął lądowanie, którgo mu zabranialiście?
- Nie mogłem zabraniać, zalecałem mu, żeby nie lądować! |
Dane pogodowe
Cytat: | 10:00Z (1pm) Temp 3°C Dew 2°C Humidity 94% QNH 1025 hPa Visibility 4 kilometers Winds east 14.4 km/h / Mist
07:00Z (10am) Temp 1°C Dew 1°C Humidity 98% QNH 1026 hPa Visibility 0.5 kilometers Winds SE 10.8 km/h / Heavy Fog
04:00Z (7am) Temp 0°C Dew -1°C Humidity 89% QNH 1025 hPa Visibility 4 kilometers Winds ESE 7.2 km/h / Mist
01:00Z (4am) Temp 3°C Dew -0°C Humidity 72% QNH 1025 hPa Visibility 10 kilometers Winds SE 7.2 km/h /
22:00Z (1am) Temp 6°C Dew -0°C Humidity 52% QNH 1025 hPa Visibility 10 kilometers Winds SE 7.2 km/h
|
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
Voltar
Dołączył: 29 Sie 2006 Posty: 5408
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 20:28, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
Ta informacja o milczeniu pilotów jest ciekawa
Liczby są najłatwiejsze w rosyjskim i zblizone do polskich wiec nie wiem jak mogli komunikować się a nie potrafili podac liczb??? ta informacja swiadczylaby raczej o jakiejs awarii na pokladzie
Cytat: | Podsumujmy co wiemy do tej chwili (dużo mówi wywiad z kontrolerem kilka postów wyżej):
- Widoczność poniżej minimów lotniska (0.5km, podstawy poniżej 300m), która pogorszyła się nagle (widziałem zdjęcia satelitarne wczoraj rano i była to punktowa chmura, poza tym JAK wylądował chwilę wcześniej)
- Lotnisko miało tylko NDB (nie było ILS, ani Radaru)
- Kontrolerzy mówili po rosyjsku, a nasi bardziej po angielsku (czyli lecąc na prognozie sprzed kilku godzin, która była zła, ale lepsza niż panująca na lotnisku, i nie pytając lub nie słuchając szczegółowej aktualnej prognozy z wieży)
- Samodzielnie podjęli decyzję o lądowaniu (za pierwszym razem, a nie za 4 jak podają media)
- Dalszy ciąg znamy. |
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
goral_
Dołączył: 30 Gru 2007 Posty: 3715
Post zebrał 0.000 mBTC Podarowałeś BTC
|
Wysłany: 20:52, 11 Kwi '10
Temat postu: |
|
|
Voltar napisał: | Ta informacja o milczeniu pilotów jest ciekawa
Liczby są najłatwiejsze w rosyjskim i zblizone do polskich wiec nie wiem jak mogli komunikować się a nie potrafili podac liczb??? ta informacja swiadczylaby raczej o jakiejs awarii na pokladzie |
Raczej o totalnej ignorancji! Wszak to leciał samolot z najjaśniejszym i jego największą świtą co tam jakiś "b8ubek" z kontroli lotów będzie im mówił co mają robić...
Słuchając złodziei i debilów z PiS i PO wcale mnie to by nie zdziwiło ich ignorancja, chamstwo jest potężna, dla nich sejm, władza to prywatny folwark. Zwróć uwagę jak się panoszą na drogach mając innych w dupie bo żona posła jedzie na zakupy...
W Polsce byle bubek mający władze nad srajtaśmą uważa się za co najmniej papieża....
Więc wcale się nie zdziwię jak kiedyś się okaże, że najjaśniejszy ze świtą zadecydował o tym jak będzie a nie procedury.
Jedno mnie w tym zastanawia. Takie przypadki zdarzają się wyłącznie w krajach zwanych III światem, jakoś nie słyszałem, by samolot z władzami UK, Niemiec czy Czech nie dostosował się do procedur... Tylko krajach III świata władza rządzi krajem jak własnym folwarkiem i tak też było w Polsce.
|
|
|
Powrót do góry
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz moderować swoich tematów
|
|